Iron Maiden

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
het is ook altijd lastig inschatten wat de verkoop van een festivaldag doet...
er zijn acts die in no time een Ziggo uitverkopen en voor een festival bijna niets over de toonbank krijgen, of andersom

in Nederland is er toch een gemis dat Fortarock ter zielen gegaan is.
en voor een festival als Pinkpop zie ik het ook alleen werken als er over de dagprogrammering wat raakvlak is, dat sowieso

maar, blijft overeind, NL slaan ze imo in 2024 weer niet over.
de vraag is alleen nog : waar?
en dan denk ik Gelredome grootste kanshebber, gevolgd door losse show op Bospop Weert terrein als 2e kanshebber, Stadspark Groningen als 3e kanshebber. Met mindere kanssen op losse shows op Goffertpark of Megaland... en festivals in NL sowieso de aller kleinste kans. Of er moet aplomb een Download NL komen of wederopstanding van Fortarock.
Ahoy zou ook nog wel kunnen denk ik zo.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.405
2.940
Dan maar naar Stadspark. Dan eerst Graspop en daarna feestje in de achtertuin 🤗
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.322
Iron Maiden op Fortarock verkocht dacht ik jaren terug ook ergens tussen de 20 en 25k?

Edit: die dag waren er 25k op Fortarock met naast Iron Maiden bands als Slayer, Anthrax, Alter Bridge, Sabaton, Dimmu Borgir…
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
294
251
Stadspark Groningen zou inderdaad een slimme locatie zijn; vlakbij Assen waar Maiden in 2008 met de Somewhere back in time tour stond, en volgens mij was dat toen erg goed bezocht. En mocht het toch niet hard verkopen dan kunnen ze gewoon het podium een kwartslag draaien waardoor je het terrein minder groot kan maken. Daarnaast lijken concerten daar ook goed te verkopen vanwege de novelty-factor; er zijn weinig evenementen daar, dus als er eens een act komt dan is er meteen veel animo voor. Gelredome zouden ze met deze tour niet vol krijgen, en zoals ik al zei is deze tour minder groots van opzet dan de Legacy of the Beast tour dus niet echt een stadiontour. (Maar begrijp me niet verkeerd, deze Future Past is nog steeds spectaculair!)
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.405
2.940
Stadspark Groningen zou inderdaad een slimme locatie zijn; vlakbij Assen waar Maiden in 2008 met de Somewhere back in time tour stond, en volgens mij was dat toen erg goed bezocht. En mocht het toch niet hard verkopen dan kunnen ze gewoon het podium een kwartslag draaien waardoor je het terrein minder groot kan maken. Daarnaast lijken concerten daar ook goed te verkopen vanwege de novelty-factor; er zijn weinig evenementen daar, dus als er eens een act komt dan is er meteen veel animo voor. Gelredome zouden ze met deze tour niet vol krijgen, en zoals ik al zei is deze tour minder groots van opzet dan de Legacy of the Beast tour dus niet echt een stadiontour. (Maar begrijp me niet verkeerd, deze Future Past is nog steeds spectaculair!)
Iron Maiden in Assen was sowieso een topper van een show. Heel goeie herinneringen aan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
wow... op het Maidenfans forum begint een review post over de show uit Dortmund met de zin "That was probably the best I've seen them perform ever." wat een omschrijving is van de reviews die ik eigenlijk wel tegenkom over deze tour, damn!

verdomme, hier gaat in 2024 een aandeel van mijn concert budget weer verloren 🙈 (voor zo ver ik Maiden nog niet op mijn 2024 wenslijst had staan!)
 
  • Winning
Waarderingen: Piebe71

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
geruchten over de tour in 2024 beginnen al langzaam (er was ook al het gerucht over Download UK 2024)

eerste kwartaal worden ze volgens geruchten verwacht in Latijns Amerika
https://www.futuro.cl/2023/07/iron-maiden-en-chile-2024-cuando-regresa-la-doncella-de-hierro/

via translate :
"Volgens de laatste berichten die we hebben, zou hij in maart in Chili aankomen, mogelijk met drie shows", vertelde Jorge Ahués van MaidenChile ons exclusief op #LaLeyDelRock.

«Met de Future Past Tour toert hij nu. Ze spelen vandaag in Barcelona, ze informeren ons over hun tournee door Europa. De tour wordt in oktober afgesloten met de Power Trip, die dag het podium delen met Guns N' Roses. We hopen dat het Nationale Stadion het eindelijk kan ontvangen. Ze zouden in het eerste kwartaal van 2024 in Latijns-Amerika moeten aankomen", voegde Ahués eraan toe , in gesprek met Matilda Svensson en Pato Cuevas op Radio Futuro.
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091

Drummer Nicko McBrain maanden na beroerte op tournee met Iron Maiden​


Iron Maiden-drummer Nicko McBrain heeft in januari een TIA gehad, die hem voor deels verlamde. Na een revalidatie van een paar maanden ging de Engelse muzikant alweer op tournee met de band.

Nicko McBrain bracht donderdag via het Twitteraccount van Iron Maiden naar buiten dat hij in januari een TIA heeft gehad. "Aan de rechterkant van mijn lichaam was ik vanaf mijn schouder verlamd", schrijft de 71-jarige muzikant. "Natuurlijk was ik bang dat mijn carrière voorbij zou zijn, maar dankzij de steun van mijn vrouw Rebecca, mijn familie en mijn doktoren, vooral ergotherapeut Julie, en mijn familie in Iron Maiden, ben ik weer voor zo'n 70% hersteld."

In mei, slechts vier maanden na de TIA, zat McBrain alweer achter het drumstel bij de repetities voor de tournee van Iron Maiden, waarmee de band in juli in de Ziggo Dome stond. In een video bij de tweet biedt de drummer, de bescheidenheid zelve, zijn excuses aan voor het feit dat hij niet honderd procent heeft kunnen presteren tijdens de optredens.

'Ongelooflijke wilskracht'
Naast het statement van McBrain reageert ook Iron Maiden-manager Rod Smallwood op de gezondheidsproblemen van de drummer. "De rest van de band en ik vinden wat Nicko klaar heeft kunnen spelen getuigen van ongelooflijk geloof en wilskracht, en we zijn allemaal trots op hem."

"Nicko is Nicko, en hij wilde geen stennis schoppen en afleiding van de tour veroorzaken", vervolgt Smallwood. "Maar nu hij zeker weet dat hij op de goede weg is, wil hij dat de fans het nieuws rechtstreeks van hem horen, zodat ze niet op geruchten af hoeven te gaan."

Iron Maiden is momenteel op de Future Past Tour, waarin de band de grote hits links laat liggen en zich meer richt op albumtracks. Daarbij richt de band zich in het bijzonder op het album Somewhere in Time uit 1986, waarop er werd geflirt met de progressieve rock. Dat houdt dus in dat McBrain ook nog eens ingewikkelde songs moest leren, die de band al jaren niet meer live heeft gespeeld, wat zijn prestatie nog eens extra bijzonder maakt.

 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.272
3.849
Somewhere In Time is mijn favoriete album. Had ze toch graag gezien deze tour. Dan maar volgend jaar op Pinkpop 😊.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Volgens mij doen ze dit alleen maar omdat Bruce z'n vlieguren moet maken.
Tumblr: Image
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken