Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Headliner De Staat nummer 9 van ''beste acts'' op DTRH volgens Festileaks, op een festival met ongeveer de helft aan aantal bezoekers tov Lowlands.

Zegt niet zoveel, maar wilde nogmaals benadrukken wat voor zwaktebod het is ;)
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
299
216
Wie had dat gedacht: discussie over De Staat of Opposites als de beste headliner… Ik zou er bijna droevig van worden.
Bijna, want gelukkig zijn er fantastische subs, subsubs en subsiubsubs dit jaar!

The Opposites.....ik ga even huilen in een hoekje met m'n armen om me heen.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Vraagje voor de experts. Wie verwachten jullie in Alpha nu?

Als we uitgaan van de plekken van vorig jaar, dan zijn dat er 14:
Gorillaz, NERD, Kendrick Lamar, The War on Drugs, James Bay, Dua Lipa, Jeugd, De Staat, Dropkick Murphys, Wombats, Bonobo, Rag n Bone Man, De La Soul, Gavin James

Nu lijkt mij sowieso (9): Tame Impala, 21 Pilots, De Staat, The National, Anderson Paak, James Blake, Billie Eilish, Ronnie Flex, Royal Blood

En dan nog de volgende mogelijkheden (nog 5 van)? New Order/Anne-Marie/Bear's Den/Franz Ferdinand/Jungle/Paul Kalkbrenner/ASAP Rocky/Juice WRLD/Lil Uzi Vert/John Hopkins/Bear's Den?


 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.441
5.190
Franz Ferdinand, Anne-Marie, Jungle, Bear's Den verwacht ik sowieso. Jon Hopkins denk ik van niet. New Order is een twijfel gevalletje. The National kan in theorie ook nog ergens anders staan.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Ik mis nog 6 namen in vergelijking met vorig jaar. De vraag is of dat genoeg is voor een nieuwe lichting. Vorig jaar was de laatste lichting ook enkel Hacienda.. was men niet echt blij mee toen :p.

Hoe ben je bij die 6 namen gekomen? Ik tel 138 namen op de Lowlands-website van dit jaar in de categorie Muziek en volgens wiki van Lowlands 2018 stonden daar in de muziekcategorie 132 namen. Dus inderdaad een verschil van 6 namen, maar dan nu al 6 meer ipv minder dus. Of ik tel namen mee die ik eigenlijk niet mee zou moeten tellen. Ik verwacht dus geen namen meer :(, muv vervangers voor afzeggers.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.349
1.376
Franz Ferdinand sowieso, dat heeft Eric min of meer in de podcast van Klap van de Molen gezegd. Een makkelijke band voor overdag waar veel publiek op los gaat. Hij biedt de band een podium in moeilijke tijden, omdat het andersom ook wel eens zo is. Beetje commercieel gelul als je het mij vraagt; de band is gewoon op toer en pakt vrijwel elk festival.

Desalniettemin zal het redelijk vol staan en staat iedereen weer te springen op Take Me Out.

Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen: https://open.spotify.com/episode/3ZHKqgN1bUnTZrmYAkE38i?si=hMw4yOCJQp2tOsEWRMMGTw

Best interessant gelul.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Franz Ferdinand, Anne-Marie, Jungle, Bear’s Den verwacht ik sowieso. Jon Hopkins denk ik van niet. New Order is een twijfel gevalletje. The National kan in theorie ook nog ergens anders staan.

Ik verwacht (en hoop) dat New Order in de Bravo staat, op ongeveer net zo'n slot als Patti Smith vorig jaar (laat in de middag). We'll see!
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Franz Ferdinand sowieso, dat heeft Eric min of meer in de podcast van Klap van de Molen gezegd. Een makkelijke band voor overdag waar veel publiek op los gaat. Hij biedt de band een podium in moeilijke tijden, omdat het andersom ook wel eens zo is. Beetje commercieel gelul als je het mij vraagt; de band is gewoon op toer en pakt vrijwel elk festival.

Desalniettemin zal het redelijk vol staan en staat iedereen weer te springen op Take Me Out.

Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen: https://open.spotify.com/episode/3ZHKqgN1bUnTZrmYAkE38i?si=hMw4yOCJQp2tOsEWRMMGTw

Best interessant gelul.

1,5 uur zozo. Nee had ik nog niet gezien, maar luister dan ook nooit Podcasts. Ga nu wel ff luisteren.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
812
503
Franz Ferdinand, Anne-Marie, Jungle, Bear’s Den verwacht ik sowieso. Jon Hopkins denk ik van niet. New Order is een twijfel gevalletje. The National kan in theorie ook nog ergens anders staan.

Anne-Marie in de Alpha wordt net zo'n deceptie als Halsey in de Alpha.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.441
5.190
Indiaantje89 wrote:
Ik mis nog 6 namen in vergelijking met vorig jaar. De vraag is of dat genoeg is voor een nieuwe lichting. Vorig jaar was de laatste lichting ook enkel Hacienda.. was men niet echt blij mee toen :p.

Hoe ben je bij die 6 namen gekomen? Ik tel 138 namen op de Lowlands-website van dit jaar in de categorie Muziek en volgens wiki van Lowlands 2018 stonden daar in de muziekcategorie 132 namen. Dus inderdaad een verschil van 6 namen, maar dan nu al 6 meer ipv minder dus. Of ik tel namen mee die ik eigenlijk niet mee zou moeten tellen. Ik verwacht dus geen namen meer :(, muv vervangers voor afzeggers.
Op een ander forum waar ik vaak zit houden we vaak de line-ups bij in de openingspost. Die heb ik vna vorig jaar naast dei van dit jaar gelegd. En daar kwam ik op 6 acts uit. Maar goed Lowlands zit nooit op gelijke aantallen.

Misschien komt er nog een secret act ofzo (zoals Triggerfinger en Jett Rebel tijdje terug) of een Alpha zaterdag opener met een tribute voor the Prodigy om maar wat te noemen. Dan gaan daar al 2 spots.
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Hopkins, New Order en National staan laat in de Bravo. Komt ook overeen met posities van twee van de drie op PKP.
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
166
107
Hopkins, New Order en National staan laat in de Bravo. Komt ook overeen met posities van twee van de drie op PKP.

Is dat zeker?

Zou t zuur vinden als National de Heineken gaat sluiten, dan gaan ze zeer waarschijnlijk clashen met 21 pilots. Laat dit nou net de 2 bands zijn waar ik t meest naar uitkijk
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
The National niet in Alpha? In Bravo en Heineken lijkt mij te weinig ruimte.

Net een groot deel van die podcast geluisterd. Eric van Eerdenburg komt wel vaak nonchalant over, of ie maar wat doet. Als hem gevraagd wordt naar ''wat was ook alweer de prijs van een kaartje?'', ''205 euro volgens mij, inclusief...ja weet ik niet..ja..ja.''
 

eddie33

Playlistbediener
19 feb 2018
46
0
The National niet in Alpha? In Bravo en Heineken lijkt mij te weinig ruimte.

Net een groot deel van die podcast geluisterd. Eric van Eerdenburg komt wel vaak nonchalant over, of ie maar wat doet. Als hem gevraagd wordt naar ”wat was ook alweer de prijs van een kaartje?”, ”205 euro volgens mij, inclusief…ja weet ik niet..ja..ja.”
Dat nonchalante vind ik maar raar. Het is voor veel mensen best een grote uitgave zo'n weekend
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Jaaa vet klote dat Code Orange afgezegd heeft! Hoop stiekem op Frank Carter als vervanger maar dat is nergens op gebasseerd..

Iemand nog tips deze editie mbt stevige bandjes die ik misschien over het hoofd gezien heb? Mis nog wel een stevige band voor rond 19:00 in de bravo/india zoals Architects een paar jaar geleden!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken