Rock Werchter 2026

Er tourt dit jaar gewoon bijna geen popact hè? Toch opmerkelijk, in een jaar waarin Sabrina en Chapell zo gedomineerd hebben.
Met Lewis Capaldi en Halsey toch twee best grote popnamen aan de bovenkant, maar snap je punt.

War on Drugs, een van mijn grote favorieten. Vorige keer kregen ze slechts 75 minuten wat écht te kort is voor hen. Pearl Jam speelde dan welliswaar 2 uur en Mumford vermoedelijk 1,5 dus hopelijk krijgen we 1,5 uur of langer The War on Drugs ...

Nog belangrijker, meer War on Drugs in het donker in plaats van in de schemer. Die muziek is niet voor het daglicht gemaakt.

Hopelijk Prodigy ervoor om eerst die main kapot te spelen (wil gewoon écht geen clash tussen TWOD en Prodigy maar genre gewijs zou het wel een logische zijn).

75 minuten Prodigy - 90 minuten The War on Drugs - 90 minuten Mumford and Sons.

Loyle Carner klub C head.

Kan een heerlijke avond worden.

Als je naar de website kijkt krijgen we idd The prodigy - TWOD - Mumford op de main. Wel echt een prima rijtje!

War on Drugs, een van mijn grote favorieten. Vorige keer kregen ze slechts 75 minuten wat écht te kort is voor hen. Pearl Jam speelde dan welliswaar 2 uur en Mumford vermoedelijk 1,5 dus hopelijk krijgen we 1,5 uur of langer The War on Drugs ...

Nog belangrijker, meer War on Drugs in het donker in plaats van in de schemer. Die muziek is niet voor het daglicht gemaakt.

Hopelijk Prodigy ervoor om eerst die main kapot te spelen (wil gewoon écht geen clash tussen TWOD en Prodigy maar genre gewijs zou het wel een logische zijn).

75 minuten Prodigy - 90 minuten The War on Drugs - 90 minuten Mumford and Sons.

Loyle Carner klub C head.

Kan een heerlijke avond worden.
Ik hoop er toch ook wel op dat ik TWOD en the Prodigy beide in zijn gehaal kan zien maar daar vrees ik toch voor. Mocht the Prodigy clashen met TWOD in the Barn wordt dat altijd the Prodigy. Dat wordt dan gewoon echt de show van het weekend!

Deze ook maar eens doen

Donderdag

Must: The War On Drugs, The Prodigy
Graag: Kasabian, All Them Witches
Misschien: The Vaccines, Mumford and Sons

Vrijdag

Must: /
Graag: The xx, Royel Otis
Misschien: The Last Dinner Party

Zaterdag

Must: Gorillaz, Pixies, Matt Berninger
Graag: Kneecap
Misschien: The Haunted Youth, Twenty One Pilots

Zondag

Must: Moby, A Perfect Circle
Graag: The Cure
Misschien: Ethel Cain

Alle dagen gaan echt de goede richting uit. Alleen de vrijdag blijft achter. Daar mag nog wel een must bij. The Last Dinner Party is een mooie act en in the Barn wil ik die graag zien. Mochten die op de main staan laat ik dat lopen. Viel op Pukkelpop volledig dood.

Perfecte naam voor de donderdag lijkt me.

in de Oosterpoort vond ik het goed, maar een beetje eeuwig voorspel zonder tot daadwerkelijk een hoogtepunt te komen

Donderdag

Must: The War On Drugs, The Lumineers, Kasabian
Graag: Mumford & Sons, The Vaccines
Misschien: Loyle Carner, The Prodigy

Vrijdag

Must: The xx, Royel Otis
Graag: /
Misschien: The Last Dinner Party

Zaterdag

Must: Gorillaz, Twenty one Pilots
Graag: Kneecap, Pixies
Misschien: The Haunted Youth, Palaye Royale

Zondag

Must: Moby, The Cure
Graag: /
Misschien: A Perfect Circle

Mijne tot nu toe. Gaat al lekker.

Zo zeg, dat was aangenaam nieuws bij het ontwaken.
War on Drugs heb ik vorige keer zo hard van genoten, topnaam.

En overall wel een leuke en betere affiche aan het worden dan vorig jaar, zien we ook in ons groepje. Vorig jaar waren we met 5 op de Hive Resort en nu met 8.
Fiestje🥳

Er tourt dit jaar gewoon bijna geen popact hè? Toch opmerkelijk, in een jaar waarin Sabrina en Chapell zo gedomineerd hebben.
Lijkt me wel de bedoeling te zijn geweest.
Als je al ziet hoe Lorde last minute lijkt te zijn weggevallen.

• Leuk
Waarderingen: elo
Helemaal eens. Heb het liever op deze manier, de 'meerdere headliners per dag' aanpak. Mooie bovenkant.

Al had mis ik wel een beetje een Lorde (of naam met dat profiel) in deze mix.
Hoe en wanneer TWOD uiteindelijk is aangekondigd lijkt me dat ze hier nog hebben voor gepusht.
Zuur dat Lorde waarschijnlijk is weggevallen maar wel prima opgelost.

Voor een keertje een kleine glimp hoe het er achter de schermen aan toe gaat.

• Leuk
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread