Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
mattman wrote:
Ik denk dat The Avalanches een goede shout is.


Tijdens Radiohead of op de zondag? We hebben immers nog twee plekken te vergeven… Mo misschien nog?

Zoals hierboven aangehaald staan The Avalanches vrijdag op Roskilde. Bovendien staat Mo die vrijdag op Garorock. Dus volgens mij gaat het tussen hen voor die zondagspot tussen Soulwax en Foo Fighters. Vrijdag tijdens Radiohead HAIM of een goedkope DJ?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785

Dit, of een iets duurdere DJ. Zat ff te kijken naar Dimitri Vegas & Like Mike, zoiets is perfect tijdens Radiohead. Alleen staan die de 30ste al ergens anders in Europa.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Everyknight wrote:
goedkope DJ?

Dit, of een iets duurdere DJ. Zat ff te kijken naar Dimitri Vegas & Like Mike, zoiets is perfect tijdens Radiohead. Alleen staan die de 30ste al ergens anders in Europa.
Graag geen soundbleed tijdens Radiohead aub, Macca stoorde zich ook aan de dnb bassen van Sigma vorig jaar en gelijk had hij.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Mja mss The Chemical Brothers voor de vrijdag ? Spelen 1 juli in Firenze (DJ set), dus die kunnen ook nog in een tent gedropt worden, maar zijn die niet te groot daarvoor ?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
Graag geen soundbleed tijdens Radiohead aub, Macca stoorde zich ook aan de dnb bassen van Sigma vorig jaar en gelijk had hij.

Haha, heb je helemaal gelijk in. Maar ik denk niet dat Rock Werchter een minimalistisch actje onder Radiohead gaat zetten. Moet iets totaal anders dan Radiohead zijn. En daarnaast, ik snap het punt van Paul, maar je speelt wel op een festival waar altijd wel wat geluidoverlast is van andere acts die op hetzelfde moment spelen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Mja mss The Chemical Brothers voor de vrijdag ? Spelen 1 juli in Firenze (DJ set), dus die kunnen ook nog in een tent gedropt worden, maar zijn die niet te groot daarvoor ?

Voor een liveshow is een tent te klein, maar voor een DJ-set zou het wel passen. Bovendien onderhoudt de organisatie goede banden met de Brothers. Het kan dus, al zijn The Chemical Brothers misschien niet 'plat' genoeg als tegengewicht voor Radiohead.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
YFKTA wrote:
Mja mss The Chemical Brothers voor de vrijdag ? Spelen 1 juli in Firenze (DJ set), dus die kunnen ook nog in een tent gedropt worden, maar zijn die niet te groot daarvoor ?


Voor een liveshow is een tent te klein, maar voor een DJ-set zou het wel passen. Bovendien onderhoudt de organisatie goede banden met de Brothers. Het kan dus, al zijn The Chemical Brothers misschien niet ‘plat’ genoeg als tegengewicht voor Radiohead.

Chemical Brothers zijn toch altijd een DJ set?
Maar zo'n grote naam hoef je niet meer te verwachten. Kost te veel, zeker naast Radiohead. Chemical Brothers stoppen ze ook heus niet weg in een tent.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Everyknight wrote:
YFKTA wrote:
Mja mss The Chemical Brothers voor de vrijdag ? Spelen 1 juli in Firenze (DJ set), dus die kunnen ook nog in een tent gedropt worden, maar zijn die niet te groot daarvoor ?


Voor een liveshow is een tent te klein, maar voor een DJ-set zou het wel passen. Bovendien onderhoudt de organisatie goede banden met de Brothers. Het kan dus, al zijn The Chemical Brothers misschien niet ‘plat’ genoeg als tegengewicht voor Radiohead.


Chemical Brothers zijn toch altijd een DJ set?
Maar zo’n grote naam hoef je niet meer te verwachten. Kost te veel, zeker naast Radiohead. Chemical Brothers stoppen ze ook heus niet weg in een tent.

Bij een DJ-set "spelen ze DJ zoals op een fuif": ze draaien niet alleen eigen nummers en hebben hun enorme lichtshow niet bij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Chemical Brothers heeft volgens mij inderdaad ook altijd enkel DJ sets gespeeld.

Het is niet omdat ze hun eigen nummers spelen dat het plots 'live' is. Gewoon een DJ set met eigen nummers. En de lichtjes rondom hen veranderen daar ook niets aan.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Een DJ set wordt volgens mij niet opeens 'live' omdat ze een grote lichtshow hebben en eigen nummers spelen. 2 gasten die wat aan knopjes staan te draaien, dat is voor mij niet live, maar ik denk dat dit een eeuwige discussie zal blijven. Neem Soulwax: die hebben live synthesizer, drums, gitaren, ... dat is live voor mij.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Akkoord hoor, maar ik legde gewoon het verschil uit op basis van wat The Chemical Brothers 'DJ-set' achter hun naam op de affiche laten zetten.
 

sander1617899555

Campingartiest
20 feb 2016
53
0
Yannick wrote:
Graag geen soundbleed tijdens Radiohead aub, Macca stoorde zich ook aan de dnb bassen van Sigma vorig jaar en gelijk had hij.

Haha, heb je helemaal gelijk in. Maar ik denk niet dat Rock Werchter een minimalistisch actje onder Radiohead gaat zetten. Moet iets totaal anders dan Radiohead zijn. En daarnaast, ik snap het punt van Paul, maar je speelt wel op een festival waar altijd wel wat geluidoverlast is van andere acts die op hetzelfde moment spelen.

Tijdens het optreden van Sir Paul vorig op Pinkpop mocht Broederliefde niet meer optreden. Deze waren wel gepland om optreden maar moesten stoppen op het moment dat Paul begon. De Pinkpop origanisatie is hier akkoord meegegaan. Rock Werchter dus niet.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Hopelijk krijgen we vandaag de laatste namen. Gokje:

VRIJDAG Mainstage opener: VANT of HIGHLY SUSPECT
VRIJDAG Klub C headliner: MAJOR LAZER of PENDULUM (live)
ZONDAG Klub C sub: THE AVALANCHES of PARQUET COURTS of KUNGS

 

radiohoofd

Playlistbediener
26 jan 2017
13
0
Waarom is alles zo snel klaar dan? Alle dagen zijn op eens al om 1 uur afgelopen... Een paar jaar geleden was het elke dag minstens tot 2 uur
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waarom is alles zo snel klaar dan? Alle dagen zijn op eens al om 1 uur afgelopen… Een paar jaar geleden was het elke dag minstens tot 2 uur

Dit vind ik serieus een grotere tegenvaller dan die tegenvallende dag(opvulling)
 

beatz

Nieuw lid
25 jan 2014
2
0
Zou dat niet kunnen te maken hebben met een uitgebreider feestformat op The Hive? Het beperkte aantal DJ's (die voorgaande jaren altijd in de avond ingepland waren) doet ook weer vermoeden dat ze dit volledig willen lostrekken van Werchter.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik heb zo het vermoeden dat we vandaag nog niet de ganse line-up krijgen ... anders hadden ze wellicht vanmiddag geen berichtje op facebook gezet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken