Slowchat

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Weet even niet waar ik het kwijt moet dus ik post het maar hier.
Ik had een discussie met mijn ouders over muziek, en zij klaagden dat er geen goede muziek meer wordt gemaakt (fyi, ze luisteren Skyradio en Radio Veronica). Want "blabla klassiekers uit onze tijd worden niet meer gemaakt blablabla".

Dat zette me aan het denken, en wat zijn of vinden jullie nu echt moderne klassiekers?

Zelf zou ik dan aan de volgende komen:

The Killers - All These Things That I've Done
The Boxer Rebellion - Diamonds
Arcade Fire - Crown of Love
Muse - Citizen Erased
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Eerder zoiets dan, als je het in die hoek wil zoeken:

The Killers – All These Things That I’ve Done
Franz Ferdinand – Take Me Out
Arcade Fire – Rebellion (Lies)
Muse – Plug in Baby
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Vreemde uitspraak vind ik dat altijd. Sure, er werd vroeger zeker veel goede muziek gemaakt, maar mensen zijn geneigd om het verleden te romantiseren en zich alleen de goede popbands/nummers van vroeger te herinneren, en daarbij te vergeten dat er ook genoeg meuk werd gemaakt vroeger. Grote kans dat mensen over 20 jaar hetzelfde zullen zeggen over de muziek van de jaren '00 en '10. Er wordt nog steeds genoeg goede en interessante muziek gemaakt, als je maar weet waar je moet zoeken.

Anyway, wat moderne "klassiekers"

Sufjan Stevens - Chicago
Arcade Fire - No Cars Go
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On the Dance Floor
Florence + the Machine - Dog Days Are Over
Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
etc
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Lol, ik kom er net achter dat Festileaks een 'festivalkalender' heeft, met de meest uiteenlopende festivals wereldwijd. Maar een festival waar mogelijk 4 forumleden heen gaan staat er niet op (Rewire).
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Lol, ik kom er net achter dat Festileaks een ‘festivalkalender’ heeft, met de meest uiteenlopende festivals wereldwijd. Maar een festival waar mogelijk 4 forumleden heen gaan staat er niet op (Rewire).

Komt goed!
Verde wel een leuk overzichtje die kalender hé ;)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Lol, ik kom er net achter dat Festileaks een ‘festivalkalender’ heeft, met de meest uiteenlopende festivals wereldwijd. Maar een festival waar mogelijk 4 forumleden heen gaan staat er niet op (Rewire).


Komt goed!
Verde wel een leuk overzichtje die kalender hé
1f609.png
Jaa, schijnt ook echt gebruikt te worden haha. Ik zag gisteren iemand voor me tijdens een hoorcollege die kalender checken. Gek om opeens bij iemand anders zo'n bekend logotje te zien ;).
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Oh niks mis met die man, hoor! Ik zat vroeger elke dag voor de tv voor zijn programma, hoor. :oops:

Maar om 'm nou als avatar te hebben...

Over Paul de Leeuw gesproken. Stel je voor dat hij zou worden aangekondigd voor BKS volgend jaar. Wordt dan de kans groter of kleiner dat je een kaartje koopt?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Na een succesvol kickstarter project vorig jaar is vandaag Whitestone gelanceerd op SXSW. Een (Nederlands) bedrijfje die digitale muziek weer wat waarde probeert te geven. Een beetje ontstaan uit de frustratie dat de user interface van muziekplayers al 20 jaar hetzelfde is. Ik vind het vet, vooral omdat ik al die web experiments heel gaaf vind. Hier valt wat meer te lezen over hun visie.
https://medium.com/@touit/the-fall-of-music-artwork-and-what-winamp-and-floppy-disks-have-to-do-with-it-7556674264d7#.ltl8tdoyk
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Pff wat een boutzaal is de melkweg, een rij tot aan het het leidseplein bij een niet uitverkocht concert. En dan nog zometeen een kwartier in de rij voor de garderobe...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Mochten mensen nog kaarten zoeken voor Radiohead: Die presale link heeft ze nog voor de zaterdag.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ja pff waar komen al die mensen opeens vandaan? Dat wordt een stuk Bo Ningen missen.. Overigens hebben ze net vanmiddag nog uitverkocht op de site geplaatst
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken