Pukkelpop 2024

pavaha

Playlistbediener
25 aug 2019
24
22
Ik hou van muziek gemaakt door muzikanten. Mensen die jarenlang de moeite hebben genomen om een instrument eigen te maken en zo goed mogelijk te worden. Joost heb ik inmiddels een aantal keer gezien. Geschreeuw, gejatte beats, teksten waarvan hij zelf toegeeft dat hij ze niet schrijft. Hij kwalificeert in mijn optiek zeker niet als muzikant.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
151
65
Ik hou van muziek gemaakt door muzikanten. Mensen die jarenlang de moeite hebben genomen om een instrument eigen te maken en zo goed mogelijk te worden. Joost heb ik inmiddels een aantal keer gezien. Geschreeuw, gejatte beats, teksten waarvan hij zelf toegeeft dat hij ze niet schrijft. Hij kwalificeert in mijn optiek zeker niet als muzikant.
Ik ben het hier wel mee eens hoor maar zo kan je natuurlijk zowat 50% van wat op Pukkelpop staat gaan kwalificeren, USB stickje in en wat handjes zwaaien of met een koptelefoontje op Ernstig Naar Beneden Kijken bijvoorbeeld. :)
Muzikant? Nee.
Entertainer? Jawel.
Nood aan? Ikke niet, anderen blijkbaar wel.
Conclusie? Doe maar op hoor wat mij betreft, zolang er maar genoeg keuze is en wat dat betreft zit je op Pukkel altijd goed. :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Ik hou van muziek gemaakt door muzikanten. Mensen die jarenlang de moeite hebben genomen om een instrument eigen te maken en zo goed mogelijk te worden. Joost heb ik inmiddels een aantal keer gezien. Geschreeuw, gejatte beats, teksten waarvan hij zelf toegeeft dat hij ze niet schrijft. Hij kwalificeert in mijn optiek zeker niet als muzikant.
Schrijft Joost zijn teksten niet zelf? Ik ben helemaal geen Joostkenner - en ook geen liefhebber - maar hij heeft toch liedjes over zijn vader, dat traag liedje en dat van zijn Europapa? Dat heeft hij toch zelf geschreven mag ik veronderstellen?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Schrijft Joost zijn teksten niet zelf? Ik ben helemaal geen Joostkenner - en ook geen liefhebber - maar hij heeft toch liedjes over zijn vader, dat traag liedje en dat van zijn Europapa? Dat heeft hij toch zelf geschreven mag ik veronderstellen?
Hij schrijft zijn teksten zelf inderdaad. Hij geeft wel toe veel met Donnie over zijn teksten te sparren, maar that's it.

Overigens wordt Joost ook door sommige (redelijk onverwachtte) personen geprezen om zijn teksten, bijvoorbeeld Frits Spits
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Hij schrijft zijn teksten zelf inderdaad. Hij geeft wel toe veel met Donnie over zijn teksten te sparren, maar that's it.

Overigens wordt Joost ook door sommige (redelijk onverwachtte) personen geprezen om zijn teksten, bijvoorbeeld Frits Spits
Tekstueel is het ook gewoon schrijnend hoor, dat is ook niveautje de lucht is blauw ik hou van jou. Zo'n Europapa is echt een bij elkaar gejat zooitje hoor. Wannabe Scooter, maar dan slechter. Tekstueel, slecht. Zang slecht, Rap skills, slecht, dan komt er nog een hardcore beat er in voor, dan neem je de meest cliche dj namelijk Paul Elstak (terwijl in de scene vele beter producers zijn op dat gebied).

En dat is op een hoopje gegooid. Zijn marketing is gewoon sterk, en veel jongeren kennen hem nog van zijn Youtube periode. Maar muzikaal is het inhoudelijk alles behalve sterk horo.
 

pavaha

Playlistbediener
25 aug 2019
24
22
Hij schrijft zijn teksten zelf inderdaad. Hij geeft wel toe veel met Donnie over zijn teksten te sparren, maar that's it.

Overigens wordt Joost ook door sommige (redelijk onverwachtte) personen geprezen om zijn teksten, bijvoorbeeld Frits Spits
Het is maar net wat je wil zien. Als jij een paar steekwoorden in je hoofd hebt en vervolgens bij rappers te rade gaat om rijmwoorden voor je te bedenken (ook bij Europapa) dan ben je geen tekstschrijver. Wat andere (redelijk onverwachte) personen vinden vindt ik niet relevant, ik vind het helemaal niks.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Het is maar net wat je wil zien. Als jij een paar steekwoorden in je hoofd hebt en vervolgens bij rappers te rade gaat om rijmwoorden voor je te bedenken (ook bij Europapa) dan ben je geen tekstschrijver. Wat andere (redelijk onverwachte) personen vinden vindt ik niet relevant, ik vind het helemaal niks.
Ja prima dat is je goed recht. Maar de hype is natuurlijk wel makkelijk te snappen. Hij speelt goed in op een gevoel van herkenbaarheid, nostalgie en feest. Hiermee weet hij, zeker bij de jongere doelgroep en tegenwoordig een breder publiek, een hoop mensen te raken. Doe hier ook nog een hoop van zijn persoonlijke ervaringen bij en je hebt iets dat gewoon resoneert bij een groot publiek.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
129
105
Ik ben geen Joostkenner, die 125M views had ik niet verwacht. heb er nu 3 jaar op staan kijken op PKP, eerste keer als volslagen onbekende en dan 2 keer met een volle wei. Ik ben er te oud voor :) Wss hadden ze hem vorig jaar beter geskipt voor dit jaar. 4 jaar op rij zou wel du jamais vu zijn.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Hoop dat er door de afwezigheid van spiritbox op Lokerse toch nog kans is dat ze op pkp voor wat metalcore gaan zorgen, weet dat ze ook op Alcatraz staan maar denk nu niet dat er zooooooveel
Overlap is tussen die festivals van publiek. + is ook wel een eind uit elkaar
 
  • Leuk
Waarderingen: pavaha

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Heb het 10 minuten gegeven op Pukkelpop vorig jaar en dat was letterlijk het slechtste dat ik ooit op een major festival heb gezien.
Die hype snap ik dus niet neen.
Ik snap wel dat zoiets een plaats heeft op Eurosong.

Maar hey, hij doet maar, ik heb er verder geen last van.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Ik ben er vrij zeker dat Joost niet gaat komen.
Pukkelpop zal van hem wel iets of wat exclusiviteit verwachten.

En hij zal al op een aantal andere festivals staan mijn inziens.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.522
1.987
En na 3 edities is het ook wel even mooi geweest
Stilte in de rest van dit kalenderjaar zou 'm goed doen, denk ik. Flinke hype genereren met het songfestival en dan volgend jaar shows als Lowlands/Pukkelpop/Sziget of gewoon een ziggo dome.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Stilte in de rest van dit kalenderjaar zou 'm goed doen, denk ik. Flinke hype genereren met het songfestival en dan volgend jaar shows als Lowlands/Pukkelpop/Sziget of gewoon een ziggo dome.
Mocht het heel hard gaan op het songfestival maakt 'ie op de dag na het songfestival gewoon een Ziggo bekend in januari/februari volgend jaar. Als dat voorbij is kunnen de zomerfestivals hem aankondigen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Je kunt van Joost vinden wat je wil. Uiteindelijk heeft die jongen gewoon een concept verzonnen waarmee hij meerdere keren de AFAS uitverkoopt en op verschillende grote festivals geboekt wordt. Daar kun je dan, ook al vindt je het zelf helemaal niets, toch alleen maar respect voor hebben.
Ik gun die jongens zijn succes in ieder geval van harte. Maar loop er zelf met een grote boog omheen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken