Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Via Release Radar komt Throne Room & Finale - From "Star Wars: A New Hope" voorbij. Die lightsaber als tijdsbalkje (voortgang van nummer) is wel een cool detail.
In de Draft kon ik niet meer voor Big Thief kiezen en moest ik niet last-minute hebben gekozen voor Babymetal had ik waarschijnlijk voor een andere geweldige artiest gekozen, waarvoor ik hier nu even een lans wil breken. BIBI, vroeger ook wel bekend onder de naam nakedbibi, is een 23-jarige Zuid-Koreaanse zangeres, rapster en producer die de voorbije twee jaar echt all over the place was in de Koreaanse popscene met talloze features. Ooit begonnen op Soundcloud, snel opgepikt en ondertussen op de rand van de doorbraak in het Westen, het gaat snel voor haar. Vorig jaar tekende ze bij 88rising, het label van o.a. Joji en met haar laatste single The Weekend heeft ze momenteel aardig wat airplay in de VS.
Qua stijl kan ik haar misschien nog het best omschrijven als een meer edgy Koreaanse Doja Cat: soms nogal expliciet (een risico in de conservatieve Koreaanse muziekmarkt) en schipperend tussen pop, R&B en hiphop. BIBI is vooral te herkennen aan haar bijzonder herkenbaar stemgeluid en haar unieke videoclips, ik geef enkele voorbeelden:
Chinese progressieve metal van OU. Zingen ook volledig in het Chinees. 't Is een soort Animals as Leaders gemixt met Haken en elementen van fusion. Heel tof (als je ervan houdt natuurlijk). Debuutalbum komt 6 mei uit bij InsideOut (dus dan kan je wel wat).
De laatste weken luister ik vaak naar de muziek van Arno.
Ik kende hem enigszins van radio en nieuwsberichten, maar als Nederlander ben ik nooit veel met zijn muziek in aanraking geweest. Na zijn dood zag ik hem in berichten beschreven worden als de 'Belgische Tom Waits'. Aangezien Waits een van mijn favoriete artiesten is moest ik natuurlijk meer horen. Tot nu toe vind ik de albums Charlatan en À la Francaise fantastisch. De omschrijving 'Belgische Tom Waits' kan ik wel begrijpen, al zijn er gelukkig veel verschillen. Ik zal de komende weken verder in zijn discografie duiken.
Het is altijd jammer als je het werk van een artiest pas echt leert kennen nadat hij of zij is overleden. Als er hier Arno-fans zijn die me verder in de goede richting kunnen sturen, hoor ik het natuurlijk graag.
Ik weet dat Post Malone hier niet echt geliefd is en wist niet waar ik het neer moest zetten, maar de nieuwe single "love/hate letter to alcohol" is toch wel echt enorm goed!
Festival top999 op 3fm.
ZO. VEEL. GOEDE. LIEDJES. Waarvan ze de normale versie draaien en dan van GODBETERT fucking Bastille een live versie.
Wat een kneuzen