Verzameltopic kleinere Belgische festivals 2021

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Sjockrock (10-12 juli, Lille), met Madness, Dropkick Murphys en Social Distortion als headliners. Ook nog Oh Sees, Black Lips, The Blasters, Equal Idiots, Phil Campbell, Agnostic Front...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
6 nieuwe namen: Dido vervoegt Lionel Richie op vrijdag 31 juli, Craig David presents TS5 en Snelle & de Lieve Jongens Band sluiten aan bij Black Eyed Peas op zaterdag 1 augustus, Supergrass en Seasick Steve treden net als Snow Patrol aan op maandag 3 augustus, en Equal Idiots komen erbij op de punkrockdag woensdag 5 augustus bij Sum 41, Flogging Molly, Bad Religion en meer


Niet zo boeiend allemaal.
Waar blijft die Metal dag!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
6 nieuwe namen: Dido vervoegt Lionel Richie op vrijdag 31 juli, Craig David presents TS5 en Snelle & de Lieve Jongens Band sluiten aan bij Black Eyed Peas op zaterdag 1 augustus, Supergrass en Seasick Steve treden net als Snow Patrol aan op maandag 3 augustus, en Equal Idiots komen erbij op de punkrockdag woensdag 5 augustus bij Sum 41, Flogging Molly, Bad Religion en meer

Niet zo boeiend allemaal.
Waar blijft die Metal dag!
Misschien handig om te vermelden dat dit Lokerse Feesten is :wink:
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
6 nieuwe namen: Dido vervoegt Lionel Richie op vrijdag 31 juli, Craig David presents TS5 en Snelle & de Lieve Jongens Band sluiten aan bij Black Eyed Peas op zaterdag 1 augustus, Supergrass en Seasick Steve treden net als Snow Patrol aan op maandag 3 augustus, en Equal Idiots komen erbij op de punkrockdag woensdag 5 augustus bij Sum 41, Flogging Molly, Bad Religion en meer

Niet zo boeiend allemaal.
Waar blijft die Metal dag!
Toen ik de mail deze ochtend las, dacht ik dat er "DIO" stond. Ik dacht al WTF? Bleek er een D te veel te staan :roll: :lol:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Joe wrote:
6 nieuwe namen: Dido vervoegt Lionel Richie op vrijdag 31 juli, Craig David presents TS5 en Snelle & de Lieve Jongens Band sluiten aan bij Black Eyed Peas op zaterdag 1 augustus, Supergrass en Seasick Steve treden net als Snow Patrol aan op maandag 3 augustus, en Equal Idiots komen erbij op de punkrockdag woensdag 5 augustus bij Sum 41, Flogging Molly, Bad Religion en meer

Niet zo boeiend allemaal.
Waar blijft die Metal dag!

Toen ik de mail deze ochtend las, dacht ik dat er “DIO” stond. Ik dacht al WTF? Bleek er een D te veel te staan
1f644.svg
1f606.svg
Even off-topic dan... Weet niet of ze ook in België, maar er tourt in Nederland in mei een groepering rond die Dio en zijn liedjes eren. En het is ook niet de minste bezetting.
De sterbezetting tijdens deze speciale avond bestaat uit vocalist John JayCee Cuijpers (Ayreon, Praying Mantis), gitarist Ruud Jolie en toetsenist Martijn Spierenburg (beiden van Within Temptation), de van oorsprong hardrock gitarist Menno Gootjes (Focus), bassist Rob van der Loo (Epica) en drummer Stef Broks (Textures).
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Toch een festival dat in deze periode gaat aankondigen: Lokerse Feesten maakt morgenvroeg nieuwe namen bekend en ze hinten naar bands voor de metaldag.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Toch een festival dat in deze periode gaat aankondigen: Lokerse Feesten maakt morgenvroeg nieuwe namen bekend en ze hinten naar bands voor de metaldag.
Klopt!

Harder Better Faster Stronger: 2 aug wordt een gitzwarte hoogmis voor de zware metalheads! ??Amon Amarth heeft zich met een spectaculaire live show verdiend opgewerkt tot nieuwe festival headliner. At The Gates speelt integraal en exclusief het meesterwerk ‘Slaughter Of The Soul’. En Oathbreaker is eindelijk terug en staat deze zomer op slechts 1 Belgisch festival.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
https://www.glasgowlive.co.uk/whats-on/music-nightlife-news/kraftwerk-glasgow-playground-festival-2021-19306325

Kraftwerk, Underworld en Chic ft Nile Rodgers vandaag voor een Brits festival voor eind juli/begin augustus 2021 aangekondigd. Alle drie kanshebbers voor Lokerse Feesten vermoed ik.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Couleur Café (25 tot en met 27 juni) kondigt toch nog wat namen aan: "In een ultieme poging om dit annus horribilis alsnog wat kleur te geven, voegt Couleur Café 3 prachtige namen toe aan de affiche":

herbevestiging van Shaggy + Brihang en Tinariwen.

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Update over de Brusselse festivals Couleur Café en Brussels Summer Festival: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210113_95796214

"Samen met heel wat andere festivals zal Couleur Café begin maart beslissen of het festival doorgaat. “Wij zijn nu alles aan het voorbereiden voor een normale editie met een volle capaciteit. Er is voor ons geen plan B of plan C, simpelweg omdat dat financieel niet haalbaar is.”"
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Gent Jazz lijkt ook naar iets van nieuws te hinten. Alles is duidelijk in een stroomversnelling geraakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Rock Herk gaat nieuws bekend maken, ze geven wel mee dat er iets gaat gebeuren op 10 en 11 september. Een volwaardige Rock Herk?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken