Rock Werchter 2026

Precies, niets beter dan 's ochtends op A1 rustig met oa je washandje (en handdoek, en tandenborstel cq -pasta) naar de wasbak te waggelen, je tussen de (taffeslange) doucherij -met lieden die 30 piek lappen voor 6 douchebeurtjes- door te manouvreren, meteen een plekje te hebben en jezelf met heerlijk koud water te wassen.

Moet het wel een beetje weer zijn ;)

Haha ieder z'n ding. Na de pitten en contact met honderden zweterige lichamen vond ik de douche 's nachts echt heerlijk.
En op zich heb ik niet heel slecht geslapen, maar pas echt wakker worden na de pomp en daarna een kop koffie

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en JP5
Vind het alleen heel karig dat het aantal m2 waar je voor betaald absoluut niet matcht met hetgeen dat je krijgt. Wij hadden een 6 persoons plek, hadden het aantal m2 van de tenten vooraf berekend maar het paste gewoon niet. Uiteindelijk mijn tent niet opgezet, ben bij @Tinus101 gekropen. Die vakken die 2x4m2 per stuk zouden moeten zijn, zijn ook eerder 1,65mx3,5. Als je dat maal 3 vakken doet lever je natuurlijk een hoop in. 1 vak was namelijk net zo breed als ons buurmeisje lang was.

Leuke voordelen qua dichtbij parking en gratis douches maar ik vind het verder wel erg duur voor wat je praktisch krijgt. Scheelt alleen gewoon ontzettend dat je niet dat grafeind van de parking naar achterop the hive moet.

Ik denk ook wel dat t heel erg ligt aan waar je je plek hebt. Wij stonden vorig jaar in t midden van zo'n strook en dan heb je idd weinig ruimte. Toen konden we krap aan 4 tentjes kwijt op een plek voor 6 man.

Nu stonden we op de kop zn kant langs het grote looppad en hadden we echt prima ruimte (vier vlakken, volgens mij is dat 2x16m2?). Kan je natuurlijk ook nog wat smokkelen met de randen aan de looppaden dus dat scheelt ook.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wij hebben echt een andere definitie van een hit. Elbow komt nooit in de buurt van een Take Me Out of Chasing Cars (en ongetwijfeld heeft Editors ook zo'n nummer, zit ik minder goed in want ik heb niks met Editors). Iets bekendere nummers kan ik inkomen, maar echte hits niet.
"One day like this" leverde hem 135 miljoen streams op ;)

Ik weet eigenlijk het verschil in prijs niet, maar een al opgezette tent met luchtbed vind ik wel een enorme aanrader. Ik liep nu zelf met 1 roltas en 1 rollende koeltas, geen centje pijn dus dat stukje lopen. Geen gesjouw en gedoe.
Wij hadden 2 tenten, vroegen of we op de kopse kant mochten (dus aan het grote looppad) en dan 1 aan de ene kant van een looppaadje tussendoor en 1 aan de andere. Daar kon onze tarp mooi overheen en was onze zitplek.
Die 4 persoonstenten zijn ook erg ruim. 2 slaapgedeeltes met erg veel ruimte voor 2 personen per deel en het middenstuk is ook erg ruim voor spullen in te zetten

• Leuk
Waarderingen: NatasRW2026 en JP5
Voordeel van Hive MySpace zonder tent tov. de reguliere Hive zie ik ook niet echt. Je kunt gratis douchen maar betaalt daarvoor bijna 2x zoveel als voor een normale plek.

En met een beetje mazzel kun je op de reguliere Hive zelfs wat meer ruimte pakken…

Als ik volgend jaar zou gaan MySpacen is het echt vanwege de luxe van een vooropgezette tent met luchtbed. Al ben ik misschien wel te veel gehecht aan m’n Black&Fresh pop up tent. Zo’n ramp om die mee te sjouwen en op te zetten is het nou ook allemaal weer niet.

Als ik met z’n 2en naar Werchter ga nemen we naast een 2p tent altijd een superklein en handzaam pop-up tentje mee. Die gebruiken we puur als opslag voor de bagage, als een soort veredelde walk in closet. Scheelt enorm veel qua ruimte en comfort in de slaaptent.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en NatasRW2026
I don't really see the advantage of Hive MySpace without a tent compared to the regular Hive either. You can shower for free, but you pay almost twice as much for it as for a normal spot.

And with a bit of luck, you can even grab a bit more space on the regular Hive…

If I were to go MySpacing next year, it would really be for the luxury of a pre-pitched tent with an air mattress. Although I might be too attached to my Black&Fresh pop-up tent. It really isn't such a disaster to lug it around and set it up.
For us it helps knowing that a spot for all of us will be available whatever time we turn up. Having walked through both it does typically seem a bit quieter in the hive my space to

Each to their own though

• Leuk
Waarderingen: NatasRW2026 en JP5
Voordeel van Hive MySpace zonder tent tov. de reguliere Hive zie ik ook niet echt. Je kunt gratis douchen maar betaalt daarvoor bijna 2x zoveel als voor een normale plek.

En met een beetje mazzel kun je op de reguliere Hive zelfs wat meer ruimte pakken…

Als ik volgend jaar zou gaan MySpacen is het echt vanwege de luxe van een vooropgezette tent met luchtbed. Al ben ik misschien wel te veel gehecht aan m’n Black&Fresh pop up tent. Zo’n ramp om die mee te sjouwen en op te zetten is het nou ook allemaal weer niet.
Was voor ons voornamelijk omdat we allemaal op andere tijden aan kwamen en we daardoor op normale hive waarschijnlijk niet met 6 tenten bij elkaar zouden kunnen staan

Wij hebben al meerdere jaren een of twee 10-persoonsplekken. Je bent verzekerd van een goede plek voor iedereen en krijgt er een picknicktafel bij. Faciliteiten zijn beter en zonder extra kosten (zit in het ticket natuurlijk). Camping is dichtbij en ook rustiger maar wel met een gezellige sfeer (gezelliger dan tussen de pre-pitched tenten). Je hebt ook geen fratsen met diefstal of ketchupincidenten zoals op de reguliere Hive..

Vind het alleen heel karig dat het aantal m2 waar je voor betaald absoluut niet matcht met hetgeen dat je krijgt. Wij hadden een 6 persoons plek, hadden het aantal m2 van de tenten vooraf berekend maar het paste gewoon niet. Uiteindelijk mijn tent niet opgezet, ben bij @Tinus101 gekropen. Die vakken die 2x4m2 per stuk zouden moeten zijn, zijn ook eerder 1,65mx3,5. Als je dat maal 3 vakken doet lever je natuurlijk een hoop in. 1 vak was namelijk net zo breed als ons buurmeisje lang was.

Leuke voordelen qua dichtbij parking en gratis douches maar ik vind het verder wel erg duur voor wat je praktisch krijgt. Scheelt alleen gewoon ontzettend dat je niet dat grafeind van de parking naar achterop the hive moet.

De plekken kunnen inderdaad wel wat verschillen van afmeting, zeker in het zandjaar was daar wat op gespaard. Moet zeggen dat dit jaar onze plek wel gewoon klopte qua afmetingen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Haha ieder z'n ding. Na de pitten en contact met honderden zweterige lichamen vond ik de douche 's nachts echt heerlijk.
En op zich heb ik niet heel slecht geslapen, maar pas echt wakker worden na de pomp en daarna een kop koffie
Tja, ieder zijn ding hoor. Wij geven er niet om. Even kop onder de kraan en door. Maandag thuis in bad is dan weer heerlijk.

* al zijn er 2 in de groep die ‘s ochtends altijd vroeg wakker zijn, dan gaan douchen zonder rij en vervolgens weer verder slapen.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en Chiel
Als ik met z’n 2en naar Werchter ga nemen we naast een 2p tent altijd een superklein en handzaam pop-up tentje mee. Die gebruiken we puur als opslag voor de bagage, als een soort veredelde walk in closet. Scheelt enorm veel qua ruimte en comfort in de slaaptent.
Walk in closet? Eerder een crawl in closet.

• Leuk
Waarderingen: NatasRW2026

Users who are viewing this thread