Alcatraz Open Air 2024

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Hier ook kaarten binnen, word de eerste keer Alcatraz voor mij. Wat kunnen we op de line-up verwachten? Zijn er al geruchten?
Opeth zou als bevestigd zijn.

Voor de rest zie je wel eens namen die ook in dezelfde periode op festivals staan. Onder meer Summer Breeze.

Summerbreeze-plakat-2024-x2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Ik zou meteen tekenen voor Amon Amarth en Architects als headliners voor Alcatraz. Dat zijn naar mijn persoonlijke smaak twee namen die ik meer kan appreciëren dan eender welke prison headliner van deze editie.

Ook een Paleface Swiss mag van mij zeker doorkomen.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik zou meteen tekenen voor Amon Amarth en Architects als headliners voor Alcatraz. Dat zijn naar mijn persoonlijke smaak twee namen die ik meer kan appreciëren dan eender welke prison headliner van deze editie.

Ook een Paleface Swiss mag van mij zeker doorkomen.
Beiden zouden dat idd kunnen zijn. Maar dan heb je op dag 3 nog een band nodig voor de "oudjes". Je kan er niet omheen, dat Alcatraz een ouder publiek aantrekt. En die spenderen, met alle respect naar de jeugd toe, een pak meer. Vandaar ook dat de tribune een schot in de roos was. Ook ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral op dag 3, al was het omdat ik toen al hard had gewerkt aan mijn toog.
 

johanra

Playlistbediener
13 sep 2021
29
84
Architects en Amon Amarth spelen ook op het Bloodstock festival in de UK, wat van 8 tmt 11 augustus is deels gelijk met Alcatraz. Hoe groot is de kans dat ze dan ook op Alcatraz komen?
Op zich is de afstand nog wel te doen, maar ze moeten ook nog op de trein/boot. Dit jaar waren er toch ook wat groepen die beide deden, zelfs de dag voordien/nadien. Voor headliners is het misschien wel moeilijker want die spelen laat en moeten grotere productie transporteren. Amon Amarth op Alcatraz vrijdag en dan zondag op Bloodstock moet wel kunnen denk ik. Architects op die zaterdag van Bloodstock is wel wat lastiger om die dan op vrijdag of zondag in Kortrijk te krijgen.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Die afstanden zijn perfect haalbaar. Van Bloodstock naar Alcatraz is ongeveer 530km. Van Alcatraz naar Summer Breeze is het 690km. Alles kan ruim vooraf bekeken worden. In Dover heb je minstens ieder uur een overzet naar Calais.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Hier ook kaarten binnen, word de eerste keer Alcatraz voor mij. Wat kunnen we op de line-up verwachten? Zijn er al geruchten?
Dat is helemaal bijzonder, blind een ticket kopen voor een festival waar je nooit eerder was (en dat niet uitverkoopt). Wie / wat heeft je overtuigd?
 

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
104
89
● Meerdaags metal festival in Augustus.
● Kleinschalig.
● In België.
● Goede verhalen over gehoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Als je kijkt naar de line-up van Summer breeze en bloodstock dit jaar en vergelijkt met Alcatraz, dan komt Bloodstock als het meer vergelijkbaar festival over.

Killswitch engage van de vrijdag op bloodstock naar zondag alcatraz
Heaven shal burn vrijdag - zaterdag
Sepultura zondag - zaterdag
Dit zijn er een paar, maar zijn er nog wel een hoopje.
Dus is zeker doenbaar

Summerbreeze is een week later en focust meer op metalcore, dus moeilijk in te schatten. Doordat ze wel beide dezelfde grote namen hebben, moet het bijna wel dat ze ook op Alcatraz staan. Voor de kleinere bands is het afwachten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
blijft vreemd dat ieder jaar de augustus festivals eerder aankondigen dan de juni festivals
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Ik word wel echt blij van de geruchten. AA is gewoon een zekerheid inmiddels, hoop wel op een show met iets meer passie dan op Graspop. Verder kunnen we Motionless in White opschrijven evenals Lionheart als een vd grote namen van de hardcore dag. En natuurlijk mijn lieveling Paradise Lost! En de Black Dahlia Murder gaat blijkbaar toch verder, dapper.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en duck

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
104
89
Early Bird kaarten zijn uitverkocht, morgenmiddag om 12 uur start de verkoop van alle andere kaarten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken