Rock Werchter 2026

Nog wat andere zaken:

+ het terrein. De nieuwe indeling was een verbetering. Het blijft druk, maar er zijn een aantal bottlenecks weggewerkt. Naar inkleding zijn er nog wat verbeteringen mogelijk, maar het blijft toch erg gezellig.

+ programmatie undercard. Sterke, kwalitatieve en diverse boekingen onderaan het programma. De Cory Wongs moeten ze blijven boeken.

+ Nest. Heel mooi podium. Maar het barst nu al uit zijn voegen. Bij bv Basht kon je er al zo goed als niet meer binnen. Maar dat komt vooral omdat de programmatie top is. Heel veel leuke, jonge bands. Top.

+ de organisatie. Aanschuiven voor drinken? Onbestaande. In- en uit het terrein? Vlot. Geen aanschuif van en naar de parking. Alles loopt vlot.

- praters. Het is al enkele jaren dat ik een minder geïnteresseerd publiek zie. Zatte Hollanders (maar zeker ook Belgen) die vooraan willen staan om dan gewoon luidop te praten of roepen zonder ook maar iets interesse te tonen in de artiest die speelt. Zelfs bij rustige acts. 1 groep uit NL op aangesproken. Maar blijkbaar was ik een teringlijer die op zijn bek moest worden geklopt… dit is een festival, daar mogen we praten. Ok dan…

- programmatie bovenkant. Wisselend succes hier. Er moet toch zeker een alternatief zijn voor headliners. Of moet ik dan echt TOP kijken?

Beetje flauw om te doen alsof NL hier erger in zijn. Volgens mij is het een probleem van alle nationaliteiten.

Users who are viewing this thread