FortaRock 2018 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.367
5.057
Indiaantje89 wrote:
Nighwish vind ik tof. Maar als headliner vind ik dat weer een stapje lager dan Volbeat/Slipknot


Klopt, maar dit hadden ze ook van tevoren aangegeven, dat het dit jaar een kleine headliner zou worden
Nu staat bij het tijdslot weer TBA op de website. Even afwachten nog, Maar Rammstein > Iron Maiden > Slipknot > Volbeat > Nightwish is wel een flinke afbouw.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Op zich geen verkeerde namen. Al valt nightwish als afsluiter imo een beetje tegen. In ieder geval nog niet overtuigend genoeg om een kaartje te halen. Hopelijk komen er snel meer namen bij.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Op zich aardig. Nog niet overtuigd voor een kaartje maar wel een goed begin. Paar goede namen in de breedte erbij en dan zal ik weer in Nijmegen aanwezig zijn.
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Wat nou als de afsluiter niet de headliner is?

Ik kan me namelijk voorstellen dat het logistiek gezien het misschien handig is voor de headliner om eerder op de avond tot op te treden, gezien ze hoogst waarschijnlijk daarvoor op RAR/RIP staan en de dag later dus op weer op RAR/RIP.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.408
1.087
Parkway Drive is inderdaad headliner.
Nightwish, wanneer hebben die voor het laatst een festival gedaan in NL? Zeker met een Nederlandse frontvrouw kan dat best wel wat mensen trekken. Nu inderdaad in de breedte er nog wat mooie namen bij ?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Wat nou als de afsluiter niet de headliner is?

Ik kan me namelijk voorstellen dat het logistiek gezien het misschien handig is voor de headliner om eerder op de avond tot op te treden, gezien ze hoogst waarschijnlijk daarvoor op RAR/RIP staan en de dag later dus op weer op RAR/RIP.

Kans daarop is klein. De afsluiter speelt tot 23:00 uur. Dus dan zou de headliner wel erg vroeg moeten beginnen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Mezzezo wrote:
Wat nou als de afsluiter niet de headliner is?

Ik kan me namelijk voorstellen dat het logistiek gezien het misschien handig is voor de headliner om eerder op de avond tot op te treden, gezien ze hoogst waarschijnlijk daarvoor op RAR/RIP staan en de dag later dus op weer op RAR/RIP.


Kans daarop is klein. De afsluiter speelt tot 23:00 uur. Dus dan zou de headliner wel erg vroeg moeten beginnen.
ik heb het juist eens nagezocht... Mojo schrijft dat Nightwish afsluit, lijkt me dus geen twijfel dat ze dus de headliner zijn.
Komt geen 'grotere' naam meer bij.

dom van me... ik snapte het al niet, maar staat ook op de fortarock site, heb ik vanmiddag dus compleet overheen gelezen.
zie http://www.fortarock.nl/fortarock-2018/nightwish
"We zijn dan ook bijzonder blij met de komst van de band als afsluiter van de negende editie van FortaRock. Een thuiswedstrijd voor zangeres Floor, want haar roots liggen ook in Nijmegen."
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Beide namen lijken mij te klein om te headlinen, zelfs als "kleine" headliner, als je kijkt naar Slipknot en Volbeat de vorige jaren. Parkway Drive stond zelfs redelijk ver onder Slipknot in 2015.
Maar de reden voor kleinere headliners kan wel zijn dat ze meer besteden aan het dagprogramma, dus ik ben wel benieuwd naar meer namen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.408
1.087
Beide namen lijken mij te klein om te headlinen, zelfs als “kleine” headliner, als je kijkt naar Slipknot en Volbeat de vorige jaren. Parkway Drive stond zelfs redelijk ver onder Slipknot in 2015.
Maar de reden voor kleinere headliners kan wel zijn dat ze meer besteden aan het dagprogramma, dus ik ben wel benieuwd naar meer namen.

We hebben het dan over 2018 wat Parkway Drive betreft. Ire is van 2015. Daar hebben ze succesvol mee getourd. Voor FR komt er nieuw materiaal en ze schijnen tegenwoordig een aardige show te hebben. Toen ik ze vorig jaar op LL zag was ik erg onder de indruk. Dus ik begrijp het wel. Ik hoop wel dat er in de breedte goede namen bij komen. Vroeger bij DOA hadden ze ook nooit hele grote headliners.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Teake Rooks wrote:
Beide namen lijken mij te klein om te headlinen, zelfs als “kleine” headliner, als je kijkt naar Slipknot en Volbeat de vorige jaren. Parkway Drive stond zelfs redelijk ver onder Slipknot in 2015.
Maar de reden voor kleinere headliners kan wel zijn dat ze meer besteden aan het dagprogramma, dus ik ben wel benieuwd naar meer namen.


We hebben het dan over 2018 wat Parkway Drive betreft. Ire is van 2015. Daar hebben ze succesvol mee getourd. Voor FR komt er nieuw materiaal en ze schijnen tegenwoordig een aardige show te hebben. Toen ik ze vorig jaar op LL zag was ik erg onder de indruk. Dus ik begrijp het wel. Ik hoop wel dat er in de breedte goede namen bij komen. Vroeger bij DOA hadden ze ook nooit hele grote headliners.

Daarnaast lijkt mij de vrijdag ook weer een "opwarmdag" te zijn. Een pre-party heette het vorig jaar? Toen stonden oa Gojira, Trivium, Avatar en Within Temptation er op de eerste dag. Was geen volledige festival dag zoals de zondag.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
@Marc wrote:
Teake Rooks wrote:
Beide namen lijken mij te klein om te headlinen, zelfs als “kleine” headliner, als je kijkt naar Slipknot en Volbeat de vorige jaren. Parkway Drive stond zelfs redelijk ver onder Slipknot in 2015.
Maar de reden voor kleinere headliners kan wel zijn dat ze meer besteden aan het dagprogramma, dus ik ben wel benieuwd naar meer namen.


We hebben het dan over 2018 wat Parkway Drive betreft. Ire is van 2015. Daar hebben ze succesvol mee getourd. Voor FR komt er nieuw materiaal en ze schijnen tegenwoordig een aardige show te hebben. Toen ik ze vorig jaar op LL zag was ik erg onder de indruk. Dus ik begrijp het wel. Ik hoop wel dat er in de breedte goede namen bij komen. Vroeger bij DOA hadden ze ook nooit hele grote headliners.


Daarnaast lijkt mij de vrijdag ook weer een “opwarmdag” te zijn. Een pre-party heette het vorig jaar? Toen stonden oa Gojira, Trivium, Avatar en Within Temptation er op de eerste dag. Was geen volledige festival dag zoals de zondag.

Klopt, maar misschien dat ze dit jaar wat kleine headliners pakken zodat ze wel 2 volledige dagen neer kunnen zetten.
Grote headliners zijn natuurlijk ook niet nodig, een goed dagprogramma kan wel veel leuker zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.581
Twee mooie namen om mee te starten. Met name met nightwish blij, sterke band. Maar nog niet genoeg om nu al een ticket te halen, ben erg benieuwd naar de rest van het programma.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik zei toevallig afgelopen weekend tegen mijn vriendin, dat het tijd word om weer eens naar Nightwish te gaan.
Prima eerste 2 namen. Ben benieuwd naar de rest.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Mooie namen idd, nightwish 2 jaar geleden nog in de hmh gezien en dat was echt een supershow! Ook erg benieuwd naar parkway drive. Ga nu wel uit van een mooi breed programma met deze wat kleinere headliners.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
"FortaRock bestaat in 2018 uit 2 volledige festivaldagen. We beginnen op de vrijdag een uurtje later dan op de zaterdag i.v.m. de vergunning en daardoor staan er op vrijdag twee bands minder op het programma, maar verder zijn de 2 dagen gelijk aan elkaar."

Meer bands als vorige keer dus, nice!
 

Koen1617899558

Playlistbediener
26 sep 2016
33
0
Zou er dan ook een kans zijn dat Arch Enemy naar Fortarock komt? Die staan namelijk met Nightwish op Wacken.

Daarnaast hoop ik eventueel nog op een Ghost of misschien Bullet for my Valentine ^_^
 

Koen1617899558

Playlistbediener
26 sep 2016
33
0
Zou er dan ook een kans zijn dat Arch Enemy naar Fortarock komt? Die staan namelijk met Nightwish op Wacken.

Daarnaast hoop ik eventueel nog op een Ghost of misschien Bullet for my Valentine ^_^
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Zou er dan ook een kans zijn dat Arch Enemy naar Fortarock komt? Die staan namelijk met Nightwish op Wacken.

Daarnaast hoop ik eventueel nog op een Ghost of misschien Bullet for my Valentine ^_^

Ik denk dat er wel eens meer overeenkomst kan zijn met Metalfest Open Air Plzen Tsjechië zelfde weeknd.
https://www.facebook.com/nightwish/photos/a.10150185750375068.435058.14644790067/10159342011420068/?type=3&theater
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken