Best Kept Secret 2024

Marin

Dagopener
14 apr 2021
524
344
Tja er passen heel veel namen in die beschrijving die ook niet al te groot zijn: the national, PJ Harvey, Depeche mode inderdaad. Ik zie the cure ook niet zo snel komen, die lijken me echt veelste groot toch?
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
533
481
Nostalgisch en eigenwijs.... Vooral vanwege dat laatste denk ik niet dat het om The Cure zal gaan. Bjork?
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
614
452
Ik dacht misschien aan de Pixies. Die verkopen ook werkelijk als de malle uit tegenwoordig. Als Pinkpop al amper The Cure op hun festival weet te krijgen...

Maarja, kan dan net zo goed de Pet Shop Boys of Smashing Pumpkins zijn.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Je beschrijft eigenlijk perfect wat Cave en Radiohead ook zijn.
Die ontwikkelen zich anders dan DM. Die vernieuwen zich altijd. DM niet. Ik vind het zelf ook een heel geoot verschil. Maar dat i s persoonlijk natuurlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Tja er passen heel veel namen in die beschrijving die ook niet al te groot zijn: the national, PJ Harvey, Depeche mode inderdaad. Ik zie the cure ook niet zo snel komen, die lijken me echt veelste groot toch?
Als ze die ticketprijzen weer flink omhoog gooien moeten ze toch wel minstens met één Ziggo Dome headliner komen? Of zijn jullie het daar niet mee eens?
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
614
452
Tja, wat is Ziggo? 013 kan ook Bon Iver boeken terwijl deze ook in de Ziggo stond. Dus ik zou zeggen: iets dat 013 kan uitverkopen. Dat maakt je opties ook wat breder denk ik.
 

Marin

Dagopener
14 apr 2021
524
344
licht er een beetje aan welke richting ze op willen gaan denk ik. Le Guess who kostte dit jaar ook €175 voor vier dagen en daar heb je qua grootte zelfs weinig namen die op bks in de two zouden spelen. dus ook zonder hele grote headliners blijft het waarschijnlijk duur
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
licht er een beetje aan welke richting ze op willen gaan denk ik. Le Guess who kostte dit jaar ook €175 voor vier dagen en daar heb je qua grootte zelfs weinig namen die op bks in de two zouden spelen. dus ook zonder hele grote headliners blijft het waarschijnlijk duur
€175,- voor vier dagen is imo toch best wel een verschil met om en nabij de €280 tot €300 die het voor volgend jaar wel zou gaan kosten. Maar eens hoor, als het in de gehele programmering gaan zitten ipv minstens éen grote headliner is het zeker ook wel te verantwoorden.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.480
1.638
Als ze die ticketprijzen weer flink omhoog gooien moeten ze toch wel minstens met één Ziggo Dome headliner komen? Of zijn jullie het daar niet mee eens?
Dat is wel de meest makkelijke weg om straks tickets van bijna 300 euro te verantwoorden. Je zou het ook kunnen zoeken in de undercard, dus op een dag meer acts van het kaliber van Young Fathers en Caroline Polacheck bijvoorbeeld.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Als we gaan dromen, zou ik gaan voor:

PJ Harvey, Brutus, Chat Pile, ABRA, Mr Bungle, Ethel Cain, Squid, Warpaint, Daughter, GGGOLDDD, Bonobo.....en NIN mag ook komen maar lijkt me een slag te groot. Net als Björk.

Er zijn van die artiesten die veel mensen goed vinden maar waar ik zelf helemaal niets mee kan. The National is zo'n act. Geen nummer blijft hangen, ik vind het niet spannend. Vol verwachting op DTRH gezien als hoofdact maar ik ben eerder weggelopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchman

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Hopelijk in de toekomst ook wat meer steviger werk (Roadburn samenwerking zou geniaal zijn). Bands als AHAB, Bell Witch, Sleep, Cult Of Luna, Year Of No Light en vergelijkbaar zouden prima passen op BKS. Zelfs bands als Meshuggah, Opeth en Gojira zie ik prima werken op BKS.
Beste idee ooit! Graag meer Roadburn acts naar BKS. Amenra was al een goede zet vorig jaar. Chat Pile lijkt me geweldig op BKS.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: mees en Mark's Kal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Je beschrijft eigenlijk perfect wat Cave en Radiohead ook zijn.
Maar dat kan je moeilijk nostalgie acts noemen eigenlijk. Cave heeft zijn populariteitsboost te danken aan zijn laatste 3 albums.

Nodtalgieacts associeer ik met Bospop.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Pff wat was dat interview moeilijk doorkomen zeg. Vind zijn manier van praten echt uiterst irritant. Maargoed, headliner voor volgend jaar komt dus wel uit de koker "nostalgies en eigenwijs. En straks met iets heel nieuws bij BKS."

The Smile?
 
  • Leuk
Waarderingen: El Plopsma en yannickd

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Pff wat was dat interview moeilijk doorkomen zeg. Vind zijn manier van praten echt uiterst irritant. Maargoed, headliner voor volgend jaar komt dus wel uit de koker "nostalgies en eigenwijs. En straks met iets heel nieuws bij BKS."

The Smile?
Ga jij dan ook door een heel kleurenpalet van emoties?
Kijk dit toch ieder jaar en erger me iedere keer weer...

The Smile lijkt me dan niet. Zou bij God niet weten hoe nostalgisch dat is. The Cure zou best kunnen zoals gezegd, maar ja, die lijken me dus wel het budget op te vreten wat Maurits dus eigenlijk helemaal niet wil.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
NIN en Björk een slag te groot als je ook artiesten als Kraftwerk, Radiohead, Arcade Fire al eens hebt geboekt lijkt me niet echt.

Ik manifesteer Björk!!! Nine Inch Nails ook :) en misschien dan nog iets leuks erbij, zoals... Sufjan Stevens.

Verder op andere spots Arca, Little Dragon, ANOHNI, M83, Eartheater, Four Tet, Róisín Murphy, SBTRKT, The Horrors.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Pff wat was dat interview moeilijk doorkomen zeg. Vind zijn manier van praten echt uiterst irritant. Maargoed, headliner voor volgend jaar komt dus wel uit de koker "nostalgies en eigenwijs. En straks met iets heel nieuws bij BKS."
Maar hij zegt wel expliciet dat het voor hem voelt als een headliner. Dus denk dan eerder dat het niet een headliner is, maar een naam in de categorie Pavement of Stereolab, die voor een kleine groep mensen heel groot is, maar voor de meesten toch niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tumbleweedovski

Gebruikers die dit onderwerp bekijken