Werchter Parklife 2026

Men vergeet snel de essentie van heel dit verhaal. Als ik naar een all you can eat vlees-restaurant ga, en ik krijg tussen elk vleesgerecht een visgerecht voorgeschoteld, zal ik toch ook eens raar fronsen. Ja, ik lust het, maar het is niet waarvoor ik betaald heb.

Met Parklife gingen ze "resoluut de kaart trekken van (alt) rock". Euuuuh, yeah right.

Bekijk bijlage 21559
Die communicatie toen blijft toch een zeer jammere zaak... En niet meer dan terecht dat er hier commentaar op gegeven wordt. Dat heeft niets met de kwaliteiten van ZG of Clipse te maken. Al was de kwaliteit van Clipse helemaal niet mijn ding. En ik kan old school hiphop nog redelijk appreciëren.

Eerste keer samen met mijn dochter op de Werchter wei. Het voelde bij het aankomen (op het einde van ZG) enorm druk aan. Ik heb enkel nog maar Boutique (2013) en TW Classic (2016) gedaan als dagevent op Werchter en ik heb dat toen zo niet ervaren. Ook aan de toiletten was het enorm lang aanschuiven, geen wc papier, niet doortrekken. Bij de pauze tussen PR en LP enorme rijen aan de togen. Mensen probeerden hun laatste bonnen toen al in te ruilen, dat was duidelijk. Op zich nog op een respectabel uur thuis kunnen geraken, de parking ging vlot. Het blijft wel vreemd om in de straat weinig animo te zien zoals tijdens RW zelf.

Al bij al nog op onze vertrouwde plek kunnen staan tijdens Papa Roach en LP.
Papa Roach was écht plezant. 2e keer dat ik ze zie en telkens krijgen die mannen toch iedereen mee. Het was duidelijk te zien dat de mensen die voor de beloofde rock en alternative rock kwamen hiermee content waren.

Linkin Park zelf was zoals steeds goed. Meezingen van het eerste nummer tot het laatste.
Met als een van de hoogtepunten, mijn dochter aan het meebrullen met In The End terwijl ze in mijn nek zat. Memories for life. Voor haar én mij.
Wat is Two Faced toch een fantastisch nummer. En Heavy Is The Crown zoals vorig jaar een van de betere van de laatste plaat.
Maar opnieuw geen Crawling, mijn all time favourite LP nummer. Dju.

Van Zwangere had ik in het verleden wel al genoeg gezien om te weten dat dat mijn ding niet is.

Halverwege zijn set toch van NWW naar de main gegaan om daar dan te blijven tot eind van Linkin Park.

Tijdens Clipse viel het massaal dood en kreeg amper respons, daar moet je het publiek niet de schuld van geven. Bij het in luisteren was het mij al duidelijk dat deze act daar niet op zijn plaats stond en dat werd alleen maar bevestigd.

Als je dan het verschil zag met Papa Roach, veel voller veld en de armen gingen tot ver achter de PA de lucht in.

Laatst bewerkt:
En Linkin Park, ja, geweldig he. Niet zo "warm" als Papa Roach, maar iets killer, klinischer, maar dit was helemaal zoals ze zijn en zoals verwacht.

Emily is helemaal in de armen gesloten, zong soms wel met de handrem op, moest opletten wat ze deed had ik de indruk. Blijft een steengoede zangeres natuurlijk.

Soms gehuild en constant veel emoties, die songs en die band dóen iets met mij. Blij dat hun voorlaatste stop van deze lange tour voor Werchter bestemd was.

Die communicatie toen blijft toch een zeer jammere zaak... En niet meer dan terecht dat er hier commentaar op gegeven wordt. Dat heeft niets met de kwaliteiten van ZG of Clipse te maken. Al was de kwaliteit van Clipse helemaal niet mijn ding. En ik kan old school hiphop nog redelijk appreciëren.

Eerste keer samen met mijn dochter op de Werchter wei. Het voelde bij het aankomen (op het einde van ZG) enorm druk aan. Ik heb enkel nog maar Boutique (2013) en TW Classic (2016) gedaan als dagevent op Werchter en ik heb dat toen zo niet ervaren. Ook aan de toiletten was het enorm lang aanschuiven, geen wc papier, niet doortrekken. Bij de pauze tussen PR en LP enorme rijen aan de togen. Mensen probeerden hun laatste bonnen toen al in te ruilen, dat was duidelijk. Op zich nog op een respectabel uur thuis kunnen geraken, de parking ging vlot. Het blijft wel vreemd om in de straat weinig animo te zien zoals tijdens RW zelf.

Al bij al nog op onze vertrouwde plek kunnen staan tijdens Papa Roach en LP.
Papa Roach was écht plezant. 2e keer dat ik ze zie en telkens krijgen die mannen toch iedereen mee. Het was duidelijk te zien dat de mensen die voor de beloofde rock en alternative rock kwamen hiermee content waren.

Linkin Park zelf was zoals steeds goed. Meezingen van het eerste nummer tot het laatste.
Met als een van de hoogtepunten, mijn dochter aan het meebrullen met In The End terwijl ze in mijn nek zat. Memories for life. Voor haar én mij.
Wat is Two Faced toch een fantastisch nummer. En Heavy Is The Crown zoals vorig jaar een van de betere van de laatste plaat.
Maar opnieuw geen Crawling, mijn all time favourite LP nummer. Dju.
Waar stond jij dan? Ik heb nergens last van ondervonden. Altijd direct naar het toilet kunnen gaan die altijd zeer proper waren (naar festivalnormen en eeuwig hulde voor de medewerkers die hier hun werk moeten doen), nooit moeten aanschuiven aan eten of drinken.

Toch verbazend als ik lees dat mensen het druk vonden. Op zo’n werkendag passeer ik heel vaak de weide en het voelde nooit druk aan. Heb zelfs nog vlot op goede plek LP kunnen zien en pas laat kunnen aansluiten.
RW is dat toch altijd een ander paar mouwen…

Toch verbazend als ik lees dat mensen het druk vonden. Op zo’n werkendag passeer ik heel vaak de weide en het voelde nooit druk aan. Heb zelfs nog vlot op goede plek LP kunnen zien en pas laat kunnen aansluiten.
RW is dat toch altijd een ander paar mouwen…
Vond het ook wel meevallen, merkte het alleen bij het wegkomen aan het einde als iedereen die trechter in moet bij de uitgang.

Oja nog even over Landmvrks, hier zie ik dus echt een toekomstig (sub)headliner in voor bijv. een Graspop. Zeer sterke liveband met een goede afwisseling tussen catchy nummers en het ruigere werk (wellicht zullen ze zich meer op dat 1e moeten focussen, willen ze die stap echt gaan zetten). Volgens mij hebben ze ook best al een grote een fanbase opgebouwd, zag op GMM ook al heel veel shirtjes bijvoorbeeld.

Op geen enkel moment moeten wachten op drank of eten, kwartier voor tijd nog mooie plaats bij LP. En zowaar ook meteen kunnen wegrijden (wel vertrokken richting parking na laatste noot al). En heel veel schaduwplekken.

Waar stond jij dan? Ik heb nergens last van ondervonden. Altijd direct naar het toilet kunnen gaan die altijd zeer proper waren (naar festivalnormen en eeuwig hulde voor de medewerkers die hier hun werk moeten doen), nooit moeten aanschuiven aan eten of drinken.
Rechts van de main, de gebruikelijke plek voor ons. Maar ik zeg het, dat van gisteren is ook niet hoe ik het al die jaren al heb ondervonden. Was wel uitzonderlijk voor mij die drukte aan de toiletten en de toog. Om een idee te geven. Direct na Papa Roach rond 21u met de dochter naar de toiletten gegaan, iets te drinken genomen en we waren terug op onze plek bij de rest van het gezelschap rond 21u40. Puur aanschuiven door de defecte wc's en aan de togen.

Users who are viewing this thread