Wat luister je nu?

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Via Release Radar komt Throne Room & Finale - From "Star Wars: A New Hope" voorbij. Die lightsaber als tijdsbalkje (voortgang van nummer) is wel een cool detail.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
In de Draft kon ik niet meer voor Big Thief kiezen en moest ik niet last-minute hebben gekozen voor Babymetal had ik waarschijnlijk voor een andere geweldige artiest gekozen, waarvoor ik hier nu even een lans wil breken. BIBI, vroeger ook wel bekend onder de naam nakedbibi, is een 23-jarige Zuid-Koreaanse zangeres, rapster en producer die de voorbije twee jaar echt all over the place was in de Koreaanse popscene met talloze features. Ooit begonnen op Soundcloud, snel opgepikt en ondertussen op de rand van de doorbraak in het Westen, het gaat snel voor haar. Vorig jaar tekende ze bij 88rising, het label van o.a. Joji en met haar laatste single The Weekend heeft ze momenteel aardig wat airplay in de VS.

Qua stijl kan ik haar misschien nog het best omschrijven als een meer edgy Koreaanse Doja Cat: soms nogal expliciet (een risico in de conservatieve Koreaanse muziekmarkt) en schipperend tussen pop, R&B en hiphop. BIBI is vooral te herkennen aan haar bijzonder herkenbaar stemgeluid en haar unieke videoclips, ik geef enkele voorbeelden:



 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
nieuwe korn album eens opleggen, de singles vond ik al goed, benieuwd naar de rest
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Yeah Yeah Yeahs - Fever To Tell

Hopelijk blijft de "tour" in de EU niet beperkt tot Primavera, of is dat een EU exclusive?
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Nieuw single van de Peppers: Poster child



Nieuw stromae album, nieuwe single van de peppers, glastonbury line up en ook nog een beetje proberen te werken, en het is pas 10:00...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Vind de nieuwe Peppers niet zo veel aan eigenlijk. Vind de nieuwe Calexico en Belle & Sebastian nummers wel geinig.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Nieuwe single van Interpol. Weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Dit is de openingtrack van hun nieuwe album.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Chinese progressieve metal van OU. Zingen ook volledig in het Chinees. 't Is een soort Animals as Leaders gemixt met Haken en elementen van fusion. Heel tof (als je ervan houdt natuurlijk). Debuutalbum komt 6 mei uit bij InsideOut (dus dan kan je wel wat).
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
De laatste weken luister ik vaak naar de muziek van Arno.

Ik kende hem enigszins van radio en nieuwsberichten, maar als Nederlander ben ik nooit veel met zijn muziek in aanraking geweest. Na zijn dood zag ik hem in berichten beschreven worden als de 'Belgische Tom Waits'. Aangezien Waits een van mijn favoriete artiesten is moest ik natuurlijk meer horen. Tot nu toe vind ik de albums Charlatan en À la Francaise fantastisch. De omschrijving 'Belgische Tom Waits' kan ik wel begrijpen, al zijn er gelukkig veel verschillen. Ik zal de komende weken verder in zijn discografie duiken.

Het is altijd jammer als je het werk van een artiest pas echt leert kennen nadat hij of zij is overleden. Als er hier Arno-fans zijn die me verder in de goede richting kunnen sturen, hoor ik het natuurlijk graag. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik weet dat Post Malone hier niet echt geliefd is en wist niet waar ik het neer moest zetten, maar de nieuwe single "love/hate letter to alcohol" is toch wel echt enorm goed!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Festival top999 op 3fm.
ZO. VEEL. GOEDE. LIEDJES. Waarvan ze de normale versie draaien en dan van GODBETERT fucking Bastille een live versie.
Wat een kneuzen
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
62
64
Alex Henry Foster (met dank aan Wenteldave) is echt fantastisch!!!
Die gaat de komende tijd niet uit. Triljant
 
  • On fire
Waarderingen: wenteldave

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik zag ze langskomen in het BKS topic en ik was alweer bijna vergeten dat ze nog bestonden. Maar de nieuwe Preoccupations bevalt goed:

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken