Verzameltopic overige Belgische festivals 2022

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Oei die beelden van Chemical Brs op Suikerrock, pijnlijk leeg
Waar heb je die gezien misschien?

Is er iemand die één van de dagen geweest is? (@Joe of nog iemand?)
Hoe bevalt de nieuwe locatie?
Bedenking die ik mij maak is dat je nu wel ergens verplicht op het terrein moet blijven als een act niet bevalt, terwijl je vroeger rap eens in het centrum iets kon gaan eten ofzo.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Waar heb je die gezien misschien?

Is er iemand die één van de dagen geweest is? (@Joe of nog iemand?)
Hoe bevalt de nieuwe locatie?
Bedenking die ik mij maak is dat je nu wel ergens verplicht op het terrein moet blijven als een act niet bevalt, terwijl je vroeger rap eens in het centrum iets kon gaan eten ofzo.
Het stadsgevoel is inderdaad helemaal weg. Al is het terrein wel mooi aangekleed met wel zeer veel togen.

Het had wel iets, die industrie op de achtergrond.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
197
129
Nog iemand hier die dit jaar naar Jazz Middelheim gaat? Vorig jaar voor de eerste keer geweest en is me goed bevallen (dat ik maar op een kwartiertje fietsen woon helpt ook).

Dit jaar zijn de eerste twee dagen 'verbredend'. Vrijdag 12 augustus is hun 'Antwerpse urban' dag met o.a. Coely, Blackwave en Yong Yello. Zaterdag 13 augustus is hun rockdag met o.a. Iggy Pop, Thurston Moore Group (de dag voordat ze op HEAR HEAR! staan) en TaxiWars. De zondag en maandag is het een jazzprogramma zoals ze dat traditioneel hebben, met zelfs een Toots Thielemans tribute.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Altijd een fijn festival inderdaad! Ik ga meestal wel naar de 'hippe' dag maar dit jaar heb ik de helft van de lineup die dag al meerdere keren live gezien, dus ik sla over deze keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Wie gaat er nog naar Brakrock? Ligt ergens tussen Mechelen en Lier, maar wel zeer smakelijke affiche voor de (pop)punkers.

Brakrock-2022-Timetable.png
 

LifeisMusic

Playlistbediener
20 mei 2022
20
13
Crammerock
Vrijdag erbij: Joost, Yung Mavu & K1D.

Zaterdag erbij: Admiral Freebee, Eefje De Visser, Compact Disk Dummies, Inhaler, High Hi, Olivia, Allioth, Jihno9, Grace, Bokoesam, & Vunzige Deuntjes Soundsytem.


Geen hip hop fan dus persoonlijk zijn de meeste namen niet men ding. Wel heel blij met Inhaler, gemist op RW.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Mooie filmpjes van Sick of it all zien passeren op smoelenboek.
Circle pit rond de PA.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Brakock 2022, Vrijdag:
Vrienden van me zijn nogal liefhebbers van het Punk genre. Stonden een aantal namen die ik nog niet live had gezien, dus ja dan ga je gewoon gezellig mee.

Nou na iets minder dan een uurtje rijden kwamen aan bij het station in Duffel. Dat was de aangewezen plek waar je kon parkeren volgens de website. Maar we hadden nog geen bordje over het festival gezien. Normaal merk je wel dat er een festival gaande, maar er was nauwelijks iets van te zien. Uiteindelijk vonden wij toch piepkleine blauwe bordjes van het festivals met visitors Brakrock er op. Die hebben wij gevolgd tot we op een gegeven moment de weg kwijt waarden, blijkbaar een bord gemist. Wij weer terug, en inderdaad een bordje gemist die plots aan de overkant van de weg was. Nou wij weer doorlopen en uiteindelijk zagen wat mensen die ook op weg gingen naar het festival. En die gaven ons gelukkig aan dat we niet de blauwe bordjes moesten volgen, want dat is enkel voor het festival terrein. We moeten echt de navigatie in onze telefoon aanzetten want er waren geen borden naar de camping.

Na uiteindelijk veel te veel omgelopen te hebben kwamen aan op de camping. Heerlijk eenvoudig, een camper waar je blijkbaar ontbijt kon halen, en een aantal douches en toiletten. Tentje opgezet en eerst even lekker gechilled op de camping en zijn we op het festival terrein gegaan welke ongeveer 20 minuten lopen was van het festival terrein, best prima.

Eenmaal aangekomen op het festival kregen wij een tweede polsbandje (want voor de camping kreeg je ook een ander bandje). Deze zaten echt heel vervelend, was van dat hard plastic met een knoop er in, en die van de camping was echt zo'n papieren bandje waarvan de randen heel vervelend waren in je pols. Gelijk aangesloten bij de River Stage. Dit is in principe het "hoofdpodium" en is een lange smalle vlakte met aan de zijkant een soort dijk die je kon beklimmen om op een steile helling te klimmen. Voor ons het ging het wel, maar genoeg mensen die zich daar op verkeken (want soms wel hilarisch was om te zien, zeker als ze dronken waren).

Daar stond Roughneck Riot te spelen. Was een beetje een opwarmertje vond ik en deed me soms een klein beetje denken aan Frank Turner. best geinig maar ook niet heel spannend. Vervolgens waren we doorgelopen naar Evergreen Terrace op de Woodstage, dit podium was wat opener, en vond ik persoonlijk beter geschikt als "hoofdpodium". De band speelde toch voornamelijk in het Metalcore segment, hier zag ik eigenlijk de eerste crowdsurfers voorbij komen waarvan er nog velen volgde na het festival. Maar best een leuke show, ik ben persoonlijk niet helemaal fan van de metalcore. Maar zo live op het festival is het prima te doen.

Daarna was het tijd voor The Real McKenzies, een van de eerste bands die op mijn lijstje stonden om mee te pakken op dit festival. Lekkere Schotse folk punk die alle clichés waarmaakte, bier zuipen, doedelzakken, en feestvieren. De show was wel een beetje kort (40 minuten), maar ik vermaakte me er prima bij. Daarna gingen we door naar Authority Zero. Die zitten we net een raggae punk achtig segment wat niet helemaal mijn ding is, maar het werkte wel bij het publiek.

Ik zelf ben even doorgelopen naar de Ruïnstage. Een klein stage voor de kleinste bands op dit affiche, met een uitzicht op een oude kerk reünie. Ook was er een Belgium Beer bij aangesloten, een lekker Carmeliet gehaald en even gaan kijken bij de band Spaced. Ik kende het zelf niet, maar een enthousiaste band met een toffe frontvrouw (waar heel het festival wel een gebrek aan was). Een positieve verrassing voor mij, maar mijn vrienden ware naan het kijken bij The Flatliners en dus ben ik daar bij aangesloten op die eerder genoemde dijk. Maar dat vond ik echt sfeerloos, kwa muziek was het een mindere versie van The Gaslight Anthem .

Vervolgens weer tweedeling, want eerst zijn we gaan kijken bij A Wilhelm Scream. Speelde aardig op snelheid en had soms ook neigde soms ook meer naar metal dan dat het echt punk was. Genoeg moshpits en stagedives gezien, en het ging aardig los. Maar goed, de groep wilde ook Useless ID zien. Dit was op de Polderstage en stond een beetje afgesloten van het terrein waardoor het een beetje een uithoek was. Ook nam de licht- en geluidstent wel erg veel ruimte in beslag. De band zelf vond erg statisch, net of ze er totaal geen zin in hadden. En dan houd het muzikaal ook weinig over meer helaas.

Vervolgens zijn we gaan eten, denk ik een lekker broodje hamburger te eten. Maar blijkbaar de (V) gemist, want het waren vegan burgers. En met alle respect ik vond het gewoon niet lekker. Dan betaal je daar 3 muntjes (€ 9.00) voor en dat is dan gewoon jammer. Het eet aanbod was ook gewoon heel karig. 2 frietkarren (3 bonnen waarvan je 1 bon terug krijgt als je het plastic bakje inlevert). En daarna hadden ze frikandellen (volgens mij was dit wel vlees), en vega kipfingers of vegakip nuggets. Om de hoek zat een tent waar dus de vega burgers waren, een thai curry die niet heel goed was en een chili sin carne het enige wat enigzins te doen was. Ik heb niks tegen vegan gerechten, maar ik heb niets met vleesvervangers. En dan zou ik toch wat meer aanbod willen zien in andere gerechten. Want er was nu wel heel weinig keuze, en die er was was kwa kwaliteit ook niet goed.

Maar genoeg gezeurd, we zijn doorgegaan naar The Bouncing Souls. Hing een leuk sfeertje en de een na de andere klom het podium op om te stagediven. Een puntje waar ik later nog op terug. Maar ik heb me prima vermaakt tijdens de laatste half uur van de show. Weer door gegaan naar Comeback Kid wat weer de hardcore punk kant opging. Ik vond het niet heel erg sterk, en was op tijd vertrokken om door te gaan naar een van de bands waarvoor ik aanwezig was.

De Descendents stonden op het podium. Dit was nog een bandje die op mijn lijstje stond, hebben een aantal heerlijke albums gemaakt en voldoet ook niet aan clichés wat ik met bepaalde Punk acts wel heb. We zijn vooraan gaan staan en daar ging het aardig los. Alle hits kwamen voorbij en ik Milo was gewoon uitstekend in vorm. Wel was het een beetje vervelend dat steeds dezelfde mensen op het podium klommen wat de band blijkbaar ook een beetje vervelend vond. Een keer stagediven is leuk, maar er waren echt een paar attention whores bij die 1 minuut lang op het podium bleven staan, luchtgitaar gingen spelen en dat soort shit. En dat niet 1x, maar gewoon 5x dezelfde mensen tijdens 1 show. Maar goed, al bij al leuk om ze eindelijk weer eens gezien te hebben. Uiterst genoten van deze show.

Wij hebben de dag daarna afgesloten bij Jaya The Cat. OIok weer een act die in het Ska/Raggae achtige punp segment zitten. En helaas ik kan daar gewoon weinig mee. Terwijl bij het publiek het prima werd ontvangen en bij mijn vrienden ook. Maar het was gewoon niet voor mij. Na de show zijn we lekker afgetaaid naar de camping en daar nog een biertje gedronken en gaan slapen. En het was super rustig in de nacht op de camping, dat was stiekem wel lekker voor de nachtrust.

Zaterdag: Ik was al op tijd wakker (06:00 uur in de ochtend) maar de rest sliep nog, dus een beetje op mijn telefoon gekloot tot 08:00 uur. We hadden zin in ontbijt dus wilde we wat gaan eten bij de ontbijt truck. Bijzonder vreemd, maar je kon niet met je festival munten betalen, enkel cash of via een overschrijving. En natuurlijk, we hadden allemaal geen cash bij, alleen de telefoon om mee te betalen. Gelukkig had ik als enige nog wat cash in de tent liggen dus ik ben maar terug gelopen. Kom ik een daarna terug, was de koffie op. Nopuja dan maar een ontbijtje besteld. Krijg ik een croissant een hardbroodje met kaas, ham, en jam. Niet open gesneden, want dat moest je maar zelf maar doen met een houten....... lepel. Tsja..

Na wat chillen zijn we weer naar het terrein gegaan. Drunktank nog heel even 5 minuten bekeken maar te kort om een mening over te hebben. Daarna door gegaan naar Rich Widows, ook weer slap aftreksel van Frank Turner. Het is dat het slecht is, maar het mist inspiratie waardoor het bij mij snel gaat vervellen. Het waren nu allemaal korte shows dus we gingen al snel weer over naar The Venomous Pinks. Een band met enkel dames was een unicum dit weekend. Maar muzikaal gezien had erg weinig om het lijf, dus ook een show die ik snel weer ga vergeten.

En toen naar de Polder Stage om The Decline te bekijken. Dit klonk wel weer wat leuker, iets meer de skate punk welke ik wel kan waarderen. Maar de sfeer was op dit podium een beetje tam, maar ondanks dat wel een leuke show. Kill The Logo stond vervolgens klaar op de Riverstage. Deze band hete eerder .calibre en had veel lokale fans zo te zien. Ik kende het niet maar ik vond wel tof. Wel enorm geïnspireerd van Rage Against The Machine maar hey dat kon ik wel waarderen op dat moment. Leuke show!

Opnieuw was het tijd voor een lokaal feestje. Oud gediende Belgische band, The Kids stond het podium. Ik had het thuis geluisterd en vond het op album erg terug klinken. Maar dat was materiaal van jaren geleden. Maar nu.. oef het was niet al te best. Vocalen waren slecht en de tempo lag een stuk lager dan ik had gehoord op album. Het voelde niet lekker aan waardoor de show nooit echt op gang kwam helaas. Daarna stond op de Ruinstage een NL band op het affiche, de band March. Een kameraad met wie ik was kende deze een aantal leden van het band persoonlijk en wilde dus kijken. Stond aardig vol maar ik vond het muzikaal niet echt spannend.

Vervolgens kregen ze problemen met het geluid of stroom waardoor ik snel afgehaakt ben op het laatste gedeelte van Belverdere te gaan luisteren. Dit was geinig, van die heerlijk poppunk wat ik stiekem best kan waarderen op zijn tijd. Had ik eigenlijk de hele show van willen zien, maar het gedeelte wat ik zag was erg nice. Vervolgens even een uurtje rust pauze ingelast door wat te eten (maar een frietje bij gebrek aan beter) en even gechilld in de Belgian beer bar. Daar stond Makewar nog even te soundchecken maar toch gekozen om No Fun At All te zien. Heerlijk setje raggen met opnieuw flinke moshpits en stagedivers. Een van de leukere sets van de dag.

En de legends van D.R.I. stonden daar op het affiche voor de woodstage. Even omschakelen weer, want het was vrij hard in vergelijking met de eerdere bands. En kwalitatief gezien was het eerlijk gezegd ook niet al te best. Zelf het publiek vond ik een beetje tijdens het begin van het optreden. Maar later kwam het wel aardig van de grond, leuk om een keer gezien te hebben. En toen was het tijd voor Sick Of It All. Niet verwacht maar dit was de tofste show van het weekend. Stagedivers tot irritatie aan toe bij de beveiligers en de grootste moshpit van het festival was hier aanwezig. Genieten!

Daarna ging het nog even door bij de Cirkle Jerks. Heerlijke ouderwetse punk, met een heerlijk tempo in de set. Iedereen behalve ik kon blijkbaar alles van A tot Z meezingen. En opnieuw de pits en de stagedives. De afsluiter van het hoofdpodium van dit weekend was Lagwagon. Had ik al eerder gezien maar opnieuw gewoon weer een leuke set en heerlijk afgesloten met May 16 wat ook een klassieker blijft.

Het slot was toegewezen aan de Mad Caddies. Weer een band met enorm veel Ska en raggae invloeden. En ja ook hier weer, het doet mij enorm weinig. Terwijl iedereen duidelijk het naar hun zin had. Maar dat is gewoon niet voor mij neergelegd. Daarna weer geslapen met alle rust om je heen en vanochtend dus thuis gekomen.

Al bij al:
+ Toch leuk om aan aantal klassieke bands uit het genre eens live te zien
+ Het is allemaal super simplistisch, het heeft soms ook wel weer zijn charmes maar is gelijker tijd ook wel een puntje waar verbetering in zit.
+ Gemoedelijke sfeer, en vol met liefhebbers van het genre,.
- Geen duidelijk bordjes naar naar de camping.
- Het eten, en dat er niet met muntjes betaald kan worden op de camping. Ook slecht dat je voor je eerste beker moet betalen en die nooit kan inleveren voor cash of iets anders.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Vervolgens zijn we gaan eten, denk ik een lekker broodje hamburger te eten. Maar blijkbaar de (V) gemist, want het waren vegan burgers. En met alle respect ik vond het gewoon niet lekker. Dan betaal je daar 3 muntjes (€ 9.00) voor en dat is dan gewoon jammer. Het eet aanbod was ook gewoon heel karig. 2 frietkarren (3 bonnen waarvan je 1 bon terug krijgt als je het plastic bakje inlevert). En daarna hadden ze frikandellen (volgens mij was dit wel vlees), en vega kipfingers of vegakip nuggets. Om de hoek zat een tent waar dus de vega burgers waren, een thai curry die niet heel goed was en een chili sin carne het enige wat enigzins te doen was. Ik heb niks tegen vegan gerechten, maar ik heb niets met vleesvervangers. En dan zou ik toch wat meer aanbod willen zien in andere gerechten. Want er was nu wel heel weinig keuze, en die er was was kwa kwaliteit ook niet goed.
Wij zijn na die Veggiespons steeds gaan eten aan Frituur t' Perron (aan het station), was meteen ook een pak goedkoper.
De frietjes zagen er nog in orde uit, maar als ze willen dat we vegan/veggie gaan eten, dan moeten ze die dingen toch lekkerder maken.

Just Like Your Mom op Groezrock had vroeger wel eetbare dingen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Wij zijn na die Veggiespons steeds gaan eten aan Frituur t' Perron (aan het station), was meteen ook een pak goedkoper.
De frietjes zagen er nog in orde uit, maar als ze willen dat we vegan/veggie gaan eten, dan moeten ze die dingen toch lekkerder maken.

Just Like Your Mom op Groezrock had vroeger wel eetbare dingen.
Eens. Ik ben ook geen vegan of vegetariër. En helemaal geen liefhebber van vlees vervangers. Maar ik heb ook niet per direct iets tegen ander eten. Maar de keuze was nu enkel friet en frikandel of een vlees vervanger. Awakening was ook 100% vegan zonder alternatief. En als je dan Lowlands of BkS bent gewend dan is het wel erg karig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken