Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Ik ken weinig van Arjen, dus die vergelijking kan ik niet maken, voor mij klonk het als Epica zonder de grunts. Dus dat is eigenlijk al vooruitgang ten opzichte van Epica over het algemeen voor mij. Dus ben zeker benieuwd naar het vervolg en ben ook blij om te zien dat via haar eigen webshop je de LP kan binnenharken voor "maar" 24 euro, wat echt een koopje is als je het vergelijkt met de prijzen van menig ander recent album.
Tip van de dag dan maar. Ben benieuwd hoeveel van de vocalisten jij herkent. :)

Dit is mijn favoriet van Ayreon. Eigenlijk een Star One nummer, maar ik was bij deze opname en ik ben er een week van de leg van geweest.

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.796
7.657
Tip van de dag dan maar. Ben benieuwd hoeveel van de vocalisten jij herkent. :)

Dit is mijn favoriet van Ayreon. Eigenlijk een Star One nummer, maar ik was bij deze opname en ik ben er een week van de leg van geweest.


Ga ik morgen aanzetten (in de hoop het niet te vergeten), vanavond is songfestival-tijd

Maar we hebben wel eens wat nummers aan staan, Everybody Dies, Twisted Coils, The Sixth Extinction
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Mocht er ooit nog een show komen, zijn we wel van plan tickets te halen. In 2018 niet meegepakt op Graspop ivm vervoer naar huis en waarschijnlijk gewoon niet genoeg te hebben ingeluisterd (geen spijt van verder, zo is t gewoon gegaan en dat is prima)
Moet je echt doen. Ik ben tot nu toe elke tour erbij geweest en het is altijd een onwijze belevenis. Heel bijzonder om al die A-categorie vocalisten met elkaar lol te zien maken. Heb zelfs het idee dat de meesten bij Ayreon nog ietsje beter zingen dan bij hun eigen band. Fantastische sfeer ook in de zaal, met liefhebbers uit meer dan 50 verschillende landen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Lang leve Arjen en Simone!!🥳 dit is een heel fijn nummer en ook zeer verrassend zo uit het niets. De beste elementen van Ayreon en Epica samenin de blunder, I Like. Doe ook maar een tourtje ergens in de winter met een tussenstop in de Boerderij
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
95
181
Een "solo"/"duo"-plaat van Simone en Arjen zag ik echt niet aankomen, maar heel leuke verrassing. Single is al veelbelovend, Dus maar direct de vinyl in de voorbestelling gedaan.
Klinkt echt als een best-of van twee grote talenten. Simone als zangeres en Arjen als producer/muzikant.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Een "solo"/"duo"-plaat van Simone en Arjen zag ik echt niet aankomen, maar heel leuke verrassing. Single is al veelbelovend, Dus maar direct de vinyl in de voorbestelling gedaan.
Klinkt echt als een best-of van twee grote talenten. Simone als zangeres en Arjen als producer/muzikant.
Arjen en Simone, beide behorend tot de absolute top die Nederland op metalgebied heeft te bieden.
Daar kan natuurlijk alleen maar iets heel moois uitkomen!
En dit nummer klinkt inderdaad zeer veelbelovend. Het eerste deel is nog vrij tammetjes, maar het tweede deel klinkt aardig verfrissend. Simone's stem komt goed tot z'n recht, maar mag best nog wel wat meer worden uitgedaagd. Hopelijk gaan we dan ook nummers op het album horen waar haar volle potentie tot uiting komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Tip van de dag dan maar. Ben benieuwd hoeveel van de vocalisten jij herkent. :)

Dit is mijn favoriet van Ayreon. Eigenlijk een Star One nummer, maar ik was bij deze opname en ik ben er een week van de leg van geweest.

Dit was voor mij ook hét nummer dat mij in de wereld van Ayreon deed belanden, en nog steeds een van mijn favorieten. Ben dan ook heel blij dat ik het live heb mogen zien en horen op GMM 2018, puur kippenvelmoment (of eigenlijk de hele show)!

Dit nummer vind ik nog extra speciaal omdat het gaat over een van mijn favoriete scifi franchises, Stargate (alle films en series nog steeds op dvd hier staan). :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Mocht er ooit nog een show komen, zijn we wel van plan tickets te halen. In 2018 niet meegepakt op Graspop ivm vervoer naar huis en waarschijnlijk gewoon niet genoeg te hebben ingeluisterd (geen spijt van verder, zo is t gewoon gegaan en dat is prima)
Er zullen ongetwijfeld nog shows komen, sowieso meer van die weekendjes in de 013.
Of er ooit ook nog festivalshows komen, is de vraag. Tot nu toe blijft GMM 2018 de enige (NOTP in 2020 gecanceld):
  • 2017: 013 - Ayreon Universe
  • 2018: GMM - Ayreon Universe
  • 2019: 013 - Into The Electric Castle
  • 2020: Night Of The Prog - Into The Electric Castle (cancelled)
  • 2021: -
  • 2022: -
  • 2023: 013 - 01011001
  • 2024: -
Een duidelijk patroon is hierin nog niet te ontdekken, dus het is moeilijk om te voorspellen wanneer er weer een nieuwe show zal komen (om de twee/drie/vier jaar?). Ik gok/hoop zelf op een nieuwe reeks 013 shows in 2025.

In ieder geval liggen er nog meer dan genoeg geweldige Ayreon-albums op de plank:
  • The Human Equation (2004)
  • The Theory of Everything (2013)
  • Universal Migrator (Part 1 & 2) (2000)
  • The Source (2017)
Daarnaast kan hij ook nog terugvallen op een van zijn talloze zijprojecten:
  • Star One
  • Guilt Machine
  • Stream Of Passion
  • Ambeon
  • The Gentle Storm (al live gezien op ParkCity Live 2015)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Er zullen ongetwijfeld nog shows komen, sowieso meer van die weekendjes in de 013.
Of er ooit ook nog festivalshows komen, is de vraag. Tot nu toe blijft GMM 2018 de enige (NOTP in 2020 gecanceld):
  • 2017: 013 - Ayreon Universe
  • 2018: GMM - Ayreon Universe
  • 2019: 013 - Into The Electric Castle
  • 2020: Night Of The Prog - Into The Electric Castle (cancelled)
  • 2021: -
  • 2022: -
  • 2023: 013 - 01011001
  • 2024: -
Een duidelijk patroon is hierin nog niet te ontdekken, dus het is moeilijk om te voorspellen wanneer er weer een nieuwe show zal komen (om de twee/drie/vier jaar?). Ik gok/hoop zelf op een nieuwe reeks 013 shows in 2025.

In ieder geval liggen er nog meer dan genoeg geweldige Ayreon-albums op de plank:
  • The Human Equation (2004)
  • The Theory of Everything (2013)
  • Universal Migrator (Part 1 & 2) (2000)
  • The Source (2017)
Daarnaast kan hij ook nog terugvallen op een van zijn talloze zijprojecten:
  • Star One
  • Guilt Machine
  • Stream Of Passion
  • Ambeon
  • The Gentle Storm (al live gezien op ParkCity Live 2015)
The Human Equation hebben ze in principe al gedaan in 2015 in het Nieuwe Luxor in Rotterdam. Het was daar ook met vrijwel de volledige cast van het album en uiteindelijk de inspiratie voor de shows in 013. Volgens mij was Joost er destijds al bij betrokken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
The Human Equation hebben ze in principe al gedaan in 2015 in het Nieuwe Luxor in Rotterdam. Het was daar ook met vrijwel de volledige cast van het album en uiteindelijk de inspiratie voor de shows in 013. Volgens mij was Joost er destijds al bij betrokken.
Ah, dat was mij niet bekend eerlijk gezegd.
Ben je daar ook bij geweest dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.656
3.340
Ben je daar ook bij geweest dan?
Denk je dat hij elke tour zou zeggen als hij die gemist had dan? hahaha

Dat is alleszins de enige die ik gemist heb... Ik weet dat Arjen echt om te rotten was over de slechte video opname, dus ik hoop stiekem toch dat ze die nog een herkansing geven. The Source zou ook een prachtige zijn, nu hij bij de laatste reeks alvast getoond heeft dat het 'niet live te brengen nummer' toch ook gewoon live te brengen is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Ah, dat was mij niet bekend eerlijk gezegd.
Ben je daar ook bij geweest dan?
Ja die was ook een beetje onder de radar. Volgens mij heeft Arjen het zelf niet eens echt gepromoot. Hij was er trouwens wel bij, uiteindelijk. Met een heel klein rolletje op het podium, helemaal op het einde. Dus ja, zeker was ik daar bij.
Denk je dat hij elke tour zou zeggen als hij die gemist had dan? hahaha

Dat is alleszins de enige die ik gemist heb... Ik weet dat hij echt om te rotten was over de slechte video opname, dus ik hoop stiekem toch dat ze die nog een herkansing geven. The Source zou ook een prachtige zijn, nu hij bij de laatste reeks alvast getoond heeft dat het 'niet live te brengen nummer' toch ook gewoon live te brengen is.
Ja die video opname is waardeloos. Die hele productie was sowieso vrij amateuristisch. Desondanks was het wel echt heel erg vet. Weet nog dat ik in de pauze met wat andere bezoekers stond te praten en we zoiets hadden van "dichterbij een live concert van Ayreon gaan we nooit meer komen". Dat bleek gelukkig niet helemaal waar. :LOL:
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
421
726
Dit wordt gruwelijk..😝

#blackbraid
#Nijmegen
#2024
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240508_220216_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240508_220216_Samsung Internet.jpg
    179,8 KB · Weergaven: 20

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.796
7.657
1715271678096.jpeg

Geweldig mooie albumcover voor het Nightwish album.

Daarnaast ook wat meer info vanuit Troy Donockley en misschien ook een van de redenen waarom Nightwish er zo even tussenuit is:

“The year is shaping up to be full of wonders. The new Nightwish album is completed and ready to be heard. Description of it is useless, suffice to say, it is more than hoped for. I am working on new ‘Auri’ music for our third album - three albums without a single live performance; a strange state of affairs to be seriously rectified in 2025"

Als zowel Troy als Tuomas in 2025 met Auri willen touren, dan is het al logisch dat je met daarnaast Floor met jonge kinderen gewoon even een pauze neemt van touren. Misschien dan richting 2028 een 30th anniversary tour weer?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
548
737
Bekijk bijlage 8862

Geweldig mooie albumcover voor het Nightwish album.

Daarnaast ook wat meer info vanuit Troy Donockley en misschien ook een van de redenen waarom Nightwish er zo even tussenuit is:

“The year is shaping up to be full of wonders. The new Nightwish album is completed and ready to be heard. Description of it is useless, suffice to say, it is more than hoped for. I am working on new ‘Auri’ music for our third album - three albums without a single live performance; a strange state of affairs to be seriously rectified in 2025"

Als zowel Troy als Tuomas in 2025 met Auri willen touren, dan is het al logisch dat je met daarnaast Floor met jonge kinderen gewoon even een pauze neemt van touren. Misschien dan richting 2028 een 30th anniversary tour weer?

Nightwish had zelf aangegeven niet te touren met het volgende (dus dit) album. Ze noemden het geen hiatus maar gewoon de beslissing met dit album niet te touren zodat Floor zich kon focussen op het moederschap. Ik denk inderdaad dat we richting die 30e verjaardag gaan aanleunen.

Edit: ik vatte het even op dat je het nog niet wist, maar bij nalezen vermoed ik dat je hiervan wel op de hoogte was 😅
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.796
7.657
Nightwish had zelf aangegeven niet te touren met het volgende (dus dit) album. Ze noemden het geen hiatus maar gewoon de beslissing met dit album niet te touren zodat Floor zich kon focussen op het moederschap. Ik denk inderdaad dat we richting die 30e verjaardag gaan aanleunen.

Edit: ik vatte het even op dat je het nog niet wist, maar bij nalezen vermoed ik dat je hiervan wel op de hoogte was 😅

Klopt, en specifiek Floor was niet de reden werd destijds vermeld! Maar denk dat je met oa Floor en dus Tuomas/Troy tourend als Auri toch stiekem al wel een heel eind bent
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
548
737
Klopt, en specifiek Floor was niet de reden werd destijds vermeld! Maar denk dat je met oa Floor en dus Tuomas/Troy tourend als Auri toch stiekem al wel een heel eind bent

Klopt inderdaad nu ik het allemaal wat herlees. Ik zal het initieel op een of andere goedkope metalsite hebben gelezen 😅 inderdaad meermaals vermeld. Ik denk misschien ook om de controverse te vermijden, zoals met Annette gebeurde indertijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
172
253
Er zullen ongetwijfeld nog shows komen, sowieso meer van die weekendjes in de 013.
Of er ooit ook nog festivalshows komen, is de vraag. Tot nu toe blijft GMM 2018 de enige (NOTP in 2020 gecanceld):
  • 2017: 013 - Ayreon Universe
  • 2018: GMM - Ayreon Universe
  • 2019: 013 - Into The Electric Castle
  • 2020: Night Of The Prog - Into The Electric Castle (cancelled)
  • 2021: -
  • 2022: -
  • 2023: 013 - 01011001
  • 2024: -
Een duidelijk patroon is hierin nog niet te ontdekken, dus het is moeilijk om te voorspellen wanneer er weer een nieuwe show zal komen (om de twee/drie/vier jaar?). Ik gok/hoop zelf op een nieuwe reeks 013 shows in 2025.
In de laatste Aardschok:
Aardschok: Dus we hebben een afspraak in Tilburg in 2025?
Arjen: "Ik mag het eigenlijk niet zeggen,maar die kans lijkt mij heel groot"

🤘
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken