Sport algemeen

Als City volgende week wint is het billen knijpen in Brugge. Stel dat ze eruit gaan op doelsaldo. 😅

Ben benieuwd.
Club Brugge inderdaad in een hele kwetsbare positie. Verliezen van Manchester City betekent zakken naar plek 21 en afhankelijk zijn van andere uitslagen.
- Benfica gaat er voorbij als ze winnen of gelijk spelen tegen Juventus.
- Sporting gaat er voorbij als ze winnen of gelijk spelen tegen Bologna.
- PSG en Stuttgart gaan er voorbij als ze tegen elkaar gelijk spelen.
- Dinamo Zagreb gaat er voorbij als ze met grote cijfers winnen van Milan (doelsaldo nu 6 slechter dan Club).

Kans bestaat dus dat Club eruit vliegt als ze zelf geen puntje pakken, PSG en Stuttgart er een salonremise van maken en de Portugese clubs winnen of gelijk spelen tegen de Italiaanse clubs.

PSV dan weer tamelijk zeker vanwege het veel betere doelsaldo t.o.v. Club (tenzij ze met hele grote cijfers van Liverpool verliezen).

Goh ja, uiteindelijk is dat zoals het zou moeten he. Supporters die door elkaar zitten en elk hun ding kunnen doen zonder een vuistslag te krijgen.

Supporters moeten druk kunnen zetten op het bestuur vind ik. KRC Genk en RSCA hebben bewezen dat je een duidelijke boodschap kan geven zonder dat het fysiek wordt. Bij Gent is het voorlopig stil bij de harde kern (als die er al één hebben).

Maar bij Gent zijn ze altijd stil ;)
uiteraard, grote voorstander om in thuis vak te kunnen zit in een amicale sfeer.

Gent is een speciaal clubke.
veel potentieel maar geen echt fanatieke aanhang en speakers in het stadion om de sfeer te bevorderen.
jammer want kan veel meer dan een luisje in een pels zijn als er daar een echte voetbal cultuur is.

Wat een slecht begin van Rsca, tijd dat die ziekenboeg terug is en de nieuwkomers ingeschreven zijn.
Van het goede teveel ja telkens weer die geblesseerden, gelukkig dat die aanvaller van Pilzen zijn strafschop trapt zoals mijn bomma het ook zou kunnen.

Dat nieuwe spelers niet mogen meespelen in Europa vind ik toch maar gek, in de eigen competitie mag het wel. We hadden toch stuk sterker kunnen staan.

Gooi Yari en Thorgan er maar op na de rust en waarom die Foket nog zijn kansen krijgt snap ik gewoon niet.

En stop met die 3-4-3.

Wat een week al! AZ en PSV met 11 punten zouden door moeten zijn, Twente wint, maar geen idee wat de kansen zijn om door te gaan. Feyenoord 3-0 tegen Bayern en ook door. Nu Ajax nog… 5 uit 5?

Dikke afgang, nu tegen Hoffenheim wel starten met de best mogelijke elf die je ter beschikking hebt.

Foket en Rits bij het groot huisvuil dumpen en Leander op het middenveld aub. En hopen dat hij het daar wel goed doet.

Man wat is deze overwinning lekker. 2 belachelijke penalty's mee maar dat mag ook wel eens. Volgende week knallen met een volle veste tegen Besiktas en we zijn voor 90% zeker door. Alleen jammer dat ik er zelf niet bij kan zijn.

Wat een week al! AZ en PSV met 11 punten zouden door moeten zijn, Twente wint, maar geen idee wat de kansen zijn om door te gaan. Feyenoord 3-0 tegen Bayern en ook door. Nu Ajax nog… 5 uit 5?

Als Twente volgende week thuis wint (Besiktas) zijn ze ook door. Moet mogelijk zijn.

Niet volledig zeker denk ik, met 10 punten kan je nog net buiten de boot vallen

Nee heb je zeker gelijk in.

Maar grote kans dat van de huidige nrs 21-25 er nog wel minimaal 1 punten zal verliezen, en ze gaan bij winst ook al over Besiktas heen.

Braga kan weliswaar ook nog over Twente heen maar die moeten dan nog wel 2 (of 3??) keer extra scoren.

Enfin, eerst maar eens zelf winnen. ☺️

Je kunt altijd wel op Ajax rekenen om een mooie week te verknallen! 👍🏼

(en ik ben een Ajax-fan, voor de duidelijkheid)

Niet volledig zeker denk ik, met 10 punten kan je nog net buiten de boot vallen
Als ik het goed heb bekeken, is Twente volgende week met een overwinning door. Ze moeten 2 ploegen passeren. Bij winst passeren ze sowieso Besiktas en aangezien midtyland en Fenerbahçe tegen ook elkaar spelen ook 1 vd 2, ongeacht welke uitslag. Het enige wat dan roet in het eten kan gooien, is dat braga met meer dan 2 doelpunten verschil wint thuis tegen Lazio Roma. Dan gaan zij Twente voorbij op doelsaldo. Dan is er nog de strohalm dat Porto (uit Maccabi) max gelijk speelt of dat Ferencvaros (thuis az), As Roma (thuis Frankfurt) of Elfsborg (uit Tottenham) verliest Twente die ploeg passeert. Dan zijn er ook nog 3 ploegen (Sociedad, Paok en Ajax) die Twente voorbij kan gaan maar waarvan het op doelsaldo lastiger is.

Makkelijk te volgen competitie wel 😉

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Vind het wel leuk eigenlijk, lekker beetje rekenwerk net als de coëfficiënten! Daar gaat het momenteel ook goed mee met Nederlandse clubs die hoger staan dan de Portugese. In de CL kunnen de allebei er nog uit vliegen (vooral Benfica tegen Juventus in de laatste ronde)

Als ik het goed heb bekeken, is Twente volgende week met een overwinning door. Ze moeten 2 ploegen passeren. Bij winst passeren ze sowieso Besiktas en aangezien midtyland en Fenerbahçe tegen ook elkaar spelen ook 1 vd 2, ongeacht welke uitslag. Het enige wat dan roet in het eten kan gooien, is dat braga met meer dan 2 doelpunten verschil wint thuis tegen Lazio Roma. Dan gaan zij Twente voorbij op doelsaldo. Dan is er nog de strohalm dat Porto (uit Maccabi) max gelijk speelt of dat Ferencvaros (thuis az), As Roma (thuis Frankfurt) of Elfsborg (uit Tottenham) verliest Twente die ploeg passeert. Dan zijn er ook nog 3 ploegen (Sociedad, Paok en Ajax) die Twente voorbij kan gaan maar waarvan het op doelsaldo lastiger is.

Het is lastig te volgen maar kijk eens wat voor een prachtige affiches het oplevert. Ik was vooraf heel sceptisch maar ik ben van mening dat dit een beter systeem is als de poulefases, laat dat maar lekker voor EK's en WK's.

• Leuk
Waarderingen: zero en visdave34
Artikel op NU.nl met de titel:

Van Barneveld wil eindelijk genieten van darts: 'Wie kan me eigenlijk iets maken?'​

We weten allemaal wat voor artikel er dan binnen enkele dagen gaat volgen.

• Haha
Waarderingen: Oasiss, TBK en Jamel
Heerlijke middag op mijn geliefde Terhills (waar ik zelf vrijwel iedere maand op de MTB of de voetenwagen te vinden ben). Prachtige sfeer daar, gelukkig viel de verwachte regen mee. Wederom klasse van MVP, maar ik had liever iets meer spanning gezien.

• Leuk
Waarderingen: TBK
Wat een rollercoaster die vernieuwde Champions League. Maar om dit nu te willen opperen als format voor de Belgische competitie gaat wat ver.

Users who are viewing this thread