Le Guess Who? 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gewoon een cheap hosteltje of airbnb regelen, prijs jezelf gelukkig dat dit uberhaupt in Nederland plaats vindt.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik wist niet dat de kaartjes nog duurder werden. Maar na 18 Juli betaal je 125,- voor een weekend ticket.
En kort na 18 Juli een nieuwe lading namen.

https://twitter.com/LEGUESSWHO/status/751417501217648640
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Weer heel wat nieuwe namen toegevoegd aan de lineup. Zit weer genoeg moois tussen. En ook heel wat namen die mij niet zoveel zeggen, iemand aanraders? Dag indeling staat ook op de site: http://leguesswho.nl/editions/2016/
Weet niet precies welke van onderstaande nieuw zijn, maar dit is de voorlopige lineup:

CURATED BY WILCO
Wilco - Tortoise - Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba - Lee Ranaldo & El Rayo - Fennesz - Steve Gunn - William Tyler - Wand - Drinks - PITA - The Cairo Gang - Arnold Dreyblatt - Kyoka - Klara Lewis - Daniel Bachman - Shopping - Tom Carter - 75 Dollar Bill

CURATED BY SAVAGES
Savages - Tim Hecker - Beak> - Jessy Lanza - Bo Ningen - A Dead Forest Index - Container - Good Sad Happy Bad - Hannah Peel - Johnny Hostile - I Speak Machine - Duke Garwood Don Teel Curtis - Mario Batkovic

CURATED BY JULIA HOLTER
Julia Holter - Laurel Halo - Laraaji - Tashi Wada & Yoshi Wada - Circuit des Yeux - Maya Dunietz performs the music of Emahoy Tsegué-Maryam Guèbrou - Jackie Lynn - Lucrecia Dalt - Aine O'Dwyer - Delphine Dora - Lau Nau - Josephine Foster - Jessica Moss

CURATED BY SUUNS
Suuns - Alessandro Cortini - Marching Church - Marie Davidson - DJ Nigga Fox - Samuel Kerridge - Jerusalem In My Heart - RP Boo - Brian Case - Patrick Higgins

GENERAL PROGRAM
Swans - Patty Waters - Dinosaur Jr. - Digable Planets - Wooden Shjips - The Dwarfs of East Agouza - Scott Fagan performing South Atlantic Blues - Ryley Walker - Cate Le Bon - Preoccupations - Raime - The Comet is Coming - St. Francis Duo - Jameszoo Quartet - Guy One & The Polyversal Souls - Anna von Hausswolff - Lera Auerbach & Netherlands Chamber Choir - Phurpa - Richard Skelton - Nadja - Heather Leigh - Stara Rzeka - Horse Lords - Ryan Sambol - DOODcast Live Special

 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Lekker hoor Fennesz, Tim Hecker, Samuel Kerridge en nog heel veel om te ontdekken.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Mooie namen.
Maar wat is de dagindeling nu?
Donderdag: Wilco
Vrijdag: Savages
Zaterdag: Julie Holter
Zondag: Suuns
Er zijn trouwens ook dagkaarten te koop nu, en de dagindeling is ook op de site te zien nu.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Chill! Vrijdag heeft veel van mijn favorietjes (Savages, Bo Ningen, Tim Hecker), maar zondag wil ik sowieso voor Swans en Tortoise. Nog even denken welke van de twee ik ga, misschien wel allebei.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Alleen het kunnen doorspitten van deze lineup op zoek naar pareltjes maakt het al een topfestival eigenlijk.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Daaamn Patrick Higgins is wel echt zo'n naam die me overhaalt te gaan. Kerridge, Tim Hecker, Nigga Fox, Fennesz, Laurel Halo, Marching Church en Circuit Des Yeux zijn ook wel nice.

Toch maar eens gaan kijken welke dagen ik eventueel ga.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Toch wel een festival en lineup om te kussen. Daar ben ik als Belg toch wel een beetje jaloers op. Al kan het geen kwaad om eens naar Nederland af te zakken.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Eindelijk gisteren en vandaag de tijd kunnen nemen om mij in te luisteren. Per dag heb ik al minimaal 5 namen die ik wel erg graag wil zien.

De meest urgente namen tot nu toe voor mij;

Donderdag; Wilco, Wand, Preoccupations, Girl Band, Nadja
Vrijdag; Savages, Beak>, Bo Ningen, Lee Ranaldo, Container, Hannah Peel, I Speak Machine
Zaterdag; Julia Holter, Dinosaur Jr., Wooden Shjips, The Comet Is Coming, Circuit des Yeux
Zondag; Swans, Suuns, Marching Church, Marie Davidson, Anna Hauswolff, Jerusalem In My Heart

Eigenlijk heb ik nu pas een handjevol namen waarvan ik al weet dat ik die niet perse hoef te zien, de rest is bijna allemaal de moeite waard om eens te checken.

Wat zijn jullie favorieten of verrassingen?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dingen waar ik heen zou gaan als de timetable het toelaat (per dag respectievelijk naar hoe graag ik het wil zien):
Donderdag: Wilco, Fennesz, Steve Gunn, Wand, Preoccupations
Vrijdag: Tim Hecker, Beak>, Savages, Lee Ranaldo.
Zaterdag: Raime, Dinosaur Jr., Laurel Halo, Jameszoo Quartet, Julia Holter, Wooden Shjips
Zondag: Pita, Samuel Kerridge, Suuns, St. Francis Duo, Alessandro Cortini, Marching Church

Zeker die zaterdag en zondag lijken me bijzonder vet, al moet ik wel zeggen dat ik een groot deel van bovenstaande namen al heb gezien, of nog ga zien voor die tijd. Dus ik denk dat ik daar ter plekke gewoon veel in de helling ga zijn ofzo, omdat het daar meestal net wat verrassender is dan in TiVre. Of naar dingen als Phurpa ga of op gekke beschrijvingen af ga, ondanks dat ik daar niets van begrijp als ik het thuis opzet. Ideale festival om je grenzen te verleggen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Op zich een prima line-up tot nu toe, met heel wat dingen die wel aardig zijn maar ook een hele hoop dingen die behoorlijk matig zijn. Niet héél erg veel absolute must sees tot nu toe:

Donderdag: Fennesz, Nadja
Vrijdag: Containter, Stara Rzeka
Zaterdag: DJ Nigga Fox, Digable Planets
Zondag: Samuel Kerridge, Patrick Higgins, St. Francis Duo
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Niet zo quasi elitair doen en gewoon een weekend kaart kopen. PITA, Raime en Jameszoo ofzo kan je toch ook wel waarderen? En dan is er nog zo fucking veel te ontdekken.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Uncle G wrote:
Wat zijn voornamelijk de matige namen voor je dan?


Gokje: alle curators en andere indiebandjes.
Dat zou ook mijn gok geweest zijn.

Want hoewel ik begrijp dat je na een bepaalde verdieping de gitaren wat meer links laat liggen en er tevens een behoorlijk aantal acts op herhaling komen, vind ik de opmerking dat er een hele hoop behoorlijk matige acts staan nogal kort door de bocht. Dat mag je best quasi elitair noemen ja. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken