Les Ardentes 2020

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.171
10.500
Ben er altijd bijgeweest de laatste jaren (op 2018 na). Elk jaar was er een mooi evenwicht tussen nationale en internationale (Engelstalige) artiesten. Door de opkomst van de Franse rap is dit compleet omgeslagen. Nu bijna alleen maar Franstalige headliners op wat uitzonderingen na. Het is dus voor de fans van les ardentes komende uit Vlaanderen, Nederland en Duitsland veel minder interessant geworden. Vroeger was er Kendrick Lamar, Asap Rocky, Rae Sremmurd, Sean Paul, Post Malone, etc. nu moeten we het doen met Damso, NTM, Orelsan, big flo & oli, etc.

Met Pusha T is er dit jaar wel een leuke naam bij dit jaar. Maar ook weer het meerendeel Franstalige rap. Ik vind deze verandering in strategie zonde, omdat we van een internationaal publiek terug gaan naar een Waals publiek
1f641.svg
1f641.svg
1f641.svg

Misschien daarom ook dat nieuwe Vlaamse Hip-Hop festival?
 

Michy

Nieuw lid
9 jan 2019
2
0
mayzi wrote:
Ben er altijd bijgeweest de laatste jaren (op 2018 na). Elk jaar was er een mooi evenwicht tussen nationale en internationale (Engelstalige) artiesten. Door de opkomst van de Franse rap is dit compleet omgeslagen. Nu bijna alleen maar Franstalige headliners op wat uitzonderingen na. Het is dus voor de fans van les ardentes komende uit Vlaanderen, Nederland en Duitsland veel minder interessant geworden. Vroeger was er Kendrick Lamar, Asap Rocky, Rae Sremmurd, Sean Paul, Post Malone, etc. nu moeten we het doen met Damso, NTM, Orelsan, big flo & oli, etc.

Met Pusha T is er dit jaar wel een leuke naam bij dit jaar. Maar ook weer het meerendeel Franstalige rap. Ik vind deze verandering in strategie zonde, omdat we van een internationaal publiek terug gaan naar een Waals publiek
1f641.svg
1f641.svg
1f641.svg


Misschien daarom ook dat nieuwe Vlaamse Hip-Hop festival?
Bedoel je Vestiville? Dat zou nog pijnlijker zijn voor de Hip-Hop in België. Zij gaan enkel voor winst en niet voor de echte liefhebber zoals Woo Hah in Nederland.
Vestiville probeert voor Hip Hop te zijn wat Tomorrowland voor Dance is. 200 EUR inkom (Voor Cardi B, Future, Migos), Villa's, Golden Circle, VIP, alles extra is te betalen, etc.
Ik hoop alleszins dat dit niet de toekomst van de festivals in België is. Ik wil liever tussen mensen staan die ook een passie voor een muziekgenre hebben, dan tussen mensen zoals bij Tomorrowland, die er enkel bij zijn om te kunnen opscheppen tegen hun vrienden en te laten zien dat ze geld hebben. :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken