Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
Avenged Sevenfold is gisteren aangekondigd voor een tour in februari. Ik verwacht ze dan ook op de festivals volgend jaar. Kanshebber als (co)headliner volgend jaar op Werchter met bijvoorbeeld Metallica? Of zullen ze naar Graspop gaan?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Avenged Sevenfold is gisteren aangekondigd voor een tour in februari. Ik verwacht ze dan ook op de festivals volgend jaar. Kanshebber als (co)headliner volgend jaar op Werchter met bijvoorbeeld Metallica? Of zullen ze naar Graspop gaan?
Lijkt me niet meteen een band voor Werchter. Als die al komen, zal dat wellicht een namiddag spot worden op de main stage. Dat kan misschien wel als ze er opnieuw een meer gitaren gerichte dag van willen maken. Gezien ze niet naar België komen vooralsnog, lijkt de kans me wel reëel dat ze op Graspop staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
Avenged Sevenfold is gisteren aangekondigd voor een tour in februari. Ik verwacht ze dan ook op de festivals volgend jaar. Kanshebber als (co)headliner volgend jaar op Werchter met bijvoorbeeld Metallica? Of zullen ze naar Graspop gaan?

Er zijn voorlopig niet al te veel kanshebbers voor Graspop aangezien veel van de 'usual suspects' er dit jaar reeds stonden en/of volgend jaar niet op tour gaan. Lijkt me dan sterk dat Live Nation een headlinerkandidaat gaat doorschuiven naar Werchter, zeker omdat Avenged Sevenfold daar inderdaad geen al te hoge plaats zou krijgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.179
Dat album van Bon Iver mag er nu ook wel ver gaan komen, ik kan niet echt z'n populariteit inschatten hier in België maar ik verwacht 'm wel op Werchter eigenlijk
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Green Day komt op 7 oktober met een nieuw album. Opschrijven voor Werchter 2017?
simple-smile.png

Ja.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
Ik zie Green Day eigenlijk als een even grote kanshebber voor Pukkelpop als voor Werchter. Volgens goede bronnen had Green Day dit jaar op o.a. Pukkelpop en Reading/Leeds moeten staan maar annuleerden ze nog voor de aankondiging hun tourplannen (Rihanna is dan als vervanger gekomen). Zou me dus niet verbazen als ze komend jaar in diezelfde periode passeren. Lijkt me ook een ideale Pukkelpopheadliner eigenlijk.

Maar gezien het grote aantal headliners dat volgend jaar de baan op gaat zullen zowel Werchter als Pukkelpop wel een sterke bovenkant van de affiche hebben, lijkt me.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Waar heb je die vandaan? Zou dan in de arena zijn, neem ik aan? Lijkt mij voor deze namen een veels te kleine locatie. (Wel een supermooie locatie) Zeker als je kijkt wie er deze zomer spelen. Ik was vorige week toevallig nog in Pula, toen heb ik hier niets van gezien.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Daar is weer iemand creatief bezig geweest. Toch knap gedaan weer. :wink:
 

Joeri147

Playlistbediener
28 feb 2014
49
0
Waar heb je die vandaan? Zou dan in de arena zijn, neem ik aan? Lijkt mij voor deze namen een veels te kleine locatie. (Wel een supermooie locatie) Zeker als je kijkt wie er deze zomer spelen. Ik was vorige week toevallig nog in Pula, toen heb ik hier niets van gezien.

Hmm je hebt gelijk, volgens mij is dit van de organisatie van evenementen en niet van de locatie zelf, kan dus overal zijn. Was inderdaad bij de Arena, ik was daar laatst bij Robert Plant. Mijn Kroatisch is vrij slecht dus ik ga nog even aan mijn vriendin vragen, die het wel spreekt, wat er verder allemaal op die folder staat. Op de andere kant staan overigens concerten die ook in Budapest, Beč en Ljubljana zijn, kan dus ook voor die locaties zijn. Zij spreken in ieder geval wel over deze bands..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Max Colombie van Oscar & The Wolf heeft in De Morgen gezegd dat zijn optredens op PP/LL niet het begin zijn van een nieuwe tour, maar gewoon enkele losse concerten rond een nieuwe EP (met daarop die laatste single), al zal hij ook daar uberhaupt maar 2 echt nieuwe nummers spelen. Volgend jaar wil hij het liefst niet touren maar doorwerken aan dat tweede album (dat kennelijk nog niet af is).

Zag ik voor voordien als een grote kanshebber voor Wercher, maar nu een stuk minder. ALS die komen, dan zie ik ze helaas wel stilaan op een positie van één van de 'dance afsluiters', vlak na de headliner innemen.
 

Werchter

Nieuw lid
14 aug 2016
4
0
check http://www.rockwerchter.com (unofficial site), daar staan wat concretere geruchten m.b.t. line-up Werchter 2017
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.179
Zag ik voor voordien als een grote kanshebber voor Wercher, maar nu een stuk minder. ALS die komen, dan zie ik ze helaas wel stilaan op een positie van één van de ‘dance afsluiters’, vlak na de headliner innemen.
Zag 'm eerder in de Barn spelen tijdens de headliner om het volk te spreiden bv moest je nu Radiohead nemen en als alternatief en iets meer aantrekkelijker O&TW.. Overgens teken ik wel voor een zondag met The National en RH maar volgens mij is The National gewoonweg te groot geworden om te subben en zie ik ze meer in een soort coheadliner met iemand anders.. Lenny Kravitz zo snel al terug laten terugkomen lijkt me onwaarschijnlijk, toch? Kanye kan volgens mij wel het sportpaleis vullen, koning boudewijn zoals Beyonce of de wei van werchter op zichzelf zoals AC/DC is wat te hoog gegrepen denk ik en als ie een festival zou aandoen zou t meest logische nog PKP zijn maar zelfs dat is misschien, met het zien van de line up van de laatste jaren misschien al wat te veel..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
check http://www.rockwerchter.com (unofficial site), daar staan wat concretere geruchten m.b.t. line-up Werchter 2017

Wat is de bron van dit 'concretere gerucht'? Dat er al concerete uren opstaan vind ik toch wel wat verdacht. Dat gezegd zijnde: ik zie ze The National wel met Radiohead combineren hoor. The National is groot, maar niet groot genoeg om een headliner te zijn op RW (of zelfs een co headliner). Maar zet die voor RH en de dagkaarten zullen wel snel de deur uit vliegen.

Even een lijstje met de mogelijke headliners, co headliners en subs. Omdat het zondag is.

headliners
Pearl Jam - afgezegd in 2016, Smeets heeft hen al half aangekondigd voor PP 2017
Radiohead - zal bijna 100% zeker niet blijven bij korte tour van 2016, Smeets is al gaan polsen, nog geen België gedaan, verdacht veel rotatie op StuBru, sterk gerucht voor Glasto17
Green Day - nieuw album valt in het najaar. Dan is een festivaltour erg waarschijnlijk. Ze zijn trouwens nogal geliefd door de RW organisatie

Metallica - komt normaal gezien met een album dit najaar, maar kan voor volgend jaar nog alle kanten uit. Wie weet weer een zaal, weer een Werchter Boutique of (nog) niet in EU in juli.
Coldplay - Zouden festivals doen volgend jaar, al zie ik ze ook op een 'losse dag' staan. Onderhandelingen kunnen ook de reden zijn waarom er nog geen datum is (al zie ik ze dat ook voor Pearl Jam/Radiohead doen)
Gorillaz - komen met nieuw album. Aantrekkelijk voor de organisatie want nog nooit op RW gestaan + trekt zowel alternatief als hitjespubliek. Zijn wel niet groot genoeg om alleen te headlinen.
Kings Of Leon - Ook nieuw album op komst, maar ik zie ze niet meer op eigen kracht een dagje RW alleen headlinen. Te veel kritiek en hun populariteit is ook lichtjes aan het wegzakken.
Depeche Mode - Er is een licht gerucht dat deze gaan touren. Ze zijn eigenlijk net niet groot genoeg om een dag TW Classic te dragen en zijn ietsje te groot om RW te subben. Co-headline misschien?
Adele - Heeft aangegeven de smaak te pakken te hebben wat festivals betreft na Glasto. Uiteraard altijd aantrekkelijk voor de organisatie om een vrouw te kunnen laten headlinen.

Zie ik niet gebeuren: Foo Fighters (touren niet), U2 (gaan ze écht niet op een vierdaags festival zetten), Guns 'N Roses (belachelijk duur, kan je beter los in een stadion zetten), Kanye West (als hij komt zal hij moeten headlinen en dat zie ik op RW niet gebeuren), Ed Sheeran (eigenlijk idem zoals bij Kanye)

subs
Bastille eindelijk nieuw materiaal waarvan de eerste single een hit is. Staan in het Sportpaleis (nog verre van uitverkocht wel). Zie ze stilaan wel de Ellie Goulding van 2017 worden (al heeft Goulding wel dubbel zoveel hits.)
The National deed al enkele shows dit jaar, maar de echte wereldtournee zal pas na het album (lente 2017) beginnen.
Arcade Fire komt met een album dit najaar/het komende voorjaar. Ze hebben al even niet op RW gestaan en hebben zelf gezegd in 2017 een groute tournee te doen.
The XX is een moeilijke, aangezien het een grote band is, maar toch net niet groot genoeg is om een dag te headlinen. Wel een mooie sub.
Nick Cave & The Bad Seeds komen met een album en zijn een graag geziene gast. Kunnen eventueel subben maar zie ze eigenlijk eerder een Barn headlinen. Of het plaatsje voor de sub innemen.
Oscar & The Wolf - Heeft al aangegeven volgend jaar niet te willen touren, maar als RW toch een zak stuivers hun richting uitgooit zie ik ze wel een 'dance afsluiter' plekje innemen.
Queens Of the Stone Age De eeuwige net-niet-headliner zal ook wel weer subben als ze komen (nieuw album op komst, al is er nog geen concrete info)

Barn headliner mogelijkheiden: Sigur Ros (nieuw album), Pixies (idem), Bon Iver (idem), Bazart (de grote 'band-op-herhaling'), Frank Ocean (nieuw album zou normaal gezien op komst moeten zijn, als die bestaat)

vraagtekens: Tool (zouden toch echt een nieuw album uitbrengen), Smashing Pumpkins (full on reünie op komst), LCD Soundsystem (nieuw album dit najaar?), Nine Inch Nails (ook nieuw werk op komst), Massive Attack (ook zij komen met een full album dit najaar)

Kortom: héél véél kanshebbers voor 2017. En het ziet er veelbelovend uit, damn. :wink:
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Veel kanshebbers ja.
Ben benieuwd met welke dance acts zo komen dit jaar!
Ik zie pink ook nog wel komen, komt ook met nieuwe cd en vorige keer was best aardig.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.179
Veel kanshebbers ja.
Ben benieuwd met welke dance acts zo komen dit jaar!
Ik zie pink ook nog wel komen, komt ook met nieuwe cd en vorige keer was best aardig.
Gewoon Netsky live, Pink zie ik op Werchter Classic staan hoor, heeft volgens mij wat afgedaan qua populariteit en met haar hits kan ze best t toch iets oudere publiek vermaken :) Hoop ergens dat Lana Del Rey terug komt gewoon om die trieste bedoening van dit jaar te vergeten haha

 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ja dat zijn echt enorm veel mogelijkheden voor dit jaar. Festivalseizoen is nog niet afgelopen en heb nu al enorm veel zin in volgend jaar haha! Arctic Monkeys kan je trouwens ook aan dat lijstje toevoegen. Als ik een gokje zou moeten wagen op dit moment:

Werchter:

Sub/Headliners
Arcade Fire - Radiohead
Bastille - Ed Sheeran - Coldplay
The XX - Queens of the Stone Age - Netsky LIVE
The National - Pearl Jam

Barn:
Bon Iver
Nick Cave & The Bad Seeds
Sigur Ros
...

Green Day - Gorillaz naar Pukkelpop

U2 of Depeche Mode naar Classic (eventueel met Smashing Pumpkins)

Metallica naar Boutique (eventueel met Tool ernaast?)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.179
Metallica naar Boutique (eventueel met Tool ernaast?)
Zou GMM die dan niet gewoon opeisen en geen Boutique dit jaar? Ik verwacht trouwens niet dat én Bastille én Ed Sheeran tesamen zullen staan, zijn praktisch allebei subs en met Coldplay heb je een heel dure headliner al passen ze allebei natuurlijk in hetzelfde straatje.. Anyways, ik zie wat je zegt eigenlijk best gebeuren! Al moet dit dan toch een van de beste en duurste line ups ooit zijn, ofniet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken