Verzameltopic overige Belgische festivals 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Nog geen aankondiging geweest vanuit ze, maar We Lost the Sea en Solkyri komen ook op Dunk! te staan. Ze zullen spelen op 20 mei met o.a. MONO, GGGOLDDD, Mushroom Giant, Seims en Syntax Error. Dan verwacht ik toch vanavond een officiële aankondiging!
Dunk! met de aankondiging: We Lost the Sea, Hausckha & Kai Angermann, Jozef van Wissem, TAKH, Motek, Solkyri, De Osos, Glaston en Geburtshelfer.
We Lost the Sea keert na zes jaar weer terug op Dunk!, De Osos is er voor de eerste keer bij na de annulering van 2020, net als Glaston. Motek keert terug na een afwezigheid van tien jaar en TAKH debuteert op Dunk!

Dagoverzicht:
18 mei: Jozef van Wissem, God Is an Astronaut, Motek, Godflesh, Kinder en TAKH.
19 mei: A Burial at Sea, And So I Watch You From Afar, Geburtshelfer, Glaston, Huracàn, Morgensoll en Nordic Giants.
20 mei: De Osos, GGGOLDDD, Hauschka & Kai Angermann, MONO, Mushroom Giant, Seims, Solkyri, Syntax Error en We Lost the Sea.

Ouderwets lekker...!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Rock Zottegem wordt wakker. Geven op Facebook aan binnenkort met nieuws te komen. Festival weer in het tweede weekend van juli.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
The Cardigans nieuw op W-Festival, samen met Natalie Imbruglia die al was aangekondigd voor dezelfde dag.
Twee van mijn favorieten uit de 90s voor mij, dus zeer blij mee en absoluut aanwezig!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Dunk! heeft weer acht nieuwe namen aangekondigd. Lekker! Zit nu toch weer te twijfelen om ook dit jaar te gaan.
Maybeshewill
EF
A.A. Williams
Am Fost La Muente Si Mi-A Placut
Marc Luvrie
José Tomas Molina
Gavran
Lacustre
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Jerommeke

Playlistbediener
3 apr 2022
19
14
Dunk! heeft weer acht nieuwe namen aangekondigd. Lekker! Zit nu toch weer te twijfelen om ook dit jaar te gaan.
Maybeshewill
EF
A.A. Williams
Am Fost La Muente Si Mi-A Placut
Marc Luvrie
José Tomas Molina
Gavran
Lacustre
Zeker weer een mooie worp! Ik ga er ook weer heen, ook al kost het mijn kuiten. Moet eerlijk zeggen dat ik nog wel wat overtuigende acts mis (vorig jaar Yob, the Ocean, Year of no light, Psychonaut, Ufomammut), maar we zijn er nog niet! En God is an Astronaut, Mono, Godflesh zijn zeer aantrekkelijke namen. Maar het hele festival is gewoon TOP!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847

Zal wel ergens volgende week zijn.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Gent Jazz lijkt dan toch een doorstart te maken!

Deze zomer strijkt Gent Jazz opnieuw neer op de Bijlokesite in Gent van 5 tot en met 15 juli!
☀️

🥁
Met als eerste namen: kleppers Norah Jones en Mavis Staples, opkomend talent Laufey, jazzsensatie Gregory Porter en Gentse artiesten Lara Rosseel, Isolde Lasoen, Dishwasher_ & many more!
Niet vermeld in het tekstje: Snarky Puppy, Joe Bonamassa, ZAZ, Branford Marsalis Quartet en Marcus Miller.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Gent Jazz lijkt dan toch een doorstart te maken!


Niet vermeld in het tekstje: Snarky Puppy, Joe Bonamassa, ZAZ, Branford Marsalis Quartet en Marcus Miller.
Norah Jones op zelfde dag als Mavis Staples is echt wel knap.
Zijn we zeker bij.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Norah Jones op zelfde dag als Mavis Staples is echt wel knap.
Zijn we zeker bij.

Ik ben echt zwaar aan het balen dat al die mid-tier festivals in datzelfde weekend van Juli zijn gaan kruipen. Cactus, Rock Zottegem, Moen Feest (dat ook altijd boeiend programmeert) en nu Gent Jazz.

KIezen is verliezen dat weekend.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik ben echt zwaar aan het balen dat al die mid-tier festivals in datzelfde weekend van Juli zijn gaan kruipen. Cactus, Rock Zottegem, Moen Feest (dat ook altijd boeiend programmeert) en nu Gent Jazz.

KIezen is verliezen dat weekend.
Ja, klopt. En er zijn ook al jaren geweest dat er ook nog een TW Classic of Boutique zat in dat weekend.
Idem voor Bospop en North Sea Jazz die ook in dat weekend zitten en zeker ook de moeite zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Dunk! met zeven nieuwe namen en het wordt beter en beter:
Caspian (USA)
Loud as Giants (Uk/BE)
Indignu (PT)
Le Temps du Loup (ES)
Vyctoria (MX)
[ B O L T ] (DE)
Himshe (BE)
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne en Jerommeke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
332770323_1848921448811590_5592847117944228932_n.jpg


Eerste namen onder het Gent Jazz van Green House Talent. Gregory Porter, Mavis Staples, Lara Rosseel, Dishwasher.. Prima lijstje. Wel opvallend aantal grote namen voor het oudere publiek ook. Benieuwd hoe het gaat uitdraaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en mattman

Jerommeke

Playlistbediener
3 apr 2022
19
14
Dunk! met zeven nieuwe namen en het wordt beter en beter:
Caspian (USA)
Loud as Giants (Uk/BE)
Indignu (PT)
Le Temps du Loup (ES)
Vyctoria (MX)
[ B O L T ] (DE)
Himshe (BE)
Weer een heerlijke lijst! Met Vyctoria erbij komt het totaal aan 'ingehaalde' acts van de afgelaste 2020 editie op 22 (vorig jaar 16, en nu al 6) Zouden er nog meer bands van die editie komen? Hope so. Wat te zeggen van Oh Hiroshima, We stood like Kings, Jambinai, Flash the Readies, Amenra...
Maakt eigenlijk ook niet uit: er is altijd genoeg te genieten en ontdekken op Dunk! Op naar de volgende worp!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201
Weer een heerlijke lijst! Met Vyctoria erbij komt het totaal aan 'ingehaalde' acts van de afgelaste 2020 editie op 22 (vorig jaar 16, en nu al 6) Zouden er nog meer bands van die editie komen? Hope so. Wat te zeggen van Oh Hiroshima, We stood like Kings, Jambinai, Flash the Readies, Amenra...
Maakt eigenlijk ook niet uit: er is altijd genoeg te genieten en ontdekken op Dunk! Op naar de volgende worp!
Jambinai zijn heel tof zijn, maar zie ik niet gebeuren door de drie Belgische shows die ze al hebben rond die periode. Oh Hiroshima trouwens ook wel, maar ik heb geen idee hoe het daarmee staat. Twijfel wel nog steeds om te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jerommeke

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
(Nostalgie) Beach Festival in Nieuwpoort zal weldra ook wel duidelijkheid scheppen.
Ticketverkoop staat gepland om te starten op maandag 27/02 om 7u. (althans, voor de vrijdag)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken