Verzameltopic overige Belgische festivals 2026

We Are Open heeft ook hun affiche voor volgend jaar gedeeld. Staan leuke namen tussen en veel boeiend opkomend talent weer.

1764152780189.png

• Leuk
Waarderingen: jarne
Voor alledrie wel een echte klepper natuurlijk en elk hun publiek, zal dus wel schot in de roos zijn. Voor mij zal het wellicht Suikerrock worden, even afwachten wat er allemaal bijkomt.

• Leuk
Waarderingen: zero
Spoeling was dun voor deze festivals dan dat ze de headliner moeten delen?

Ik klaag niet, gaan we nog eens naar Lokeren 😋
Festivals liggen ver genoeg van elkaar en moeten het toch vooral van mensen uit de regio hebben. Dus zal voor alledrie wel goed verkopen.

• Leuk
Waarderingen: zero
od26-second-announcement-day-split.png

Intussen nog wat nieuwe namen en day splits voor Obsidian Dust.

Zijn er mensen die al ervaring hebben met Suikerrock? Ben aan het twijfelen tussen hen en de Lokerse Feesten voor Editors.

Zijn er mensen die al ervaring hebben met Suikerrock? Ben aan het twijfelen tussen hen en de Lokerse Feesten voor Editors.
Sinds ze verhuisd zijn niet meteen de meest gezellige locatie, maar dat is Lokeren ook niet. Suikerrock is meer echt een festival met een volledige line up ovderdag, Lokeren is enkel savonds, is meer 1 headliner met wat kleinere bands erbij. Denk dat je wat moet zien hoe ver je moet rijden voor beide en eventueel zien wat er in Tienen bij komt.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Sinds ze verhuisd zijn niet meteen de meest gezellige locatie, maar dat is Lokeren ook niet. Suikerrock is meer echt een festival met een volledige line up ovderdag, Lokeren is enkel savonds, is meer 1 headliner met wat kleinere bands erbij. Denk dat je wat moet zien hoe ver je moet rijden voor beide en eventueel zien wat er in Tienen bij komt.
Vorig jaar eerste keer Suikerrock en aangenaam verrast. Goed programma en mooie afwisseling van podia.

• Leuk
Ben dit jaar naar beide geweest. Lokerse Feesten heeft grote stappen gezet qua gezelligheid, door de tribunes langs de zijkant hoger te maken en daar publiek op los te laten, waardoor je een soort arenagevoel krijgt. Dag en nacht verschil met de keer dat ik er in 2023 was.

Suikerrock had dit jaar een leuke programmatie, maar dat terrein is wel het ongezelligste waar ik ooit ben geweest, naast de suikerfabriek. Ook qua bereikbaarheid (al zeker met OV) een dikke nul daar. Erg ongeïnteresseerd en weinig enthousiast publiek ook. Geen goede ervaring dus, ondanks de mooie line up die ze rond Snow Patrol hadden gebouwd.

Ben dit jaar naar beide geweest. Lokerse Feesten heeft grote stappen gezet qua gezelligheid, door de tribunes langs de zijkant hoger te maken en daar publiek op los te laten, waardoor je een soort arenagevoel krijgt. Dag en nacht verschil met de keer dat ik er in 2023 was.

Suikerrock had dit jaar een leuke programmatie, maar dat terrein is wel het ongezelligste waar ik ooit ben geweest, naast de suikerfabriek. Ook qua bereikbaarheid (al zeker met OV) een dikke nul daar. Erg ongeïnteresseerd en weinig enthousiast publiek ook. Geen goede ervaring dus, ondanks de mooie line up die ze rond Snow Patrol hadden gebouwd.
Ik ga bijna jaarlijks naar Lokeren en vond het dit jaar inderdaad iets beter, maar uiteindelijk blijft het een ongezellige parking waar je op staat. Zoals ik hierboven ook al aanhaalde is Tienen minstens even erg. Het zijn beide niet meteen de meest gezellige festivals helaas.

En qua bereikbaarheid en parkeergelegenheid?
Bij Lokeren is het parkeren in een industrieterren en van daar rijden er pendelbussen heen en terug, bij Tienen min of meer hetzelfde vanaf het station van Tienen. Dus zijn wat gelijk. Openbaar vervoer zou ik bij beide niet op rekenen.

• Leuk
Bij Lokeren is het parkeren in een industrieterren en van daar rijden er pendelbussen heen en terug, bij Tienen min of meer hetzelfde vanaf het station van Tienen. Dus zijn wat gelijk. Openbaar vervoer zou ik bij beide niet op rekenen.
Lokeren perfect te doen met OV. Sinds dit jaar nachttreinen, was echt top.

Users who are viewing this thread