Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Is er al iets bekend. Ben er vorig jaar geweest en dat vond ik maar zo zo... kwam bij lange niet in de buurt van het oude Woo hah gevoel op dezelfde locatie
Ik vond het juist een goede start als nieuwe organisatie. Alles prima geregeld, zelfs gratis poncho’s door het slechte weer. Iets waar zij uiteraard niet veel aan konden doen. Ze hebben een mail gestuurd met pre-sale link voor diegene die zich ervoor hadden aangemeld.

Onderaan die mail staat random ‘Beng beng’, dus als ik een gok mag doen dan is Boef of Lijpe een van de eerste headliners. Mag hopen dat ze niet dat pad in gaan slaan…

• Verdrietig
Waarderingen: fred alweer..
Morgen worden nog twee grote namen aangekondigd voor de zondag. Zaterdag gaan de tickets in de sale . Het festival zal vast binnen een paar minuten weer zijn uitverkocht.

Opvallend! Namen die op Park City live staan , staan normaal gesproken dat jaar niet op het affiche van Pinkpop.

Lijkt me dus geen Joost op Pinkpop.
Het Heerlense festival Parkcity Live heeft met Lost Frequencies een bijzondere headliner binnengehaald. De hyperpopulaire Belgische dj-producer (meer dan een miljoen volgers op Instagram) scoorde meerdere wereldhits en sluit op zondag af.

ParkCity Live een festival in Zuid- Limburg (in Heerlen). Het festival is de laatste jaren binnen enkele minuten uitverkocht omdat de vraag veel groter is dan het aanbod ( beperkt tot ongeveer 15.000 tickets dacht ik).

Dit jaar zetten ze echter tot nu toe een line -up meer waar je u tegen kan zeggen. Gekeken naar de grootte van het festival. Hier kan Pinkpop met de huidige line up iets van leren ( gekeken naar de Nederlandse namen).

Aangekondigd tot nu toe:

Zaterdag
Nile Rodgers & Chic
Direct
Joost
Level 42
Bilal Wahib ( wel een beetje jammer)

Zondag
Suzan & Freek
Bauke & Elvis Matters band
Chef’s Special

Morgen worden nog twee grote namen aangekondigd voor de zondag. Zaterdag gaan de tickets in de sale . Het festival zal vast binnen een paar minuten weer zijn uitverkocht.

Opvallend! Namen die op Park City live staan , staan normaal gesproken dat jaar niet op het affiche van Pinkpop.

Lijkt me dus geen Joost op Pinkpop.
Nou nou, hele dikke line-up ja, met nog coverbands en een hele saaie DJ als Lost Frequencies. Voor de doelgroep daarentegen heel erg prima, maar hier moet Pinkpop toch zeker niks van leren? Al die namen hebben al op Pinkpop gestaan of zullen er vast komend jaar staan (los van die coverbands mag je hopen).

Nou nou, hele dikke line-up ja, met nog coverbands en een hele saaie DJ als Lost Frequencies. Voor de doelgroep daarentegen heel erg prima, maar hier moet Pinkpop toch zeker niks van leren? Al die namen hebben al op Pinkpop gestaan of zullen er vast komend jaar staan (los van die coverbands mag je hopen).
Vraag je wel af waarom het festival met een capaciteit van 20.000 mensen binnen 20 minuten vandaag alle tickets verkoopt.

Ja Pinkpop heeft meer capaciteit maar goed….

Vraag je wel af waarom het festival met een capaciteit van 20.000 mensen binnen 20 minuten vandaag alle tickets verkoopt.

Ja Pinkpop heeft meer capaciteit maar goed….
Zijn genoeg veredelde buurtbrasseries die veel verkopen, daar hoeft Pinkpop ook niet echt iets van te leren in mijn opinie. Als Pinkpop veel tickets wilt verkopen kunnen ze alle artiesten van de Vrienden van Amtstel Live drie dagen achter elkaar hetzelfde laten doen en dan zijn ze ook gewoon uitverkocht volgensmij.

Overigens niet bedoeld als sneer naar Parkcity Live, vind Niles Rodgers nog best een leuke boeking namelijk, maar Pinkpop heeft natuurlijk een heel ander track record.

Zijn genoeg veredelde buurtbrasseries die veel verkopen, daar hoeft Pinkpop ook niet echt iets van te leren in mijn opinie. Als Pinkpop veel tickets wilt verkopen kunnen ze alle artiesten van de Vrienden van Amtstel Live drie dagen achter elkaar hetzelfde laten doen en dan zijn ze ook gewoon uitverkocht volgensmij.
Je begrijpt de opmerking niet denk ik. ParkCity Live vist uit exact dezelfde publiek vijver als Pinkpop. Het vindt dit jaar een week later dan Pinkpop plaats. Mensen verkiezen ParkCity live boven Pinkpop. Dat kan Pinkpop toch weer een aantal bezoekers kosten.

De grootste reden? Gezelliger, goedkoper en “leuke aankleding”.

Volgens een fb comment zouden ze ook voor zondag een alcoholvergunning aangevraagd hebben. Vond het altijd wel chill om op zondag rustig naar huis te kunnen gaan. Zou wel dan met een grotere band moeten zijn. Limb bizkit al niet, the prodigy zoals hierboven, of Turnstile?

Je begrijpt de opmerking niet denk ik. ParkCity Live vist uit exact dezelfde publiek vijver als Pinkpop. Het vindt dit jaar een week later dan Pinkpop plaats. Mensen verkiezen ParkCity live boven Pinkpop. Dat kan Pinkpop toch weer een aantal bezoekers kosten.

De grootste reden? Gezelliger, goedkoper en “leuke aankleding”.
Ik snap je vergelijking eerlijk gezegd echt niet. Die festivals kan je echt niet vergelijken. Pinkpop moet je vergelijken met de grote majors. Parkcity met de lokale dorpsfestivals. Festivals van 300 euro verkopen hoe dan ook eerder lastiger uit dan een lokaal festival met een paar Vrienden van Amstel bands die iedereen kent. Daar moet en kan Pinkpop helemaal niks van leren. Dat zijn simpelweg appels en peren

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Ik snap je vergelijking eerlijk gezegd echt niet. Die festivals kan je echt niet vergelijken. Pinkpop moet je vergelijken met de grote majors. Parkcity met de lokale dorpsfestivals. Festivals van 300 euro verkopen hoe dan ook eerder lastiger uit dan een lokaal festival met een paar Vrienden van Amstel bands die iedereen kent. Daar moet en kan Pinkpop helemaal niks van leren. Dat zijn simpelweg appels en peren
Een lokaal dorp festival?

Het festival heeft inmiddels een capaciteit van 35.000 bezoekers. Ze zijn een week later dan Pinkpop, boeken exact dezelfde namen….

Om je een idee te geven:

Di- Rect- PP 2023 - PCL 2024
Lost Frequencies - PP2022 - PCL2024
Nile Rodgers & Chic - PP2022 - PCL2024
Joost - PP2022 - PCL2024
Chef’s Special - PP2022 - PCL2024

Zet dit festival niet weg als een lokaal dorpfestival . Hier zitten mogelijk minstens 10.000 weekend Pinkpop bezoekers die uit de buurt komen en nu voor iets anders in de buurt gaan omdat het goedkoper is.

Qua grootte is Pinkpop veel en veel groter maar onderschat niet hoeveel vaste weekend bezoekers ze mogelijk verliezen aan dit andere festivals.

Een lokaal dorp festival?

Het festival heeft inmiddels een capaciteit van 35.000 bezoekers. Ze zijn een week later dan Pinkpop, boeken exact dezelfde namen….

Om je een idee te geven:

Di- Rect- PP 2023 - PCL 2024
Lost Frequencies - PP2022 - PCL2024
Nile Rodgers & Chic - PP2022 - PCL2024
Joost - PP2022 - PCL2024
Chef’s Special - PP2022 - PCL2024

Zet dit festival niet weg als een lokaal dorpfestival . Hier zitten mogelijk minstens 10.000 weekend Pinkpop bezoekers die uit de buurt komen en nu voor iets anders in de buurt gaan omdat het goedkoper is.

Qua grootte is Pinkpop veel en veel groter maar onderschat niet hoeveel vaste weekend bezoekers ze mogelijk verliezen aan dit andere festivals.
Dit is idd geen dorpfestival, maar ook geen serieuze concurrent van Pinkpop. Daar zorgt MOJO wel voor, want PCL 'moet' daar ook het merendeel van hun acts boeken. Kan me wel voorstellen dat locals die iets op de centen moeten letten en het niet zo boeit welke artiesten geprogrammeerd zijn, kiezen voor 1 van de 2 ipv allebei.

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
Dit is idd geen dorpfestival, maar ook geen serieuze concurrent van Pinkpop. Daar zorgt MOJO wel voor, want PCL 'moet' daar ook het merendeel van hun acts boeken. Kan me wel voorstellen dat locals die iets op de centen moeten letten en het niet zo boeit welke artiesten geprogrammeerd zijn, kiezen voor 1 van de 2 ipv allebei.
Jup dat is wat ik vooral bedoelde inderdaad. De locals kiezen nu vaker voor PCL om bepaalde redenen. Kost Pinkpop toch wat bezoekers denk ik.

Grauzone heeft de laatste namen toegevoegd aan de line-up! Ook is de dagindeling bekend.
422762839_1130101904823066_7319325921731966296_n.jpg

FRIDAY FEB 9

Drab Majesty - Nuovo Testamento - Harsh Symmetry - Slow Crush - Follakzoid - The Underground Youth - Kendal x Quatuor Zaïde plays John Carpenter - Melenas - Bestial Mouths - Powerplant - Nuha Ruby Ra - Gloria de Oliveira - Skelesys - SDH - General Dynamics - Jennifer Touch - Khorshid dadbeh - Plexi Stad - Cruush - .S.a.t.i.n. - Desinteresse - Graustad: Ensemble Klang - Coco Cocaine - Texoprint (Kalaallit Nunaat) - Pruillip - Graukunst: FETISH
DJ's: Legowelt - Samira - Belaria - Mouissie - Mayo - Graaf Drankula

SATURDAY FEB10

Cold Cave - The Soft Moon - Dream Wife - Nuovo Testamento - Buzz Kull - Lucy Kruger & The Lost Boys - Grandmas House - Jennifer Touch - Meltheads - Die Verlierer - Maria Uzor - Staatseinde - Genn - DRAHLA - Cate Hortl - Skemer - Kohhei Matsuda (Bo Ningen) - Mary Bell - Dorpsstraat 3 - OORYA Mvtant DJ's: Curses - Ireen Amnes - Kendal - Kimmah - Kim Peers - Graftak - Graufilm: Mutiny in Heaven - Graufilm: Queendom + Q&A - Graukunst: FETISH

SUNDAY FEB 11

She Past Away - Legowelt live score - Ultra Sunn - Curses: live set - Buzz Kull - - GHOSTWOMAN - Dlina Volny - Benjamin Herman: Nostalgia Blitz -
Lathe Of Heaven - Malvina - Spike Hellis - Grandmas House - CLT DRP - Elektro Haviz - Lifeless Past - Lézard - Bowl - Ijdelheid - Sophia Djebel Rose - Graufilm: Sirens - Graukunst: FETISH

Graveland Festival heeft zoals aangegeven de laatste vijf namen aangekondigd.
The wait is over! The final five bands joining Graveland Festival 2024 are here: Wake, Deathless Void, Xoth, Overruled, and Darvaza. Get ready to dive into a high-intensity musical journey that celebrates the raw spirit of heavy metal.
420995759_932120218919044_8076959625305287315_n.jpg

Black Earth Festival in dB's (16 maart) heeft Lili Refrain aangekondigd als headliner. Line-up is als volgt.
Lili Refrain - IT ( Multi instrumental ritual folk - exclusive Dutch show)
Dalila Kayros - IT ( musical creature beyond genres)
Designer Violence - NL ( Electro noise-punk)
Ismena Band - NL (Melancholic dark folk)
Dj Maria aka Nachmerrie (dark wave- experimental)
TBA

Binnenkort volgen er nieuwe namen voor Eindhoven Metal Meeting!

Bridge Festival heeft zes namen toegevoegd en heeft helaas een afzegging te pakken en da's, voor mij persoonlijk, toch een jammere.
BRIDGE AROUND TOWN wordt nog vetter met de toevoeging van deze 6 fantastische artiesten die de vele podia zullen laten schitteren met magische gitaarklanken!
Mother's Cake / BLACK BOTTLE RIOT / John Ghost / Gasper Nali / What IF / Dreaded Bøck & the Hellraisers
Noteer vrijdag 31 mei t/m zondag 2 juni en tag al je mede-muziekliefhebbers. Toegang is gratis, maar de ervaring is onbetaalbaar.. Bekijk alle artiesten op bridgefestival.com
* 𝘏𝘦𝘭𝘢𝘢𝘴 𝘩𝘦𝘦𝘧𝘵 𝘌𝘳𝘫𝘢 𝘓𝘺𝘺𝘵𝘪𝘯𝘦𝘯 𝘰𝘯𝘴 𝘭𝘢𝘵𝘦𝘯 𝘸𝘦𝘵𝘦𝘯 𝘵𝘰𝘤𝘩 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘯𝘢𝘢𝘳 𝘉𝘙𝘐𝘋𝘎𝘌 𝘢𝘧 𝘵𝘦 𝘬𝘶𝘯𝘯𝘦𝘯 𝘳𝘦𝘪𝘻𝘦𝘯

Spoorpark Live heeft de eerste namen aangekondigd. Had het wel kunnen waarderen als ze zeiden welke UB40.
422282483_703785478529364_1817930740301583954_n.jpg

Week van de Belgische muziek geweest, dus Ik Zie U Graag heeft uiteraard namen toegevoegd.
Met de toevoeging van NOVASTAR, Whispering Sons, Stef Kamil Carlens, The Bony King of Nowhere, Dijf Sanders en Douglas Firs begint het festival al aardig vorm te krijgen. Zij spelen naast Hooverphonic, Brihang, Borokov Borokov, Mayorga en Poltrock in het Pinksterweekend (18 & 19 mei) in Breda.

Into the Grave heeft de line-up compleet en heeft de dagindeling bekendgemaakt.
De laatste zeven namen die we bekend maken zijn: Brutus, Our Hollow, Our Home, Hammok, Devastator, L O K U S T, Nephylim en T E R Z I E L E. Met deze laatste toevoeging zijn we er klaar voor om samen met jullie het graf in te duiken!
420092868_963477238467227_3889389668984676296_n.jpg
421838239_963477355133882_2779433926615074335_n.jpg

Zeeland Jazz heeft Anika Nilles & Nevell aangekondigd voor 7 juni! Ja, tof.

Users who are viewing this thread