DOUR festival 2020

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Nog een headlinersuggestie: Foals. De nieuwe plaat is pas voor na de zomer, maar ze hebben zowel voor juli als augustus al enkele middelgrote festivals bevestigd.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nog een headlinersuggestie: Foals. De nieuwe plaat is pas voor na de zomer, maar ze hebben zowel voor juli als augustus al enkele middelgrote festivals bevestigd.

Wow, nice!
Hoe heb ik dit als groot Foals fan gemist. Wist niet dat ze al wat shows hadden staan.
Die komen sowieso eind dit jaar naar wel wat concertjes doen maar zou leuk zijn als ze nog wat optredens doen dit jaar in de Benelux.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
https://www.facebook.com/dourfestival/photos/gm.792855750791297/10155332967870257/?type=1&theater

Namen voor de dub corner: dub, reggae en ska. Ik ken er compleet volledig volkomen niets van...

Edit: godju hij pakt hem niet, dan maar een linkje.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
The Skints zijn wel cool. Spelen binnenkort ook met Jaya the Cat in Amsterdam, verder ken ik ook niks.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik begin toch nog erg hoopvol te worden voor de komende aankondigingen. De minst gevulde podia tot nu toe zijn het hoofdpodium (nog minstens 2 of 3 headliners trouwens) en La Petite Maison (indie/alternative acts) + Rock Werchter dat nog maar 7-8 acts te gaan heeft en eerder met opvulling bezig lijkt te zijn. Dan komen er toch aardige mogelijkheden vrij voor Dour:

- James Blake: al eerder op Dour gestaan, voorlopig geen tourdata rond Pukkelpop
- Mogwai: idem als hierboven
- Incubus: gevalletje vergane glorie, elk jaar minstens een gitaarheadliner op Dour
- St Vincent: al eerder op Dour gestaan, uitgesloten voor Pukkelpop
- Death From Above 1979: zou een mooie 'La Petite Maison'-topper zijn, voorlopig geen data rond Pukkelpop en iets te underground voor Werchteropvulling denk ik (alhoewel, Red Fang leek me ook een Dournaam...)

En dan zijn dat nog enkel grotere namen, La Petite Maison heeft altijd mooie kleinere namen staan en we moeten ook nog wat lekkers krijgen voor de garagedag op Cannibal Stage. Bring it on!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Mogwai stond er afgelopen jaar toch? Ik zou het van harte toejuichen, maar sindsdien hebben ze weliswaar een nieuwe EP uitgebracht maar geen langspeler. Overige namen zijn allen welkom. Zouden Manic Street Preachers geen kans maken op een headlinerspot? zijn Ook vergane glorie, en staan op Latitude(persoonlijk zou ik het niet toejuichen). Zelfde geldt voor Portishead, die wel welkom zijn. Ik hoop eigenlijk nog op enkele gevestigde post-rockacts(a la 65daysofestatic vorig jaar). Voor Deafheaven zie ik ook wel een mooi plekje weggelegd zijn. Joy Orbison mag wel met Ben UFO meekomen en Drenge zou een mooie toevoeging zijn.

E: met dat vertrouwen zit dat dus bij mij ook wel goed ;). Zou Dour deze week ondanks Pukkelpop toch met namen komen? Ik zie ze wel een weekje overslaan met Pukkelpop dat zijn programma bekend maakt, misschien ook nog Werchter(vrijdag, al zullen die ook wel overslaan) en Les Ardentes dat nu de aandacht heeft met Kendrick, D'Angelo en Minaj.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Woeps, die zijn me ontglipt dan. Ik ben vorig jaar niet naar Dour geweest (stage) en ik dacht dat Cactus hen exclusief had. MSP zie ik wel gebeuren, maar eerder als sub, lokken niet enorm veel volk zou ik denken. Deafheaven lijkt me wel een zekerheidje, nu ze al zeker niet op Pukkelpop noch Graspop staan.

Ik denk dat ze zich daar bij de Waalse festivals weinig van aantrekken. Les Ardentes heeft in ieder geval ook al een pakketje namen beloofd, en aangezien Dour in een flow van wekelijkse aankondigingen zit...
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Persoonlijk niet bijster gelukkig, haar muziek kan me niet zo bekoren maar het is natuurlijk een prima naam. Wat ik erger vind is dat Pukkelpop James Blake heeft weggekaapt. Hadden ze die niet aan Dour kunnen laten? Die line-up is toch al matig :twisted:
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Vanavond 47 nieuwe namen! Het kan niet op hier.

Op die manier is Pukkelpop natuurlijk snel vergeten ;) waarschijnlijk vrij veel gitaren, aangezien die momenteel nog ondervertegenwoordigd zijn.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha gelukkig wel. Ik heb niet echt een idee wat ik moet verwachten nu, ik hoop alleen dat ze rustig doen met de metal(maar daarvan is ook al wat bekend voor de cannibal stage). Hopen op wat mooie garage, psych en post-rock en dat Nicolas Jaar er nog een keer tussen zit(al acht ik de kans klein) en ik ben al gauw gelukkig.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Flying Lotus zat trouwens niet bij de aangekondigde namen van Pukkelpop. Is dat geen optie om een dagje mainstage van Dour af te sluiten? De kans dat hij nog bij de laatste 8 Rock Werchter namen zit is ook niet bijster groot.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Flying Lotus zat trouwens niet bij de aangekondigde namen van Pukkelpop. Is dat geen optie om een dagje mainstage van Dour af te sluiten? De kans dat hij nog bij de laatste 8 Rock Werchter namen zit is ook niet bijster groot.

Die heeft een nog niet uitverkochte Brusselse zaalshow staan in april, ik denk dat Pukkelpop daar op moet wachten.

Ik ben overigens ook benieuwd wat er met de invulling van die vijfde dag gaat gebeuren. De dagtickets zijn ondertussen in de verkoop gegaan, en die woensdag kost slechts 25 euro (tegenover 50 voor de andere dagen). Een vriendin uit de regio vertelde me al dat ze die dag pas in de vooravond beginnen, en dat niet alle podia gebruikt zullen worden. Maar dan vraag ik me af ook we voor de rest gewoon normale Dournamen krijgen, of dat het toch iets kleinschaliger wordt (bvb enkel Belgen of geen echte headliner). Met 47 namen erbij in deze fase zou dat toch ook al wat opgehelderd moeten worden lijkt me.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Maar dan vraag ik me af ook we voor de rest gewoon normale Dournamen krijgen, of dat het toch iets kleinschaliger wordt (bvb enkel Belgen of geen echte headliner).

Geen echte headliner zou ik niet per sé erg vinden, maar alleen Belgen dat zou wel een domper zijn. Zoveel kwaliteitsmateriaal heeft België toch niet om een lange avond Dour te vullen? Dan wordt het eerder een veredeld buurtfeest. Vervelend overigens dat op de site niet per dag te selecteren is. Dat is redelijk onoverzichtelijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Vervelend overigens dat op de site niet per dag te selecteren is. Dat is redelijk onoverzichtelijk.

Zal straks wel gebeuren denk ik, of we krijgen een poster met indeling per dag. Denk dat ze het nog niet aangepast hebben omdat de dagtickets pas recent in de verkoop gegaan zijn.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
10922367_10155361819285257_4905437057548213096_o.jpg


NondeJU zeg.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Shiiiiiiiiiiiiiiit :D Sunn O))), Raketkanon, Moon Duo, Cocorosie, Unknown Mortal Orchestra, Drenge, Circa Waves, ...

Dit is gewoon abnormaal goed...
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Om dat nog even aan te vullen met Palma Violets, Evian Christ, Dope D.O.D., Kiasmos, Marcel Dettmann, Mo, Rodhad en tot slot: zo ongelofelijk blij met Timbre Timbre, daar had ik niet eens op durven hopen. Waar is Dour mee bezig zeg, dat blokkenschema wordt een kwelling zo.

En Sunn O))) ja, dat is een dubbele vermelding waard.

Edit: geen dagindeling trouwens, dat is wel jammer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken