UK Glastonbury 2014

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Vanmorgen om 09.00 uur startte de voorverkoop voor Glastonbury 2014. Ruim één miljoen liefhebbers van over de hele wereld vochten om de felbegeerde tickets. Slechts één op de acht slaagde erin. Het was, als verwacht, chaos alom.

Precies 87 minuten – inclusief een websitecrash van ongeveer een half uur – duurde het voordat het bordje ´uitverkocht´ werd opgehangen. Het record van vorig jaar – 100 minuten – werd daarmee opnieuw aangescherpt. Dit zonder ook maar één bekendmaking voor de affiche. Lowlands taferelen in ‘t groot.

Tot op heden blijft het gissen naar de samenstelling van de headliners. Organisator Michael Eavis onthulde reeds dat hij drie zwaargewichten heeft welke nooit eerder op het festival stonden. Bookmakers zetten in op Fleetwood Mac, Prince en David Bowie. Ook de naam Foo Fighters is al gevallen om zaterdag af te sluiten.

Gezien de historie mag duidelijk zijn dat de gelukkigen die in bezit zijn van een ticket zich geen zorgen hoeven te maken over de kwaliteit van het programma. In 2013 stak Glastonbury met kop en schouders boven de rest van Europa uit. De meeste aandacht ging toen uit naar de boeking van The Rolling Stones, die hun enige festivaloptreden van het jaar op de heilige grond van Glastonbury gaven. Ook Mumford & Sons, Arctic Monkeys, Portishead, Nick Cave & The Bad Seeds en vele anderen waren toen van de partij.

Ben jij erbij? Wie verwacht je op de affiche?
 

Pink_Floyd

Playlistbediener
15 dec 2013
30
0
3 headliners dat nog nooit eerder op Glastonbury gestaan hebben

Arcade fire is er reeds 1 van

Voor de hoofdact:
Prince, Led Zeppelin ( they wish! ), Pink Floyd ( they wish! ), Fleetwood Mac, The Eagles, Tom Petty, David Bowie en Bob Dylan

En dan de andere headliner:
metallica, adele, Daft Punk, Kanye West, Rihanna, Depeche Mode, The Stone Roses, Pearl Jam, The Strokes, Iron Maiden, Black Sabbath, RHCP,
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.415
650
Volgens de inside info van eFestivals was Arcade Fire het plan b als Fleetwood Mac zou afzeggen wegens die ziekte, FM kan dus al van de lijst dan. En volgens diezelfde info zou Prince vastliggen voor de zondag.

Voor de derde headliner circuleren er een hele hoop namen, uit allerlei genres. Maar je kan er zeker van zijn dat David Bowie, Metallica, Black Sabbath, Iron Maiden, Pink Floyd, Led Zeppelin alvast niet zullen gebeuren.
 

Pink_Floyd

Playlistbediener
15 dec 2013
30
0
Uiteraard Kereltje!

Wel zeer leuk dat Prince de grote headliner is, geeft dat ook weer iets meer kans dat de andere festivals ermee kunnen pronken!

Metallica zou ik nog van verschieten, na hun openlijk geflirt... Ook al vind ik een metalact absoluut niet passen op Glastonbury!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Led Zeppelin (they wish!), Pink Floyd (they wish!)

Me wishes that too! Hell yeah! Al hoop ik niet dat het dan bij dat ene optreden blijft, zou ze beiden graag willen zien!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.150
6.223
Prince @ Glastonbury
http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/prince-hoofdact-op-glastonbury
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
10156169_10151925138815964_1899261965_n.jpg

Betekent dit dat hun headliners Arcade Fire, Jack White en Kasabian zijn?
"We're very pleased to present the Glastonbury 2014 line-up so far…"

edit: en hoort dat special guests bij Arcade Fire of is dat in 't algemeen
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Je zou toch zeggen dat je als grootste festival van Europa wel een betere poster ontwerper kan betalen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.415
650
Die 'special guests' slaat op de derde headliner die nog niet bekend is. Kasabian en AF zijn de andere twee.
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Oh, nice. Ben benieuwd. Dan maakt Jack White dus een uitzondering voor Glastonbury door daar geen headliner te zijn
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.150
6.223
Dat wordt zeker weer BBC kijken... Staan imo wel wat verrassingen tussen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik zie een nieuwsbericht op de site dat Radiohead een nieuw gerucht is. (Stanley Donwood heeft Glastonbury poster gemaakt en is ook artwork maker van Radiohead).

Maar ze zouden toch 1 headliner hebben die nog nooit eerder op Glastonbury stond?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.415
650
Ik zie een nieuwsbericht op de site dat Radiohead een nieuw gerucht is. (Stanley Donwood heeft Glastonbury poster gemaakt en is ook artwork maker van Radiohead).

Maar ze zouden toch 1 headliner hebben die nog nooit eerder op Glastonbury stond?

Die laatste headliner is Metallica, ligt al vast hoor.

Radiohead is al zeker geen gerucht, die hebben gisteren nog laten weten dat ze voor de zomer niet opnieuw samenkomen, en dan is het nog om te schrijven ipv touren.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zullen ze dan nog bezig zijn met Sonisphere ivm exclusiviteit in de UK?

Als het al vast ligt zie ik geen reden om special guest op je poster te zetten om vervolgens met Metallica te komen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.415
650
Zullen ze dan nog bezig zijn met Sonisphere ivm exclusiviteit in de UK?

Als het al vast ligt zie ik geen reden om special guest op je poster te zetten om vervolgens met Metallica te komen.

Zo zou het inderdaad gaan. De insiders op eFestivals (die er bij Glasto bijna altijd op zitten) roepen al sinds februari dat Metallica er staan, maar dan headliner Other Stage (exclusiviteit Sonisphere geldt enkel voor hoofdpodium). Door de njet van Prince zijn ze dan bij Metallica en Sonisphere gaan aankloppen. SP verwacht op voorhand uit te verkopen, dus ze willen dat Metallica zo lang mogelijk geheim blijft opdat er meer tickets voor SP de deur uitgaan.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Toch 'gewoon' Metallica ja.

10313346_10151989546200964_4911563594175254928_n.jpg


En Glastonbury heeft standaard elk jaar gewoon een zieke lineup, omdat ze gewoon bijna alles boeken wat tourt.


Edit: Ik moest het even 10x goed lezen, maar het staat er volgens mij echt; Caro Emerald op de pyramid stage.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken