Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.602
606
Sonic Whip en Grauzone komen morgen beide met nieuwe namen. Die laatste zou dat vandaag al doen, maar dat is dus uitgesteld.

NEW NAMES SONIC WHIP 2024
Swedish doomsters Monolord will make their will make their appearance at Sonic Whip 2024 with an exclusive 2024 NL show. Japanese krautrock finest Minami Deutsch will also join the party on May 10 & 11 in Nijmegen.
But that’s not all, because the Australias best kepst rawkin’ secret C.O.F.F.I.N, eclectic psychers Mojo & The Kitchen Brothers from Belgium, the mysterious Russian collective Lucidvox and adrenalin-fuelled psychers Black Helium from the UK will hit the stage as well.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.600
NEW NAMES SONIC WHIP 2024
Swedish doomsters Monolord will make their will make their appearance at Sonic Whip 2024 with an exclusive 2024 NL show. Japanese krautrock finest Minami Deutsch will also join the party on May 10 & 11 in Nijmegen.
But that’s not all, because the Australias best kepst rawkin’ secret C.O.F.F.I.N, eclectic psychers Mojo & The Kitchen Brothers from Belgium, the mysterious Russian collective Lucidvox and adrenalin-fuelled psychers Black Helium from the UK will hit the stage as well.
En de poster. Toch weer een beetje hetzelfde gevoel als bij de eerste aankondiging, al is nieuws als Minami Deutsch of Lucidvox wel welkom. Met Monolord heb je wel weer wederom, en helaas, een oude gediende die je al lang en breed hebt kunnen zien.
412829768_964482695123994_3961984659284794102_n.jpg



Verder: Vestrock heeft negen nieuwe namen toegevoegd. Pff...
𝘽𝙤𝙚𝙛 • 𝘿𝙤𝙪𝙬𝙚 𝘽𝙤𝙗 • 𝙔𝙖𝙙𝙚 𝙇𝙖𝙪𝙧𝙚𝙣 • 𝘼𝘿𝙁 𝙎𝙖𝙢𝙨𝙠𝙞 • 𝙁𝙡𝙚𝙙𝙙𝙮 𝙈𝙚𝙡𝙘𝙪𝙡𝙮 • 𝘼𝙙𝙪𝙡𝙩 𝘿𝙑𝘿 • 𝘿𝙖𝙣𝙜𝙚𝙧𝙤𝙪𝙨 𝙏𝙞𝙢𝙚𝙨 𝙛𝙤𝙧 𝙩𝙝𝙚 𝘿𝙚𝙖𝙙 • 𝘿𝘼𝙍𝙆𝙀𝙍 • 𝙏𝙝𝙚 𝘾𝙝𝙚𝙖𝙥 𝙏𝙝𝙧𝙞𝙡𝙡𝙨
411928190_896083968550496_6492741395443200736_n.jpg


In de Melkweg wordt 15 en 16 maart Soundsystem Weekend gehouden met de volgende namen.
411058822_762938702539159_3973556556427025526_n.jpg
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.600
Baroeg Open Air met de eerste namen!
🎉
VERRASSING! Eerste vijf namen voor Baroeg Open Air (zaterdag 14 september 2024)
🤘

- GUTALAX ( cz gore grind ) (CZ grindcore)
- Juno Reactor Band (UK psytrance)
- Klakmatrak (BE noisecore)
- Neurocore (FR flashcore)
- Heavy Hoempa (NL brass tribute to (hard)rock & metal)

Brainstorm Festival heeft Theocracy bevestigd! Dat zal de enige show van 2024 in Nederland en België zijn.
412943659_757613503075820_7671339898587567155_n.jpg


Helldorado heeft de eerste namen voor volgend jaar aangekondigd!
412973226_872469468214026_4788225808741586491_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Chronicbias

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.600
Pelagic Records organiseert sporadisch hun eigen festival en het is nu de beurt aan Nederland. Pelagic Fest komt op 24 en 25 augustus naar Muziekgieterij Maastricht! Dat gaat speciaal worden!
To celebrate our 15th anniversary, we will host a 2 days event in Maastricht, NL on August 24 & 25: PELAGIC FEST 2024 will see about 20 Pelagic artists perform at an amazing venue, the Muziekgieterij, with a 1.200 capacity main room and 450 cap 2nd stage. Prepare yourself for some special sets and mark your calendars!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.447
6.874
Pelagic Records organiseert sporadisch hun eigen festival en het is nu de beurt aan Nederland. Pelagic Fest komt op 24 en 25 augustus naar Muziekgieterij Maastricht! Dat gaat speciaal worden!
Legendarisch..

Maar waarom weer in die periode en waarom helemaal in Maastricht? 🥲
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.600
Legendarisch..

Maar waarom weer in die periode en waarom helemaal in Maastricht? 🥲
Ja, ik baal hier ook stevig van. Ik kan dan waarschijnlijk helemaal niet, al had ik het er best voor overgehad om naar Maastricht af te reizen. Zal wel een beetje voor de Duitse en Belgische markt zijn ook, zitten logischerwijs ook veel fans van 't label.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.447
6.874
Ja, ik baal hier ook stevig van. Ik kan dan waarschijnlijk helemaal niet, al had ik het er best voor overgehad om naar Maastricht af te reizen. Zal wel een beetje voor de Duitse en Belgische markt zijn ook, zitten logischerwijs ook veel fans van 't label.
Ik kan waarschijnlijk wel en ga denk ik ook, maar in die periode heb ik ook al Alcatraz en waarschijnlijk Prophecy Fest. Het mag allemaal wel wat meer verspreid..
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.323
3.941
Legendarisch..

Maar waarom weer in die periode en waarom helemaal in Maastricht? 🥲
Mogen we hier in het diepe Zuiden ook heel af en toe toffe shows en festivals hebben, waarvoor we niet urenlang hoeven te reizen of noodgedwongen moeten overnachten?
Tegenwoordig overigens genoeg redelijk betaalbare overnachtingsplekken in de stad. Wie weet zelfs een camping op het Bruis terrein erbij. Aansluiting op het OV nachtnet zou nog beter zijn, maar ja...
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.447
6.874
Mogen we hier in het diepe Zuiden ook heel af en toe toffe shows en festivals hebben, waarvoor we niet urenlang hoeven te reizen of noodgedwongen moeten overnachten?
Tegenwoordig overigens genoeg redelijk betaalbare overnachtingsplekken in de stad. Wie weet zelfs een camping op het Bruis terrein erbij. Aansluiting op het OV nachtnet zou nog beter zijn, maar ja...
Zeker. Ik misgun het jou en andere Limburgers ook niet. Maar met dit soort aankondigingen is mijn eerste impuls om het vanuit mijn eigen perspectief te bekijken.

Als ik ga, dan wordt het sowieso overnachten ja. Tips zijn welkom.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.323
3.941
Zeker. Ik misgun het jou en andere Limburgers ook niet. Maar met dit soort aankondigingen is mijn eerste impuls om het vanuit mijn eigen perspectief te bekijken.

Als ik ga, dan wordt het sowieso overnachten ja. Tips zijn welkom.
Goedkoopste zijn Stayokay en The Green Elephant hostel. Beide kwalitatief erg goede hostels zonder dronken toeristen (zijn ze in Maastricht streng op). Prijzen liggen meestal rond de 30 euro per nacht. Qua hotels kan ik je easyHotel en de beide hotels van Amrath wel aanbevelen. Die zitten op zo'n 60 tot 70 euro per nacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.600
Mogen we hier in het diepe Zuiden ook heel af en toe toffe shows en festivals hebben, waarvoor we niet urenlang hoeven te reizen of noodgedwongen moeten overnachten?
Tegenwoordig overigens genoeg redelijk betaalbare overnachtingsplekken in de stad. Wie weet zelfs een camping op het Bruis terrein erbij. Aansluiting op het OV nachtnet zou nog beter zijn, maar ja...
Neehee!

Goed om te zien dat Limburg inderdaad toch wel een soort van inhaalslag aan het maken is. Er worden daar echt steeds meer evenementen gehouden met namen die, volgens mij, wel grote bupsen mensen aanspreken. Volt en Grenswerk blijven nog wel enigszings achter, maar de Bosuil, de Muziekgieterij, de Nieuwe Nor en zelfs ECI trekken dat weer naar boven! Alleen inderdaad wat @Jamel zegt: vanuit eigen perspectief blijft dat natuurlijk wel jammer.

Augustus is voor de liefhebber van hardere/ingewikkeldere muziek wel echt top. Opeth, Complexity Fest, Amon Amarth en nu dus Pelagic Fest (die laatste twee vallen dan val samen, maar bon).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.213
Ja, ik baal hier ook stevig van. Ik kan dan waarschijnlijk helemaal niet, al had ik het er best voor overgehad om naar Maastricht af te reizen. Zal wel een beetje voor de Duitse en Belgische markt zijn ook, zitten logischerwijs ook veel fans van 't label.
Balen inderdaad, ik zou graag gaan, voor mij praktisch om de hoek.
Maar ik zit net dat weekend al in Oostende voor W-Festival met een grote groep vrienden..
Sowieso is augustus voor mij altijd al een zeer drukke maand, met naast Alcatraz en W-Festival ook nog Castlefest en de Gulpener Bierfeesten..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.213
Neehee!

Goed om te zien dat Limburg inderdaad toch wel een soort van inhaalslag aan het maken is. Er worden daar echt steeds meer evenementen gehouden met namen die, volgens mij, wel grote bupsen mensen aanspreken. Volt en Grenswerk blijven nog wel enigszings achter, maar de Bosuil, de Muziekgieterij, de Nieuwe Nor en zelfs ECI trekken dat weer naar boven! Alleen inderdaad wat @Jamel zegt: vanuit eigen perspectief blijft dat natuurlijk wel jammer.
Limburg wordt inderdaad steeds meer op de kaart gezet de laatste jaren.
Ik ben nog nooit zo vaak naar optredens in de Muziekgieterij, de Nieuwe Nor en Volt geweest als afgelopen jaar (en zelfs een heus festival met Samhain)!
Al heel wat moois gezien, waaronder Sisters Of Mercy, Rotting Christ, Bad Religion, Blind Guardian, The Gathering, Rhapsody Of Fire, Psychonaut, Carach Angren, Blackbriar, Ad Infinitum, Baest, Electric Six, Samhain (met o.a. Tiamat, Celeste, Regarde Les Hommes Tomber, Wolvennest, Predatory Void, E-L-R, Dolch), plus nog de nodige tribute bands en andere feestjes en muziekquizzen.

Voor volgend jaar al tickets voor Heidevolk + Nytt Land + Jonne (zanger van Korpiklaani) op 12-1 in Muziekgieterij en voor Vanaheim + Xaon + End Of The Dream op 23-5 in Nieuwe Nor, dat wordt voor zowel Heidevolk als Vanaheim de 4e keer dat ik ze zie na GMM, Luik (26-11) en Utrecht (23-12). Heidevolk zie ik zelfs nog een 5e keer op Durbuy Rock in mei, binnen een periode van 11 maanden dus (mijn vrouw en ik zijn aardig fan, kun je wel stellen.. ;) ).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.323
3.941
Limburg wordt inderdaad steeds meer op de kaart gezet de laatste jaren.
Ik ben nog nooit zo vaak naar optredens in de Muziekgieterij, de Nieuwe Nor en Volt geweest als afgelopen jaar (en zelfs een heus festival met Samhain)!
Al heel wat moois gezien, waaronder Sisters Of Mercy, Rotting Christ, Bad Religion, Blind Guardian, The Gathering, Rhapsody Of Fire, Psychonaut, Carach Angren, Blackbriar, Ad Infinitum, Baest, Electric Six, Samhain (met o.a. Tiamat, Celeste, Regarde Les Hommes Tomber, Wolvennest, Predatory Void, E-L-R, Dolch), plus nog de nodige tribute bands en andere feestjes en muziekquizzen.

Voor volgend jaar al tickets voor Heidevolk + Nytt Land + Jonne (zanger van Korpiklaani) op 12-1 in Muziekgieterij en voor Vanaheim + Xaon + End Of The Dream op 23-5 in Nieuwe Nor, dat wordt voor zowel Heidevolk als Vanaheim de 4e keer dat ik ze zie na GMM, Luik (26-11) en Utrecht (23-12). Heidevolk zie ik zelfs nog een 5e keer op Durbuy Rock in mei, binnen een periode van 11 maanden dus (mijn vrouw en ik zijn aardig fan, kun je wel stellen.. ;) ).
Swans volgend jaar in de Muziekgieterij. Dat wordt episch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Gebruikers die dit onderwerp bekijken