Lowlands 2023

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Zijn alle headliners al bekend? Ik kan naast Florence & Billie niet een act ontdekken die ik als headliner zou zien.

(Nog een keer zeiken; Pukkelpop kost 265eu. Met Florence als sub)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Zijn alle headliners al bekend? Ik kan naast Florence & Billie niet een act ontdekken die ik als headliner zou zien.

(Nog een keer zeiken; Pukkelpop kost 265eu. Met Florence als sub)
Jij gaat altijd voor de headliners op LL?

Pukkelpop is in België toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
heb deze mail aan [email protected] gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie.

Geachte Lowlands,

Iedereen klaagt nu. Diegene die wel een ticket heeft, klaagt dat het zo duur is. Diegene die geen ticket hebben, klaagt dat het zo snel uitverkocht was. Diegene die tweedehands een ticket heeft verkocht, klaagt over de 43 euro servicekosten. Op de camping klagen ze over hoe druk alles is. De oude garde klaagt over het gebrek aan gitaarmuziek en de jonge mensen klagen weer dat ze het niet kunnen betalen.

Ik heb een idee. Met zo veel vraag naar Lowlands (voor mijn gevoel kan je wel twee keer LL uitverkopen), van jong naar oud, kun je concluderen dat, ondanks alles, Lowlands een mega succes is. En alles wat een succes is, verdient tegenwoordig een sequel. Vandaar presenteer ik: Lowlands 2: A second campingflight to Lowlands paradise.

Ja u leest het goed, een tweede weekend Lowlands, waarom niet! Dit kan in het weekend na of het weekend voor de standaard datum.

Op die manier kun je aan alle vraag voldoen. Op die manier kan je ook per weekend misschien wat minder mensen ontvangen. 2x 53000 bijvoorbeeld, wat samen 106000 is. In plaats van 1x 60000. Want holy fuck wat was het vorig jaar overal druk. Daardoor heb je veel meer betalende festivalgangers, dus veel meer centjes, maar hebben die festivalgangers per weekend wel wat meer ruimte op de camping en op het terrein!

Wat je daarmee ook oplost, is dat je steeds meer de prijzen moet verhogen. Als je alles opbouwt en je laat het staan, en je vraagt volgend jaar ook 300 euro. Dan heb je dus voor veel minder kosten dubbele omzet. Je laat immers alles staan. Wij blij, dat het volgend jaar niet 350 euro wordt ofzo, en jullie blij, dat je meer winst per ticket hebt. Iedereen blij, want iedereen kan naar Lowlands!!

Wat je misschien ook kan doen, is de accenten in programmering anders leggen per weekend. Tuurlijk, LL blijft dag en nacht, met de focus op jongvolwassenen, veel dance en randprogrammering. Maar je zou best het ene weekend net wat meer gitaar en bandjes kunnen plannen en het andere weekend net wat meer pop en hiphop. Dan verdeel je die misschien wel van elkaar afstaande groepen bezoekers net iets natuurlijker en dan kan niemand klagen dat er een bepaalde muzieksoort niet vertegenwoordigd is.

Eerlijk, ik zie alleen maar voordelen. En als je als bezoekers twee keer gaat en twee keer LL uitspeelt, dan krijg je een strijder van het jaar plakaat, ofzo.

Denk er eens serieus over na, zou ik zeggen. Ik wil ook wel (gratis en voor niets) mee denken. Oprecht, ik gun Lowlands het allerbeste en ik gun iedereen Lowlands. Op deze manier kan dat.

Ik hoor graag van u.
Heb je al reactie?
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
700
639
Zijn alle headliners al bekend? Ik kan naast Florence & Billie niet een act ontdekken die ik als headliner zou zien.

(Nog een keer zeiken; Pukkelpop kost 265eu. Met Florence als sub)

Florence, Billie Eilish en Nothing but Theives als headliners, en op vrijdag en zaterdag met Underworld en Charlotte de Witte nog een dance afsluiter erna in de Alpha.
Ik verwacht niet nog een headliner erbij meer
 
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Afgelopen week erg veel geluisterd naar laatste album NBT. Ik kende deze nog niet zo goed als hun voorgaande albums. Wat een heerlijke plaat is dat ook. Mooie boeking. Blij mee 🔥🤩
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd, eva84 en redle

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Florence, Billie Eilish en Nothing but Theives als headliners, en op vrijdag en zaterdag met Underworld en Charlotte de Witte nog een dance afsluiter erna in de Alpha.
Ik verwacht niet nog een headliner erbij meer
Nothing But Thieves?!?!?!!? Hahahaha dat is dan meteen de slechtste headliner ooit. Kan echt niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Jij gaat altijd voor de headliners op LL?

Pukkelpop is in België toch?
Nee maar het gaat me om het prijsverschil. Pukkelpop boekt veel duurdere acts maar kost toch een stuk minder. Is een principedingetje. Hoe bedoel je Pukkelpop is in België? Pukkelpop vs. Lowlands lijkt mij de beste vergelijking qua prijs-kwaliteit verhouding.

Ik ga meer voor de sfeer dan de acts, al vind ik de acts die onder de headliners zitten dit jaar wel sterk, zit veel bij dat ik tof vind.

Charlotte, Underworld, Bicep, Moderat, Foals, King Gizzard, Loyle Carner, Bombay Bicycle Club, Franc Moody, M83, Palms Trax: kijk hier wel naar uit.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Die aankleding is onderdeel van de sfeerbeleving.
Zoon Armadillow is een lust voor het oog en hangt 24 uur een lekkere vibe. Dat kost ook Geld. Zoon Sauna punt aan Lake Lowlands is ook echt niet gratis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en @Marc

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.235
745
Zijn alle headliners al bekend? Ik kan naast Florence & Billie niet een act ontdekken die ik als headliner zou zien.

(Nog een keer zeiken; Pukkelpop kost 265eu. Met Florence als sub)
headliners zijn billie, FatM, underworld

en een kaartje voor Pukkelpop is 265, maar daar betaal je 35 voor de camping dus eigenlijk evenduur
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: @Marc, eva84 en roluf

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
228
Ik heb nog wel wat namen die ik zou willen zien. 2manyDJ's zou top zijn. Joji wellicht?

Aan de hip-hop kant: Joey Badass, J.I.D, Denzel Curry. Zouden alle drie top zijn.

Qua Nederlandse namen.. Sef en Sticks hebben beide net nieuwe albums. Spinvis is wat mij betreft ook weer welkom, zou t heerlijk vinden om daar zaterdag vroeg in de middag een potje te staan janken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Ja Lowlands is duur, en als je naar Pukkelpop wil dan moet je naar Pukkelpop.

Op NBT na is het gewoon prima dit jaar. Kwa electronische acts heb je met Underworld, Bicep en Moderat natuurlijk ook vrij grote namen staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle en roluf

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.913
Beide festivals zijn gewoon prima en eigenlijk amper te vergelijken. Vroeger ging ik liever naar Lowlands, want nieuw en uniek. Nu naar PKP, want veel dichterbij en nauwelijks Hollanders.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Nee maar het gaat me om het prijsverschil. Pukkelpop boekt veel duurdere acts maar kost toch een stuk minder. Is een principedingetje. Hoe bedoel je Pukkelpop is in België? Pukkelpop vs. Lowlands lijkt mij de beste vergelijking qua prijs-kwaliteit verhouding.

Ik ga meer voor de sfeer dan de acts, al vind ik de acts die onder de headliners zitten dit jaar wel sterk, zit veel bij dat ik tof vind.

Charlotte, Underworld, Bicep, Moderat, Foals, King Gizzard, Loyle Carner, Bombay Bicycle Club, Franc Moody, M83, Palms Trax: kijk hier wel naar uit.
Okay dus het gaat je om de duurdere acts, maar je gaat meer voor de sfeer? Dan maakt dat toch niet uit? Sfeer is niet te koop.

Ik weet niet of er een verschil is in andere kosten die per land geregeld zijn. Als die in NL hoger liggen dan in België bijvoorbeeld dan is het appels met peren vergelijken. Vandaar mijn vraag over België.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.613
2.100
Ja Lowlands is duur, en als je naar Pukkelpop wil dan moet je naar Pukkelpop.

Op NBT na is het gewoon prima dit jaar. Kwa electronische acts heb je met Underworld, Bicep en Moderat natuurlijk ook vrij grote namen staan.
En laten we niet doen alsof NBT een slechte act is. Gewoon te klein om te headlinen.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: redle en @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
En laten we niet doen alsof NBT een slechte act is. Gewoon te klein om te headlinen.
Precies dat 👊🏻
En voor mij persoonlijk dan liever NBT dan de Staat of Opposites. Heb ik beide qua muziek veel minder mee. Los daarvan vraag ik me af of ze überhaupt headliner zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken