Filmtopic

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.967
542
Ook ik heb Dune 2 gezien trouwens! Audiovisueel heel indrukwekkend... Heb wel wat dingen gemist uit het boek, maar dat is wel een beetje nitpicking. Dus ik kan 'm ook iedereen aanraden! Liefst in IMAX,
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.967
542
Gisteren een dagje met weinig werk te doen, dus drie Oscar genomineerden gekeken.

American Fiction
Slimme en subtiel satirische comedy gecombineerd met een familiedrama. Bij lange na niet de beste van de films die voor Best Picture zijn genomineerd, maar alsnog wel een aanrader. Jeffrey Wright en Sterling K. Brown (genomineerd voor Best Supporting Actor) zijn ijzersterk.

Bobi Wine: The People's President
Wat leven we toch in een rare wereld, dat oprechte politici die het beste voor hun land willen, moeten vrezen voor hun leven dankzij een militair regime. Enorm beklemmende en afschrikwekkende, maar ergens ook wel hoopgevende docu. Ik kwam er weer eens achter waarom ik eigenlijk weinig documentaires kijk, want - hoe belangrijk het ook is dat ze gezien worden - mijn gemoedstoestand krijgt er toch elke keer weer een opdonder van (zo ook na 20 Days in Mariupol onlangs).

Flamin' Hot
Laat ik hier maar niet veel over zeggen. Diane Warren heeft er een lied voor geschreven en is daarmee (uiteraard weer eens) genomineerd voor een Oscar. De film zelf stelt heel weinig voor, het verhaal schijnt aan alle kanten betwist te worden en zit vol met clichés. Sla gerust over, deze.

Na deze drie films te hebben gekeken, is er nog maar één Oscar nominatie die ik nog moet kijken (niet zijnde een Short) en dat is de docu To Kill a Tiger. Die komt komende vrijdag op Netflix uit, dus ik ga voor het eerst alle nominaties al voor de uitreiking gezien hebben. Heb er zin in!
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
To Kill a Tiger. Die komt komende vrijdag op Netflix uit,
Ah, fijn om te horen. Ik was al bang dat ik die op mijn telefoon moest gaan kijken, omdat ik die tot nu toe alleen met VPN kon kijken en momenteel even geen laptop heb waar ik dat op kan doen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.967
542
De sheet is alvast geopend, voor wie alvast wat wil neuzen of meteen al wil invullen (heb de namen van de deelnemers van vorig jaar alvast vooringevuld, maar voeg jezelf gerust toe):


Voor de echte nerds heb ik ook nog een tweede tabblad waarin je je wishlist voor de winnaars op kan nemen .
Nog een paar dagen en dan is het zover! Hier nog even een kleine reminder voor de Oscar Pool...
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.534
2.000
Eigenlijk houd ik helemaal niet van de bios. Ik irriteer mij snel aan mensen in de bioscoop, wat al vrij snel de ervaring verpest. Mijn laatste bioscoopfilm was Dune 1, misschien die nog thuis een keertje herzien en toch maar Dune 2 op het grote scherm
Oh wat herkenbaar dit 😄 Mensen die, al is het maar tijdens de reclame, gesprekken voeren: Irritatie. Mensen die hun popcorn iets te hard knabbelen: Irritatie. Mensen die even hun telefoon moeten ontgrendelen om wat voor reden dan ook: irritatie.
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
187
166
Ik vond American Fiction echt prachtig. Dikke aanrader.
Gisteren ook gezien, had me ook positief verrast. Oscarnominatie voor Wright ook volledig terecht. Deze week nog 'Anatomie d'une Chute' bekijken (laatste best picture) en ben dan volledig klaar voor zondag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.967
542
De Best Picture lineup is echt wel sterk dit jaar. Alleen Maestro viel wat tegen, maar de rest is gewoon erg goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Volgende week eindelijk naar The Zone Of Interest. Ben ik heel nieuwsgierig naar.

Ook The Promised Land, American Fiction en The Holdovers snel gaan kijken. Draait veel interessants nu.

In het kader van ouwetjes: de enige film van David Lynch die ik nog nooit had gezien, The Straight Story gisteren bekeken. Wat een heerlijke film. Enerzijds enorm Lynch, anderzijds zo ongewoon Lynch. Bijna lieflijk. Echt genoten.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en yannickd

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Oh en Wicked Little Letters wil ik ook graag gaan zien! Druk druk druk met ook nog eens veel concerten in de agenda.
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
187
166
Last minute vraagje voor degene die vannacht naar de oscars kijken. Op welke manier kijken jullie?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.298
6.496
Ja, Poor Things gaat nu wel hard he. Benieuwd of ze dat ook in de hoofdcategorieën voor elkaar krijgen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken