Helemaal mee eens, en ook blij met de beschrijving van Indiaantje.Fijn dat er meer mensen zijn die deze show zo ervaren hebben. Was echt fantastisch!
Memorabele avond, want ook Efterklang in de Effenaar was toen geweldig.
Helemaal mee eens, en ook blij met de beschrijving van Indiaantje.Fijn dat er meer mensen zijn die deze show zo ervaren hebben. Was echt fantastisch!
Ja eens, was ook sterk. Ik ben er na nooit meer geweest, en volgens speelt het ook niet meer echt dat festival?Helemaal mee eens, en ook blij met de beschrijving van Indiaantje.
Ik ben daarna nog een keer in Amsterdam geweest; toen hadden ze The Notwist en Neil Finn (Crowded House) met Glenn Kotche (Wilco). Was een van de laatste keren. Inderdaad jammer, want het concept was mooi.Ja eens, was ook sterk. Ik ben er na nooit meer geweest, en volgens speelt het ook niet meer echt dat festival?
Jammer want was echt een prachtig concept.
Deze was ik nog vergeten in mijn lijstje, maar was inderdaad een geweldig optreden! Die setlist…Zoiets denk ik:
1. Sigur Ros - Lowlands 2008
2. Kae Tempest - Into The Great Wide Open 2017
3. Zaho De Sagazan - Tivoli, Ronda 2025
4. Young Fathers - Best Kept Secret 2024
5. Shortparis - Le Guess Who? 2019
6. Radiohead - Best Kept Secret 2017
7. Turnstile - AFAS 2025
8. Death Cab For Cutie - Amsterdamse Bos 2018
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Best Kept Secret 2022
10. Jimmy Eat World - Melkweg, ik denk 2002
Bonus : De Baron - mijn bruiloft - 2019
Haha nice, ik lees deze een paar uur na mijn eigen lijst en denk gelijk 'oh ja, Sufjan in Carré, die had er bij mij ook in gemoeten'. Wolf Parade op BKS was ook geweldig. Rosalia vind ik nog moeilijk te plaatsen, maar grote klasse ook. En LCD op Lowlands..Ok, mijn poging.. dit is echt onmogelijk. Mooi om die lijsten te zien, en zeker om een aantal bekende shows tegen te komen.
In chronologische volgorde:
Tool - Pinkpop (2001)
Radiohead - Wuhlheide Berlijn (2008)
Sufjan Stevens - Carré Amsterdam (2015)
Julien Baker, BKS (2017)
Wolf Parade, Loppen Kopenhagen (2017)
The National - BKS (2018)
LCD Soundsystem - BKS (2018)
Kate Tempest - BKS (2019)
Young Fathers - BKS (2023)
Rosalía - Ziggo Dome (2026)
Speelde Efterklang toen in de kleine zaal? Weet wel dat ik rond die tijd bij een show van hen ben geweest (kan me herinneren dat ze tijdens de encore de stekker uit de versterking hadden getrokken want t duurde te lang?)Helemaal mee eens, en ook blij met de beschrijving van Indiaantje.
Volgens mij was tot 2014/2025 zeker nog een ding? Ik weet dat ik er in 2013 nog ben geweest, met Olafur Arnalds (met t Metropole Orkest?)Ja eens, was ook sterk. Ik ben er na nooit meer geweest, en volgens speelt het ook niet meer echt dat festival?
Jammer want was echt een prachtig concept.
Was dit dat legendarische optreden waar door allerlei technische problemen Knights of Cydonia niet gespeeld kon worden en ze vanuit het niets met het jaren niet meer gespeelde Showbiz afsloten? Top optreden was dat.Muse @Rock Werchter 2023
Ook weer een geweldige band die ik live heb mogen zien voor de eerste keer!
Gorillaz in HMH was in 2010Hoe leuk om de lijstjes te lezen en hoe moeilijk om zelf te maken!
Gorillaz - HMH (2009)
Arctic Monkeys - Best Kept Secret (2013)
Spinvis - Tivoli (Tijdloos) Oudegracht (2014)
Selda - Le Guess Who (2014)
Sufjan Stevens - Carré (2015)
Radiohead - Best Kept Secret (2017)
Kendrick Lamar - Ziggo Dome (2022)
Bon Iver - Ziggo Dome (2022)
MK.Gee - Lowlands (2025)
Rosalía - Ziggo Dome (2026)
Jep natuurlijk wel zonde dat de eerste Muse geen Knights of Cydonia gespeeld werd maar de uitzinnige menigte die helemaal los ging op Showbiz was het waard!Was dit dat legendarische optreden waar door allerlei technische problemen Knights of Cydonia niet gespeeld kon worden en ze vanuit het niets met het jaren niet meer gespeelde Showbiz afsloten? Top optreden was dat.
CorrectedGorillaz in HMH was in 2010Ik was er ook bij, maar ik kan het niet helemaal meer terughalen helaas. Ik weet wel dat Little Dragon het voorprogramma was en ook De La Soul, Neneh Cherry en Bobby Womack erbij waren. Zou het zo graag opnieuw beleven!