Verzameltopic overige Belgische festivals 2022

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Hmm ik dacht dat we over die Chem Bros dag bezig waren ''En daar bovenop wordt er eind juni ook nog één knaller aan die line-up toegevoegd.''. Die line up lijkt me te verwijzen naar zaterdag.
My bad, ik had dat bericht geïnterpreteerd als een verwijzing naar de donderdag die nog steeds leeg is ?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
My bad, ik had dat bericht geïnterpreteerd als een verwijzing naar de donderdag die nog steeds leeg is ?
Ja, donderdag is nog leeg, maar het moet zijn dat ze nog iets goed achter de hand hebben, want de donderdag is er niet altijd bij Suikerrock.

Iets als Placebo / Maneskin (wat hierboven gesuggereerd werd) zou ik nu persoonlijk wel fantastisch vinden!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Qua Suikerrock: op die Chemical Brothers-dag mag er gerust iets van gitaren bij. Chemical Brothers 'blenden' met een rock-act.

En nu verder Rock Affligemmen :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Allemaal naar Blues Peer! Ondanks financiële problemen gewoon een prima programma neerzetten en, misschien wel nog belangrijker, gewoon de muntprijs (of bonprijs) onder de drie euro houden! In de voorverkoop kosten ze maar €2,70 en op het festival maar €2,90. Wat een verademing!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Samhain heeft gisteren ook namen aangekondigd met ook een headliner: Triptykon! Er komen nog vijf namen bij, waaronder één headliner. Ik moet zeggen dat ik dit toch best een heel fijn affiche vind.

284290735_380133944154709_1837803462723903291_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Speciaal voor @theblackmadness! Hij wordt wel opgedeeld in drie delen, hoor.

Sinds dat ik in de post-rock ben verzeild, is Dunk! zo'n beetje m'n go-to festival geworden (naast Roadburn die we al van het lijstje hebben mogen afstrepen). Na wat verplaatsingen door corona, was het dit jaar dan eindelijk zo ver. Eigenlijk had ik stiekem gehoopt op de bossen bij Zottegem, maar dat was qua weer misschien wel een spijtige locatie geweest. VIERNULVIER (of De Vooruit) in Gent was dan ook een meer dan prima alternatief en daar wordt het festival, als ik het goed heb, nu ieder jaar gehouden. Door met de artiesten:

Hemelvaartsdag werd opgereten door Where Mermaids Drown. Gewoonweg een enorm lekker beginnen. Door met het Belgische Divided. Van tevoren wel ietsjes beluisterd, wat op zich wel goed was, maar ook niet denderend en dat was het live ook niet. Cecilia::Eyes was daarentegen wel een aangename verrassing. Die kende ik eigenlijk alleen van naam, maar speelde retestrak. Al hoewel er meerdere acts op deze dag stonden die ik heel erg graag wilde zien, stond BRUIT ≤ wel enorm hoog op dat lijstje. Die bliezen Roadburn omver en dat deden ze op Dunk! ook. Kan niet wachten totdat die vinyl eindelijk binnenkomt, want dat is eigenlijk al gauw een klassieker geworden. Een andere artiest op dat lijstje was het Zwitserse hubris.. Als je het hebt over een Zwitsers uurwerk, dan was hubris. dat zeker. Niks op aan te merken en één van de betere concerten van heel Dunk! (al waren dat er wel erg veel). Na hubris. begon dan eindelijk het clashwerk en ditmaal was het Mary Lattimore, Lili Refrain en Stories from the Lost. Al hoewel ik SFTL ook wel wilde zien, heb ik toch besloten om eerst een kwartiertje van Lattimore mee te pakken en daarna de volledige set van Lili Refrain, iets wat ik mezelf had beloofd na Roadburn. Beide sets waren heerlijk, maar Lili Refrain stak er met kop en schouders boven uit. Wat komt dat nieuwe album Mana goed uit de verf! Daarna nog tien minuutjes Stories from the Lost bekeken en dat was goed, maar kan ik niet echt een oordeel over vellen. Vervolgens trad er een bandje (geintje natuurlijk) uit de VS op, Ranges. Misschien wel een van de betere bands in het genre en die reputatie maakte het ook voor volle honderd procent waar. Petrolio en Astodon was de volgende clash waar we uiteindelijk ook gewoon voor beide zijn gegaan (keuzes maken is niet mijn ding). Begonnen bij Petrolio wat wel aardig was, maar Astodan klapte daar keihard overheen. Wat een geluid. Het daaropvolgende Jesu was ook uitstekend, evenals Fennesz (Malämmar overgeslagen, da's niet helemaal mijn ding), maar het beste van die dag moest toen nog komen: Tom Elliot Morris samen met Jo Quail. Die eerste is van Her Name Is Calla, die tweede is m'n favoriete celliste. Samen speelden ze For the Benefit of All, een conceptalbum dat op plek drie eindigde in mijn albumlijst van 2020. Die show had alles, maar misschien kwam dat stiekem ook gewoon door twee geweldige artiesten en het feit dat ik het op CD al een geweldig album vond. De afsluiter van die dag was YOB en dat was een partijtje hard, net zoals we van deze pioniers gewend zijn.

Het ding met dit soort festivals is wel dat eigenlijk alles goed was, waardoor een kritische blik bijna niet te vinden is. Sorry! Ik realiseerde me gisteren eigenlijk pas dat ik totaal vergeten ben om wat LP's mee te nemen naar Nederland. Da's achteraf toch wel zonde, want er stonden me daar toch wat pareltjes (wat ook niet anders kan met zo'n label, maar toch)! hubris., Ranges en Tom E Morris & Jo Quail van deze dag waren daar toch zeker voor in aanmerking gekomen.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Couleur Café heeft de timetable bekend, wat me opvalt: ipv 3 stages met bands en 1 met dj´s, zijn er nu terug 2 stages met bands, 1 met dj´s en 1 met dubdj´s.
Zeer spijtig, want had toch op wat meer gehoopt.
Al bij al ga ik toch met vrienden en maken de artiesten wat minder uit, maar toch...
Vrijdag:
Jungle by night (stuk)
Youssou N´Dour
Stand High Patrol (DJ Set)
Zwangere Guy
The Comet Is Coming
Panda Dub
Zaterdag:
Lee Fields

Zien wat de rest doet, want kan me echt niet schelen
Shaggy
Zondag:
Zien wat de rest doet, want kan me echt niet schelen
Mss TIIWTIIW stukje
Stikstof
Dub Inc
BCUC
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Lokerse Feesten : The Vaccines vervoegen Kings of Leon op dinsdag 9 augustus. Dé Belgische sensatie van 2022 Charlotte Adigéry en Boris Pupul vervolledigen de line-up van vrijdag 12 augustus met headliner Kraftwerk. Omdat het kan Soundsystem en Average Rob zullen het festival afsluiten op zondag 14 augustus. In de Club Stubru prijken ook enkele nieuwe namen op de line-up: Glints, Faisal, Miss Angel, Shaka Shams en J.Roots op donderdag 11 augustus, Yacid en Promis3 op zaterdag 6 augustus en Eppo Janssen, The Whatever, Ilse Liebens en Hindu Radio Dj’s zorgen voor extra dansplezier tussen en na de concerten.


Die vrijdag met Charlotte en Bolis er nog eens bij is zo …???
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken