Festileaks Top 17

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.638
2.211
In principe was natuurlijk Nick Cave & Warren Ellis je eerste tip, zo heb ik ook wel eens gehad dat mijn eerste tip in de lijst kwam en daarmee geen tip in het tippakket (meerdere mensen). Maar aangezien ik de Black Flowers nog moet aanpassen zal ik hem erbij zetten ;)
Ahh.. dacht dat als je eerste tip rechtstreeks in de lijst kwam, je tweede tip in de tiplijst kwam. Mijn fout dus, excuses!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Los daarvan even het schema zoals jullie helemaal op de hoogte zijn in lijstjestijd.

5-12: gewone Festileaks 10
12-12: laatste festileaks 10 van 2021
18 & 19-12: Festileaks ?? overzicht 2021
26-12 & 2-1: Winterreces (iets met een sociaal leven enzo)
9-1: eerste festileaks 10 van 2022
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Stembussen zijn gesloten voor de top 2000, gelukkig zijn ze hier nog open. Stuur ze nog in lieve mensen!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Ik zal er morgen in de middag mee bezig gaan, dus stem of vandaag of morgenvroeg nog mensen! (ik heb er nu nog maar 1)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.429
1.532
Concorde is ook mijn tip van deze week, blijft jammer dat Bread Song in tegenstelling tot Chaos Space Marine nooit vaste voet heeft weten te krijgen in de lijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Week 21 voor de Festileaks ten alweer. 4 nieuwe binnenkomers, 3 zittenblijvers, 2 stijgers en 1 zakker. Na 2 weken zit het erop voor Jenny Hval en Hurray for the Riff Raff, na 4 weken voor Wet Leg en na maar liefst 6 weken voor Phoebe Bridgers. Nieuwe week, nieuwe kansen.

10. Let's Eat Grandma - Two Ribbons (-7 plekker)(Week 3)
Na 2 weken knap in de top 3 te hebben gestaan zakt de band ineens hard op weg naar de uitgang van de lijst.


9. Froukje - Een Teken (=)(2 weken)
Vorige week net binnen en deze week blijft hij er net in staan.


8. Wet Leg - Too Late Now (Nieuw)(Week 1)
Eruit met de single Wet Dream en meteen erin met het volgende nummer. Zo zetten ze een rijtje binnenkomers in gang.


7. Black Country, New Road - Concorde (Nieuw)(Week 1)
Net als Wet Leg ook geen shortlist nodig voor deze oude bekenden. Kijken of ze hun hoogste notering van 1 weer kunnen benaderen.


6. Korn - Start the Healing (Nieuw)(Week 1)
Na een tijdje in de shortlist te hebben gestaan komen de nu-metalgrootheden de lijst binnen denderen.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
5. Nick Cave & Warren Ellis - We Are Not Alone (+1 plek)(2 weken)
De rustige verschuiving omhoog past natuurlijk helemaal bij deze filmische plaat.


4. Taylor Swift - All Too Well (Nieuw)(Week 1)
Nieuw is dit nummer natuurlijk niet, maar tot een tijdje terug kenden we enkel de 5 en halve minuut. Nu is het nummer bijna 2x zo lang in de nieuwe versie van de opnieuw opgenomen plaat Red.


3. Eddie Vedder - The Haves (+1 plek)(2 weken)
In de tweede week al de top 3 in gekomen. Een van de 2 stijgers die beiden maar 1 plekje weten te klimmen.


2. Porcupine Tree - Harridan (=)(5 weken)
De langst genoteerde na het wegvallen van Phoebe Bridgers zijn de Engelse progrockers. Goed behoud van de podiumplek.


1. Beach House - Superstar (=)(4 weken)
Muurvast zit de bovenkant van onze lijst. De bovenste 2 staan al 4 weken bovenaan en Beach House is alweer de populairste.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Dat brengt ons bij de volgende shortlist:

Beach HouseSuperstar
Porcupine TreeHarridan
Eddie VedderThe Haves
Taylor SwiftAll Too Well (10 minute version)
Nick Cave & Warren EllisWe Are Not Alone
KornStart the Healing
Black Country, New RoadConcorde
Wet LegToo Late Now
FroukjeEen Teken
Let's Eat GrandmaTwo Ribbons
Magdalena BayHysterical Us
The NationalSomebody Desperate
Kealan MiklaSólstöõur
GrimesPlayer of Games
The MuttonsWhat is Your Name?
SevdalizaThe Great Hope Design
PlaceboSurrounded by Spies
100 gecsMememe
Black FlowerO Fogo
CatbambooNext
Kanye West ft. Andre 3000Life of the Party
IdlesCrawl!
Yard ActPayday
FailureHeadstand
The KillersCody
Frank TurnerMiranda
Lucy GaffneyHeartstrings
Tara Nome DoyleSnail I
Bonobo ft. O'FlynnOtomo
Big ThiefTime Escaping
RiversideStory of my Dream
Jockstrap50/50

Speciale aandacht voor Sevdaliza en Placebo die beide net niet in de lijst kwamen.

En de spotify lijst:


Dank voor het stemmen weer. Aankomende week is de laatste stemmogelijk voor dit jaar voor de Festileaks Ten. Hopelijk dan een record aantal stemmen ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Oh wow, dacht dat Let's Eat Grandma vorig week eruit was gegooid en dus niet meer op hen gestemd. Oeps, goed dat ze er nog in staan dan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Ik heb een van mijn tips al gevonden voor deze week!


Jullie kunnen deze week voor de laatste keer stemmen, maak er gebruik van :)!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Ik heb een van mijn tips al gevonden voor deze week!


Jullie kunnen deze week voor de laatste keer stemmen, maak er gebruik van :)!
Niks gaat over het nummer Texas Sun heen, hoor. Was wel een heel fijne samenwerking.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Is het de bedoeling dat we deze week nog vrije keuzes doorgeven? Of beginnen we met een schone lei volgend jaar?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Is het de bedoeling dat we deze week nog vrije keuzes doorgeven? Of beginnen we met een schone lei volgend jaar?
De shortlist blijft staan voor volgend jaar, net zoals de lijst zelf. Dus met vrije keuzes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken