Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2022

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Hier moet ik me even in gaan verdiepen :).
Dacht ik al. Autarkh is vet, evenals die twee die ik al zei. Poil Ueda is een combinatie tussen keiharde rock en kamermuziek. Paar maanden geleden gezien, was wel goed. Martina Verhoeven kan ik ook wel waarderen en in de rest moet ik me ook even verdiepen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Ik zag op de site van Paradox Roadburn er al tussen staan, maar wist niet dat ze echt jazz op het festival zouden plaatsen.
Laatste aankondigingen mogen weer knetterhard zijn!
Ze zijn een officieel podium dat voor een groot gedeelte zelf het programma samen heeft mogen stellen. Daarbij is het programma alleen langs Walter en de festivalorganisatie gegaan om te verifiëren of het in de filosofie van het festival past. Althans, zo begreep ik het van iemand die binnen Paradox goed ingelicht is.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ze zijn een officieel podium dat voor een groot gedeelte zelf het programma samen heeft mogen stellen. Daarbij is het programma alleen langs Walter en de festivalorganisatie gegaan om te verifiëren of het in de filosofie van het festival past. Althans, zo begreep ik het van iemand die binnen Paradox goed ingelicht is.
Zelf samenstellen gun ik ze ook wel. En blijkbaar is er een meer dan mooi lijstje uitgekomen. Zijn ook veel wat acts die ik altijd had willen zien, maar nooit heen ben geweest. Walter is trouwens ook de moeilijkste niet.

Even iets anders, God Is an Astronaut is een paar dagen vrij tijdens Roadburn...
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Even iets anders, God Is an Astronaut is een paar dagen vrij tijdens Roadburn...
Zou wel een interessante boeking zijn, maar wellicht te groot/duur ten opzichte van de waarde die het voor het festival heeft. Zo staan er nog wel wat bands in de buurt die heel misschien nog in de laatste drop zouden kunnen zitten, maar waarschijnlijk komen ze weer met namen waar ik nooit aan zou hebben gedacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Zou wel een interessante boeking zijn, maar wellicht te groot/duur ten opzichte van de waarde die het voor het festival heeft. Zo staan er nog wel wat bands in de buurt die heel misschien nog in de laatste drop zouden kunnen zitten, maar waarschijnlijk komen ze weer met namen waar ik nooit aan zou hebben gedacht.
Dat laatste is sowieso altijd het geval! Blijft een ontdekkingsreis natuurlijk.
GIAA heeft de 23ste een uitverkochte show in Utrecht (De Helling), dus zou wel perfect uitkomen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Dacht ik al. Autarkh is vet, evenals die twee die ik al zei. Poil Ueda is een combinatie tussen keiharde rock en kamermuziek. Paar maanden geleden gezien, was wel goed. Martina Verhoeven kan ik ook wel waarderen en in de rest moet ik me ook even verdiepen.
Je hebt daar iets meer expertise in dan ik denk ik, maar ik laat me graag adviseren. Maar goed dat is toch ook mooi om nieuwe dingen te leren, Roadburn is ook wel een festival waar je soms even moeite voor moet doen om er in te verdiepen, en dat maakt het ook mooi.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Hier moet ik me even in gaan verdiepen :).
Dit is voor mij ook de minst bekende drop tot nu toe. Voorlopig komen mij bekend voor:

- Dans Dans: ooit live gezien in Paradox en dat was ongelooflijk goed, nog beter dan de albums.
- Autarkh: toffe band, maar dit is volgens mij hun ambient project. Zal hoe dan ook goed zijn, maar die zie ik nog wel een keer in Paradox of de Little Devil.
- Red Kite: toen ze de vorige editie aangekondigd waren al wat van geluisterd en dat klonk interessant
- ZAÄAR: blijkbaar met leden van Neptunian Maximalism, wat al genoeg is om mijn interesse te wekken.
- Schellertollermeier: puur van naam en reputatie.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Dit is voor mij ook de minst bekende drop tot nu toe. Voorlopig komen mij bekend voor:

- Dans Dans: ooit live gezien in Paradox en dat was ongelooflijk goed, nog beter dan de albums.
- Autarkh: toffe band, maar dit is volgens mij hun ambient project. Zal hoe dan ook goed zijn, maar die zie ik nog wel een keer in Paradox of de Little Devil.
- Red Kite: toen ze de vorige editie aangekondigd waren al wat van geluisterd en dat klonk interessant
- ZAÄAR: blijkbaar met leden van Neptunian Maximalism, wat al genoeg is om mijn interesse te wekken.
- Schellertollermeier: puur van naam en reputatie.
Autarkh stond precies een paar dagen terug in Paradox met dezelfde show.
ZAÄAR lijkt me dan ook gelijk fantastisch. Nog niet beluisterd, maar Neptunian Maximalism is geniaal.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Maar da's vet. Paradox hoort nu ook bij Roadburn. Dans Dans en Schellertollermeier op Roadburn. Wie had dat ooit gedacht? Dit is wel in mijn straatje wat betekent dat ik het nog lastiger ga krijgen dan ik dacht.

Nieuwe namen onder Paradox:
Kristoffer Lo & Dirk Serries
YODOK III
TONUS
Martina Verhoeven Quintet
Het Concreet
Albatre
Autarkh III
Dans Dans
John Ghost
Poil Ueda
Pulled by Magnets
Red Kite
Schellertollermeier
ZAÄAR
Even alles geluisterd en ik denk dat het echt niet gaat helpen voor mijn schema, aangezien ik alles wel zou willen zien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Complete line-up van Sonic Whip voor 6 en 7 mei. My Sleeping Karma, 1000mods, Hediv Mollestad Trio, Sex Swing en Have Blue komen er nog bij.
276008724_1307617853064865_6645645347009102454_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Alleen benieuwd hoe Dylan LeBlanc dit praktisch gaat doen. Zou op zelfde dag ook op Ribs n Blues staan in Raalte. Verder goede line-up voor 25 euro. Ben ik wel bij.
Voor Darlyn geldt hetzelfde als ik dat zo zie. Denk dat beiden vroeg op de dag in Raalte staan en laat op de dag dan in Venlo. Maar dubieus vind ik het inderdaad wel
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Roadburn heeft een paar aankondigingen deze week. Die van vandaag ging over kunst, dus voor ons niet bijster bijzonder.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Roadburn heeft een paar aankondigingen deze week. Die van vandaag ging over kunst, dus voor ons niet bijster bijzonder.
Wiegedood, Svalbard, Motor!k, Severant en Ordigort zijn toegevoegd aan het affiche. Roadburn zelf zegt niet dat het affiche nu compleet is, 013 wel, dus dat zal het dan wel zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Wiegedood, Svalbard, Motor!k, Severant en Ordigort zijn toegevoegd aan het affiche. Roadburn zelf zegt niet dat het affiche nu compleet is, 013 wel, dus dat zal het dan wel zijn.

Volgende week komt in ieder geval het tijdschema, met al dan niet nog namen in de tussentijd. Het programma is hoe dan ook sterk en propvol, al had ik nog een paar stiekeme wensen zoals GNOD.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Volgende week komt in ieder geval het tijdschema, met al dan niet nog namen in de tussentijd. Het programma is hoe dan ook sterk en propvol, al had ik nog een paar stiekeme wensen zoals GNOD.
Ja, ga ook echt een probleem krijgen, denk ik. Zat zelf ook onlogisch te hopen op Kairon; Irse!, Thy Catafalque, SOM of Briqueville (nou had Pelagic Records al hun namen bekendgemaakt, dus die kans op de laatste twee was al klein, maar toch).
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Gebruikers die dit onderwerp bekijken