Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Wij vertrokken tegen 11 uur vanaf de Hive parking en hebben nauwelijks in de file gestaan. Wel wat drukte rond Bonheiden (binnenweg richting Mechelen), maar dat viel reuze mee. Ongeluk bij de grens zorgde nog voor de meeste vertraging, maar om half 3 was iedereen thuis (stops in binnenstad Dordrecht en binnenstad Delft en uiteindelijk in Naaldwijk gearriveerd).
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik moet zeggen dat ik me wel aansluit bij wat hier door de meesten al is gezegd. SOAD, POR, Radiohead, FF, Frank Carter, Dropkick Murphys waren geweldig!

Ik sluit me dan wel aan bij het kamp dat Arcade Fire wat vond tegenvallen, misschien waren mijn verwachtingen wat hoog maar had toch wat meer energie verwacht. Had het idee dat het vooral aan de setlist lag. En zeggen dat het publiek actiever moet zijn zodat ze dat vervolgens terug kunnen geven is natuurlijk bullshit, volgens mij is het precies andersom. Wist niet dat Win Butler betaald had om ons te kunnen zien...

Het viel mij wel op dat de tenten eerder volzaten dan voorgaande jaren, de enige keer dat ik eerder niet in een tent raakte was toen ik aan het einde van Dotan nog ff z'n hitje wilde meepakken en die van buiten moest bekijken (al stonden er toen nog geen kruisen) Ik kwam bij Rag'n'bone man 10min voor het begin aan en toen stond er al een hele rij mensen voor een kruis te wachten. En vervolgens kon je ook niet naar binnen als er mensen wegliepen, het kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen het af heeft gezien want zo goed was het nou ook weer niet.

Ow en the Slope is echt een goede toevoeging! Leuk hoe je al die mensen kunt zien krioelen over het terrein :)
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Veel reacties gelezen hier op de Foo's in verband met het "overdreven" lang uitrekken van hun nummers. Persoonlijk vond ik dat juist het geweldige aan de show ! Als doorgewinterde fan ken ik al die nummers van front to back & back to front. Door de stukken eraan te breien kregen die nummers toch weer een ietwat vernieuwende en verfrissende twist als je begrijpt wat ik bedoel. Ik genoot ontzettend hard en kreeg er oprecht geen genoeg van.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.179
Ongelooflijk goed weekend gehad, ik denk er nog elke dag aan terug!

Toppers:

Arcade Fire: wat een passie, wat een beweging op dat podium, ze hadden er zin in! Vooral Regine was zeer enthousiast :) Stond vooraan, en iedereen van het publiek ging goed mee!

Warpaint: ook hier weer: wat een passie, wat een spelplezier! En dit uiteraard gecombineerd met de uitstekende songs. Jammer dat veel publiek de Klub C vroegtijdig verliet (viel echt wel op), maar dat kon met Soulwax te maken hebben die meteen na Warpaint in de Barn stonden.

Agnes Obel: het was altijd al een plezier om naar haar te luisteren en kijken, en haar optreden kreeg nog een serieuze upgrade met de nieuwe lichtshow. Ze had de volledige Barn (waar verrassend veel volk stond, zo gelijktijdig met Prophets of Rage) mee, niet evident met die muziek. Meerdere kippenvelmomenten hier. Misschien een beetje een atypische act voor Rock Werchter, maar aan de programmatoren zou ik zeggen: blijven boeken bij elk nieuw album!

System of a Down: wauw! Zalig hoe SOAD heel (!) de wei meekreeg. Waarschijnlijk wel de revelatie van deze editie (ook als je de pers achteraf bekijkt). De bandleden genoten zichtbaar! Wat een tempo houden die mannen erop na, maar super gespeeld en gezongen. Topshow.

Thurston Moore Group: muzikaal hoogtepunt! Thurston Moore bewees waarom hij een levende legende mag genoemd worden. Toch zeven nummers op dat uur tijd :) En die heerlijke opener: Cease Fire!

Linkin Park: ondanks het zeer matige recente album: mijn eerste keer Linkin Park was een schot in de roos! Vooral genoten van het oudere werk natuurlijk, maar zelfs de nieuwe nummers vielen live beter mee dan verwacht. Uitstekende stemmen, goede show en ook hier veel spelplezier te bemerken!

Cage the Elephant: wat een overgave en energie, die gasten. Toffe muziek ook. Er was al veel volk op de been zo vroeg (13u), getuige de overvolle Barn.

Mark Lanegan Band: wat een markant figuur, maar vooral: wat een stem! Ook een mooi eerbetoon aan Joy Division.

The Avalanches: namen ons mee in een trip, iets waar je veel niet te serieus moet nemen. Zeer raar optreden, waar je na het optreden met wat vragen blijft. Ik denk ook dat dit hun bedoeling is. Het is ook een aparte groep natuurlijk, van 2000 tot nu amper twee studioalbums... ze hebben toch een zekere mystiek, zeker sinds Since I left you. Zeer blij dat ik ze eens gezien heb.

James Blake: de vrees dat dit niet ging werken op het hoofdpodium is niet uitgekomen (voor mij toch niet). Enorm genoten van dit concert en het paste eigenlijk nog wel bij de mainstage op dat moment.

Kings of Leon: de setlist mocht wat meer ouder werk bevatten, maar superstrak gespeeld, gewoon nummer na nummer. Zoals ik het gewoon ben van hun. Meer dan degelijk dus.

Radiohead: ik had bij de 'countdown' in dit topic voor het festival getypt: als ze veel van In Rainbows spelen (liefst twee uit het rijtje Reckoner - Nude - House of Cards) en 2+2=5 spelen zal ik zeer tevreden zijn. Dit is dus waarheid geworden. Een wondermooi optreden, de wei was ook mee. Kwam toch beter over dan in 2008 vind ik. Een mooie mix tussen nieuw/minder bekend werk en greatest hits. Perfect voor Rock Werchter.



Foo Fighters waren OK, maar ik vind ook: songs te veel uitgerokken en té veel gelul van Dave Grohl. Verder een goed optreden hoor. Zeker blij met White Limo, Arlandria en This is a Call. Ook het gastoptreden van Alison Mosshart viel goed in de smaak. Dat nieuwe nummer met haar lijkt overigens écht wel goed zeg.



Twee optredens vielen echt tegen: Blues Pills: gewoon Zweedse eenheidsworst, ik had hier meer van verwacht. En Cigarettes after Sex, maken het live toch niet waar vind ik. Had hier ook hogere verwachtingen van.



Verder nog positief: de Apero! Toch een meerwaarde! De vele zittribunes bij het scherm tussen Klub C en Barn waren ook positief. Eén keer voorgehad dat we een tent niet meer binnen kunnen omdat die volzet was: bij Soulwax. Maar het was ook een keuze om Savages tot het einde te blijven zien, dan kan dit voorvallen. Eigenlijk had Soulwax op mainstage moeten staan, hoeveel volk was er niet in en vooral rond The Barn... Nog nooit gezien dat daar zo'n mensenmassa was. Ze hadden misschien na Kings of Leon op donderdag geplaatst kunnen worden.

Verder blijf ik bij mijn eerdere kritiek op deze editie: te weinig gevestigde namen en te weinig kwalitatieve namen in de breedte. Die kritiek is hier al genoeg besproken in de maanden voorafgaand aan het festival, dus ik ga er nu over zwijgen :) Maar heb wel een aantal keer gedacht (op zaterdag bijvoorbeeld): een Kurt Vile, Royksöpp, Wilco, Ryan Adams, Moderat, Liam Gallagher, Brian Wilson, Van Morrison enz. zouden niet misstaan hebben.

Hét weekend van het jaar ligt alweer een week achter de rug, en ik denk er gelukzalig aan terug! Nog een leuke zomer tegemoet en dan kan het speculeren over 2018 pas écht beginnen.... :)





 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
damn

http://nos.nl/artikel/2184222-zanger-linkin-park-pleegt-zelfmoord.html
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Wat een bizar nieuws. Oprecht geschrokken. In retrospectief is dit een bijzonder concert geweest op Werchter. Als fan van de band gelukkig erg van kunnen genieten. Blijkt nu de laatste keer te zijn geweest. Ongelooflijk.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Pfoe dit komt echt heftig aan. Moet wel te maken hebben met de dood van Cornell zou je bijna denken(20 juli is geboortedatum van Cornell ook nog, en Chester was natuurlijk peetoom van Cornell's kinderen).

Ik voel me dankbaar dat ik Linkin Park nog op Werchter heb mogen zien. Jeugdidolen, maar eigenlijk meer dan dat. Vond ik hun nieuwe album geweldig? Nee, maar het krijgt nu een hele andere betekenis voor mij. Ik vind het bijzonder, maar ben ook tevens erdoor geschokt, dat ik Chester 3 weken terug nog op 2 meter afstand zag. Heftig.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Bedankt Festileaks voor het delen van het concert van linkin park op Werchter. Wist niet dat deze er integraal op stond. Kippenvel om dit weer terug te kijken.

TEST
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken