Verzameltopic overige Belgische festivals 2022

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Lokerse Feesten : The Vaccines vervoegen Kings of Leon op dinsdag 9 augustus. Dé Belgische sensatie van 2022 Charlotte Adigéry en Boris Pupul vervolledigen de line-up van vrijdag 12 augustus met headliner Kraftwerk. Omdat het kan Soundsystem en Average Rob zullen het festival afsluiten op zondag 14 augustus. In de Club Stubru prijken ook enkele nieuwe namen op de line-up: Glints, Faisal, Miss Angel, Shaka Shams en J.Roots op donderdag 11 augustus, Yacid en Promis3 op zaterdag 6 augustus en Eppo Janssen, The Whatever, Ilse Liebens en Hindu Radio Dj’s zorgen voor extra dansplezier tussen en na de concerten.


Die vrijdag met Charlotte en Bolis er nog eens bij is zo …???
Dit zeg: die vrijdag 12 augustus, top! Een überclassic als Kraftwerk combineren met de must-see-2022-act Bolis Pupul/Charlotte Adigery. En dan nog eens 2MANYdj's live en Sylvie Kreusch erbij. Wauw gewoonweg.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Speciaal voor @theblackmadness! Hij wordt wel opgedeeld in drie delen, hoor.

Sinds dat ik in de post-rock ben verzeild, is Dunk! zo'n beetje m'n go-to festival geworden (naast Roadburn die we al van het lijstje hebben mogen afstrepen). Na wat verplaatsingen door corona, was het dit jaar dan eindelijk zo ver. Eigenlijk had ik stiekem gehoopt op de bossen bij Zottegem, maar dat was qua weer misschien wel een spijtige locatie geweest. VIERNULVIER (of De Vooruit) in Gent was dan ook een meer dan prima alternatief en daar wordt het festival, als ik het goed heb, nu ieder jaar gehouden. Door met de artiesten:

Hemelvaartsdag werd opgereten door Where Mermaids Drown. Gewoonweg een enorm lekker beginnen. Door met het Belgische Divided. Van tevoren wel ietsjes beluisterd, wat op zich wel goed was, maar ook niet denderend en dat was het live ook niet. Cecilia::Eyes was daarentegen wel een aangename verrassing. Die kende ik eigenlijk alleen van naam, maar speelde retestrak. Al hoewel er meerdere acts op deze dag stonden die ik heel erg graag wilde zien, stond BRUIT ≤ wel enorm hoog op dat lijstje. Die bliezen Roadburn omver en dat deden ze op Dunk! ook. Kan niet wachten totdat die vinyl eindelijk binnenkomt, want dat is eigenlijk al gauw een klassieker geworden. Een andere artiest op dat lijstje was het Zwitserse hubris.. Als je het hebt over een Zwitsers uurwerk, dan was hubris. dat zeker. Niks op aan te merken en één van de betere concerten van heel Dunk! (al waren dat er wel erg veel). Na hubris. begon dan eindelijk het clashwerk en ditmaal was het Mary Lattimore, Lili Refrain en Stories from the Lost. Al hoewel ik SFTL ook wel wilde zien, heb ik toch besloten om eerst een kwartiertje van Lattimore mee te pakken en daarna de volledige set van Lili Refrain, iets wat ik mezelf had beloofd na Roadburn. Beide sets waren heerlijk, maar Lili Refrain stak er met kop en schouders boven uit. Wat komt dat nieuwe album Mana goed uit de verf! Daarna nog tien minuutjes Stories from the Lost bekeken en dat was goed, maar kan ik niet echt een oordeel over vellen. Vervolgens trad er een bandje (geintje natuurlijk) uit de VS op, Ranges. Misschien wel een van de betere bands in het genre en die reputatie maakte het ook voor volle honderd procent waar. Petrolio en Astodon was de volgende clash waar we uiteindelijk ook gewoon voor beide zijn gegaan (keuzes maken is niet mijn ding). Begonnen bij Petrolio wat wel aardig was, maar Astodan klapte daar keihard overheen. Wat een geluid. Het daaropvolgende Jesu was ook uitstekend, evenals Fennesz (Malämmar overgeslagen, da's niet helemaal mijn ding), maar het beste van die dag moest toen nog komen: Tom Elliot Morris samen met Jo Quail. Die eerste is van Her Name Is Calla, die tweede is m'n favoriete celliste. Samen speelden ze For the Benefit of All, een conceptalbum dat op plek drie eindigde in mijn albumlijst van 2020. Die show had alles, maar misschien kwam dat stiekem ook gewoon door twee geweldige artiesten en het feit dat ik het op CD al een geweldig album vond. De afsluiter van die dag was YOB en dat was een partijtje hard, net zoals we van deze pioniers gewend zijn.

Het ding met dit soort festivals is wel dat eigenlijk alles goed was, waardoor een kritische blik bijna niet te vinden is. Sorry! Ik realiseerde me gisteren eigenlijk pas dat ik totaal vergeten ben om wat LP's mee te nemen naar Nederland. Da's achteraf toch wel zonde, want er stonden me daar toch wat pareltjes (wat ook niet anders kan met zo'n label, maar toch)! hubris., Ranges en Tom E Morris & Jo Quail van deze dag waren daar toch zeker voor in aanmerking gekomen.
@theblackmadness Die andere twee delen komen niet meer :) Hier heb je m'n tips van de andere dagen, naast bands waarvan ik wel vermoed dat je ze kent (zoals The Ocean): Fagelle, Wander (echt geniaal!), Bersarin Quartett, Coldbones, Sagor Som Leder Mot Slutet, Lubomyr Melnyk, threestepstotheocean, Year of No Light, Immanu El. Excuus en veel luisterplezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Jerommeke

Playlistbediener
3 apr 2022
19
14
Zeal & Ardor is aangekondigd als zondagheadliner. Het wordt steeds vetter.
Idd een heerlijke line up. Las toevallig ergens dat Triptykon optrad, en toen ff gaan opzoeken hoe & wat. Vandaag tickets besteld. Volgens mij nog 3 namen onbekend, kan dus alleen nog mooier worden! Ken het hele festival niet; ben jij er afgelopen keer geweest?
Las trouwens net je review van Dunk! dag 1 Was idd fantastisch, alleen elke keer al die trappen! Lang geleden dat ik zo van een festival genoten heb! Volgend jaar zeker weer!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Idd een heerlijke line up. Las toevallig ergens dat Triptykon optrad, en toen ff gaan opzoeken hoe & wat. Vandaag tickets besteld. Volgens mij nog 3 namen onbekend, kan dus alleen nog mooier worden! Ken het hele festival niet; ben jij er afgelopen keer geweest?
Las trouwens net je review van Dunk! dag 1 Was idd fantastisch, alleen elke keer al die trappen! Lang geleden dat ik zo van een festival genoten heb! Volgend jaar zeker weer!
Ja, klopt, had de line-up toen Tryptikon werd aangekondigd ook hier neergezet. Echt bizar dat er zoveel moois op zo'n onbekend festival kan staan.

Ik ben er nog nooit geweest, nee, maar is dit ook niet pas hun tweede editie?

Als ik kan, sluit ik me daar volledig bij aan! Van die trappen word je hard... Dunk! was echt puur genieten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Valt wat tegen dit als eerste worp. Waar zijn de headliners? Kaiser Chiefs toch niet lol? Net als Jake Bugg en Circa Wave (weeral?) ook echt stuk voor stuk bands op return. Niet dat The Kooks veel beter zijn op dat vlak (vorig jaar), maar die zijn wel nog een pakje groter. Denk ik.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Ja vorig jaar hadden ze ook Suede, De Jeugd van tegenwoordig, dEUS, Balthazar en Doe Maar
Ik had wel veel interesse want ik vond het vorig jaar een erg leuk en gezellig festival maar dit valt inderdaad behoorlijk tegen…
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Valt wat tegen dit als eerste worp. Waar zijn de headliners? Kaiser Chiefs toch niet lol? Net als Jake Bugg en Circa Wave (weeral?) ook echt stuk voor stuk bands op return. Niet dat The Kooks veel beter zijn op dat vlak (vorig jaar), maar die zijn wel nog een pakje groter. Denk ik.
Circa waves had afgezegd vorig jaar, dus vandaar wss
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Crammerock inderdaad heel erg meh tot nu toe. Denk dat het ook een festival is dat steeds meer gaat beginnen terugvallen op Belgische bands om de stijgende kosten te drukken.

Daarnaast heeft Absolutely Free Festival de volledige line-up bekendgemaakt. Minder mijn ding dan in 2019 maar toch weer zeer mooi voor een gratis festival.

289239721_10159675788607521_8434071507133181589_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD en emilejol

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Denk dat Crammerock wel nog met dingen als Goldband, Froukje en Merol gaat komen tho. Qua headliners zal er wel een Bazart, Coely, Tamino als Belgische kleppers tussen zitten. Qua internationale namen is het moeilijker gissen. Zijn toch een aantal bands die op de Lokerse staan die hier ook prima hadden kunnen staan, denk maar aan een The Vaccines, Snow Patrol ofzo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dagindeling Crammerock bekend;

vrijdag: Kaiser Chiefs - Jake Bugg - Noordkaap - Used

zaterdag: Triggerfinger - Circa Waves - Intergalactic Lovers - Stikstof - Rhea

Ook effe, onder voorbehoud een clashfinder gemaakt. Hoop dat er nog wat mooie mainstage namen bij komen want, poh..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wensenlijstje/pronostiekje, wishful thinking over LG tho. Als zowel Werchter als PKP hen niet kunnen strikken deze zomer, wie dan wel. Blijft een moeilijke groep precies om te pakken te krijgen. Echt geen idee wie er allemaal zou kunnen headlinen tbh, vaak zijn vorige edities van Werchter wel een indicatie (lees Air Traffic, Skunk Anasie, Miles Kane, Richard Ashcroft, Jungle...) maar vind dat nu wat moeilijker ofzo?

Netsky - London Grammar
Bazart
- Tamino - Kaiser Chiefs
Peggy Gou - Jake Bugg - Noordkaap - Triggerfinger - Zornik
MEUTE - Circa Waves - The Subs - Stikstof -
Millionaire
Warhaus - Coely
- Het Zesde Metaal - Froukje - Joost - Blackwave - Merol
Ronnie Flex & The Fam
- S10 - Used - MEAU - RHEA - Faisal - ILA - Rare Akuma
K1D
- BLUAI - Miss Angel - Sloper - Bouzzy - Sor - Kleine Crack
Vunzige Deuntjes Soundsystem - Stijn Van de Voorde & Thibault Christiaensen
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Inbox

Playlistbediener
28 jun 2017
9
1
Veel kanshebbers. Sluiten allemaal aan bij wat ze eerder geprogrammeerd hebben, al lijken Peggy Gou en MEUTE me te prijzig voor de aandacht die ze op Crammerock zouden krijgen. Maar inderdaad, daar mag echt wel nog een internationale headliner bij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Veel kanshebbers. Sluiten allemaal aan bij wat ze eerder geprogrammeerd hebben, al lijken Peggy Gou en MEUTE me te prijzig voor de aandacht die ze op Crammerock zouden krijgen. Maar inderdaad, daar mag echt wel nog een internationale headliner bij.
Als je bekijkt wat de rest van het programma inhoudt, denk ik dat wel nog meevalt. The Kooks hebben vorig jaar, zienbaar, ook heel wat uit het budget gehaald. Zet MEUTE op de spot van Jungle in 2019, en ik denk dat dat wel past. Indertijd heeft Cramme ook al Craig David en Lost Frequencies de tent laten afsluiten, dus denk dat Peggy Gou dat ook kan (verkocht ook prima Arena 5 uit vorig jaar so).
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Vandaag begint mijn festivalzomer eindelijk. Laatste examen deze ochtend en nu onderweg naar Couleur. Minder voor de muziek, maar vooral met 2 beste vrienden nog eens iets leuk doen. Vandaag vooral zin in Youssou N´Dour en Zwangere Guy
Neemt botten mee, het is hier al een hele namiddag stevig aant regenen
 

Jerommeke

Playlistbediener
3 apr 2022
19
14
Volgende week woensdag 2 toevoegingen voor Samhain festival: Franse Post-rock en een lokale (Hasselt?) act.
Franse Post-rock: BRUIT≤, Les Discrest, MATRASS, Lost in Kiev? het kunnen er zo veel zijn. Ik hoop stiekem op die laatste...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Volgende week woensdag 2 toevoegingen voor Samhain festival: Franse Post-rock en een lokale (Hasselt?) act.
Franse Post-rock: BRUIT≤, Les Discrest, MATRASS, Lost in Kiev? het kunnen er zo veel zijn. Ik hoop stiekem op die laatste...
Kan er vergif op innemen dat dat Bruit is, aangezien die, uit m'n hoofd, ook op o.a. Amplifest in oktober staan. Lost in Kiev was ook lekker geweest. Stonden een maand geleden toch nog op de planken in België?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken