Sport algemeen

AZ heeft natuurlijk ook een uitstekende jeugdopleiding, waar jonge talenten liever naartoe gaan dan naar Ajax. Wat dat betreft toch echt wel een club met een ziel.
Ja, helemaal eens met de jeugdopleiding, bizar hoe zij jaarlijks een hele buts spelers verkopen, waarna de volgende lichting klaarstaat. Verder vind ik het gewoon een heel grijs clubje, zoals anderen ook al aangaven

Niet eens een feestelijk bericht dat we gewoon het WK gehaald hebben? FEEEST!!!! Zonder gekheid, hoe schatten jullie de kansen in? Ik vind dat we een beter team hebben als in 2010, de beste verdediging ter wereld, een verschrikkelijk goed middenveld waar elk land behalve Spanje jaloers op is, een wereldklasse linksbuiten maar helaas houdt het daar wel op. Desalnietemin met een gelukkig loting moet de halve finale minimaal haalbaar zijn.

Mijn gok voor wereldkampioen: Spanje
Grootste verrassing: Noorwegen
Grootste tegenvaller: Duitsland ( wilde eigenlijk België zeggen maar dat durf ik niet, plus dat ik nou niet echt het gevoel heb dat de verwachtingen hoog zijn)
Topscorer: Haaland

• Thinking
Waarderingen: Joe
Liechtenstein thuis, altijd moeilijk maar ik verwacht dat we er ook gewoon bij gaan zijn.

En om op mijn voorganger voort te borduren, mogen we Italië wel verwachten deze keer?
Zou ook wel grappig zijn om een Curacao op dat WK te zien.
Geen idee wat hun niveau is maar ik maar ik zou ze graag loten.

Republiek Congo liever niet want die doen aan voodoo.

Ik vind dat we een beter team hebben als in 2010, de beste verdediging ter wereld, een verschrikkelijk goed middenveld waar elk land behalve Spanje jaloers op is, een wereldklasse linksbuiten maar helaas houdt het daar wel op. Desalnietemin met een gelukkig loting moet de halve finale minimaal haalbaar zijn.
Heerlijk, dat Nederlandse chauvinisme haha.

Verwachtingen in België zijn inderdaad niet al te hoog. Volgens een poll van Sporza denkt 30% (van 30.000 stemmers) zelfs dat het vandaag tegen Liechtenstein nog kan/gaat mislopen. 😅

Niet eens een feestelijk bericht dat we gewoon het WK gehaald hebben? FEEEST!!!! Zonder gekheid, hoe schatten jullie de kansen in? Ik vind dat we een beter team hebben als in 2010, de beste verdediging ter wereld, een verschrikkelijk goed middenveld waar elk land behalve Spanje jaloers op is, een wereldklasse linksbuiten maar helaas houdt het daar wel op. Desalnietemin met een gelukkig loting moet de halve finale minimaal haalbaar zijn.

Grootste tegenvaller: Duitsland ( wilde eigenlijk België zeggen maar dat durf ik niet, plus dat ik nou niet echt het gevoel heb dat de verwachtingen hoog zijn)
Ik denk dat NL best goede / hele goede spelers heeft. Maar geen goed team.
Spelers die wekelijks een 8+ scoren bij de topclubs in buitenland laten het i.m.o. toch afweten bij het nationale elftal.
NL elftal is zooooooo voorspelbaar en voorin missen ze toch echt wel de topspits.

kwartfinale met saai voetbal, verder niet.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Het zou heel leuk zijn als Suriname en Curacao ook naar het WK gaan. Dat wordt vannacht duidelijk.

Vanavond ga ik eens lekker zitten voor Schotland-Denemarken. Dat gaat er echt om.

Ik heb er weinig verwachtingen van. Er zit te weinig winnaars mentaliteit in het team. Wil niet zeggen dat je moet schoppen op alles wat lost en vast zit. Maar ik mis gewoon de over mijn lijk mentaliteit wat bijvoorbeeld een Sneijder en Robben hadden. En dat zie je ook wel reglnatig terug dat het niet echt constant is.

Ik ben er zeker van, Nederlad kan van ieder land ter wereld winnen met dit team. En niet eens in de “11 tegen 11” of “de bal is rond” zin. Maar puur in kwaliteit, niemand komt het Nederlands elftal graag tegen. Maar ik zie Nederland gewoon geen consistente serie neer te zetten wat echt nodig is voor de titel.

Argentinië, Spanje en Engeland zijn de grootste kanshebbers. Dan volgen Portugal en Frankrijk als je het mij vraagt, en daarna volgen wij met Brazilië en de Duitsers. Sorry voor de Belgische vrienden in dit foroum, jullie tijd is denk ik een beetje geweest, hoewel ook niemand jullie graag treft.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ik denk dat Nederland wel met de beste lichting sinds 2010 naar een eindtoernooi gaat. En toch lijkt het niet helemaal te lukken. We kunnen wel twee verdedigingen van wereldklasse opstellen. Een fit middenveld betekent basisspelers van City, Liverpool en Barca. Stel je had daar nog prime Sneijder, Robben, Van Persie (en backup Huntelaar) bij.

We missen toch voor mijn gevoel de spelers die ook echt ten koste van alles prijzen willen pakken. Een Van Bommel of Nigel de Jong. Wouter Goes heeft volgende zomer waarschijnlijk net wat schaamhaar en is daar (nog) niet.

Als groepshoofd gaan we waarschijnlijk wel oké loten, met 48 landen, zal de loting daarna ook nog wel kunnen meevallen. Kwartfinale zou the bare minimum moeten zijn, maar ik voorzie toch ook niet de winnaarsmentaliteit om het veel verder te schoppen.

Ik heb er weinig verwachtingen van. Er zit te weinig winnaars mentaliteit in het team. Wil niet zeggen dat je moet schoppen op alles wat lost en vast zit. Maar ik mis gewoon de over mijn lijk mentaliteit wat bijvoorbeeld een Sneijder en Robben hadden. En dat zie je ook wel reglnatig terug dat het niet echt constant is.

Ik ben er zeker van, Nederlad kan van ieder land ter wereld winnen met dit team. En niet eens in de “11 tegen 11” of “de bal is rond” zin. Maar puur in kwaliteit, niemand komt het Nederlands elftal graag tegen. Maar ik zie Nederland gewoon geen consistente serie neer te zetten wat echt nodig is voor de titel.

Argentinië, Spanje en Engeland zijn de grootste kanshebbers. Dan volgen Portugal en Frankrijk als je het mij vraagt, en daarna volgen wij met Brazilië en de Duitsers. Sorry voor de Belgische vrienden in dit foroum, jullie tijd is denk ik een beetje geweest, hoewel ook niemand jullie graag treft.
Engeland zie ik eigenlijk toch niet zo gauw als serieuze kanshebber, ondanks dat ze dat ontzettend zijn (hele gekke zin). Beetje als Nederland eigenlijk, uiteindelijk laten ze het toch afweten. Spanje, Frankrijk en Argentinië zie ik ook wel als grootste kanshebbers. Portugal blijft wat mij betreft te veel alles doen wat Ronaldo wil.

Het is nog maar november, dus hoppelijk wordt het nog allemaal opgelost, maar ik ben toch nog wat kritisch over gisteren. Bij vlagen werd er direct gecombineerd, dus dat was leuk om te zien. Maar ik maak mij vooral zorgen om omschakelingen en het wegwerken van de bal in verdediging. Ik heb gisteren een aantal keer gezien dat een bal uit de 16 meter werd gekopt op gespeeld, maar dat de bal vervolgens weer bij een tegenstander kwam die alle ruimte had. Een top land gaat dit sowieso afstaffen. Als dat opgelost wordt dan heb ik er vertrouwen in dat we ver kunnen gaan komen!

Ik geloof niet zo in de clichés dat Engeland het altijd opfucked. Die hebben gewoon een heel erg sterk elftal, en ogen constant op dit moment. 2 EK finales achter elkaar verloren, dus ze zijn bij de prijzen in de buurt geweest, een keer kan het wel goed aflopen toch?

• Leuk
Waarderingen: zero
Ik geloof niet zo in de clichés dat Engeland het altijd opfucked. Die hebben gewoon een heel erg sterk elftal, en ogen constant op dit moment. 2 EK finales achter elkaar verloren, dus ze zijn bij de prijzen in de buurt geweest, een keer kan het wel goed aflopen toch?
Zeker, qua materiaal zou dat gewoon moeten kunnen. Nu met Tuchel ook wel een betere trainer. Wie weet, wel zin in een zomer voetbal. Waar ik de kwalificatiewedstrijden altijd een gruwel vind, zijn die zomers toch prachtig. Lekker op een heet dagje gaan zitten voor Kaapverdie tegen El Salvador, wie doet je wat.

Zeker, qua materiaal zou dat gewoon moeten kunnen. Nu met Tuchel ook wel een betere trainer. Wie weet, wel zin in een zomer voetbal. Waar ik de kwalificatiewedstrijden altijd een gruwel vind, zijn die zomers toch prachtig. Lekker op een heet dagje gaan zitten voor Kaapverdie tegen El Salvador, wie doet je wat.
Het voetbal doet waarschijnlijk wel wat aan je ogen, maar voor de rest heb je helemaal gelijk, voetbalzomers zijn heerlijk

Users who are viewing this thread