The Rolling Stones

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443

Drummer Charlie Watts niet met The Rolling Stones op tournee​



Drummer Charlie Watts gaat niet mee op tour met zijn band The Rolling Stones. Dat maakte de groep donderdag bekend op Instagram. De drummer moet rust houden na een medische ingreep.

„Voor het eerst is m’n timing niet helemaal lekker. Ik werk hard aan mijn herstel, maar heb geaccepteerd dat het nog wel even gaat duren”, schrijft de 80-jarige Watts. „Ik wil fans na de coronacrisis niet nog een keer teleurstellen door de tour uit te stellen of af te gelasten.”

De 64-jarige drummer Steve Jordan neemt nu plaats achter de drums. Jordan zegt enorm vereerd te zijn te mogen optreden met de Britse band. „En ik zal de eerste zijn die z’n plekje weer opgeeft zodra Charlie zegt dat hij er klaar voor is.”

(Dus komt er nog een Europese tour in 2022 misschien)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
wel goed dat ze de tour alsnog doorzetten, en dat ze als vervangend drummer Steve Jordan hebben opgetrommeld...
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
921
435
wel goed dat ze de tour alsnog doorzetten, en dat ze als vervangend drummer Steve Jordan hebben opgetrommeld...
Zeker, maar het wordt steeds minder Stones zo.Hun leeftijden spelen natuurlijk ook niet mee.Kans is dus groot dat dit een van de laatste tours 2021/2022 gaat worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Sad day people... ?

Charlie Watts, de drummer van The Rolling Stones, is overleden op 80-jarige leeftijd. Dat bevestigt zijn uitgever Bernard Doherty aan het persbureau AP.

In een statement is te lezen: “It is with immense sadness that we announce the death of our beloved Charlie Watts. He passed away peacefully in a London hospital earlier today surrounded by his family. Charlie was a cherished husband, father and grandfather and also as a member of The Rolling Stones one of the greatest drummers of his generation. We kindly request that the privacy of his family, band members and close friends is respected at this difficult time.”


Festileaks.com/2021/08/einde-voor-the-rolling-stones-drummer-charlie-watts-is-overleden/
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443

‘The Rolling Stones gaan door met voorgenomen tour en maken er eerbetoon van’​

The Rolling Stones gaan door met hun voorgenomen Amerikaanse tournee, die op 26 september in St. Louis begint. De band zal de concerten gebruiken als een eerbetoon aan hun dinsdag overleden drummer Charlie Watts (80), zo melden verschillende Britse media. Watts had zich eerder al om gezondheidsredenen uit de tour teruggetrokken.

“Charlie was als een broer voor Mick, Ronnie en Keith”, zegt een ingewijde uit de muziekindustrie in The Sun, refererend aan zanger Mick Jagger (78) en gitaristen Ronnie Wood (74) en Keith Richards (77). “Die gasten waren echt vergroeid met elkaar, ze konden alles tegen elkaar zeggen. Hij zou het vreselijk hebben gevonden als de shows vanwege hem afgezegd zouden worden en daarom willen de overige bandleden ook doorgaan, ter ere van hem.” Volgens de bron willen ze met de tournee Charlie Watts’ leven vieren.
Op sociale media zijn de meningen van fans verdeeld over de beslissing. “Zonder Charlie zijn de Stones de Stones niet meer. Het is niet dat jullie het nog om het geld moeten doen, dus ga lekker met pensioen”, schrijft een volger van de groep. Een ander schrijft: “Stop hiermee voordat het gênant wordt. Zonder Charlie geen Stones.”
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394

‘The Rolling Stones gaan door met voorgenomen tour en maken er eerbetoon van’​

The Rolling Stones gaan door met hun voorgenomen Amerikaanse tournee, die op 26 september in St. Louis begint. De band zal de concerten gebruiken als een eerbetoon aan hun dinsdag overleden drummer Charlie Watts (80), zo melden verschillende Britse media. Watts had zich eerder al om gezondheidsredenen uit de tour teruggetrokken.

“Charlie was als een broer voor Mick, Ronnie en Keith”, zegt een ingewijde uit de muziekindustrie in The Sun, refererend aan zanger Mick Jagger (78) en gitaristen Ronnie Wood (74) en Keith Richards (77). “Die gasten waren echt vergroeid met elkaar, ze konden alles tegen elkaar zeggen. Hij zou het vreselijk hebben gevonden als de shows vanwege hem afgezegd zouden worden en daarom willen de overige bandleden ook doorgaan, ter ere van hem.” Volgens de bron willen ze met de tournee Charlie Watts’ leven vieren.
Op sociale media zijn de meningen van fans verdeeld over de beslissing. “Zonder Charlie zijn de Stones de Stones niet meer. Het is niet dat jullie het nog om het geld moeten doen, dus ga lekker met pensioen”, schrijft een volger van de groep. Een ander schrijft: “Stop hiermee voordat het gênant wordt. Zonder Charlie geen Stones.”
Mooi bericht en groot gelijk van de mannen om dit te doen. Erger me alleen kapot aan het feit dat er quotes in moeten van een paar van die keyboard warriors.
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses en Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Mooi interview en vol liefde wordt er gesproken over Charlie.
Als deze tour hun bevalt plakken ze er denk ik nog wel 1 of 2 jaar aan vast.
Dan zijn Mick en Keith 80. Je moet een keer stoppen maar ik zie ze voordat ze stoppen nog wel een keer de wereld over gaan…..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Is iorr zo'n algemeen forum voor van alles en nog wat? Daar hebben ze een paar jaar geleden ook al eens uitgebreid een Europese tour besproken. Dat zat er toen toch 1 tussen die aardig op de hoogte was bleek achteraf ?
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
en er is onlangs groen licht gegeven voor een show in Oslo volgend jaar, ook via iorr
Mijn idee is dat ze gewoon nog 1 keer in verschillende korte legs de wereld over gaan. Daar doen ze dan zeg anderhalf jaar over en ergens in 2023 houden ze ermee op.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
moet nog maar zien wat er van waar is, maar ik heb vermoeden dat dat wel goed zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Gebruikers die dit onderwerp bekijken