De Albums van 2020

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Nieuwe van Sevdaliza valt heel goed hier. Heerlijk spaarzame maar rake muziek die zich rond haar ste kronkelt. Erg fijne plaat.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Enkele nieuwe die ik ook echt vet vind zijn:
de nieuwe (oude) van Angel Olsen 'Whole New Mess' waarop ze de songs van 'All Mirrors' in een stripped back version brengt.
'Inner Song' van Kelly Lee Owens, weer een nieuwe evolutie in de sound van Kelly Lee. Ook de cover van Arpeggi van Radiohead vind ik echt nice.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Nieuwe van Sevdaliza valt heel goed hier. Heerlijk spaarzame maar rake muziek die zich rond haar ste kronkelt. Erg fijne plaat.
Hoort ook een tour bij! Geen idee waar ze in België staat, maar in Nederland staat ze in ieder geval op dinsdag 20 april in de Melkweg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
mattman wrote:
Nieuwe van Sevdaliza valt heel goed hier. Heerlijk spaarzame maar rake muziek die zich rond haar ste kronkelt. Erg fijne plaat.

Hoort ook een tour bij! Geen idee waar ze in België staat, maar in Nederland staat ze in ieder geval op dinsdag 20 april in de Melkweg.

Oeh, thx voor de heads up Dave. Trix, zie ik. Ga ik wel bij zijn denk ik.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Enkele nieuwe die ik ook echt vet vind zijn:
de nieuwe (oude) van Angel Olsen ‘Whole New Mess‘ waarop ze de songs van ‘All Mirrors’ in een stripped back version brengt.
Inner Song‘ van Kelly Lee Owens, weer een nieuwe evolutie in de sound van Kelly Lee. Ook de cover van Arpeggi van Radiohead vind ik echt nice.

Inderdaad, de nieuwe Kelly Lee Owens is hemels. Wat een fijn album!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Moet zeggen dat ik het nieuwe album van Nas - Kings Decease best wel een sterk album vind. Niet al te lang(38 min +-) en van begin tot eind gevuld met sterke tracks. In het begin is het wat meer die classic sound van hem en halverwege het album hoor je wat gevarieerde nummers die je niet per se als typisch Nas zou omschrijven. Ook paar fijne guest rappers op sommige nummers, waarbij van alle guests op z'n tracks natuurlijk Anderson Paak de show stal.

Persoonlijke favorieten voor mij zijn:
- Blue Benz
- Ultra Black(Ft. Hit-Boy),
- 27 Summers(veel te kort eigenlijk)
- All Bad(Ft. Anderson Paak): man wat is die Anderson Paak toch goed. Niet gedacht dat deze combinatie lekker zou flowen qua stijlen die beide hebben.
- The Cure: misschien wel de mooiste. De veranderingen van de beat hierin voelde inspirerend voor een of andere reden en was er erg fan van.
- De bonus track Spicy(Ft. Fivio Foreign & ASAP Ferg)

De meeste andere nummers waren ook echt wel goed, maar de bovenstaande sprongen er voor mij uit wel. Poëtisch gezien blijft Nas echt een van de beste die er is in de Hip Hop wereld.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Album van Nas in inderdaad wel fijn.

En alweer een nieuw album van Sault, heerlijke plaat wederom!
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Ik heb me hier nog niet eerder in de discussie gemengd, maar ik wil toch even hier iets erin gooien. Wat mij betreft hebben namelijk onze Belgische vrienden weer een band om trots op te zijn: The Radar Station. Die hebben een geweldig debuutalbum afgeleverd met Life Inside a Tornado.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Vanochtend geluisterd naar Woodkid. Op zich begint het wel lekker, maar op gegeven moment begint het me toch enorm te vervelen. Nummers lijken qua opbouw erg veel op elkaar en ik merk dat ik die stem op een bepaald moment nog maar slecht trek. Mijn conclusie: nummertje tussendoor is prima, maar een heel album van deze man is voor mij teveel van het goede.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
100% die van Bruce Springsteen, wat een baas.
Nu die van Gorillaz luisteren, al heb ik daar al veel episodes van geluisterd. Verwacht dat die ook wel in dit topic past.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Ik vind die van Bruce een klein beetje minder dan verwacht. Maar misschien iets meer luisterbeurten nodig.

Adrianne Lenker - Songs beviel me supergoed overigens. .
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
100% die van Bruce Springsteen, wat een baas.
Nu die van Gorillaz luisteren, al heb ik daar al veel episodes van geluisterd. Verwacht dat die ook wel in dit topic past.
Vond 'm ook heerlijk sterk. Die gaat hoog eindigen in mijn eindejaarslijst!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Nieuwe album van King Gizzard & The Lizard Wizard, K.G., luistert aardig weg. Lekker album hoor!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Wordt deze binnenkort ook omgetoverd tot topic voor de het jaarlijkse lijstjestopic of komt daar een nieuwe voor @chileera?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Vannacht een nieuw album van Taylor Swift met daarop samenwerkingen met Haim, The National en Bon Iver. Folklore is één van mijn favoriete albums van het jaar met exile als mijn favoriet nummer van die plaat, dus ik kijk er toch wel naar uit!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Vannacht een nieuw album van Taylor Swift met daarop samenwerkingen met Haim, The National en Bon Iver. Folklore is één van mijn favoriete albums van het jaar met exile als mijn favoriet nummer van die plaat, dus ik kijk er toch wel naar uit!

Opnieuw? Is precies op weg om een King Gizzard & The Lizard Wizardje te doen. Maar mooi nieuws hoor, kijk er ook enorm naar uit!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Vannacht een nieuw album van Taylor Swift met daarop samenwerkingen met Haim, The National en Bon Iver. Folklore is één van mijn favoriete albums van het jaar met exile als mijn favoriet nummer van die plaat, dus ik kijk er toch wel naar uit!

Dit nieuws maakt mijn dag! Die gaat morgen op repeat!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Oei, misschien toch nog even afwachten met mijn lijstje als dit album even goed wordt als folklore!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken