Verzameltopic overige Belgische festivals 2022

Jerommeke

Playlistbediener
3 apr 2022
19
14
Kan er vergif op innemen dat dat Bruit is, aangezien die, uit m'n hoofd, ook op o.a. Amplifest in oktober staan. Lost in Kiev was ook lekker geweest. Stonden een maand geleden toch nog op de planken in België?
BRUIT zou ik ook fantastisch vinden. Op Dunk! een grote verrassing. Maar Lost nog nooit eerder gezien. Amplifest ook super gave line-up!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Zwangere Guy is de laatste headliner voor de Lokerse feesten op 5 augustus.. Line up compleet.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Crammerock inderdaad heel erg meh tot nu toe. Denk dat het ook een festival is dat steeds meer gaat beginnen terugvallen op Belgische bands om de stijgende kosten te drukken.

Daarnaast heeft Absolutely Free Festival de volledige line-up bekendgemaakt. Minder mijn ding dan in 2019 maar toch weer zeer mooi voor een gratis festival.

289239721_10159675788607521_8434071507133181589_n.jpg

Is Roisin Murphy geen kanshebber? Heeft nog geen Belgische festivaldatum in de planning, dacht ik?
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Aan al die het boeit en al die het niet boeit. Hier mijn uitgebreide verslag van een tof weekend op Couleur Café.

Iets na 15u de metro op en van Etterbeek naar het atomium. Eerst en vooral: wat een toffe locatie voor een festival. De eerste avond de lichtjes van het atomium bij het verlaten van het park. Zeer leuk. Ook het eten was allemaal zeer lekker en zeer veel keuze. Ook nog eens gezond, wat op dit moment zeer nodig is voor mij. Enige nadeel is dat je wel een moment moet uitzoeken om naar die Rue de bien manger te gaan, waardoor je niet snel tussen een optreden door iets kan eten. Gelukkig wilde ik toch niet zo veel zien als ik komend weekend op Rock Werchter wil zien. Wat mij zwaar tegenviel is dat er een live-podium is weggevallen. Geen blue stage meer, dus ook minder live artiesten. Zeer spijtig.

Vrijdag:
Eerst wat rondgelopen en het festival wat verkennen. Daarna snel naar de Green stage voor
Jungle By Night (Green stage) 7
Klonkt echt heel goed, vooral de blaasinstrumenten waren een groot pluspunt. Een mooie eerste band van de dag op een leuke locatie: een soort van amphitheater in de schaduw van het atomium. Na een half uurtje door naar de Red voor de king of African pop.

Youssou N´Dour (Red Stage) 8
Hier keek ik voor het festival het meeste naar uit en hij stelde zeker niet teleur. De zang was goed, de band speelde goed, de muziek was goed. Meer moet dat niet zijn! Ook de achtergrondzangeres had een zeer goede stem. Wat ze tijdens 7 seconds voortreffelijk kon bewijzen als plaatsvervangende Neneh Cherry. Ja, het eerste hoogtepunt was geweest.

Stand High Patrol (DJ-Set) (Dub Stage) 6
Gewoon even hard gaan tegen de grote soundsystems. Mijn maat is vooral een fan, dus vandaar. Achteraf wel een beetje spijt dat we Koffee niet zijn gaan zien, maar was wel leuk.

Daarna zakten we af naar de Rue de bien manger. Online stond dat je overal met payconic kon betalen. Ik schuif aan voor een pokebowl, nemen ze enkel cash aan. Bij het kraam waar mijn vrienden aanschoven van hetzelfde. Geen eten dus, maakte me wel even slecht gezind. Als je online meerdere malen zeer trots aangeeft, betaal met payconic en dit is dan niet het geval. Zonder eten dan maar de Red Stage.

Zwangere Guy (Red Stage) 8
ZG is een live fenomeen en ik moet zeggen dat hij nuchter nog net een tikkeltje beter is. Gorik is echt een topnummer, waarin hij zijn jeugdtrauma´s van zich af schrijft en ik had echt kippenvel door de manier waarop dit live binnenkomt. Op het einde nog even de mosh ingedoken, zeker geslaagd.

The Comet Is Coming (Green Stage) ...
Dus dit is mijn grootste baalmoment. We waren iets later, maar klonk echt super goed. Ik zou het omschrijven als jazzrock ofzo. Mijn vrienden besloten opeens om toch naar Fally Ipupa te gaan en het was niet echt hun ding. We zijn dus doorgegaan en had echt honger dus vandaar ging ik mee, uiteindelijk een kraam gevonden waar ik met de kaart kon betalen. Rijst, linzen en kip met tikka masala, goede powerfood en zeer lekker.

Fally Ipupa (Red Stage) 7
Voor velen het hoogtepunt van het weekend. Voor mij was de show iets te afgelikt. De muziek was wel tof, de band was goed, maar ik was doodmoe, de lange examenperiode en het examen om 8u die zelfde ochtend nog eisten hun tol. Moest ff gaan zitten en ben op een bankje gaan zitten. Na een kwartier terug gegaan en ja nog steeds toffe muziek, maar nog steeds iets te afgelikte show voor mij. Het dansen met publiek duurde me ook iets te lang. Ik denk dat als ik minder moe was, ik het beter had gevonden.

Zaterdag:
Lee Fields & The Expressions (green stage) 9

Are you happy? vroeg hij wel 100 keer en ja hoor deze soulmuziek, maakte mij zeer happy. Echt de beste band van het weekend die expressions en man wat een stem heeft Lee Fields. Hij was ook zeer energiek. Ik ken geen titels dus geef ze zelf een naam, maar tijdens Faithfull man ging het echt hard en zijn uithalen deden het publiek uit hun dak gaan. Ook de rustigere afsluiter honey dove barste helemaal los om terug in uithalen uit te barsten. Het enige minpunt was wat te vaak handje klap en vragen are you happy, maar wel echt een van de beste concerten van het weekend.

IAMDDB (green stage) 3
Niet mijn ding. Een kwartier gwn de dj die aan het draaien was en als ze dan uiteindelijk opkomt is het ook niet mijn ding. Ben maar even mijn drinkbus gaan vullen en het wc gaan bezoeken om erna weer aan te sluiten bij de rest.

Snel eten gaan halen. Iets Aziatisch was wel goed.

Frontal (Red Stage) 5
Klaar om te genieten van wat afropop, blijkt Rema last minute gecancelled te hebben. Mijn gezelschap zwaar aan het balen, ik ken hem toch niet. Dan maar feesten op de vervangers. Draaiden toffe muziek, maar het bleef wel bij muziek draaien natuurlijk.

Pongo (Red Stage) 7
Echt een coole vrouw. Ik weet niet wat voor genre het is, maar het was onmogelijk om stil te staan. Ik heb me zeer goed geamuseerd, maar zou ze niet persee opnieuw gaan zien. Een nummer als wegue wegue helpt natuurlijk om een feestje te bouwen.

3 wc´s verder gelopen, want overal een rij van hier tot in Tokio en daarbij voorbij de dub stage gelopen, waar Aba Shanti bezig was, klonkt echt goed, maar we moesten naar de Red Stage.

Shaggy (Red Stage) 6
Ik weet het niet zo goed. Het was een feestje en hij heeft meer hits dan ik wist dat van hem waren. Maar Shaggy, je maakt geen reggae muziek, daarnaast stoorde ik me wel wat aan het vele gepraat enzo. Wel een toffe band en de nummers, die ze speelden waren oké.

De conclusie van de zaterdag was wel: gelukkig dat Lee Fields er stond.

Zondag:
Sampa the great (Red Stage) 7

Laatste dag en je merkte het aan het uur waarop we aankwamen. Uiteindelijk een half uur meegepikt van Sampa en ik vond het echt zeer goed klinken. Tof bandje, twee goede achtergrondzanger(es)s(en). Zeker oké
Daarna gaan pingpongen aan de Bruzz, ook dik oké.

Aj tracey (Red Stage) 5
Goede rapper hoor, alles live, maar als hij collabs speelde was er niemand, die de stukken van de ander overnam, wel spijtig. Daarnaast stopte hij meer dan 20 minuten te vroeg. Oké dan...

Voordeel: lekker veel tijd om rustig te eten. Nacho´s gehaald met pulled chicken en gesmolten kaas en groentjes. Voor het eerst ook rustig aan een bankje gezeten tijdens het eten en nog mooi op tijd om op het gemak naar Stikstof te gaan.

Stikstof (Red Stage) 8
In de AB gezien en vond ze toen beter. Logisch ook want was toen met de plaat familie boven alles, die ik zeer veel heb geluisterd. Gele Blokken was weeral het hoogtepunt van de set, echt een graaf, onheilspellend nummer, die het leven in de achterbuurten van BXL beschrijft. Minpunt geen Zij gespeeld, wat toch mijn favoriet is. Wel nog in de pit gegaan en hard gaan.

Mr. Eazi (Green Stage) 4
Ook hier, een Dj draait 10 minuten wat plaatjes voor hij zelf opkomt. Het ongemakkelijke hier, was dat de band er gewoon voor piet snot bij stond. Toen hij opkwam vond ik het ook niet goed. Maakte het enkel makkelijker om op tijd naar Red af te zakken.

Dub Inc (Red Stage) 9
Amai ik heb me hier echt kapot mee geamuseerd! Wat een sfeer, een zeer goede band en die twee mannen hebben echt heel goede stemmen. Vooral zanger met de dreads heeft echt een super grave stem, die met niets te vergelijken is. Een sitdown, waar ze tot vanachter meesprongen en natuurlijk hoogtepunt Rudeboy. Eerst stonden we rechtsachter en daar hoorden we de bassen van de Black Stage echt heel de tijd. Zeer irritant, doorgelopen naar het midden, waar dit minder erg was.

BCUC (Green Stage) 9
Ik had hen dus aangeduid om te gaan kijken, maar dan vooral om Nathy Peluso te ontwijken. Ik heb echt niets met zo´n Spaanse muziek. Dus dan kwamen we hier terecht.
Ik heb geen idee hoe ik dit moet omschrijven. Ik zat echt in een trance, toen ze begonnen mijn ogen dicht gedaan, liggen headbangen en bijna niet meer open gedaan. Ze spelen Zuid-Afrikaanse muziek met allemaal trommels en ik denk 1 gitaar. Daarnaast een vrouw die super hoog zingt en krijst en ook een man, die een zeer grave stem heeft en vaak zeer coole uithalen deed. Ze speelden een uur en half en dat was echt zo voorbij.

1. BCUC
2. Dub Inc
3. Lee Fields & The Expressions
4. Youssou N´Dour
5. Stikstof

Lekker eten, leuke sfeer, nog wel geluk gehad met het weer. Als ik nog een tip kan geven aan Couleur is het om meer bands als BCUC, Dub Inc en Youssou N´Dour te boeken. Dat was echt waarvoor ik naar Couleur kom. Reggae en Afrikaanse muziek, die je niet op andere festivals tegenkomt, want eerlijk Stikstof en ZG waren tof, maar op Couleur vind ik het niet echt passen persoonlijk. Rap kan je namelijk op genoeg andere festivals zien en het zijn die speciale bands/artiesten, die dit festival maken en ook nog eens het beste waren. En plus balen dat Tinariwen niet is overgekomen van de 2020 line up.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ja, ik blijf mij altijd verbazen hoe ze dit klaar kunnen spelen. Petje af in elk geval.
Crammerock zit qua capaciteit op dezelfde grootte als de Lokerse Feesten, met dat verschil dat de Lokerse 10 avonden bezoekersinkomsten heeft, terwijl Crammerock het volledig moet halen met 2 dagen…
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Niet alleen last minute annuleringen op Rock Werchter, maar ook op Cactus in Brugge.
Alison Krauss & Robert Plant hebben 20 minuten voordat ze moesten beginnen geannuleerd wegens… griep!
Moet bijzonder jammer geweest zijn voor de bezoekers daar, wanneer de headliner opeens wegvalt.
 

LifeisMusic

Playlistbediener
20 mei 2022
20
13
Inmiddels is de opbouw van de Gentse Feesten ook mooi op weg, hebben dit jaar toch ook een mooie affiche.
Vooral Boomtown, bij de Kouter.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Ben de livestream van TML aan het bekijken.

Hardwell zou spelen, maar samen met hem staat er een dude met een hoed en een andere mafketel op het podium achter de draaitafel.

Ik heb geen idee wie dat zijn, maar de dames in het publiek kunnen de tranen niet tegenhouden.

Bizar.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Ik kijk ook, maar dan met geluid van de televisie uit en Nine Inch Nails over de speakers. Mooie combi.
Podium heeft voor een deel iets weg van de set up van Rammstein (vooral de toren).
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken