Pukkelpop 2017

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.166
1.197
Best gave namen, vooral goed gedaan dat ze editors en xx op dezelfde dag hebben kunnen krijgen. Dan vraag ik me wel af of bastille weer headliner is, vrees t wel dan…
Verder mis ik nog wel een beetje de grote harde namen op gitaargebied maar die zullen er vast nog wel bijkomen.

Bastille inderdaad vrijdagheadliner. The xx sluit op donderdag mainstage af. Zowel Interpol, PJ Harvey als Elbow in Marquee. London Grammar ook op mainstage. Bron: Nieuwsblad

Enkel donderdag lijkt mij de moeite waard.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.608
609
Ook hier net als Lowlands een toffe line-up, maar deze van PKP vind ik toch iets sterker. Staan toch wat mooie namen op die ik graag op LL had gezien. Waarschijnlijk zullen een aantal hiervan ook nog wel op LL komen.

Maar Pukkelpop, well done!

Trouwens wel opvallend dat Jake Bugg niet is aangekondigd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.156
8.832
mattman wrote:
Fuck, dit is wel erg goed hoor. Impressed!

Had dit niet meer verwacht van Pukkelpop anno 2017, maar deze lineup is gewoon beter dan die van RW.

At The Drive In, Chance The Rapper, PJ Harvey, The Flaming Lips, Mac Demarco…


Dat is nu wel sterk overdreven… een festival met Editors, Bastille en Mumford & Sons als headliner… In de breedte zitten inderdaad een aantal mooie namen tussen… Maar ook veel meuk. Alleszins, het ziet er nu toch al wat beter uit dan de voorbije jaren, er ligt wat meer ‘gewicht’ in de schaal.

Misschien inderdaad wel wat overdreven, maar de 2 kutste headliners van de afgelopen edities, Linkin Park en Oscar & The Wolf, staan allebei op RW. Voor Bastille haal ik m'n schouders op maar voor die 2 andere acts voel ik echt afkeer Haha.

Maar met Radiohead en Arcade Fire (en Foo Fighters) heeft RW toch wel de mooiere headliners weer. Zeker als daar straks nog een Massive Attack bijkomt...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
Zitten zeker wat goeie namen tussen, maar het is ook weer niet enorm goed ofso. Alle headliners zijn al ruk om te beginnen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.986
6.314
Chance, Editors, The XX en Moderat op 1 dag das gvd goed gedaan?! De rest is idd ook een sterk begin en neigt zeer sterk naar de LL line up, wat ik toejuich :p
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
The Xx - Editors - Interpol - PJ Harvey - Intergalactic lovers - Moderat - Sigma - ... is gewoon heel goed gedaan voor die donderdag zeg! Overige dagen vind ik minder, zijn ook 2 headliners waar ik zeker niet voor naar een festival ga. Maar een heel mooie start vind ik het zeker wel!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.986
6.314
Main:
CL: Chance The Rapper - Flume - Pendulum LIVE - Major Lazer - Deadmau5
HL: Mumford & Sons - Editors - Bastille - The xx
SB: Elbow - At The Drive-In - Lana Del Rey - Rise Against
Sigma LIVE - Cypress Hill - London Grammar - Band Of Horses - Two Door Cinema Club - Madness - Kensington - Milky Chance - Feeder - Bear's Den - Twin Atlantic - Nothing But Thieves

Marquee:
InterpolPJ Harvey – Frank Ocean – Foals – Beach House – Pet Shop Boys – Parov Stelar - The Kooks – Ryan Adams – The Flaming Lips - Jake Bugg - Tom Odell – The Kills - George EzraMac DeMarco – Crystal Fighters – Metronomy – Oh Wonder – Glass Animals – Future Islands – First Aid Kit - Circa Waves – The Head & The Heart – Walking On Cars - Real Estate – Frightened Rabbit

Dancehall:
Aphex Twin – Boys Noize LIVE - Dizzie Rascal – Moderat – Jamiroquai – The Bloody Beetroots LIVE – Young Thug – Vince Staples – Gesaffelstein – Fritz Kalkbrenner – Mark Ronson - Gramatik – DJ Shadow – Migos - Tory Lanez – Cashmere CatBakermat LIVE - Clean Bandit - Wiley – Mura Masa – Dub FX - Fakear - Danny Brown – Tove Lo – Jamie T – Jagwar Ma – MNEK – Cro – Anne-Marie – Denzel Curry - Sven Alias - Petit Biscuit - Stikstof - Baloji - ABRA

Boiler:
Paul Kalkbrenner - Duke Dumont – Dave Clarke - Fatboy Slim – Len Faki - Nina Kravitz – Galantis – Andy C – What So Not - Charlotte De Witte – Oliver HeldensAmelie Lens – Maceo Plex – Mr Oizo - Robert Hood LIVE - Felix Jaehn - Adam Beyer – Valentino Khan – Marshmello – Marco Carola – GTA – Ben Klock - Chris Liebing – Sam Feldt – Hannah Wants – Maya Jane Coles – Kölsch – Macky Gee - Sigala - Foreign Beggars - Mefjus Ft. Maksim MC - Mount Kimbie - Mike Perry – NGHTMRE – Ben UFO - Patrick Topping – Mind Against - Bjarki - Rockwell – Gold Panda - Kollektiv Turmstrasse - Tornado Wallace - Beautiful Swimmers - Joy Orbison - Dan Shake - Gerd Janson b2b Prins Thomas

Castello/Club:
Django Django – Rodhad - Angel Olsen – Phantogram – Death Grips - Warhaus – BADBADNOTGOOD – Jon Hopkins – Little Dragon – Conor Oberst – Dusky LIVE – Parquet Courts – Intergalactic Lovers - MK - Jesus & The Mary Chain – J Bernardt – Jackmaster – Ty Segall Car Seat HeadrestThe Naked & Famous - Julia Jacklin – Francis + The Lights – Roosevelt – SOHN – Tiggs Da Author – Rat Boy - Sampha – Foxygen – Alvvays – The Lemon Twigs – LVL UP – Watsky - Ryley Walker – Perfume Genius - Newmoon - Shame Palace – Crows

Shelter:
Billy Talent - Architects – Slaves – Black Lips - Maximo Park – Moose Blood - The Pretty Reckless – Deerhoof

Wablieft?
The LighthouseTamino Kai Wén
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Wauw, mooie line-up dit jaar! Qua headliners is het niet wat het moet zijn, maar de middelgrote namen zijn wel fijn. Maar RW is toch nog steeds beter, sorry. ;)

Eerste keer pkp voor mij dit jaar. Iemand een idee van hoe snel tickets uitverkopen hier?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.986
6.314
Op Efestivals zeiden er mensen dat The XX, Parov Stelar en Flume gingen closen op hun dag, lijkt wel logisch denk ik..

@pretparkfan Verkoopt niet zo super snel uit, maar als je op camping Chill wil zitten raad ik je wel aan om snel te zijn (al was dat vorig jaar geen probleem want je kon nog in juni zelfs combi's halen denk ik..) Het varieert van jaar tot jaar
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
922
88
Voor me gevoel bijna een kopie van de LL Line up. Met een paar hele mooie extra namen zoals PH harvey , PArov Steller , Migos & Car Seat Headrest .
Ben benieuws of LL hier nog wat van heeft.
Maar zeker niet verkeerd deze worp voor Pukkelpop :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mooie verassing hoor!
Pukkelpop weet weer voor het eerst in de afgelopen jaren voorlopig Lowlands af te troeven. Voorlopig staan zowat al interresante acts van Lowlands ook hier maar daarnaast weet Pukkelpop hele mooie acts al aangekondigd te hebben die nog niet vaststaan voor Lowlands.
Hopelijk krijgt Chance een mooie spot, ik gun het die guy wel. Ook de elektrotechnische muziek is echt van topklasse dit jaar. En tja dan nog die donderdag, echt zo'n dag dat je 15 acts wilt zien maar daar helemaal geen tijd voor gaat hebben.

Good Job Chokri!!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
986
308
Ik begrijp niet dat iedereen zo positief is. Hebben jullie al eens gezocht naar rock/Metal/Hardcore/punk op de line-up? Buiten de zaterdag vind je hier echt niets harders terug. Op efestivals las ik ook dat mensen als mails hadden gestuurd om te vragen of the Shelter er nog ging zijn en hun antwoord was dat ze dat nog niet konden bevestigen; En aan de line-up te zien vrees ik dat ze (persoonlijk) het beste podium en genre schrappen... triest
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Viel mij ook al op. Hier zit inderdaad bizar weinig tot niks tussen voor The Shelter. Inderdaad erg jammer al kwam ik er vaak maar 1-2 per weekend. Het volk dat daar de hele tijd rondhing met elkaar leek het prima naar d'n zin te hebben.
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Dance/boiler line-up is toch maar matig tot nu toe.

Sigma, What so no, Clean Bandit en Paul kalkbrenner zijn best oke. Marshmello is een verassing maar vind ik ook wel degelijke booking.

Oliver Heldens daarentegen is echt een mop, lijkt wel tomorrowland.

Op vlak van DnB was het vorig jaar ook veel beter en dubstep is er al helemaal niet. Ik hoop dat ze dit in een volgende aankondiging goedmaken...
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.001
1.060
Ok, headliners vind ik persoonlijk beter als vorig jaar. Ik sta open voor veel en ik ben blij met dub fx en mss nog es bloody beetroots te zien. Maar zelf ben ik eerlijk gezegd iemand die bijna alles in the shelter ziet. Als die er niet meer staat weet ik niet of ik ga. :eek:
Weet iemand de link naar de pagina waar ze niet kunnen bevestigen of the shelter er nog gaat staan? Dat zou ik heel jammer vinden!
Ik zal het zelf ook probern op te zoeken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.156
8.832
Ja, de volgende lading mogen mag wel een reeks Shelternamen hebben he. Nu ik het zo bekijk zijn er maar weinig tot geen metal namen, terwijl er wel veel interessante acts toeren.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.001
1.060
Ik heb de site gevonden. GEwoon efestivals googlen en dan op pagina 16.
Maarja, jullie moeten weten, we hebben niet alleen graspop, groezrock en lokerse metaldag war we het over hadden. Durbuy rock, female voices fest. En dan nog een weekend voor pukkelpop alcatraz metal met nu een extra podium en een extra dag. en nog wat kleinere festivals. Oh vergeet ik system of a down, linkin park prophets of rage, blink 182 enz enz... op rock werchter. Dour heeft ook een beetje maar ook maar een half rock podium. Les ardentes weet ik niet.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.418
650
Ik vind het verdwijnen van de Shelter best een plausibele theorie hoor. Chokri zei in de lente van vorig jaar al dat de veelal halflege Shelter de organisatie zorgen baarde. Daarom ook dat de Shelter van plaats wisselde met de Club: men hoopte meer volk te lokken door die tent op een zichtbare plek te zetten. Geen idee of dat gewerkt heeft (ik was er vorig jaar niet), maar als die tent weer heel de tijd halfleeg bleef staan kunnen ze goed al conclusies getrokken hebben...

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.986
6.314
Het is dan ook geen Tomorrowland hier maar PKP @julesGB Beide broertjes Kalkbrenner, revelatie Amelie Lens, ik weet niet of ge iets van techno kent maar volgens mij ziet 't er meer dan degelijk uit. Sigma zal waarschijnlijk op de mainstage staan denk ik. De marshmellos of de sigalas van deze tijd zie ik liever niet in de boiler. Geeft dan maar wa vette techno, dnb of dubstep.

Ja, inderdaad. Ik heb het ook gemerkt, zou eerlijk gezegd jammer zijn maar de keren dat ik naar PKP ging en die tent bezocht was die nooit echt vol. Het genre was zo iets kenmerkend voor het festival in de eind jaren 90, begin 2000. Zou echt jammer zijn moest dat wegvallen al merk je toch ook welke richting PKP met die 2 nieuwe onnodige podia sinds vorig jaar..

Vraag me af waar de robots blijven tho ?
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Natuurlijk is dit niet tomorrowland, maar in vergelijking met hun extreem goede dance en boiler line-up van vorig jaar vind ik dit toch zwakjes. Om maar een voorbeeld te geven; vorig jaar werd het DnB gerepresenteerd door pendulum, sub focus, camo n krooked en DJ Hazard; enorm grote namen binnen het genre. Dit jaar hebben we enkel Mefjus en Macky Gee, een erg matige namen... (oke idd ook sigma maar zoals je zelf aangeeft is dat main stage).

En ben inderdaad niet into techno, maar dance en boiler moet ook meer dan alleen maar techno zijn hé.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken