Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
BMTH is realistischer dan U2 net als Clouseau realistischer is dan Prince.
Gaat allebei niet gebeuren.

Again: waarop baseer je je dat BMTH niet gaat komen? Dat U2 niet gaat komen lijkt mij logisch. Clouseau ten hoogste als verrassing om wat extra hype te genereren voor het KBS, maar die kans is idd nihil.

Queens of the stone age hebben vandaag de derde single van hun nieuwe plaat gedropt. Moet er nog ff aan wennen, maar vind insignificant other wel erg lekker. Toch ook wel weer een goede kans om als sub ergens te belanden. Vorige keer in 2023 vond ik ze erg sterk

Again: waarop baseer je je dat BMTH niet gaat komen? Dat U2 niet gaat komen lijkt mij logisch. Clouseau ten hoogste als verrassing om wat extra hype te genereren voor het KBS, maar die kans is idd nihil.
De vergelijking met Clouseau en Prince was om te duiden dat het niet gaat gebeuren (BMTH) en zeker niet gaat gebeuren (U2)

We zijn nu al pagina's lang aan het leuteren hierover en er zijn al een aantal redenen gegeven waarom niet.

BMTH heeft bij mijn weten geen enkele mainstream hit uitgebracht na Throne en misschien Drown. Dat is al over 10 jaar geleden.
Enkel daarmee en met de rest van hun werk zie ik ze geen headliner zijn op RW.

De enige mensen die het mogelijk achten zijn mensen die het graag willen.

Edit: Je mag me gerust terecht wijzen als Stubru of MNM nog iets anders van hen gedraaid heeft in de afgelopen 5 jaar.

De vergelijking met Clouseau en Prince wqs om te duiden dat het niet gaat gebeuren (BMTH) en zeker niet gaat gebeuren (U2)

We zijn nu al pagina's lang aan het leuteren hierover en er zijn al een aantal redenen gegeven waarom niet.

BMTH heeft bij mijn weten geen enkele mainstream hit uitgebracht na Throne en misschien Drown. Dat is al over 10 jaar geleden.
Enkel daarmee en met de rest van hun werk zie ik ze geen headliner zijn op RW.

De enige mensen die het mogelijk achten zijn mensen die het graag willen.
Tjah, maar een kleine vis kun je ze natuurlijk ook niet noemen als je puur naar de streaming cijfers kijkt en festivals waar ze headlinen
IMG_1225.jpeg

En elk van die nummers kreeg airtime op de radio. Vergelijk het eens met BMTH. Wat anders.

Het blijft wishful thinking.
Mantra, Drown, Happy Song, Throne... allemaal regelmatig op StuBru gepasseerd. Plus jullie overschatten anno 2026 ook het belang van de radio. Zolang ik Jimmy niet hoor zeggen dat het uitgesloten is blijf ik in die tunnelvisie zitten dat het kan en allicht gaat gebeuren. 😇

Mantra, Drown, Happy Song, Throne... allemaal regelmatig op StuBru gepasseerd. Plus jullie overschatten anno 2026 ook het belang van de radio. Zolang ik Jimmy niet hoor zeggen dat het uitgesloten is blijf ik in die tunnelvisie zitten dat het kan en allicht gaat gebeuren. 😇
Ik zeg niet dat ze er onmogelijk kunnen staan, alleen niet als headliner.
Als ze dat per se willen wordt het Dessel ipv Rotselaar.

Dat gezegd zijnde: Ik heb zelf BMTH platgedraaid in de jaren 0. Dat album met oa Throne op kon ik ook best smaken al zag ik het toen meer als guilty pleasure.
Enkele jaren geleden stonden ze op pukkelpop en het viel me toen op dat ik de meeste nummers daardoor van a tot z vanbuiten kende. Maar het blijft een guilty pleasure. Shadow Moses is wel een toppertje.

Dus het is niet dat ik tegen BMTH ben. Het is dat ik het niet zie gebeuren 😉

Waarom, en waar in oktober?
Originally we were told that the tour announcement would happen shortly after the album announcement. It looked as if the announcement of the first leg would be pulled ahead to September 25, but it appears it is back to where it had initially been communicated, and both legs will be announced after the album announcement, at a later date in October.

• Leuk
Waarderingen: Honk
En elk van die nummers kreeg airtime op de radio. Vergelijk het eens met BMTH. Wat anders.

Het blijft wishful thinking.
Luister je enkel MNM?
BMTH had ook met die nieuwe platen gewoon telkens radiohits die dagelijks gedraaid werden op Stubru (Darkside en strangers van hun 2 laatste albums als voorbeeld).
Nogmaals in 2019 stonden ze al als sub met die twee albums na corona die heel wat nieuwe zieltjes hebben gewonnen en een megalomane show. Als ze vandaag op RW staan is het gewoon als co-headliner.

• Leuk
Waarderingen: jarne
Luister je enkel MNM?
BMTH had ook met die nieuwe platen gewoon telkens radiohits die dagelijks gedraaid werden op Stubru (Darkside en strangers van hun 2 laatste albums als voorbeeld).
Nogmaals in 2019 stonden ze al als sub met die twee albums na corona die heel wat nieuwe zieltjes hebben gewonnen en een megalomane show. Als ze vandaag op RW staan is het gewoon als co-headliner.
Ik luister niet naar de radio tbh. Daarom dat ik zeg dat je mij mocht corrigeren.

In 2019 hebben ze trouwens niet de beste reviews gekregen.

En waarom? Dat bedoelde ik eerder als vraag. Zijn hun hits dan zo talrijker of beter? Spreken ze meer mensen aan met hun muziek? Dat laatste kan ik nog in komen wel
u2 was commercieel gezien echt een stuk groter dan The Cure in die periode. The Cure zat in een niche en U2 was een van dé grootste rockbands van de 80's en 90's. U2 is alleen wel minder goed oud geworden maar qua legacy en bereik zou ik ze nog steeds boven The Cure zetten.

Was een van mijn eerste grote concerten ooit. Samen met ma met de bus naar Parijs voor U2 in Stade de France (Snow Patrol en Starsailor als voorprogramma) tijdens de How to dismantle an atomic bomb tour. Fantastisch album en een show die zo diepe indruk heeft gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en jarnemelk
Ik luister niet naar de radio tbh. Daarom dat ik zeg dat je mij mocht corrigeren.

In 2019 hebben ze trouwens niet de beste reviews gekregen.
Op 7 jaar tijd kan er veel veranderen natuurlijk. Zoals een zanger die heel covid heeft gehad om zijn stembanden rust te geven en erna beter klinkt dan ooit tevoren. 2 extra albums die veel mainstreamer volk lokten. Een liveshow die veel grootser is en ook niet-fans kon overtuigen.

Daarnaast kan je veel van die recensies (van humo & co) al op voorhand voorspellen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread