Bospop 2018

Dit onderwerp bevat 284 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DennisvdBr 4 maanden, 2 weken geleden.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 285)
  • Auteur

bas2204

Is inderdaad een mooi lijstje zo, waarvan ik niet nu uit ga zoeken wat wel of niet mogelijk is.
    En ik denk dat we Bospop niet helemaal af moeten rekenen op de headliners van afgelopen jaar. Afgelopen zomer hadden veel festivals moeite om goede headliners te vinden, maar er mag inderdaad dit jaar wel wat anders staan dan vorige keer

EddieVerder

Hier Snow Patrol misschien als headliner?

bcmrmaybe

Hier Snow Patrol misschien als headliner?

Ik denk het niet. Pinkpop, Lowlands, BKS

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

bas2204

Ik zou er niet echt iets op tegen hebben, maar denk het idd ook niet. Is denk ik “te nieuw”. Denk dat Bospop zich vooral zal richten op headliners die echt groot waren in de jaren ’80 en/of ’90.

PJ

Als ik wat mag noemen en wat ik ook wel haalbaar vind: John Fogerty, Sting, Bryan Adams, Simple Minds, Alanis Morissette, van Morrisson, Deep Purple, Status Quo, Simply Red, Neil Yong, Toto, Lenny Kravitz. Zomaar wat namen die in mijn ogen prima kunnen headlinen, geen idee wat hiervan allemaal van op tour is overigens…. Ik verwacht ook voor de feestdagen wel enkele namen.

Tears for Fears wilde ik net toevoegen maar blijkt dat ze in mei in de AFAS staan. Vallen hiermee wel af voor Bospop.

bas2204

Zouden Depeche Mode en Skunk Anansie niet ook nog een mogelijkheid zijn? Zie ze op verschillende festivals (waaronder het hier al eerder genoemde Tinderbox waar Alanis Morisette ook staat) opduiken en het Bospop weekend is nog leeg voor beiden.

Dan nog de toets op de namen van Holland International Blues Festival:

Ringo Starr: Tour stopt op dit moment in de week voor Bospop met een optreden in Italië. Dat sluit een optreden in Weert denk ik niet uit, al is er ook geen indicatie dat het wel zo zou zijn.
    Joe Bonamassa: nog weinig bekend over de zomer van Joe. Er zit iig nog geen verder tourprogramma in de weg. Ik zou het geweldig vinden, maar vraag me af of ze een Blues-act zo hoog op het affiche zetten (want Bonamassa zal als (sub)headliner moeten worden vastgelegd en zie de laatste jaren Blues op Bospop hoofdzakelijk voor het programma eerder op de dag)
    Walter Trout: Ook nog geen andere data in de zomer dan Grolloo. Was natuurlijk wel al twee jaar geleden in Weert, maar gaf toen een optreden dat veel indruk heeft gemaakt bij artiest en publiek.
    Laurence Jones: stond afgelopen jaar al op Bospop, dus die zal niet nu alweer terugkeren.
    Tommy Castro & The Painkillers: ook nog niet bekend over de zomer behalve Grolloo. Zou een leuke kunnen zijn voor op de middag.

Rockbeer

Simple Minds verwacht ik sowieso. Die zijn de laatste dagen allerlei shows aan het publiceren en de Bospop-datum komt wel heel dichtbij.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

bas2204

Ik blijf hopen van niet, al zouden ze inderdaad prima in het plaatje passen. Waren groot in de jaren 80/90, zijn nog altijd headliner op veel festivals, komen in februari met een nieuw album en touren langs festivals in Europa deze zomer

PJ

Eerste data voor Sting zijn bekend. 4 festivals in Duitsland in juli.
    Alleen de 15e blijft hierdoor nog over. Zou een prima afsluiter zijn.
    http://www.sting.com/news/title/four-festival-dates-in-germany-confirmed-for-july-2018/

DennisvdBr
    Moderator

http://www.sting.com/news/title/four-festival-dates-in-germany-confirmed-for-july-2018/

hmmmmm……
    Solo in 2018 – Reunie 2019 ? ? ?

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

PJ

hmmmmm……
    Solo in 2018 – Reunie 2019 ? ? ?

Die gaat bijna ieder jaar op tour. Meestal in de zomer langs de Europese festivals. Maar ik snap wat je bedoeld. Iets om in de gaten te houden…

PJ

Ik heb het lijstje wat aangepast met acts die voor zeker op tour zijn komende zomer door Europa, in ieder geval waarvan al wat data bekend zijn:
    Simple Minds, Skunk Anansi, Alanis Morissette, Deep Purple, Sting, van Morrisson, Status Quo, The Stranglers. Bryan Adams heeft nu 1 festivaldatum staan op 1 juli in Canada…
    Aanvullingen zijn welkom.
    😎

DennisvdBr
    Moderator

ik dacht misschien Passenger…
    7 juni in Zwitserland.
    Nog niet op Bospop gestaan, misschien wel een leuke ‘nieuwe’ act tussen de classics.
    Al 2x Pinkpop gestaan (met succes).
    Lijkt me wel voor een festival als Bospop bijvoorbeeld in categorie headliner zelfs…

PJ

ik dacht misschien Passenger…
    7 juni in Zwitserland.
    Nog niet op Bospop gestaan, misschien wel een leuke ‘nieuwe’ act tussen de classics.
    Al 2x Pinkpop gestaan (met succes).
    Lijkt me wel voor een festival als Bospop bijvoorbeeld in categorie headliner zelfs…

Zeker niet verkeerd, zou een mooie boeking zijn. Al denk ik dat men liever een headliner heeft met iets meer hits maar als afsluiter in de tent……zou zomaar kunnen!
    Zie net dat ook Amy MacDonald haar eerste festivaldatum volgend jaar juli bekend heeft gemaakt.

bas2204

Zou inderdaad wel eens kunnen dat iets als Amy MacDonald of Passenger op een van de dagen de tent afsluit. Maar zijn niet het type artiesten dat ik op het hoofdpodium verwacht

DennisvdBr
    Moderator

Ik heb het lijstje wat aangepast met acts die voor zeker op tour zijn komende zomer door Europa, in ieder geval waarvan al wat data bekend zijn:
    Simple Minds, Skunk Anansi, Alanis Morissette, Deep Purple, Sting, van Morrisson, Status Quo, The Stranglers. Bryan Adams heeft nu 1 festivaldatum staan op 1 juli in Canada…
    Aanvullingen zijn welkom.
    😎

na het CaS nieuws, Alanis en Sting er maar uit denk ik.
    Misschien A-ha er in, staan 6 juli in Noorwegen?

bas2204

Sting en Alanis kunnen we inderdaad wel schrappen, die doen heus niet zowel Bospop als Concert at Sea. Hooguit dat Sting wel nog op het North Sea Jazz verschijnt op die ene vrije dag in het weekend van Bospop. Daar hebben we namelijk ook nog “concurrentie” van. Kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat Van Morrison eerder op North Sea Jazz staat dan op Bospop.

PJ

Dat waren 2 hele mooie namen voor Bospop. Benieuwd wanneer en wat ze eerst gaan droppen. Vorig jaar waren het ook eerst wat opvulnamen alvorens ze met de headliners kwamen.

bas2204

Klopt ja, maar voor de kerst waren vorig jaar wel één van de twee headliners en een aantal subs/bovenstuk van de opvulling bekend

PJ

Klopt ja, maar voor de kerst waren vorig jaar wel één van de twee headliners en een aantal subs/bovenstuk van de opvulling bekend

Dan mogen ze wel opschieten 😉

bas2204

Inderdaad. Verwacht ook wel dat voor de kerst de eerste aankondiging nog wel komt. Zeker als je je bedenkt dat de kaartverkoop normaal ergens in februari start. Dan zullen ze wel minimaal 50% van het programma bekend willen hebben

Denk dat onderstaande namen na aankondiging op de Zwarte Cross ook wel eens op Bospop zouden kunnen staan:
    Triggerfinger / De Dijk / The Band of Heathens / Millionaire

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  bas2204.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  bas2204.

PJ

Vorig jaar werden 1 of meerdere namen gedeeld met Retropop, Zwarte Cross en dat bluesfestival waar ik nu even niet op kan komen… Die hadden toen ook The Magpie Salute. Heerlijke band vond ik dat. Bospop had ze als afsluiter geplaatst in de tent….

bas2204

Als we Retropop erbij pakken (heb niet naar verdere tourprogramma’s gekeken), dan zouden Bryan Ferry en Chi Coltrane nog aan de kanshebbers kunnen worden toegevoegd (naast het feit dat Racoon ook daar staat en ik die eigenlijk ook wel op Bospop verwacht).

De aankondigingen van de Zwarte Cross (De Dijk, Triggerfinger, The Band of Heathens en Millionaire) en het Holland International Blues Festival (Joe Bonamassa, Walter Trout, Ringo Starr en Tommy Castro and the Painkillers) had ik al benoemd.

Moet wel zeggen dat Holland International Blues Festival en Retropop ruim een maand eerder vallen. Vraag me dan ook enigszins af in hoeverre we die echt als graadmeter kunnen nemen of dat afgelopen jaar ook pure toeval is geweest

gijw1

Ik kom zelf uit Weert en hier is in de omloop dat Bospop de Dijk al heeft vastgelegd. Ook gaat het gerucht dat Santana en Roger Waters op een dag de hoofd acts zoude moeten zijn. Voor de andere dag zijn ze met mojo opzoek naar een hele grote klapper als hoofdact die ook op Pinkpop zou kunnen afsluiten. Dit zijn de geruchten die hier door de stad en dorpen gaan.

DennisvdBr
    Moderator

Ik kom zelf uit Weert en hier is in de omloop dat Bospop de Dijk al heeft vastgelegd. Ook gaat het gerucht dat Santana en Roger Waters op een dag de hoofd acts zoude moeten zijn. Voor de andere dag zijn ze met mojo opzoek naar een hele grote klapper als hoofdact die ook op Pinkpop zou kunnen afsluiten. Dit zijn de geruchten die hier door de stad en dorpen gaan.

Welkom gijw1 !

De Dijk al vastgelegd? Klinkt aannemelijk.
    Santana geloof ik ook wel in.
    Maar Roger Waters geloof ik allerminst met al 4 ZiggoDome shows.

Laten we eens afwachten hé.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 285)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.