Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
of uw headliner voor donderdag staat er niet tussen in u lijstje

Wie zou dat dan moeten wezen? Enige naam die ik kan bedenken is Guns 'N Roses maar die zullen wel op TW Classic staan of als Graspop het geld bij elkaar heeft weten te schrapen in Dessel.

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Oké, we hebben nog veel grote(re) namen die toeren rond Rock Werchter: Green Day, Arcade Fire, Kings Of Leon, Alt-J, Prophets Of Rage en Blink 182. Daarbij komen mogelijk nog The XX, Elbow en The National.

Ik vraag me af hoeveel uit dat rijtje we uiteindelijk op het festival gaan terugzien. Geen enkele naam is groot genoeg om de ‘moeilijke donderdag’ te dragen (de dag die zelfs Paul McCartney+Ellie Goudling+New Order+Y&Y niet deed uitverkopen), maar een constructie met verschillende grote namen op één dag zou wel kunnen. Qua dagtickets heeft RW eigenlijk ook veel concurrentie van zichzelf, met 3 andere dagen die alledrie veel volk trekken.

We gaan het zien.
1f642.svg


We hebben, zoals Kereltje al aangaf, ondertussen ook al een hoop heel mooie kleinere namen voor op de middag in de Barn: The Kills, Fleet Foxes, Warpaint, Belle & Sebastian, Run the Jewels, Trentemoller en Angel Olsen. Ook allemaal welkom wat mij betreft.
1f642.svg
Pfff, met FF en RH al geboekt en mogelijk nog Arcade Fire, Alt-j, The XX, The National, The Kills, Fleet Foxes, Warpaint, Trentemoller e.a. in de pijplijn, zou dit voor mij weleens een historisch goede editie kunnen worden. Eerst maar eens afwachten wat hiervan daadwerkelijk doorkomt.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Met The Xx in maart in Vorst Nationaal, wordt de kans op Werchter toch wel een stuk kleiner. Maar ik geef de hoop niet op, zou een super naam zijn!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Daar moeten inderdaad een aantal namen van afvallen, kan niet anders.

Mijn realistische gok is een coheadlinerschap van Kings of Leon en Arcade Fire op donderdag. The National en alt-J zullen op één van de dagen ook wel langs komen, Bastille ook.

Prophets of Rage zie ik op Graspop staan (daar zijn ze sowieso een grote naam op mainstage, op Rock Werchter is dat een namdidag/vooravondband denk ik).
The xx zie ik inderdaad ook eerder op Pukkelpop, daar kunnen ze échte headliner zijn.
Green Day misschien ook eerder Pukkelpop (of Dour?), met hun show van minstens twee uur en half zijn ze moeilijker te combineren in een coheadlinerstructuur op donderdag (want waarschijnlijk komt daar ook nog een dance-act na (Netsky? Major Lazer?)).

Macklemore en Ryan Lewis zijn ook weer op tour, maar die zie ik zeker niet op herhaling komen, kans zit er dik in dat deze op Les Ardentes staan: past daar in het huidige plaatje (hiphop-gericht), en het is zoals Pharell: 1e jaar Rock Werchter, jaar erna op Les Ardentes
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
http://www.rockwerchter.be/frontend/files/artists/source/kings-of-leon.jpg

Is deze afbeelding niet een andere dan de laatste keer dat KOL op Werchter speelde? In dat geval denk ik dat we er mogen vanuit gaan dat ze wel op Werchter spelen. Een klein gokje: vrijdag aankondiging van KOL op donderdag, dan zijn meteen ook alle headliners gekend.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
reaper wrote:
of uw headliner voor donderdag staat er niet tussen in u lijstje


Wie zou dat dan moeten wezen? Enige naam die ik kan bedenken is Guns ‘N Roses maar die zullen wel op TW Classic staan of als Graspop het geld bij elkaar heeft weten te schrapen in Dessel.

zoals dennis zegt Metallica, of the Rolling Stones, of iets anders.
keuze genoeg
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Een snelle Google search leert me dat die afbeelding al uit 2014 komt. Waarschijnlijk wel van de laatste keer dus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Wel met de aankondiging voor Vorst van The XX krijgen we die al zeker niet vrijdag, ik vind dat ze nog even grote kans maken om op Werchter te staan al wordt 't miniemer en misschien zelfs logischer dat ze op PKP staan (met R&L en Sziget om de hoek..)

@everyknight wie zet je dan net onder SOAD - Linkin Park ? Blink-182? Prophets Of Rage past perfect net onder SOAD en daar dan Blink onder..
Als Alt-J komt zie ik ze echt niet weer de Barn doen en zeker niet een plaatsje onder de sub maar wel degelijk als sub! Moest The XX niet gaan en naar PKP gaan en Arcade Fire naar donderdag worden geschoven zijn zij de ideale sub voor RH (zo zag ik ook een poll op EFestivals waar ze de ideale sub zochten voor RH waar ook Alt-J bijstond..)

Ik hoop Macklemore even niet meer te zien op geen enkel Belgisch festival, zeker sinds RW dit jaar bah, dat wens ik geen enkel festival toe zo'n act.. Voor Cactus zie ik Belle & Sebastian, The Shins of Dinosaur Jr best afkomen.. Anders zouden die toch maar op de middag worden gedropt, tis maar wat je verkiest..

Imagine Dragons werd ook aangekondigd afgelopen week op een festival, ik zie donderdag best uitdraaien als een pop/mainstream dagje op de main met Lukas Graham - Imagine Dragons - Bastille - Kings Of Leon - Netsky
Met in de Barn een aantal alternatieve namen, al verkoopt dat waarschijnlijk nooit uit, als je met Sir Paul, Ellie Goulding, New Order, Disclosure etc etc niet uitverkoopt, waarom dan met dit hm
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Een snelle Google search leert me dat die afbeelding al uit 2014 komt. Waarschijnlijk wel van de laatste keer dus.
klopt
deze http://www.rockwerchter.be/frontend/files/artists/source/metallica.jpg is ook van 2014
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Op de snelheid van het verkopen van tickets is echt geen pijl te trekken. Ik ben er elk jaar voor de zekerheid op tijd bij maar is nog nooit nodig geweest.

Voor mij hetzelfde. Ik verwacht dit jaar wel een wat snellere verkoop. Glastonbury is al uitverkocht, dus dat zal Britten ook wat sneller over de streep trekken. Nederlandse Radioheadliefhebbers zullen waarschijnlijk eerst voor BKS gaan. Ik denk dat de dagtickets wel rap zullen gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Shaverion wrote:
Op de snelheid van het verkopen van tickets is echt geen pijl te trekken. Ik ben er elk jaar voor de zekerheid op tijd bij maar is nog nooit nodig geweest.


Voor mij hetzelfde. Ik verwacht dit jaar wel een wat snellere verkoop. Glastonbury is al uitverkocht, dus dat zal Britten ook wat sneller over de streep trekken. Nederlandse Radioheadliefhebbers zullen waarschijnlijk eerst voor BKS gaan. Ik denk dat de dagtickets wel rap zullen gaan.

Glastonbury is elk jaar al uitverkocht hoor. Dat maakt geen verschil.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik denk dat Bastille - kings of leon - greenday best een mogelijkheid is voor de donderdag.
Ze moeten zoiezo met een aardige invulling voor die dag komen om kaarten te verkopen.
Ik denk dat je met deze drie bands wel aardig wat mensen trekt.
Ik zie trwns dat er een aantal festivals zowel greenday en rancid hebben geboekt. (misschien een soort van duo boeking ofzo)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
zoals dennis zegt Metallica, of the Rolling Stones, of iets anders.
keuze genoeg

Rolling Stones zullen wel een los event doen als ze komen. Metallica heeft al gezegd dat er niks meer bij komt tot het najaar. Lijkt me een goede kanshebber voor volgens jaar.

We hebben al een beste reeks mogelijke headliners dit jaar. Je moet er ook rekening mee houden dat hoe meer mogelijke headliners hoe beter de onderhandelingspositie van de festivals en dus hoe minder de headliners kunnen vragen. Bands kiezen er dan voor om bijvoorbeeld naar Amerika te gaan of hun tour later te doen omdat ze hier meer geld mee verdienen (Sziget, Pukkelpop, Lowlands, R&L hebben ook nog headliners nodig)
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
reaper wrote:
zoals dennis zegt Metallica, of the Rolling Stones, of iets anders.
keuze genoeg


Rolling Stones zullen wel een los event doen als ze komen. Metallica heeft al gezegd dat er niks meer bij komt tot het najaar. Lijkt me een goede kanshebber voor volgens jaar.

We hebben al een beste reeks mogelijke headliners dit jaar. Je moet er ook rekening mee houden dat hoe meer mogelijke headliners hoe beter de onderhandelingspositie van de festivals en dus hoe minder de headliners kunnen vragen. Bands kiezen er dan voor om bijvoorbeeld naar Amerika te gaan of hun tour later te doen omdat ze hier meer geld mee verdienen (Sziget, Pukkelpop, Lowlands, R&L hebben ook nog headliners nodig)
we shall see :)
wie weet wordt het wel Rihanna :D
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
Welp, er is dus toch een pre-sale voor kaarten als je je ticket afgelopen jaar hebt geregistreerd. Kreeg net een mailtje van Ticketmaster dat je een dag eerder kan bestellen.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Presale start vrijdag 18 November van 9u tot 19u. Dan zou je verwachten dat er toch nog 1 headliner of 1 pakketje namen ervoor bekend gemaakt wordt?
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
Shaverion wrote:
reaper wrote:
of uw headliner voor donderdag staat er niet tussen in u lijstje


Wie zou dat dan moeten wezen? Enige naam die ik kan bedenken is Guns ‘N Roses maar die zullen wel op TW Classic staan of als Graspop het geld bij elkaar heeft weten te schrapen in Dessel.


zoals dennis zegt Metallica, of the Rolling Stones, of iets anders.
keuze genoeg

Pearl jam, Daft Punk
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Presale start vrijdag 18 November van 9u tot 19u. Dan zou je verwachten dat er toch nog 1 headliner of 1 pakketje namen ervoor bekend gemaakt wordt?
Nu elke dag een naam tot zaterdag de verkoop begint zou niet ongebruikelijk zijn, maar niet noodzakelijk vanwege de pre-sale. Die is toch voornamelijk gericht aan degenen die toch wel een kaartje kopen, ongeacht (de rest van) de line-up. Alleen vrijdag nog een naam lijkt me dus nog steeds het meest waarschijnlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken