Verzameltopic kleinere Nederlandse festivals 2021

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Het is dat Zeeuws-Vlaanderen tot Nederlands grondgebied hoort, maar dit berichtje had net zo goed in het topic 'overige festivals - belgie' kunnen staan. Afgelopen zaterdag zijn namelijk weer de eerste namen bekend gemaakt van een van Nederlands leukste kleinschalige festivals: Weitjerock in IJzendijke. De eerste namen zijn: Jeugd van Tegenwoordig / Sore Losers / Arno / The Subs / Lucas Hamming / Indian Askin / Canshaker Pi / Electric Company / Radio Topkaas. Daarnaast staat sterrenchef Edwin Vinke met diverse foodtrucks op de festivalweide.

Willen jullie meer info over Weitjerock, check dan deze link! Voor mij wordt het de derde keer op rij (eigenlijk de 4e, maar de editie van 2015 werd vanwege de zomerstorm afgelast). Check ook even de pagina 'geschiedenis' onder 'Stichting'; dan zie je hoe de afgelopen jaren geprogrammeerd is. Veel gericht op de Belgische muziekscene en voor een festival van 1.000 (2013) tot zo'n 2.000 (2016) bezoekers aardig wat 'grote' namen. Dit jaar wordt de festivalweide wat vergroot, zodat het festival kan groeien naar zo'n 4.000 bezoekers.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Eerste namen voor het (gratis) Zomerparkfeest in Venlo zijn ook bekend. Best een paar leuke namen zitten er tussen.

Waylon, Broederliefde, Scapino Ballet Rotterdam, Dubioza Kolektiv, Allah-Las, Spinvis, Wim Helsen

Moss, Warhaus, Kris Kross Amsterdam, Boef, Cesqeaux, Preoccupations (ex-Viet Cong), Young Gun Silver Fox, Courtney Marie Andrews, Idris Ackamoor & The Pyramids, Reykjavíkurdætur, Navarone, Gallowstreet, Kim Janssen, SMIB, Yung Internet, Jeangu Macrooy, Dan Owen, Little Hurricane, Drekskinder, Bixiga 70, Soweto Soul

Mark Ernestus' Ndagga Rhythm Force, The Grand East, Parker Millsap, Tante Joke Karaoke Band, Sjamsoedin, Brutus, Massih Hutak, Altin Gün, No BS! Brass Band, Linda Zijlmans, The Henhouse Prowlers, DJ Katapila, Grand Piano, De Sterke Man, Paul Sinha, Selvhenter, La Inédita, The Human Grijpers, Joep’s Kapel, Nienke Nasserian Nillesen, Stayy Cozy, Ragtime Rumours, Venlo-Zuid Soundsystem.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Dan nog maar een gratis festival in gemeente Venlo: Zoks festival in Blerick op 23 en 24 juni. Ook daar de eerste namen:

Milow, Popa Chubby, Dilana Smith, Drive Like Maria, Trip to Dover, The Bonnevilles, Moeders Mooiste
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Gezien het feit dat er geen apart topic is voor Vestrock(wat begrijpelijk is), zal ik mijn soort van mening over het festival hier maar plaatsen.

Ik ben 2 dagen geweest(vrijdag en zaterdag), omdat de zondag echt mn ding niet is(en je daar dan weer apart een ticket voor bij zou moeten kopen). De prijs/kwaliteit verhouding vond ik erg goed, ik heb een heerlijk weekend gehad en het is dan nog fijner dat je er niet zo veel aan kwijt bent.

Vrijdag:
We waren er niet vanaf het begin, dus nog net 10 min van De Wolff kunnen meepakken. Dat was wel leuk. Daarna gelijk maar wat gaan eten en daarna de volgende acts bezocht
- Drive Like Maria: Het was jammer, voor zowel publiek als hen, dat ze in de file stonden en dus een verkorte set speelden. Soundcheck was zoals ze zeiden razendsnel en het stond voor mijn gevoel nog aardig goed. De muziek vond ik niet super, was leuk om te horen maar ook niet meer dan dat. Zou het een 5,5 geven.
- Warhaus: Hiervoor moesten we de tent in. De rest kende het niet echt, ik wel wat beter van de groep omdat ik toen het Werchter programma bekend was er ook regelmatig naar ben gaan luisteren. Baal er als een stekker van dat ze daar met Kaleo clashen(wat ik ook graag wil zien), want ik vond dit echt heel goed. Publiek leek er misschien niet helemaal in te zitten, maar wat komt die muziek live lekker tot z'n recht. 8.
- Twin Atlantic: Vooraf een van de bandjes waarbij ik het idee had dat het wel iets zou kunnen worden. Dit viel me een beetje tegen. Het was opzich wel een lekkere show en het klonk ook goed, maar de sfeer was best wel dood. Het echt het idee dat er te veel mensen die dag speciaal voor Racoon kwamen, want het was zelf enigszins leegjes. Wel een goede voldoende voor mij dit. 6,5.
- Racoon: Verrassing van dag 1 voor mij. Normaal gesproken vind ik dit zoetsappige mierenneukerige saaie muziek, maar gek genoeg vond ik het wel leuk. Werd beetje meegesleept door mn ouders en gaf het dus maar een kans. Het was wel leuk. Niet alles is mijn ding, bij van die nummers als Oceaan en Love You More ga ik liever boven een toilet hangen. Maar bijvoorbeeld Liverpool Rain vond ik echt heel nice live. Wel apart dat ze met een wat onbekender en rustig nummer afsloten. Hadden ze beter Liverpool Rain(wat een na laatste nummer was) daar kunnen plaatsen. Was ook een 6,2 voor mij dit.
-Jett Rebel: Zusje wilde hier heen, dus ook dit een kans gegeven. Hier kwam ik berdrogen uit. Vond het beetje to much allemaal. Continue meezingerig oooo ooo ooo gedoe en solo's waarbij er 16 maten lang hetzelfde rifje werd herhaald. Moet zeggen dat hij wel probeerde een show er van te maken en het publiek ging er ook lekker in mee, maar voor mij was dit het niet. 5.

Hoogtepunt van dag 1 dus Warhaus voor mij

Dag 2:

Hier keek ik het meest naar uit, want Biffy Fucking Clyro.

-The Sherlocks: Ze speelden 2 sets op deze dag. Eentje later rond een uur of 8 waar ik jammer genoeg niet heen ben geweest. Ze opende in de Basiliek van hulst met een akoestische set van 20 minuten. Ik was aangenaam verrast. Dit was allereerst lekker beginnen(want het was pas 12 uur) en de setting was heel mooi. Geen grote hoeveelheid toeschouwers die er op afkwamen, dus het was best intiem. De klank was ook erg mooi doordat het in een Basiliek was. Het is dat het dagprogramma op het festival terrein erg leuk was die dag, anders was ik nog wel een andere set daar komen bekijken. Geef dit een 7.
- Warhola: Niet mijn ding, vond het gewoon saai en misschien wel het minste optreden dat ik in het weekend gezien heb. Dit komt dat ook vooral door mij smaak. Kon daarom ook niet oordelen of hij het uberhaupt goed of slecht deed, maar dit is een 3,5.
- Daan: Vond dit best wel goed. Moet zeggen dat hij soms beetje binnenmonds zong, wat jammer was, maar het was een fijn optreden om naar te luisteren. 6,3.
- Ik zou hier over Eefje de Visser willen praten, maar na 2 nummers weggelopen omdat het geluid waar wij stonden echt klote stond. Ze was niet te verstaan. Verder ook totaal niet mijn ding dus was blij dat de rest meekwam. Achterin de tent/buiten was het wel goed te verstaan, maar doordat ik maar een deel heb gevolgd zal ik er geen oordeel over vellen.
- Kraantje Pappie: Als je dan toch op het festival bent en niks anders te doen hebt, waarom dan ook niet. Hou wel van hiphop, maar dan wel maar een specifiek deel vaak en Kraantje Pappie valt daar niet onder. Moet hem wel 'probz' geven voor de show, want hij ging lekker. Lekker showtje en natuurlijk een grandioze opkomst aan 14 t/m 20 jarige om zo de doelgroep ff vlug te omschrijven. Dit was gewoon leuk. 6,1.
- Danny Vera: De man van Voetbal Inside, zo ken ik hem alleen. Een goede vriend van hem is er wel eens naartoe geweest en was altijd wel enthousiast, maar heb het nooit echt een kans gegeven of het opgezocht. Dit was heerlijke rock 'n roll en in vergelijking met Jett Rebel de dag ervoor, dit is hoe je zo nu en dan solo's er doorheen gooit. Eigenlijk wel een van de verrassingen voor me dit weekend Een mooie 7,4.
- Common Linnets: Ik baal zo erg dat ik mee ben gegaan omdat m'n ma zo graag wilden(wie anders dan volwassen vrouwen willen hier eigenlijk naartoe?). Achteraf veel liever naar de kapel geweest en The Sherlocks daar aan willen horen. Vond het maar een beetje een saai ongeinspireerd zootje. Ging ook wat fout leek het met de tekst zelfs. Publiek waar ik stond ook echt scheitirritant. Stonden toch ergens op rij 5/6 ofzo en er waren echt wat groepen mensen die er keihard doorheen aan het praten waren. kom op zeg, dat verpeste het best wel voor mij. Vond dit beetje gelijkwaardig uiteindelijk met Jett Rebel qua gevoel achteraf(om verschillende redenen). Daarom ook een 5.
- Rival Sons: Nu werd het toch wel tijd voor wat harder werk en dat kwam er met Rival Sons. Heerlijke band, met een drummer en gitarist die de show stalen voor mij. Zanger heeft een heerlijke ruige stem ook, maar doet wel een bepaald trucje dat ik op een gegeven moment zat werd. Dat was ook m'n minpunt met Rival Sons. 1 uur was prima, maar meer had ik niet hoeven horen. Te veel van hetzelfde. Wel een mooie show en daarom een 7.
- Biffy 'Fucking' Clyro!: Holy shit, dit was geweldig. Ondertussen had ik een mooie plek op de voorste rij(wat redelijk makkelijk ging). Sinds Werchter 2014 heb ik ze helaas niet gezien omdat er continue iets was waardoor ik niet kon (Van tentamen tot vakantie tot weet ik veel wat) en wat was dit een heerlijke show. Heerlijk strak, soms keihard en dan weer prachtig mooi klein. Lekkere show eromheen ook met de lichten en het vuur, en natuurlijk een geweldige setlist. Wolves of Winter, wat is dat een fenomenale opener zeg, kan me eigenlijk geen geschikter nummer daar voor voorstellen. Hoogtepunt van de show voor mij was That Golden Rule, wat echt een van mijn favoriete nummers is. Stingin Belle is ook echt een geweldige keiharde afsluiter. 2 dingen die me verder opvielen. Allereerst was ik door Medicine verrast. Op cd vind ik het een saai kut nummer, maar live kwam dit prachtig naar voren. Verder moet ik zeggen dat ik wel echt The Captain heb gemist in de setlist. Verder was dat natuurlijk geen ramp gezien het feit dat de rest echt prachtig goed in elkaar stak als setlist. Ik denk wel dat dit in een lijstje komt met mijn favoriete optredens waar ik tot nu toe ooit ben geweest. 9,4.

Al met al, een combiticket voor minder dan 50 euro(4=3 ding) en dan zo'n weekend. Top weekend en hopelijk ga ik volgend jaar weer.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.798
1.713
– Biffy ‘Fucking’ Clyro!: Holy shit, dit was geweldig. Ondertussen had ik een mooie plek op de voorste rij(wat redelijk makkelijk ging). Sinds Werchter 2014 heb ik ze helaas niet gezien omdat er continue iets was waardoor ik niet kon (Van tentamen tot vakantie tot weet ik veel wat) en wat was dit een heerlijke show. Heerlijk strak, soms keihard en dan weer prachtig mooi klein. Lekkere show eromheen ook met de lichten en het vuur, en natuurlijk een geweldige setlist. Wolves of Winter, wat is dat een fenomenale opener zeg, kan me eigenlijk geen geschikter nummer daar voor voorstellen. Hoogtepunt van de show voor mij was That Golden Rule, wat echt een van mijn favoriete nummers is. Stingin Belle is ook echt een geweldige keiharde afsluiter. 2 dingen die me verder opvielen. Allereerst was ik door Medicine verrast. Op cd vind ik het een saai kut nummer, maar live kwam dit prachtig naar voren. Verder moet ik zeggen dat ik wel echt The Captain heb gemist in de setlist. Verder was dat natuurlijk geen ramp gezien het feit dat de rest echt prachtig goed in elkaar stak als setlist. Ik denk wel dat dit in een lijstje komt met mijn favoriete optredens waar ik tot nu toe ooit ben geweest. 9,4.

Klinkt heel vet zeg, had vorig jaar tickets voor Biffy in 013, maar kon uiteindelijk niet door school. Wat heb ik daar spijt van man. Hoop dat je het naar je zin hebt gehad, maar dat kan ook niet anders als je Biffy Clyro live hebt gezien.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ja zeer zeker naar mijn zin gehad.

Vorig jaar had ik ook tickets voor Tivoli, maar uiteindelijk vanwege tentamens toch maar verkocht omdat ik het risico en alles niet wilde nemen(tentamen was de dag erna ook om 9 uur al).

Blijft toch apart dat ze in Nederland niet zo groot zijn vergeleken met UK moet ik zeggen, want wat zijn ze grandioos live en ergens toch wel radiovriendelijk zelfs zou ik zeggen.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Crossing Border

3/4 November in Den Haag met o.a. Spoon.

Prima prijs/kwaliteit verhouding volgens mij.

Mooie optie ook voor Spoon fans die net als ik de week erna al op Le Guess Who staan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Nog een paar nachtjes slapen, en dan mogen we ons weer opmaken voor het Valkhof Festival. Wat mij betreft het fijnste plekje van de Nijmeegse zomerfeesten. Zaterdag onder andere The Moonlandingz, Amber Arcades, Iguana Death Cult. Zondag Jo Goes Hunting, Mister And Mississippi, Pip Blom. Maandag Altin Gun, Anna Meredith, Luwten. En ongetwijfeld nog een laar mooie dingen zien en ontdekken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ga weer eens kijken wat de leukste avonden zijn en wanneer het goed weer is hahah!

Ik dacht dat zaterdag sowieso al een leuke was.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Was meteen een prima avondje in het Valkhof. Amber Arcades, Dakota, Meatbodies, Moonlandingz en Homesick. Lekker sfeertje ook weer.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ook gisteravond was het weer goed vertoeven in het valkhof. Luwten, Mammuth, Altin Gun en als hoogtepunt Anna Meredith. Echt te gekke afsluiter.

Vanavond wellicht nog 1 keer richting valkhof wandelen; daarna vakantie :)
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Heb ook mijn eerste festival van dit jaar alweer gevonden: Down By The River. Een kleinschalig Folk, Americana en Roots festival in Venlo op 8 april. Toch wel een paar leuke namen en het is toch bij mij om de hoek.

De line-up:
Blitzen Trapper + The Deep Dark Woods + Andrew Combs + Kacy and Clayton + The Yawpers + Twain + Sheesham, Lotus & Son + Jay-Roon + Jerry Leger & The Situation + Maurice van Hoek
 

jobe

Nieuw lid
21 feb 2018
1
0
Vind hier nergens iets terug over North Sea Jazz?
Mijn inziens toch wel een van de beste festivals in Nederland!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Vestrock 1+2 Juni:
My Baby / Johan / Blaudzun / Millionaire / WHITE / Rowwen Heze / Michelle David & The Gospel Sessions / Equal Idiots / Goe Vur In Den Otto / Black Foxxes / Lydmor / Powder For Pigeons / Big Bat / Curt

Aardig rijtje tot nu toe, de headliners moeten nog komen.
Ik ga dit jaar voor de vijfde keer naar Vestrock en kijk alweer uit naar de terugkeer van WHITE, die vorig jaar zo hard tekeer gingen dat de speakers bijna van het podium vielen. Een van de meest ondergewaardeerde livebands van het moment imo. Ook erg blij met Equal Idiots, de laatste keer dat ik ze zag kreeg ik nog een elleboog op mijn slaap. Lachen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
577
Nieuw American festival in het Amsterdamse Bos. Fijne line-up met een EU summer exclusive van Drive-by Truckers.
Zeer de moeite waard! Ga waarschijnlijk kaarten scoren.Once In A Blue Moon
 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
BEKENDMAKING PROGRAMMA SJWAAMPOP 2018!

Het programma van de 36e editie van het gratis festival Sjwaampop is compleet. Op 18 en 19 augustus staan tal van DJ’s en bands op de Markt in Swalmen en we geven jullie de complete lijst met namen!
Maak je borst maar nat want niemand minder dan Miss Montreal, Van Dik Hout, Dune, The Overslept, La Fuente, Puinhoop Kollektiv, The Ragtime Rumours, Jägerstrike, ProdigyXL, Phantom Elite en DJ Admin staan op het programma!

Zondag 19 augustus
Met Miss Montreal en The Overslept heeft Sjwaampop twee namen op de programmering staan die ook op Pinkpop te zien zijn! In 2012 was Miss Montreal in het bloedhete jaar ook van de partij bij Sjwaampop. Met haar nieuwe EP ‘Again’ en met hits als ‘Just a Flirt’ en ‘Wish I Could’ draait het bij Sanne vooral om muziek en dat laat ze horen op de Sjwaampop zondag. The Overslept werd in 2017 benoemd tot 3FM talent en sindsdien is de band niet meer van de radio weg te denken. Een volwassen sound laten de heren horen zonder de punk roots en hun speelse kant uit het oog te verliezen.
Van Dik Hout (o.a. ‘Stil in Mij’) maakt al ruim 20 jaar pure Nederpoprock met poëtische teksten. Hoewel de band al bijna alles heeft bereikt in de Nederlandse muziekwereld, blijft Van Dik Hout hongerig en blijven ze zichzelf muzikaal vernieuwen.
De Reuverse band The Ragtime Rumours gaat voor een energieke mix van old-skool ragtime (pianoblues), gypsyjazz en blues zorgen met een echte rock ’n roll attitude. ProdigyXL laat met zijn naam al duidelijk weten welke muziek je kunt verwachten. Deze coverband laat ons de beste nummers van The Prodigy horen en ons helemaal los gaan op o.a. het bekende nummer ‘Voodoo People’! Met Phantom Elite hebben we ook een band van het hardere segment aan ons programma weten toe te voegen. Deze female fronted metal band met regionale roots gaat ervoor zorgen dat iedereen los gaat.

Zaterdag 18 augustus
Niemand minder dan Dune staat te shinen op de Sjwaampop zaterdag. De Duitse muziekgroep maakt een mix van techno en rave met een vleugje hardcore house. Genoeg variatie om het Sjwaampop publiek los te krijgen! Ook La Fuente staat op het Sjwaampop podium. Deze oude bekende mocht ook in 2012 bij de 1e editie van de Sjwaampop zaterdag zijn muziek laten horen en doet dat nu weer met zijn unieke, energieke en originele sound. Housemuziek op z’n best!
Deze drie Brabantse halfgoden slopen met hun unieke party-act wekelijks menig club, zaal of festival. Met hun aanstekelijke mix van onbezonnen meezingers in een eigen jasje gaat dat zeker goed komen met Puinhoop Kollektiv!
Jägerstrike gaat in een hoog tempo verschillende stijlen aan je laten horen. Verwacht urban, golden oldies, moombahton, latin, house, trap en een vleugje hardstyle. DJ Admin is geen onbekende voor het Zjwamer publiek. Als DJ heeft hij al een keer opgetreden tijdens Sjwaampop en zijn presenteerkunsten heeft hij ook enkele keren laten zien. Dit jaar laat hij met zijn house, EDM, mash-ups en floorfillers heel Swalmen weer lekker dansen.

Houdt onze website www.sjwaampop.com en Facebook pagina (Sjwaampop) in de gaten voor alle ins & outs over de artiesten!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken