Paaspop 2017

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vrijdag – Sore Losers – Yung Internet – Vant – Sluwe Vos – Anti Flag
Zaterdag – Mister & Mississippi – The Amazons – Donnie – Zwart Licht – Doe Maar – Russkaja
Zondag – Canshaker Pi – Joris Voorn – Pulled Apart By Horses – Crystal Fighters – Speedy J

Hmmm. laten we even mijn vooropgestelde plannetjes erbij pakken.
Ve vrijdag hebben we gezien. Sluwe Vos/Haeken wat erg goed en hard was. Helaas door een flink dutje in de caravan verder niks gezien. Op naar dag 2.

The Amazons - Topband!! Voor mij het beste Britse rockbandje sinds van de afgelopen 2/3 jaar. Hebben al veel fijne nummers en blijven live sterk overeind met een toffe frontman.
Donnie - Cultheld Donnie toch maar meegepakt omdat het een geweldig fenomeen is en hij net zoals ik zelf een enorm zwak heeft voor Raymond van Barneveld. Prettig verrast tijdens deze set. Een bak vol energie, genoeg tijd voor humor en die dikke beats van Bas Bron, top!
Netsky - Niet helemaal mijn muziek maar toch erg vermaakt want het blijft een sterke liveact. Veel energie en een flink losgaande tent.
Verder een machtige dag gehad met onder andere Torre van dn Staat ontmoet en stiekum opt podium bij Broederliefde.

Fresku & Friends - Had best wel een Fresku show verwacht eigenlijk maar ook hier werden de verwachtingen volledig ingelost. Een show vol energie, kekke beats, Brabantse rappers en nog veel meer energie.
Joris Voorn - Eindelijk weer wat echte heerlijke kwaliteits--elektronische muziek voor de liefhebbers. Niet zo bekend met zijn werk maar een fijne set vol spanning.
Speedy J - Gewoon weer gruwelijke harde beuktechno- zoals gewend van de beste man. Jochem blijft toch echt bij het beste horen dat wij kennen in Nederland.

Kortom weer flink meer dan de helft gemist maar ik heb een gruwelijk tof weekend gehad met allemaal gezellige (Brabantse) mensen. Flink keten en bier zuipen. En daarom hoop ik er ook volgend jaar weer bij te zijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ervaar dat anders. Ik vind Paaspop een festival zonder echte verrassingen en een festival waarbij de organisatie elk jaar probeert meer op zeker te spelen. Als een soort Concert at Sea zeg maar…..het boeken van coverbands is meer iets als inspiratieloos proberen te scoren voor weinig centjes.
Totaal niet met je eens. Dan heb je toch echt het verkeerde festival voor je. Paaspop is in de die zin gewoon meer een soort van Zwarte Cross. Wat boeit het nou dat er een tent is waar je met 20 bier in de nek heel de dag mee kan brullen met coverbandje? Alleen maar gezellig toch? BKS heeft ook een stage die de hele dag hitjes draait als ik het me niet vergis.
Paaspop kent buiten de grote tenten genoeg verassingen naar mijn mening zolang je die er maar tussenuit weet te vissen. Inderdaad misschien wat minder dan andere grote festivals in Nederland maar daar is het ook simpelweg niet de goede tijd voor. Lowlands/BKS/DTRH etc hebben een veel betere periode om ‘spannende/kwaliteits’ bandjes te boeken. Bandjes boeken die zo’n grote tent kunnen vullen is nou eenmaal erg moeilijk en daarom staat die ook vol met Nederlandse bands. En volgens mij zijn ze daar prima in geslaagd want die 2x dat ik naar de Apollo wilde kwam ik niet meer binnen… -_-

Ik had ook graag weer een headliner als Underworld gezien maar dat is gewoon velen malen moeilijker te fixen in deze periode.

Nadeel vond ik wel echt de jonge mensen die continu op je rug tikte of je drank voor ze wou halen bij bepaalde tenten.

Hmmm, hier heb ik dus juist totaal geen last van gehad.
Kun je ook juist als een compliment zien dat je eruitziet als een fijne mens die dat wel eventjes fixt.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Mijn Paaspop:

Stick To Your Guns - The Sore Losers - Boomshakalak Soundsystem - The Dutch Queen Tribute - UB40 - Anti-Flag - Bazart (3FM tipi sessie) - Mister and Mississippi - The Amazons - Di-Rect - De Staat - Doe Maar - Dubioza Kolektiv - Russkaja - Moss - Javier Guzman - Watskebeurt?! - Seasick Steve - Crystal Fighters

Hoogtepunten: Stick To Your Guns, The Amazons, Moss, Russkaja en het kampvuur op de camping de laatste nacht.

Ik heb uiteindelijk een hoop gemist wat ik wou zien (Yung Internet, Donnie) en ik heb dingen gezien die ik niet per se wou zien (Di-Rect, Dutch Queen Tribute), maar toch een goed weekend gehad! Het terrein was nog mooier dan vorig jaar, de sfeer was beter en de camping was dit jaar geen modderpoel! Toch moet ook ik bekennen dat ik de lineup wat magertjes vond, maar het randprogramma maakte een hoop goed. Zo heb ik me prima vermaakt met de Boomshakalak tent, de biercantus en de popcornbankjes.

Publiek was ook chill, al hebben we tussen De Staat en Doe Maar een man weg moeten laten halen door de beveiliging omdat 'ie wat handtastelijk werd naar wat meiden toe. Volgend jaar zal ik er weer bij zijn, maar hoop toch dat de lineup iets beter gaat worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken