Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.751
12.404
Een lokaal dorp festival?


Het festival heeft inmiddels een capaciteit van 35.000 bezoekers. Ze zijn een week later dan Pinkpop, boeken exact dezelfde namen….

Om je een idee te geven:

Di- Rect- PP 2023 - PCL 2024
Lost Frequencies - PP2022 - PCL2024
Nile Rodgers & Chic - PP2022 - PCL2024
Joost - PP2022 - PCL2024
Chef’s Special - PP2022 - PCL2024

Zet dit festival niet weg als een lokaal dorpfestival . Hier zitten mogelijk minstens 10.000 weekend Pinkpop bezoekers die uit de buurt komen en nu voor iets anders in de buurt gaan omdat het goedkoper is.

Qua grootte is Pinkpop veel en veel groter maar onderschat niet hoeveel vaste weekend bezoekers ze mogelijk verliezen aan dit andere festivals.
Oké laat ik het anders verwoorden. De primaire doelgroep van dit festivals zijn lokale en regionale bewoners. Er zullen er vast een paar zijn die hier twee uur voor gaan rijden maar 90% komt van redelijk dichtbij. Dit soort festivals zijn er door heel Nederlands zoals een Hello Festival (eerste die in me opkomt) in verschillende groottes. Pinkpop mikt op de (inter)nationale markt en daar heb je hele andere namen voor nodig om mensen van verder aan te trekken. En daar gaat de vergelijking voor mij scheef. Het rijtje NL namen kan je komende zomer in heel NL zien op max een half uur rijden, daar maakt Pinkpop dus echt het verschil niet mee.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.665
654
DEAR PEOPLE OF JERA ON AIR!!
We are celebrating our 30th anniversary this year, and you knew we were gonna do something special!
After many hours, days, weeks of braincracking meetings and arrangements, the day has finally come!
We proudly present that JERA ON AIR 2024 will take place on the:
27th, 28th, 29th AND 30th of June!
We’ve got The Prodigy to make sure this will be an unforgettable party. They will be accompanied by Enter Shikari, Me First And The Gimme Gimmes, Make Them Suffer, The Acacia Strain, Boston Manor, As Everything Unfolds, Ho99o9, Slapshot, Dropout Kings, Death Lens, Sing Along Riot, Neufx and many more to be followed.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
DEAR PEOPLE OF JERA ON AIR!!
We are celebrating our 30th anniversary this year, and you knew we were gonna do something special!
After many hours, days, weeks of braincracking meetings and arrangements, the day has finally come!
We proudly present that JERA ON AIR 2024 will take place on the:
27th, 28th, 29th AND 30th of June!
We’ve got The Prodigy to make sure this will be an unforgettable party. They will be accompanied by Enter Shikari, Me First And The Gimme Gimmes, Make Them Suffer, The Acacia Strain, Boston Manor, As Everything Unfolds, Ho99o9, Slapshot, Dropout Kings, Death Lens, Sing Along Riot, Neufx and many more to be followed.
Nu moetk plots nog overnachting voor zondag gaan zoeken.. toch vreemd om dit zo laat bekend te maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
702
572
DEAR PEOPLE OF JERA ON AIR!!
We are celebrating our 30th anniversary this year, and you knew we were gonna do something special!
After many hours, days, weeks of braincracking meetings and arrangements, the day has finally come!
We proudly present that JERA ON AIR 2024 will take place on the:
27th, 28th, 29th AND 30th of June!
We’ve got The Prodigy to make sure this will be an unforgettable party. They will be accompanied by Enter Shikari, Me First And The Gimme Gimmes, Make Them Suffer, The Acacia Strain, Boston Manor, As Everything Unfolds, Ho99o9, Slapshot, Dropout Kings, Death Lens, Sing Along Riot, Neufx and many more to be followed.
Grote klasse
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.665
654
Ligt eraan wat voor ticket je hebt. Standaard combi ticket geld maar tot zaterdag.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Nu maar hopen voor de fans van Architects dat het deze keer wel gecommuniceerd was dat er nog iets boven zou komen te staan op de poster 🤣

424563343_934123888070148_6881868969620343310_n.jpg
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
354
353
Doet JoA heel netjes allemaal! Extra kosten is ook wel logisch, 4-daags festival, 250eur (Excl. camping) met deze line up, kan weinig over geklaagd worden denk ik. Niet dat de namen mij over de streep doen trekken voor die extra dag, maar denk velen wel!
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
702
572
Doet JoA heel netjes allemaal! Extra kosten is ook wel logisch, 4-daags festival, 250eur (Excl. camping) met deze line up, kan weinig over geklaagd worden denk ik. Niet dat de namen mij over de streep doen trekken voor die extra dag, maar denk velen wel!
Mee eens, alleen gekozen moment om dit te communiceren voelt voor weekendtickethouders niet goed lees ik in de comments. Ook gek gedacht dat een vierde dag dan maar gratis zou zijn, zeker met deze namen.
Wat een line up voor Jera!!
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Mee eens, alleen gekozen moment om dit te communiceren voelt voor weekendtickethouders niet goed lees ik in de comments. Ook gek gedacht dat een vierde dag dan maar gratis zou zijn, zeker met deze namen.
Wat een line up voor Jera!!
Klopt. Zou voor ons ongeveer 100 euro extra zijn per persoon voor de extra dag. 55 euro per ticket en dan nog eens 100 euro voor extra overnachting voor met twee. Is toch ff teveel voor mij.
Gratis had fantastisch geweest, maar onmogelijk.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
702
572
Klopt. Zou voor ons ongeveer 100 euro extra zijn per persoon voor de extra dag. 55 euro per ticket en dan nog eens 100 euro voor extra overnachting voor met twee. Is toch ff teveel voor mij.
Gratis had fantastisch geweest, maar onmogelijk.
Precies, zeker voor de mensen die kiezen niet op de camping te overnachten, maar iets in de buurt boeken snap ik wel dat het bericht op een lastig moment komt.

Los van het extra geld, voor mensen in de buurt 55 euro schappelijke prijs voor wat er tot nu toe staat!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.177
Klein dilemma want het is wel heel vroeg om al een topic voor volgend jaar te openen, maar MidWinter Prog keert volgend jaar gewoon terug naar Tivoli. De datum staat blijkbaar niet vast, want ze verplaatsen zich naar 25 januari i.p.v. 3 februari dit jaar. De verkoop start a.s. vrijdag om 17.00, dus ben benieuwd of ze al namen bekendmaken of dat we ze gewoon moeten vertrouwen.

En ja, ik baal nog dat ik dit jaar niet kan...

Grauzone heeft het blokkenschema bekendgemaakt! De clash tussen Drab Majesty en Nuevo Testamento is wel jammer, evenals die van Cold Cave en Konhei Matsuda.

Op 8 mei vindt in AFAS Live het festival D.U.R.F. met enkele van 's lands grootste hiphopnamen. Henkie T, Boef en Broederliefde staan er in ieder geval.

Ribs & Blues heeft de line-up bekendgemaakt. Blijkbaar heeft Anouk een embargo gehad, want die wordt echt overal aangekondigd.
Zaterdag 18 mei: Anouk - Jett Rebel
Zondag 19 mei: AJ Plug - Barrelhouse - Bertolf - Dawn Brothers - Jax Hollow - Philip Sayce - Popa Chubby - Robert Duif Band - Sean Webster
Maandag 20 mei: 10cc - Catfish - Neal Francis - Robert Finley - Jake La Botz - The Seatsniffers - Eric Steckel
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
826
Ribs & Blues heeft de line-up bekendgemaakt. Blijkbaar heeft Anouk een embargo gehad, want die wordt echt overal aangekondigd.
LOL, en dan lees je dit op de website van R&B:

"Ribs & Blues opent op zaterdagavond met optredens van niemand minder dan de Haagse rockdiva ANOUKen multi- instrumentalist JETT REBEL.
“Anouk stond al langer op onze verlanglijst maar ze is selectief in frequentie en locatie van haar weinige optredens. Het is heel mooi dat het dit jaar is gelukt om ze naar Raalte te krijgen,” aldus voorzitter Ton Groot Beumer. "
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.665
654
Come As You Are in de Effenaar op 5 oktober start met de volgende namen.
Buffalo Tom, Personal Trainer, Mudhoney, Wodan Boys en Alien Chicks.
Nog 7 namen zullen volgen.
 
  • Wow
Waarderingen: fred alweer..

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.177
Come As You Are wordt komend jaar gehouden op 5 oktober gehouden, uiteraard weer in de Effenaar! De verkoop is niet zo ver weg, die start op 1 februari om 12.00.

Als het goed is, is Buffalo Tom de eerste naam! Die komen na 2018 dus weer langs.
Inderdaad Buffalo Tom dus, maar er is meer.
422106885_791762936322060_1146338095257567869_n.jpg


Graveland heeft de dagindeling bekendgemaakt.
424656133_941312904666442_2994146047775135827_n.jpg


Dynamo Metalfest heeft weer wat namen toegevoegd!
Goed nieuws! Dry January is voorbij! Maar nog mooier: de Dynamo Metalfest line-up wordt flink aangedikt met 7 nieuwe namen! Aan de line-up voegen we Saxon, Amaranthe, Skindred, Flotsam and Jetsam, Eternal Champion, Dynazty en Blackbriar toe. Met deze nieuwe namen, een vette mix van old-school en modern, komen we weer een stap dichterbij de volledige line-up en ook een stap dichterbij DMF 2024!
🔥
424965979_940006757496447_4594219976106104173_n.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken