Wat luister je nu?

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19

Volgens mij heb je mij deze een heel tijdje terug nog aangeraden Kos. Erg tof, een soort disco met af en toe zelfs wat krautrock erdoorheen. Zit er iets in het Noorse water wat hun zo goed maakt daar ofzo?

Nu:

 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Volgens mij heb je mij deze een heel tijdje terug nog aangeraden Kos. Erg tof, een soort disco met af en toe zelfs wat krautrock erdoorheen. Zit er iets in het Noorse water wat hun zo goed maakt daar ofzo?

Haha nouja het is wel interessant hoe house in verschillende landen anders benaderd wordt. In Berlijn erg minimalistisch, in Detroit/Chicago met soul/funk invloeden, en het is bekend dat producers in Scandinavië house op een eigenaardige manier benaderen met een soort Space-disco perspectief. Grondlegger daarvoor is eigenlijk voornamelijk Bjorn Torske in de jaren 90, en je hoort het tegenwoordig terug bij bijvoorbeeld Todd Terje, Prins Thomas, Lindstrom, Lukas Nystrand von Unge en Kornel Kovacs.

Edit: Dit stukje over Lindstrom door RA een tijd geleden is wel interessant als je er meer over wilt lezen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
1. David Bowie - 202
2. Father John Misty - 30
3. De Staat - 22
4. Beck - 21
5. Ben Howard - 21
6. The National - 20
7. Sufjan Stevens - 17
8. Brandon Flowers - 16
9. Frank Sinatra - 16
10. Muse - 16
11. Nothing But Thieves - 16
12. Beach House - 14
13. Kodaline - 14
14. Eels - 13
15. Protomartyr - 13
Groetjes.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.306
6.506
Vandaag voor stage met het bestelbusje heen en weer gegaan baar Mönchengladbach. Op de stukken zonder snelheidslimiet Volbeat - guitar gangsters and cadillac blood opgezet. Nog nooit zo van Volbeat genoten en zo snel op plek van bestemming geweest :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Nog nooit wat hier gezet maar hm, dit is wat ik de laatste tijd luister ondanks de examens.. Ik hou niet zo van /10 want alles verandert dus hmh

- Opus / Eric Prydz
- Lazarus / David Bowie
- Never Be Like You / Flume Ft. Kai
- Bad Kingdom / Moderat
- The Sound / The 1975
- Anchor / La Mar
- Wide Open / The Chemical Brothers
- Life In Grey / Point Point
- Black Dog Panting / School Is Cool (Vuurwerk Remix)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
[video]https://www.youtube.com/watch?v=t4mYI9zDXjQ[/video]

Heerlijke track. The krachten van TV on the Radio's Tunde Adebimpe, Doseone en eindbaas Mike Patton gecombineerd.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Huh. Ik vond Dystopia juist een enorm tegenvallend/slecht album. Dave Mustaine's debiele complottheorieën zijn nu eindelijk doorgelekt naar de muziek, en ik kan Megadeth moeilijk nog serieus nemen. Ook Mustaine's stem is er niet bepaald op vooruit gegaan. Verder zijn het niet hele geïnspireerde riffs.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Huh. Ik vond Dystopia juist een enorm tegenvallend/slecht album. Dave Mustaine’s debiele complottheorieën zijn nu eindelijk doorgelekt naar de muziek, en ik kan Megadeth moeilijk nog serieus nemen. Ook Mustaine’s stem is er niet bepaald op vooruit gegaan. Verder zijn het niet hele geïnspireerde riffs.

Slecht vind ik overdreven. Star Collider was slecht ja. Maar als je het vergelijkt met de eerste 3 ofwat albums valt het inderdaad tegen. Dystopia overtreft in mijn ogen zeker The System Has Failed en Endgame. En tja zijn stem gaat er helaas niet op vooruit moet ik toegeven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken