Slowchat

Altijd goed als ie voor lul gezet wordt

Ik vind hem eigenlijk wel een fijne coach in The Voice…

iemand ervaring met het belgische systeem om erkenning handicap en steun te krijgen?
if so
slide in my dms

iemand ervaring met het belgische systeem om erkenning handicap en steun te krijgen?
if so
slide in my dms
Je vraag is een beetje te algemeen...je kan mij een DM sturen, maar je gaat dan best leeftijd en probleem van de betrokkene moeten delen.

Geen flauw idee waar ik het moet posten, maar ik ben in een soort van loop terrecht gekomen op Insta met filmpjes van het Rolling Loud publiek.. wtf gebeurt daar allemaal. Containers die in een mosh pit worden gegooid, mensen die voor de lol hele emmers met drinken over willekeurige andere mensen gooien. Iemand die een pisbak in het publiek gooit. Wat een ongelooflijke asociale beelden..

Ik dacht dat de loop met het nieuwe soort moshen, waar mensen om zich heen slaan erg was, maar dit is ook weer een teleurstelling in mijn mede mensen.

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Dante en Jamel
Geen flauw idee waar ik het moet posten, maar ik ben in een soort van loop terrecht gekomen op Insta met filmpjes van het Rolling Loud publiek.. wtf gebeurt daar allemaal. Containers die in een mosh pit worden gegooid, mensen die voor de lol hele emmers met drinken over willekeurige andere mensen gooien. Iemand die een pisbak in het publiek gooit. Wat een ongelooflijke asociale beelden..

Ik dacht dat de loop met het nieuwe soort moshen, waar mensen om zich heen slaan erg was, maar dit is ook weer een teleurstelling in mijn mede mensen.
Heb die containers ook gezien ja, bizar

Ergens heel blij dat Woo Hah gestopt is op een gegeven moment, omdat de herinnering daaraan altijd mooi is gebleven. Rolling Loud tel ik even niet mee, dat is in elk opzicht een debacle geweest waar dan ook. Het huidige hiphoplandschap is niet meer wat het geweest is...

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ergens heel blij dat Woo Hah gestopt is op een gegeven moment, omdat de herinnering daaraan altijd mooi is gebleven. Rolling Loud tel ik even niet mee, dat is in elk opzicht een debacle geweest waar dan ook. Het huidige hiphoplandschap is niet meer wat het geweest is...
Helaas nooit bij Woo Hah geweest.
Was dat qua organisatie een beetje op niveau van een LL/DTRH? Of was het ook wel een beetje (leuke) chaos?

Ik had ergens gehoopt dat er nog een nieuw hiphopfestival zou komen met internationale namen. Dit jaar zou je echt wel ver komen qua grote namen én kleinere namen.

En met grotere Nederlandse namen kom je ook wel ver tegenwoordig, zowel in de niche als populaire rappers.

Helaas nooit bij Woo Hah geweest.
Was dat qua organisatie een beetje op niveau van een LL/DTRH? Of was het ook wel een beetje (leuke) chaos?

Ik had ergens gehoopt dat er nog een nieuw hiphopfestival zou komen met internationale namen. Dit jaar zou je echt wel ver komen qua grote namen én kleinere namen.

En met grotere Nederlandse namen kom je ook wel ver tegenwoordig, zowel in de niche als populaire rappers.
De tijden in spoorzone was gewoon tof. Toen was het edgey, en deticated public. Toen ze naar Hilvarenbeek gingen werd het al iets anders kwa publiek, maar nog steeds wel fun. In Rotterdam ben ik niet geweest, dus geen mening.

Sowieso heel bijzonder wat er met Woo Hah/Rolling Loud is gebeurt, ook wat nu het idee is geweest van die verkoop. Volgens mij had het festival nog alle bestaansrecht in NL en dat ze het hier en volgens mij in meer landen hebben wegtrokken om slechts 1 festival te organiseren 1x per jaar. Dat is totaal niet rendabel. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het helemaal langs mij heen is gegaan dat er weer een Rolling Loud festival was dit jaar? Edit, of toch niet. Nouja ik snap dus niks van dit concept nadat het verkocht is door Mojo.

• Leuk
Waarderingen: Dante
De tijden in spoorzone was gewoon tof. Toen was het edgey, en deticated public. Toen ze naar Hilvarenbeek gingen werd het al iets anders kwa publiek, maar nog steeds wel fun. In Rotterdam ben ik niet geweest, dus geen mening.

Sowieso heel bijzonder wat er met Woo Hah/Rolling Loud is gebeurt, ook wat nu het idee is geweest van die verkoop. Volgens mij had het festival nog alle bestaansrecht in NL en dat ze het hier en volgens mij in meer landen hebben wegtrokken om slechts 1 festival te organiseren 1x per jaar. Dat is totaal niet rendabel. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het helemaal langs mij heen is gegaan dat er weer een Rolling Loud festival was dit jaar? Edit, of toch niet. Nouja ik snap dus niks van dit concept nadat het verkocht is door Mojo.
Helemaal eens, met name de jaren op de Spoorzone waren geweldig. In de Beekse Bergen was de sfeer toch wat weg hoewel de Forest Stage (op BKS de TWO maar dan een podium) echt top was. Hoogtepunten waren voor mij Travis Scott (de 2e keer) en Juice WRLD (die vervanger was van 6ix9ine die weer iemand anders verving).

Denk dat de verkoop een combinatie was van corona + gages van artiesten die te duur was.

Hier een goed voorbeeld van de sfeer:

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89 en Dante

Even toch nog als reactie op deze post naar aanleiding van de liveregistratie van EsdeeKid. Waarom zou je in godsnaam geld betalen voor iemand die nog niet eens de helft van de nummers zelf meerapt? Werkelijk waar doodzonde want vind de muziek van EsdeeKid en de stage design ontzettend dope. Maar dit is dus een schoolvoorbeeld en wat mij betreft een van de hoofdreden waarom rapmuziek steeds meer richting de afgrond gaat.

het is gek hoe dat gaat.
jezelf tegenkomen.

ik ben geboren met een (lichte) fysieke handicap.
waarom zeg ik licht. omdat mijn test op handicap ongeveer 36 jaar geleden niet meer was dan: ah maar hij wandelt, geen handicap. ik heb daarna 2 a 3 keer per week voor 18 jaar lang kinesitherapie gedaan, sporten bijgepakt, om mijn spieren op een acceptabel niveau te krijgen.

En altijd van de mindset geweest, ik ben niet anders, ik doe gewoon zoals al de rest.

Granted met hier en daar wat extra rust of hulp van mijn ouders als het zware fysieke arbeid zou zijn.

Forward naar het latere deel van 2025.

Dat het een beetje een huzarenstuk ging worden was wel duidelijk als we aan ons veranderingen begonnen.
quasi op mijn eentje (en gepensioneerde schoonouders want ja mijn moeder is niet erg te vinden om bv auto te rijden) mijn appartement leeg gemaakt, en 150 km verderop gaan stockeren want mijn eerste stockage plaats viel 1 week voor de verhuis weg. Dat met een hoogzwangere partner op dat moment.
2 dagen voor de bevalling van ons kind de lening rondgekregen voor de huidige woonst.
de woonst van mijn partner te koop gezet.
kind ter aarde gekomen in ook wat lastigere omstandigheden, pittige nachten (we slapen tot op heden gemiddeld 2u aan een stuk snachts, alsof het een soort leger regime is, want de baby is meestal wakker om 23u, 1u, 3u 5u), mijn inboedel op mijn eentje gaan halen aan de andere kant van vlaanderen eind januari.
met 2 maten heel de inboedel in het nieuwe gezet
februari huis verkocht gekregen van partner (die vooral met de baby is bezig),
continue blijven werken in het huis, hier mee het forum opvolgen als sfeerbeheer, solliciteren voor vrijwilligerswerk, terug fulltime werken op amper tot geen rust of slaap.
wel met kine sedert november maar dat was echt een pleister op een open wonde.

na de FL meet besloot het lichaam te zeggen het is op.
het is klaar. opeens stond ik op om 3u smorgens voor de baby en 85 percent van mijn mobiliteit kwijt was in mijn gehandicapte arm.
het lichaam is volledig verkrampt.

daar kwam het besef, maar wacht, eigenlijk ben ik NIET zoals iedereen en dat is OK. doe jezelf een plezier en neem rust.
ik heb een inleidende afspraak in juni om toch de handicap terug te laten onderzoeken en testen om zo al dan niet extra betaalbare kine of opvolging te krijgen, of ondersteuning.
sinds die dag ben ik hier ook een dikke maand, maand en half niet geweest.

Want ik moest eerst mezelf even op 1 zetten. Want ik werd voor het eerst echt geconfronteerd met hoe het eigenlijk gaat met mijn lichaam en ooit zo zal zijn want het aftakelingsproces zal zo verlopen.... was een bittere pil om te slikken

ondertussen gaat het fysiek wel wat beter maar de baby opheffen is lastig en pijnlijk, mijn automaat auto in drive zetten is lastig, schoenveters vast doen is nog pijnlijk, ik voel het verschil nog als ik ga slapen hoe dat mijn arm ligt, het tempo gaat allemaal wat trager. ik heb de spullen van mijn partner door mijn parter laten doen en door een firma laten ophalen vorige week, want dat huis moest vandaag leeg zijn.

ik geef veel uit handen om terug mezelf te kunnen worden op het punt dat ik stond vorige zomer. Zo kon ik zondag voor het eerst een show doen (granted met arm en en nekpijn nog voor ik vertrok, en met mijn tempo ook 20 minuten te laat toegekomen) maar ik geraak er al wel :) dus ik ga naar dauwpop proberen komen

Dus lieve vrienden
luister naar je lichaam, neem rust, fysiek en mentaal.
Ga niet te ver over grenzen!

Geniet van wat je hebt. en neem het niet for granted!

Users who are viewing this thread