Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 2620 reacties, heeft 186 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Timmetje 4 uur, 39 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2351 tot 2375 (van in totaal 2621)
  • Auteur

Joris

Als ik me verveel kan ik altijd nog dit topic lezen. Valt altijd genoeg humor te vinden.

Oasiss

Kasabian was ook headliner op Glastonbury, Die Toten Hosen of die Artzen zijn het op Rock am Ring. Dat een band op een (of misschien zelfs meer) specifiek(e) een headliner is, betekent nog niet dat het voor Pinkpop een goede headliner zou zijn. Within Temptation is inderdaad absoluut niet mijn ding, maar dat is Metallica ook niet. Over de laatste zou je mij nooit horen zeggen dat het een slechte headliner is.

Wat mijn twijfel over Arcade Fire betreft, ik heb het idee dat zij in de jaren na 2014 een heel stuk groter zijn geworden in Nederland, dus het zou nu in mijn ogen een fantastische headliner.

Mijn punt eigenlijk is, dat ik het vervelend vind om dingen mooier te laten lijken dan ze zijn. Als Werchter ervoor kiest om QOTSA en Gorillaz op één dag te plaatsen zijn dat bands die afzonderlijk van elkaar kleiner zijn dan Pearl Jam of Foo Fighters (althans voor een mainstream festival). QOTSA en Gorillaz dan co-headliners noemen, vind ik een terechte benaming. Pinkpop kiest ervoor om doorgaans hele grote namen bovenaan het affiche te plaatsen en het dagprogramma weinig aandacht te geven. Door namen als WT, Elbow, Slash of Lionel Richie dan als second headliner te gaan betitelen, sla je wat mij betreft de plank mis.

Als je SOAD gaat vergelijken met Die Ärtze dan houd deze discussie het echt op, over de plank mis slaan gesproken.

De discussie houdt wat mij betreft op als je iemand woorden in de mond legt die diegene niet gezegd heeft. Ik heb System of a Down nimmer vergeleken met die Artze.
    Ik heb enkel aangegeven dat het feit dat een band ergens headliner is, dit niet automatisch met zich brengt dat ze dat elders ook (terecht) zouden zijn.

Ik zeg ook niet dat Werchter altijd alles beter doet, maar het komt op mijn als een soort minderwaardigheidscomplex over als je gaat spreken over second headliners, omdat Werchter co-headliners heeft. Het is prima als je ervoor kiest om een grootheid als Paul McCartney je dag te laten dragen, maar doe dan niet alsof Lionel Richie ook een headliner zou zijn.

In mijn ogen, en daar ga ik het bij laten, is het bij Pinkpop doorgaans zo dat de ‘nummer 2’ op die plek staat omdat er geen sprake is van (min of meer) gelijkwaardigheid met de naam erboven. En again, ook daar zijn meer dan genoeg argumenten vóór bij te plaatsen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Oasiss.

Indiaantje89

Het gaat er mij een beetje de andere kant op. We gaan dingen bij Pinkpop al snel downgraden, terwijl het bij Werchter al om een of andere reden snel een upgrade is. En waarom kunnen we niet doen of Lionel Richie geen headliner zou zijn, verkocht 4x hier het Gelredome uit tijdens Symphonic In Rosso om even een voorbeeldje te noemen. Waarom is Nick Cave/Gorillaz en QOTSA die de Ziggo Dome uitverkopen dat wel?

Het is maar door welke bril je het wil bekijken toch?

Daarnaast leg ik je geen woorden in de mond. Ik noem duidelijk System OF A Down als headliner voor RAR (want blijkbaar was dat in jou optiek geen headliner). En dan kom jij aanzetten met “Ja die Die Toten Hosen en Die Ärtze zijn ook headliner op RAR”. Dus die vergelijking maak je toch echt zelf, dus nu niet doen of ik jou de woorden in de mond wil leggen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Indiaantje89.

rickhuissen

Volgens mij kun je 100 man vragen om een willekeurige rij artiesten op volgorde te zetten van groot naar klein, of van relevant naar minder relevant, en dan zal het nauwelijks voorkomen dat twee mensen precies hetzelfde rijtje neerzetten. Kwestie van veel verschillende facetten als leeftijd, smaak, maar bijvoorbeeld ook van welk radiostation er aanstaat op je werk of in de bar waar je graag komt, waar vrienden en kennissen waar je concerten mee bezoekt van houden, etc.

Over het algemeen zijn twee van de drie headliners van Pinkpop acts die stadions uitverkopen, of dat in een niet al te lang verleden nog deden. De derde headliner zit daar vaak net iets onder:

2014: Stones en Metallica, daar (net iets) onder Arctic Monkeys
    2015: Muse en Foo Fighters, daar (net iets) onder Robbie Williams
    2016: Red Hot Chili Peppers en Rammstein, daar (net iets) onder Paul McCartney (alhoewel een legendarische naam natuurlijk)
    2017: Green Day, daar (net iets) onder Bieber en Kings of Leon (dit was dan ook een minder jaar, headliner technisch)
    2018: Pearl Jam en Foo Fighters, en misschien wel even groot Bruno Mars (dit was dan ook een top jaar, headliner technisch)

En natuurlijk is de ene stadionact (Stones, Pearl Jam) breed gezien een geweldige boeking, en de andere (Green Day) behoorlijk uitgekauwd of vergane glorie. Maar om in Smeetstermen te blijven: In de groepsfase van de Champions League zitten naast de Barca’s en Bayerns nu eenmaal ook Dinamo Zagrebs en Rosenborg BK’s.

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 en 2018

mattman
    Moderator

En waarom kunnen we niet doen of Lionel Richie geen headliner zou zijn, verkocht 4x hier het Gelredome uit tijdens Symphonic In Rosso om even een voorbeeldje te noemen. Waarom is Nick Cave/Gorillaz en QOTSA die de Ziggo Dome uitverkopen dat wel?

Het is zeker smaak. Ongetwijfeld.

Laat ons zeggen dat ik meer voel voor de Nick Caves, Gorillaz en QOTSAs dan de Lionel Richies. Die laatste vind ik alleen leuk op een zat trouwfeest of karaokeparty. Over het algemeen vind ik dat ze in Werchter veel strakker programmeren dan in Pinkpop. Want de randomness van hun headliners heeft als nadeel dat ze… random zijn, maar het voordeel is natuurlijk dat je ze minder vaak ziet. Een Bieber zie je (gelukkig) op weinig andere plekken inderdaad.

Maar je punt over de Werchterlineup van dt jaar volg ik wel hoor Indiaantje. Die is objectief sterk, maar ik loop er ook niet zo warm van. Vooral die zaterdag is bijna lachwekkend cliché. En Pink is qua popnaam nu ook weer niet het neusje van de zalm (als je die eens zet naast een Beyonce of Bruno Mars). Ben een vaste Werchterganger maar zit daarom niet krampachtig die lineup goed te praten. De vrijdag is geweldig voor mij. De rest… not so much. Tot nu toe, want Werchter kennende gaat elke dag in de breedte weer tot aan de nok toe gevuld zijn met lekkers.

Indiaantje89

Tuurlijk doet Werchter ook zijn ding gewoon goed. Maar die vergelijkingen altijd vind ik altijd zo overdreven, beide festivals doen dingen goed, en beide doen naar mijn mening dingen hopeloos fout. Maar Pinkpop heeft toch ook wel af en toe mooie combinaties neergezet, en of je dat nu second headliner of sub wil noemen… tsja… Want over woorden in de mond leggen gesproken, ik heb nog nooit iemand gehoord dat Slash een 2nd headliner was van Pinkpop.

Lionel Richie in combinatie was met Paul voor mij juist de reden omdat jaar een kaartje te kopen. Zou voor beide niet snel een kaartje kopen, maar juist dat ik ze nog niet gezien had en toch een bepaalde status hadden vond ik het leuk om mee te nemen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Indiaantje89.

Oasiss

Tuurlijk doet Werchter ook zijn ding gewoon goed. Maar die vergelijkingen altijd vind ik altijd zo overdreven, beide festivals doen dingen goed, en beide doen naar mijn mening dingen hopeloos fout. Maar Pinkpop heeft toch ook wel af en toe mooie combinaties neergezet, en of je dat nu second headliner of sub wil noemen… tsja… Want over woorden in de mond leggen gesproken, ik heb nog nooit iemand gehoord dat Slash een 2nd headliner was van Pinkpop.

Lionel Richie in combinatie was met Paul voor mij juist de reden omdat jaar een kaartje te kopen. Zou voor beide niet snel een kaartje kopen, maar juist dat ik ze nog niet gezien had en toch een bepaalde status hadden vond ik het leuk om mee te nemen.

Bovenaan vorige pagina, niet door jou, maar dat heb ik ook niet gezegd (m.b.t. Slash).

En dan écht het allerlaatste wat ik erover kwijt wil, want dit wordt echt een non-discussie. Ik heb nooit System of a Down en die Artzen met elkaar vergeleken. Ik noemde die Artzen als voorbeeld voor het feit dat ergens als headliner worden geprogrammeerd, niet met zich brengt dat je daarmee ook elders als headliner moet worden geprogrammeerd.

Dirk

Het gaat er mij een beetje de andere kant op. We gaan dingen bij Pinkpop al snel downgraden, terwijl het bij Werchter al om een of andere reden snel een upgrade is. En waarom kunnen we niet doen of Lionel Richie geen headliner zou zijn, verkocht 4x hier het Gelredome uit tijdens Symphonic In Rosso om even een voorbeeldje te noemen. Waarom is Nick Cave/Gorillaz en QOTSA die de Ziggo Dome uitverkopen dat wel?

Ik heb al vaker gezegd dat Belgie en Nederland mijlenver uit elkaar liggen wat betreft smaak. In Belgie is Bruce Springsteen veel minder held, in Nederland kan hij niet kapot. in Belgie worden ze helemaal geil als ze de naam Nick Cave horen, in Nederland niet.
    De vergelijk Stubru vs. Alle Radio Veronica-kloons heeft hier een groot deel mee te maken; Nederlanders hebben toch al gauw meer een link met typische Amerikaanse rock, Daarom denk ik dat Bon Jovi ook prima op Pinkpop past.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Indiaantje89

Mooi dat ik dan tegen de Belgisch grens woon, ik kan van beide genieten. Van de meeste ordinair commercieele pop act op Pinkpop kan ik me prima bij vermaken (mits goed uitgevoerd), maar ook op een Le Guess Who kan ik me vermaken

En uhh.. ik denk dat er in België ook genoeg Springsteen fans zullen zijn hoor :D.

Thijs

Het zou Werchter ook eens sieren om eens een keer The Rolling Stones te boeken, of een Fleetwood Mac, of een Bruce Springsteen, of een Lionel Richie. Maar nee hoor, weer Florence + The Machine en Mumford & Sons op een dag…

De situatie is in België toch gewoon compleet anders? Werchter boekt die artiesten ook maar de organisatie vindt het logischer om die een aparte dag te geven. En meestal is dat bij die artiesten, vooral financieel, ook gewoon logisch.

En er mag zeker kritiek komen op de herhalingen op Rock Werchter. Dat was ook het geval dit jaar bij enkele van de aankondigingen, niemand gaat ontkennen dat die herhalingen soms saai en makkelijk zijn. Maar ik vind dit niet echt terechte kritiek terwijl je Pinkpop zit te verdedigen. Ondanks dat daar soms wel eens The Rolling Stones of Bruce op het festival staat, is Pinkpop minstens even ziek in hetzelfde bedje als Werchter op vlak van herhalingen en ‘veilig programmeren’.

Maar voor de rest ben ik het over veel met je eens hoor Indiaantje. Werchter kan ook plat zijn en Pinkpop kan ook mooie combinaties boeken, geen twijfel daarover.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Thijs.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

Timmetje

Ik heb al vaker gezegd dat Belgie en Nederland mijlenver uit elkaar liggen wat betreft smaak. In Belgie is Bruce Springsteen veel minder held, in Nederland kan hij niet kapot. in Belgie worden ze helemaal geil als ze de naam Nick Cave horen, in Nederland niet.
    De vergelijk Stubru vs. Alle Radio Veronica-kloons heeft hier een groot deel mee te maken; Nederlanders hebben toch al gauw meer een link met typische Amerikaanse rock, Daarom denk ik dat Bon Jovi ook prima op Pinkpop past.

Onzin.

Dirk

Pinkpop is Working on a dream, High Hopes dat Bruce wel komt, ik denk dat Landgraaf dan wel de Lucky(est) Town in West-Europa gaat zijn.
    Bruce komt niet zegt Jan, dan komt ie dus wel.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Rick

Pinkpop is Working on a dream, High Hopes dat Bruce wel komt, ik denk dat Landgraaf dan wel de Lucky(est) Town in West-Europa gaat zijn.
    Bruce komt niet zegt Jan, dan komt ie dus wel.

BS. Smeets heeft het nooit over Bruce gehad

En toch, Jessica(dochter) heeft een huis in Eindhoven, Bruce zelf is ook regelmatig in Valkenswaard te vinden, een solo show zou nog zomaar kunnen
    Al zou dat dan weer niet geschikt zijn voor Pinkpop denk ik

Pjotrm1998

Editors kan je makkelijk op elke plek zetten he. Als Pinkpop morgen beslist dat ze Editors als tweede onderaan op de North wil zetten, dan zullen ze daar ook akkoord mee (moeten) gaan. Doen ze in andere landen ook. Dat het niet slim is, da’s nog iets anders. Boekers in NL en BE willen Editors natuurlijk kunnen blijven presenteren als grote naam.

Daarnaast vind ik het grappig dat hier nog altijd de term ‘second headliner’ wordt gebruikt. Dat zijn toch gewoon subs?

Da’s marketing, toch? Werchter hanteert oprecht co-headlineconstructies met bijvoorbeeld QOTSA en Gorillaz. Pinkpop wil zichzelf wat dat betreft ook serieus blijven nemen en gaat dan ook spreken van second headliners. Als je vervolgens Within Temptation of Slash als dusdanig gaat betitelen, is het tegendeel van jezelf serieus nemen m.i. het gevolg.

Uhh Within Temptation is gewoon headliner van Graspop?

Snow Patrol – Pearl Jam
    Editors – Bruno Mars
    Arcade Fire – Metallica
    System Of Down – Kings Of Leon
    Elbow – Muse
    Mumford & Sons – Bruce Springsteen
    Queens Of the Stone Age – The Killers
    John Mayer – The Rolling Stones
    Lionel Richie – Paul McCartney

Pinkpop doet gewoon regelmatig goede co headliner/subs constructies hoor. Wat daar onder zit kan je over discussiëren. Maar bij Werchter maken ze ook genoeg blunders hoor. Nick Cave laten verzuipen op een mainstage, Iron Maiden voor Coldplay zetten, Mackelmore voor Florence & The Machine, Pharell Williams na Mumford & Sons, Bij Werchter is het ook niet altijd walhalla hoor.

om nog te zwijgen over ALT-J voor de Foo’s RW2017… die verneukte pas alles

Pinkpop: '15 '16 II RockWerchter: '17 II Appelpop: '16 II Stonerock: '16

colint

Maroon 5 10 juni in de Ziggo Dome!
    Gelukkig dus niet op Pinkpop 😀

Joey

The 1975 naar Madcool….

James

Editors kan je makkelijk op elke plek zetten he. Als Pinkpop morgen beslist dat ze Editors als tweede onderaan op de North wil zetten, dan zullen ze daar ook akkoord mee (moeten) gaan. Doen ze in andere landen ook. Dat het niet slim is, da’s nog iets anders. Boekers in NL en BE willen Editors natuurlijk kunnen blijven presenteren als grote naam.

Daarnaast vind ik het grappig dat hier nog altijd de term ‘second headliner’ wordt gebruikt. Dat zijn toch gewoon subs?

Da’s marketing, toch? Werchter hanteert oprecht co-headlineconstructies met bijvoorbeeld QOTSA en Gorillaz. Pinkpop wil zichzelf wat dat betreft ook serieus blijven nemen en gaat dan ook spreken van second headliners. Als je vervolgens Within Temptation of Slash als dusdanig gaat betitelen, is het tegendeel van jezelf serieus nemen m.i. het gevolg.

Uhh Within Temptation is gewoon headliner van Graspop?

Snow Patrol – Pearl Jam
    Editors – Bruno Mars
    Arcade Fire – Metallica
    System Of Down – Kings Of Leon
    Elbow – Muse
    Mumford & Sons – Bruce Springsteen
    Queens Of the Stone Age – The Killers
    John Mayer – The Rolling Stones
    Lionel Richie – Paul McCartney

Pinkpop doet gewoon regelmatig goede co headliner/subs constructies hoor. Wat daar onder zit kan je over discussiëren. Maar bij Werchter maken ze ook genoeg blunders hoor. Nick Cave laten verzuipen op een mainstage, Iron Maiden voor Coldplay zetten, Mackelmore voor Florence & The Machine, Pharell Williams na Mumford & Sons, Bij Werchter is het ook niet altijd walhalla hoor.

om nog te zwijgen over ALT-J voor de Foo’s RW2017… die verneukte pas alles

Alsof de Foo Fighters zelf een verpletterende show weggaven.. Stond helemaal vooraan en ben na een uurtje weggegaan omdat het echt slecht was, lekker een halfuur lang je band voorstellen..
    alt-J zelf kon er ook niet veel aan doen dat de apparatuur niet mee wilde werken, was verder prima show.

remko

Maroon 5 10 juni in de Ziggo Dome!
    Gelukkig dus niet op Pinkpop 😀

Onwaarschijnlijk ja, al is er wel een opvallend gat in hun tourschema (telkens om de dag of 1 dag ertussen, terwijl er voor de Ziggo show ineens vier dagen zitten; zou dus nog de 8e kunnen bv)

James

Nick Cave laten verzuipen op een mainstage

Triggered haha.

Ik neem aan dat je het over 2018 hebt? Als er één band verzoop die dag was het Arctic Monkeys. Nick Cave was een triomf en misschien wel de beste beslissing die RW de vorige editie gemaakt heeft. Zelden een publiek zien gaan van ‘ongeïnteresseerd staren en kletsen’ naar ‘iedereen in de ban wat er op het podium aan het gebeuren is.’ Dat zijn de magische momenten waarom ik naar een festival ga. Tegen het moment dat Cave het publiek uitzwaaide was het veld tot achter de geluidstoren helemaal om. (Check deze video van Push The Sky Away, voor mij hét moment van RW18, ongelofelijk: https://www.youtube.com/watch?v=pmyr5X2mXeo). Cave heeft toen heel veel fans gemaakt (en AM heeft er verloren). En net daarom vind ik het bewonderenswaardig dat Werchter ‘m die plek durven geven heeft. Zulke keuzes mogen nog veel meer gemaakt worden.

Maar dat was even (lichtjes) off topic. 😉

Wil hier toch even wat over zeggen.
    Ben zelf niet op Werchter geweest dit jaar maar die negatieve reacties op Arctic Monkeys snap ik niet zo goed..
    Las op zowel Humo als De Morgen dat ze 5 sterren kregen voor hun show op Werchter, nou heeft iedereen natuurlijk een andere opinie, maar het vuur dat ik op dit forum tegen kwam over hun set ligt wel mijlenver van die recensies af. Het kan uiteraard niet je ding zijn, maar om te zeggen dat zij ‘verzuipen’ op een groot podium… Ik heb ze al best vaak gezien, en bijvoorbeeld op Mad Cool (ook een gigantische major met enorm veel bezoekers) was het bij het optreden van de Monkeys het drukst (nog drukker dan bij Pearl Jam) en vond ik dat ze weer een ijzersterke show neerzetten, ook waren de mensen (onder wie Spanjaarden, Australiers en Britten) die ik sprak over het optreden tijdens het wachten op Massive Attack enorm enthousiast. Nogmaals, iedereen ervaart het natuurlijk op zijn eigen manier, maar om te zeggen dat deze band ‘verzuipt’ op een groot podium en/of dit niet aan zou kunnen, dan vind ik dat toch een raar, zeker als je die lyrische recensies erop na slaat. De mensen die ik sprak die wél naar Werchter geweest zijn vonden het trouwens ook fantastisch wat Alex en co lieten zien. (Zij waren overigens ook enorm enthousiast over Nick Cave).

Maar goed; kan je uitleggen wat je zo slecht vond aan de Werchter show?

Zou overigens voor Pinkpop gewoon een mooie (co-)headliner zijn voor een volgende editie, om het weer even op Pinkpop te betrekken..

visdave34
    Moderator

… ook waren de mensen (onder wie Spanjaarden, Australiers en Britten) die ik sprak over het optreden tijdens het wachten op Massive Attack enorm enthousiast.

Flink wat mensen gesproken zeker?

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

James

… ook waren de mensen (onder wie Spanjaarden, Australiers en Britten) die ik sprak over het optreden tijdens het wachten op Massive Attack enorm enthousiast.

Flink wat mensen gesproken zeker?

Heb daar ruim 1,5 uur gestaan.. Dan gaat het al snel over wat je die dag allemaal gezien hebt hahaha, omdat de show van AM toen net was afgelopen lag dat natuurlijk nog op het netvlies.

mattman
    Moderator

Oké, verzuipen was het niet helemaal nee. Maar ik had redelijk hoge verwachtingen voor dat concert, ik hou wel van AM en ook van die nieuwe plaat, maar de manier waarop de nummers gebracht werden vond ik net iets te steriel en plichtmatig. Weinig emotie en veel ‘gebaartjes’. Er zat helaas (voor mij) geen goede dynamiek in hun set. Het helpt niet dat Cave daar vlak voor zo’n spetterend optreden gaf waarin hij het publiek bespeelde en wél heel geloofwaardig overkwam (op het eerste nummer na misschien). De lat lag al iets te hoog. Ook door David Byrne trouwens, die ook op diezelfde zondag voor mij de beste show van RW18 (en het jaar) gaf. Zowel Cave als Byrne hebben getoond hoe het ook kan, zo’n show weggegeven. Daarna moest je al van heel goede huize komen. En voor mij deed AM dat niet.

Joslittel

Oké, verzuipen was het niet helemaal nee. Maar ik had redelijk hoge verwachtingen voor dat concert, ik hou wel van AM en ook van die nieuwe plaat, maar de manier waarop de nummers gebracht werden vond ik net iets te steriel en plichtmatig. Weinig emotie en veel ‘gebaartjes’. Er zat helaas (voor mij) geen goede dynamiek in hun set. Het helpt niet dat Cave daar vlak voor zo’n spetterend optreden gaf waarin hij het publiek bespeelde en wél heel geloofwaardig overkwam (op het eerste nummer na misschien). De lat lag al iets te hoog. Ook door David Byrne trouwens, die ook op diezelfde zondag voor mij de beste show van RW18 (en het jaar) gaf. Zowel Cave als Byrne hebben getoond hoe het ook kan, zo’n show weggegeven. Daarna moest je al van heel goede huize komen. En voor mij deed AM dat niet.

Dat was voor mij ook de belangrijkste reden (Alleen David Byrne inwisselen voor een verpletterende show van Nine Inch Nails). Na twee van zulke goede shows voelde dit echt als een nachtkaars. Kabbelde lekker voort en was niet vervelend om aan te horen. Maar ik denk er nooit meer aan terug.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Yannick

Ben zelf niet op Werchter geweest dit jaar maar die negatieve reacties op Arctic Monkeys snap ik niet zo goed..
    Las op zowel Humo als De Morgen dat ze 5 sterren kregen voor hun show op Werchter …

Stel je maar is voor dat ze het lievelingetje van Studio Brussel een slechte recensie geven en daarmee een aantal persaccreditaties worden ingetrokken. LiveNation heeft een pak meer macht dan je zou kunnen of durven vermoeden.

Maar goed. Zeker, ik had net als @mattman hoge verwachtingen door enerzijds de leuke show van TLSP op RW16 enerzijds, door de smaakmakende AM shows tijdens de vorige album cyclus anderzijds (velen van m’n vrienden hebben hen toen gezien en waren enthousiast en ik geraakte daarna pas into muziek). M’n avond werd eigenlijk al half verpest door het kransje Britten dat het niet kon laten om luidkeels te blijven lullen door het optreden van Nick Cave ondanks dat meerdere mensen (inclusief mezelf) ze er meerdere keren hebben aangemaand om hun bek dicht te houden, lads on tour weet je wel. Het werd uiteindelijk geen Cave zoals ik ‘m in het Sportpaleis heb meegemaakt, maar magisch met die ondergaande zon was het zeker wel. Anyways, Cave sloot af en de lads kropen nog een aantal rijen naar voren (zodat ik mee in de eerste rijen werd gezogen en een dikke spot had gefixt voor Turner en co) maar wanneer je dacht dat die Britten het er een groot feestje van gingen maken dan kun je het vergeten. Ze zongen mee, maar bleven stokstijf stilstaan. Van een moshpit tijdens de hardere nummers was geen sprake in het voorvak. Turner was flets en in zichzelf gekeerd, totaal het tegenovergestelde van wat ik een uurtje daarvoor had gezien met een innemende Nick Cave. Dàt is een frontman! De oude nummers kregen vaak een nieuw Tranquilty-jasje aangestoken waardoor ook die vaak in een trage lome soep vielen en enkel de hits overbleven van AM om mezelf aan op te trekken.

Maar dit volledig off-topic.

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

Oasiss

Las op zowel Humo als De Morgen dat ze 5 sterren kregen voor hun show op Werchter …

Stel je maar is voor dat ze het lievelingetje van Studio Brussel een slechte recensie geven en daarmee een aantal persaccreditaties worden ingetrokken. LiveNation heeft een pak meer macht dan je zou kunnen of durven vermoeden.

Maar goed. Zeker, ik had net als @mattman hoge verwachtingen door enerzijds de leuke show van TLSP op RW16 enerzijds, door de smaakmakende AM shows tijdens de vorige album cyclus anderzijds (velen van m’n vrienden hebben hen toen gezien en waren enthousiast en ik geraakte daarna pas into muziek). M’n avond werd eigenlijk al half verpest door het kransje Britten dat het niet kon laten om luidkeels te blijven lullen door het optreden van Nick Cave ondanks dat meerdere mensen (inclusief mezelf) ze er meerdere keren hebben aangemaand om hun bek dicht te houden, lads on tour weet je wel. Het werd uiteindelijk geen Cave zoals ik ‘m in het Sportpaleis heb meegemaakt, maar magisch met die ondergaande zon was het zeker wel. Anyways, Cave sloot af en de lads kropen nog een aantal rijen naar voren (zodat ik mee in de eerste rijen werd gezogen en een dikke spot had gefixt voor Turner en co) maar wanneer je dacht dat die Britten het er een groot feestje van gingen maken dan kun je het vergeten. Ze zongen mee, maar bleven stokstijf stilstaan. Van een moshpit tijdens de hardere nummers was geen sprake in het voorvak. Turner was flets en in zichzelf gekeerd, totaal het tegenovergestelde van wat ik een uurtje daarvoor had gezien met een innemende Nick Cave. Dàt is een frontman! De oude nummers kregen vaak een nieuw Tranquilty-jasje aangestoken waardoor ook die vaak in een trage lome soep vielen en enkel de hits overbleven van AM om mezelf aan op te trekken.

Maar dit volledig off-topic.

Grappig om te lezen. Op BKS stond ik bij een groep Britten waarvan ik na een tijdje dacht, oké iets chiller mag wel. Ik vond ze daar wel heel goed overigens, maar ben ook wel vrij groot fan, dus ook verre van objectief. Ik vond juist dat er wel een goede balans tussen oud en nieuw was.

25 berichten aan het bekijken - 2351 tot 2375 (van in totaal 2621)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.