Lowlands 2017

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Zondag laat weggaan is toch ook nog een optie
1f914.svg
Wat mij betreft wel, maar moeder de vrouw wil graag dat de kids dan weer thuis slapen...

Anyway: deze week nog nieuws denken jullie?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Voor mij is Lowlands dit jaar toch wel weer de winnaar van "line-up van het jaar" in NL. Als je de bandjes zo een beetje invult dan is dit in de breedte weer het sterkste festival van het land. Akkoord, BKS heeft de beste headliners dit jaar. Maar met Mumford & Sons, Editors, en The XX heeft Lowlands daar een prima tweede plaats mee te pakken. Maar de onderlaag van Lowlands is naar mijn smaak veel breder en sterker dan die van BKS en DTRH. Zowel overdag en in de nachten ga ik me prima vermaken dit jaar.

Prima editie dit jaar!
 

Defused

Playlistbediener
13 mrt 2016
29
10
@Marc wrote:
Zondag laat weggaan is toch ook nog een optie
1f914.svg



Wat mij betreft wel, maar moeder de vrouw wil graag dat de kids dan weer thuis slapen…

Anyway: deze week nog nieuws denken jullie?

Ik hoop het, ik denk dat de volgende aankondiging meer theater gericht is. Ergens in juli wordt ook de timetable bekend gemaakt. Dus ik denk ergens in juni en juli een reeks nieuwe muzieknamen
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Voor mij is Lowlands dit jaar toch wel weer de winnaar van “line-up van het jaar” in NL. Als je de bandjes zo een beetje invult dan is dit in de breedte weer het sterkste festival van het land. Akkoord, BKS heeft de beste headliners dit jaar. Maar met Mumford & Sons, Editors, en The XX heeft Lowlands daar een prima tweede plaats mee te pakken. Maar de onderlaag van Lowlands is naar mijn smaak veel breder en sterker dan die van BKS en DTRH. Zowel overdag en in de nachten ga ik me prima vermaken dit jaar.

Prima editie dit jaar!

Hier ben ik het zeker wel mee eens ! Maar zal ook te maken hebben met persoonlijke muzieksmaak.
Want hetgene wat ik graag luister komt veel op lowlands en op bks echt een stuk minder.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
ja hier dus ook, terwijl afgelopen jaren BKS daar heel sterk in was (zaken als Car Seat Headrest, The Shins, Future Islands, Skepta, Ty Segall, Feist, Mac DeMarco, Death Grips, Michael Kiwanuka, John Moreland, Mich, Husky Loops etc. hadden makkelijk ook op een BKS op de main kunnen staan).

Dan op wat commerciëler vak zitten ze dit jaar ook gewoon goed met: The XX, Mumford & Sons, Editors, Iggy Pop, Alt-J, Elbow, Cypress Hill, Migos, Bastille, Billy Talent, Solange. Al zal ik niet overal gaan kijken is dit zeker niet onaardig.

Wil je dansen?: Moderat, Dixon, Nina Kraviz, Flume, The Bloody Beetroots, Nina Kraviz, Ben Klock, Robert Hood, Carl Craig, Clarke, Black Sun Empire, Job Jobse, Midland, en de gehele Giegling stal staan op je te wachten.

Dan nog met de nodige Charlie/Lima bandjes ben ik ook snel tevreden.

Ik zou in de volgende lichting misschien iets uit het harde segment zien naast Architects en At The Drive-In. Gewoon prima hoor dit jaar :)
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Om de tijd ff te doden, hebben mensen nog grappige/leuke/aparte ervaringen van Lowlands die ze willen delen?;p Puur voor vermaak hahahaha
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Een afscheidskus van Katja en Birgit Schuurman gehad bij het verlaten van Lowlands 2012. Eigenlijk geen idee meer hoe dat tot stand kwam, maar wel leuk (ik genees ook nooit meer van mijn Katja crush denk ik).

Verder een beetje de standaard dingen, mensen op vreemde plekken zien slapen, kikkers in de tent, een maat die in een volle helga house of pain onder handen werd genomen door een vrouw waarvan wij nog steeds denken dat het een travestiet was. Dat soort dingen ;)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Jaren terug, echt heel veel jaren terug toen ik nog actief was in een band vond ik het altijd leuk om mensen met onze band shirts te spotten. Toen ik op een zaterdag vroeg op weg was naar een band bij de Dommelsch zag ik iemand helemaal alleen en verlaten op het veld liggen (Dommelsch was toen nog open air), waarvan je dacht heeft die geen vrienden ofzo dat je er zo eenzaam en verlaten bij ligt..... maar verrek hij heeft wel een band shirt aan van mijn band...... nadat ik omkeek toen we voorbij liepen zag ik dat het onze drummer was.......

Na een vrolijke wake up wist hij alleen nog dat hij aan het dansen geweest was en een hele goede pil van iemand gekregen had ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
ja hier dus ook, terwijl afgelopen jaren BKS daar heel sterk in was (zaken als Car Seat Headrest, The Shins, Future Islands, Skepta, Ty Segall, Feist, Mac DeMarco, Death Grips, Michael Kiwanuka, John Moreland, Mich, Husky Loops etc. hadden makkelijk ook op een BKS op de main kunnen staan).

Dan op wat commerciëler vak zitten ze dit jaar ook gewoon goed met: The XX, Mumford & Sons, Editors, Iggy Pop, Alt-J, Elbow, Cypress Hill, Migos, Bastille, Billy Talent, Solange. Al zal ik niet overal gaan kijken is dit zeker niet onaardig.

Wil je dansen?: Moderat, Dixon, Nina Kraviz, Flume, The Bloody Beetroots, Nina Kraviz, Ben Klock, Robert Hood, Carl Craig, Clarke, Black Sun Empire, Job Jobse, Midland, en de gehele Giegling stal staan op je te wachten.

Dan nog met de nodige Charlie/Lima bandjes ben ik ook snel tevreden.

Ik zou in de volgende lichting misschien iets uit het harde segment zien naast Architects en At The Drive-In. Gewoon prima hoor dit jaar ?

Graag nog wat harders er bij inderdaad ??
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Wel even droevig nieuws vandaag over Chris Cornell

https://apnews.com/245d310dd969440a908b9fbe05d82c3c/Representative:-Rocker-Chris-Cornell-has-died-at-age-52?utm_campaign=SocialFlow&utm_source=Twitter&utm_medium=AP
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Om de tijd ff te doden, hebben mensen nog grappige/leuke/aparte ervaringen van Lowlands die ze willen delen?;p Puur voor vermaak hahahaha

De paar jaar dat ze paddo's verkochten bij de Higherground. Ik kan me iig 1 jaar weinig van de bands herinneren ?
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Dank Jones lijkt mij nog steeds een lekkere aanvulling van het toch wel mooie programma tot nu toe.
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Nog maar 79 acts bekend momenteel, voorgaande jaren stonden er tussen de 150 en 200 acts (muziek, theater, etc.) op Lowlands. Er komt dus nog wel wat bij.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Hopelijk komende week of zal het pas weer na Pinkpop zijn zoals vroeger, dat dhr. Smeets heel snel een lijstje voorlas...... ?
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Richie Hawtin zou nog een optie zijn. Staat het weekend er voor in Groningen op het Paradigm festival en op Pukkelpop en Sonus.

Verder hoop ik nog altijd op System of a Down en Prophets of Rage, maar beide staan op Pinkpop, dus ik geef het weinig kans. Hetzelfde voor Soulwax.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik kom momenteel op 103 muziek namen. Wel snel geteld dus ik kan er 1 of 2 naast zitten. Ik ga er vanuit dat er om en nabij 150 muziek namen zullen komen. We krijgen dus nog wel flink wat.

Ze doen dit jaar tot nu toe iedere keer een voor aankondiging. Ik verwacht eerst het dans en comedy programma deze of volgende week. En daarna nieuwe muziek namen. Maar is uiteraard alleen maar een gok.

Vorig jaar zaten er tot in de laatste worp wel leuke namen tussen. Ik ben dus erg benieuwd.
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Ik zal m'n lijstje nog een nalopen en bijwerken. Als het er 103 zijn, dan komt er qua muziek niet al te veel meer bij denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken